Het corona vaccin

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 17:05

Zelf Wilde ik AZ ook niet, want ik wil in principe geen covid, ook geen milde én de meest belangrijke reden ik wil voor begin juni 2x geënt zijn daar mijn man opgenomen moet worden in het zkh voor iets kleins en ik omdat ik frans spreek dat moet begeleiden.
Met pfizer lukt dat, want 12 mei de 2de met AZ lukt dat niet daar hier ook 3 maanden wordt gehanteerd tussen 1ste en 2de.

Ik blijf bij het standpunt dat AZ een goed vaccin is ook al wil ik het niet (ook mede door de ruis er om heen....gevoelsmatig).

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 17:06

Ik vind het juist interessant in dit topic om te lezen hoe mensen de hele vaccinatiecampagne ervaren en hoe ze tegenover vaccinatie en de verschillende vaccins staan.

Ik hoop ook niet dat mensen die twijfelen aan één of ander vaccin, of gewoon twijfelen om zich te laten vaccineren, wegblijven. Want dat was ook niet de opzet van het topic.

Tot nu toe zal ik ook overslagen als het ooit aan mij is. Ben nog steeds niet van gedacht veranderd. :P

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 17:27

Wat ik een beetje opvallend vind,is dat al het nieuws over coronabesmettingen en overledenen, van dezelfde media, opgeslokt wordt als de waarheid. Wanneer deze zelfde media plots zegt dat sommige vaccins niet helemaal safe zijn, dit ineens niet meer voor waar wordt aangenomen. Een aparte verschuiving.

Dit is geen mening, maar iets wat mij opvalt. Voor de rest, ik ben niet links en ik ben niet rechts. Ben slechts een nadenkend mens.

Oh ja ik ben niet tegen inenten. Ik geloof helemaal dat deze inentingen weinig kwaad doen,net zoals de inentingen die ze laatst gespoten hebben en bleken uit water te bestaan.
Laatst bijgewerkt door Dinopino op 27-04-21 17:37, in het totaal 1 keer bewerkt

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 17:30

Dinopino schreef:
Wat ik een beetje opvallend vind,is dat al het nieuws over coronabesmettingen en overledenen, van dezelfde media, opgeslokt wordt als de waarheid. Wanneer deze zelfde media plots zegt dat sommige vaccins niet helemaal safe zijn, dit ineens niet meer voor waar wordt aangenomen. Een aparte verschuiving.

Dit is geen mening, maar iets wat mij opvalt. Voor de rest, ik ben niet links en ik ben niet rechts. Ben slechts een nadenkend mens.

Dat media sensatie belust is vind ik op Corona gebied ook. Dat heeft niks met het vaccin te maken. Ik denk bij beide zelf na.
Ik snap niet zo goed hoe dat het geval is bij Corona besmettingen? Die dag cijfers zeggen mij ook niks maar wekelijks toch wel.

Zoals m’n vader net zei. Ik ben weer goed voor de negatieve statistieken :P
Maar wel snip verkouden, ook daar is niks aan :D

nynke55

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 17:47

Ik zie niet dat de media niet voor waarheid aangenomen word als ze zeggen dat het az vaccin niet helemaal safe is. Ik denk dat de meesten hier dat wel geloven, maar dat men denkt dat het risico op ernstige complicaties zo klein is, dat men dat risico wel wil lopen. Degenen die zich wel willen laten vaccineren met az dan, want er zijn er ook een aantal die dat niet meer willen.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 18:05

Nynke55 je kan in deze alleen voor jezelf spreken. Je kunt onmogelijk weten wat de andere denken. Persoonlijk zou ik, wanneer ik de media zou geloven, me toch echt niet laten inenten. Je bent nu gezond en je laat je inenten, met volgens de media een kans dat het mis gaat.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 18:06

mick75 schreef:
Deze tweederangsburger van 45 jaar oud wil anders best astra zeneca. Beter iets dan niets, dan maar tweederangsburger maar wel beschermd voor mijn omgeving.

