Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 09:00

veerledec schreef:
België kon ook alle grensovergangen controleren vorig jaar, dus die hebben kennelijk ook overcapaciteit. En de avondklok daar was alleen in de steden/bepaalde gebieden volgens mij?

Of ze weten, waar de prioriteiten liggen...

Nee, was ( is) in het hele land.

T is frustrerend dat je probeert je aan de regels te houden en hoopt, dat het dit jaar nog voorbij is. Terwijl er vrolijk vliegtuigen komen en gaan. Soort van overcompensatie aan de ene kant,om de andere kant te kunnen toestaan ofzo. Canada kom je niet zomaar in. En er zijn vast meer landen waar je in quarantaine moet in n hotel bij t vliegveld ofzo.

Karuna: goed geschreven!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 09:25

Arabesk schreef:
Echwel schreef:
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... leg-britse

Niet te handhaven aldus de politie
Bij Jinek gisteren ook verteld

Waarom kan het in België en Frankrijk wel?

Ja, als je die vraag nou eerst eens beantwoord, dan kom je er wellicht achter waarom het hier niet zou kunnen en daar wel...

Het vergelijken tussen landen is bijna niet te doen (maar we blijven het gewoon leuk doen.. )

Wat ik hier nu vooral lijk te zien gebeuren is eigenlijk precies wat volgens een bepaalde groep mensen, het doel van deze pandemie is (ja, dit is een complot).. namelijk verdeeldheid organiseren..

Mensen wijzen met vingers naar elkaar, wie het wel goed doet, wie het niet goed doet, hoe mensen moeten reageren, waar ze op moeten reageren, de ene doet het om wat voor reden dan ook beter dan de ander, we gaan voor elkaar bepalen of je wel of niet mag zeuren, en waarover je dan wel of niet mag zeuren... compleet met verwijten en alles..
Goed bezig :j

Fitzroy

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 09:34

So what? Er zou maar één gezamenlijk doel moeten zijn voor iedereen: corona zo snel mogelijk onder controle krijgen. En dat daar opofferingen van een ieder voor nodig zijn lijkt me wel duidelijk.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 09:36

Fitzroy schreef:
So what? Er zou maar één gezamenlijk doel moeten zijn voor iedereen: corona zo snel mogelijk onder controle krijgen. En dat daar opofferingen van een ieder voor nodig zijn lijkt me wel duidelijk.

Ja precies.... :j

Dus dan lijkt me 'so what' wat raar gezegd... Er is een gezamelijjk doel en zolang we allemaal ons best doen, mag er gemopperd en gedaan worden, en lijkt me zaken als "Jullie zijn eigenwijs en doen het fout en wij doen alles goed" zeker niet constructief.. maar goed, dat is mijn idee.

Als mensen verder lekker op elkaar in willen blijven hakken, ook best :j

Fitzroy

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 09:41

Imo past het met dat gezamenlijke doel dan niet om te klagen over evt te nemen maatregelen. Doe gewoon wat je gevraagd wordt zonder dat eindeloze ‘ja maar’ .

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 09:43

"Klagen" (ik wil het geen klagen noemen, maar sommigen vragen hoe dingen uitgewerkt moeten worden, en sommigen geven in hun situatie aan hoe dat werkt of niet werkt) wil niet perse zeggen dat je niet doet wat er gevraagd wordt..
Of wel soms??

En als we het dan toch over klagen hebben.. Ik vind dat mensen die met 3 kinderen op een flatje met alleen een klein balkonnetje hebben, alle recht van klagen hebben.
Ik vind dat mensen die met 2 personen op een erf wonen, of huis met grote tuin, of paarden aan huis etc etc, helemaal níets mogen zeggen over anderen... :) :j
(maar ja, das ook niet eerlijk he.. :+ )

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 09:46

Cer schreef:
"Klagen" (ik wil het geen klagen noemen, maar sommigen vragen hoe dingen uitgewerkt moeten worden, en sommigen geven in hun situatie aan hoe dat werkt of niet werkt) wil niet perse zeggen dat je niet doet wat er gevraagd wordt..
Of wel soms??

Nou inderdaad! Ik wist niet dat er nieuwe bokt regels waren? Laat elkaar lekker met rust, je hoeft niet mee te lezen.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 09:47

Ik kan het me wel voorstellen hoor. De mens is een gewoonte dier. Als een pandemie dan even langs komt stormen en alles op zijn kop zet...
Maatregelen, dan weer die, dan weer losser, dan weer strakker... Niet iedereen kan dat makkelijk overzien. Veel mensen die als eerste reactie zich afvragen hoe, waarom, waarvoor etc etc.. Lijkt me allemaal normaal gedrag.
Het is ook heen gewone wereld nu, waar we nu mee moeten dealen.
Dat mensen het lastig vinden, wil niet zeggen dat ze er niks mee doen.
Beetje meer liefde voor iedereen, we hebben het nodig allemaal :(:)

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 09:49

Nou Cer ik behoor dus tot die laatste categorie, klaag dan ook niet, maar vroeg me gisteren in dit topic hardop af of de drukte op de supermarkten niet zou oplopen. Niet voor mezelf, maar in het algemeen.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 09:51

veerledec schreef:
België kon ook alle grensovergangen controleren vorig jaar, dus die hebben kennelijk ook overcapaciteit. En de avondklok daar was alleen in de steden/bepaalde gebieden volgens mij?

Antwerpen is daar eerst mee begonnen
Later Brussel en nu heel het land waarbij Vlaanderen op 24 uur de avondklok heeft en Brussel en Wallonie om 22 uur :+

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 09:55