Oeps, moet ik me nu ook tweede rangs burger voelen? 3 weken geleden de Astrazeneca prik gehad, en afspraak voor de tweede ligt op tafel. Voel me eigenlijk gewoon 'burger' eerlijk gezegd.
Tis wat met al die vaccinatie emoties.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 18:24

Dinopino schreef:
Nynke55 je kan in deze alleen voor jezelf spreken. Je kunt onmogelijk weten wat de andere denken. Persoonlijk zou ik, wanneer ik de media zou geloven, me toch echt niet laten inenten. Je bent nu gezond en je laat je inenten, met volgens de media een kans dat het mis gaat.

Dat denk ik niet, dat lees ik hier in het topic. Ik ben jou niet, ik laat mij inenten, ook met az . Hoe weet jij trouwens of ik gezond ben?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 18:26

En corona krijgen kan je ook verre van gezond maken dus dat is ook een lekker standpunt..

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 18:27

Oh sorry wist niet dat je corona had. Heb je koorts, ademproblemen. Ben je niet bang dan dat je andere aansteekt wanneer je je laat inenten.?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 18:28

Dinopino schreef:

Dan ga je toch ad covid meid. Voor de meeste in dit topic niet echt een alternatief.
Zelfs mijn vriendin, 60++, anti vaccer, laat zich enten met pfizer. Zoals ze zelf zegt: " de beste keuze van 2 slechte is een vaccinatie ". Covid krijgen ziet ook zij net als ik, echt niet zitten.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 27-04-21 18:31, in het totaal 1 keer bewerkt

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 18:28

Heb je het tegen mij? Er zijn nog andere ziektes dan covid-19 he? Bovendien ben ik nog lang niet aan de beurt.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 18:30

nynke55 schreef:
Heb je het tegen mij? Er zijn nog andere ziektes dan covid-19 he? Bovendien ben ik nog lang niet aan de beurt.

Als je mij aanspreekt, nee, ik heb het tegen Dinopino.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 18:33

Nee, ik denk dat PinoDino denkt dat ik corona heb.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 18:38

nynke55 schreef:

Voor mij persoonlijk is het onduidelijk wat pinodino denkt eerlijk gezegd daar ik de posts niet altijd even helder vind.

Deze kwam ik tegen, nl dat onduidelijk is wie en hoeveel mensen zijn gevaccineerd dat te makenheeft dat het vakje "delen met RIVM " niet wordt aangevinkt. Lijkt me problematisch:

https://nos.nl/artikel/2378460-vaccinat ... zorgd.html

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 18:51

pien_2010 schreef:
nynke55 schreef:

Voor mij persoonlijk is het onduidelijk wat pinodino denkt eerlijk gezegd daar ik de posts niet altijd even helder vind.

Deze kwam ik tegen, nl dat onduidelijk is wie en hoeveel mensen zijn gevaccineerd dat te makenheeft dat het vakje "delen met RIVM " niet wordt aangevinkt. Lijkt me problematisch:

Dit ligt ook wel bij de huisartsen en de toelichtingen daarvan waarom dit ingevuld moet worden.
Mijn vader, een enorme dyslect, heeft gewoon zijn prik gehaald zonder überhaupt de formulieren in te vullen. De medische vragen hebben ze hem wel gesteld maar verder hebben ze niks gevraagd. Niet ingevulde formulieren zitten gewoon nog in zijn envelop.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 19:10

Dinopino schreef:
Oh sorry wist niet dat je corona had. Heb je koorts, ademproblemen. Ben je niet bang dan dat je andere aansteekt wanneer je je laat inenten.?

Hoe steek je anderen in vredesnaam aan door een vaccinatie?
Je wordt daar niet besmettelijk van ofzo hoor.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 19:22

verootjoo schreef:
Dinopino schreef:

Hoe steek je anderen in vredesnaam aan door een vaccinatie?
Je wordt daar niet besmettelijk van ofzo hoor.

Ik denk dat ze bedoeld als je je zou laten enten tijdens het ziek zijn waardoor je nog besmettelijk bent. Alleen krijg je geen vaccin kort na corona dus dat gaat ook niet op.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 19:27

lenaa_tje schreef:
Dit ligt ook wel bij de huisartsen en de toelichtingen daarvan waarom dit ingevuld moet worden.
Mijn vader, een enorme dyslect, heeft gewoon zijn prik gehaald zonder überhaupt de formulieren in te vullen. De medische vragen hebben ze hem wel gesteld maar verder hebben ze niks gevraagd. Niet ingevulde formulieren zitten gewoon nog in zijn envelop.

Wat me opvalt hier in Frankrijk waar mijn man en ik zijn geweest, is dat je per vaccinatie een uitdraai krijgt met de woorden dat dit later online, cq per app zichtbaar is.
Als wij bij mijn man na 2de pfizer, ook nog eens met ons NL vaccinatie boekje komen wordt er raar gekeken (want alles is online geregistreerd) , maar wordt ook dat netjes per hand en drempel ingevuld. Hopelijk doen ze dit ook bij mij.

Ze registreren hier super precies en dat voor een land die wij als niet efficient ervaren.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 20:32

pien_2010 schreef:
nynke55 schreef:

Misschien snap ik het niet helemaal hè, maar als niet duidelijk is hoeveel mensen geënt zijn, hoe weten ze dan hoeveel procent informatie ze missen?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 20:34

Ze weten hoeveel vaccins er uitgegeven zijn en wat de schema’s van prikken bij diverse organisaties is. Daar zit een gat tussen want de systemen om vaccinaties door te geven werken niet goed samen .

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 08:09

Maar daarmee weten ze toch niet precies wat ermee gebeurd is?
Van de week zag je bijvoorbeeld een huisarts op tv die heel veel vaccins weggooide.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 08:13

lovee schreef:
Jester_ schreef:
Ik krijg woensdag mijn Janssen vaccin, ik werk in de klinische ggz. Hoe zijn de ervaringen daar mee, erg ziek er van?

Ik heb gisteren gehad, vannacht koorts gehad en een beetje lamlendig

Ik heb hem vrijdag gehad, eerst dacht ik ik heb een placebo gehad. Iedereen had meteen een stijve arm en ik had nergens last van. Maar in de nacht lag ik te klappertanden met koorts en heftige gewrichtspijn (dat heb ik toch al vaker door m'n ziekte). Maar het was kort maar heftig. Zaterdag nog wat lamlendig en zondag kreeg ik pas een stijve arm :+

Alle gevaccineerde collega's waren maandag ook weer op het werk :j

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 08:55

lovee schreef:
Jester_ schreef:
Ik krijg woensdag mijn Janssen vaccin, ik werk in de klinische ggz. Hoe zijn de ervaringen daar mee, erg ziek er van?

Ik heb gisteren gehad, vannacht koorts gehad en een beetje lamlendig

Ik heb hem vrijdag gehad, eerst dacht ik ik heb een placebo gehad. Iedereen had meteen een stijve arm en ik had nergens last van. Maar in de nacht lag ik te klappertanden met koorts en heftige gewrichtspijn (dat heb ik toch al vaker door m'n ziekte). Maar het was kort maar heftig. Zaterdag nog wat lamlendig en zondag kreeg ik pas een stijve arm :+

Alle gevaccineerde collega's waren maandag ook weer op het werk :j[/quote]

hier maandag gehad, maandagnacht beroerd geweest, koorts, hoofdpijn etc.
dinsdag overdag lamlendig en hoofdpijn. nu enkel wat spierpijn

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 09:16

Welke vaccinatie was dat? Want ik ben dan wel heel goed weggekomen met de mijne.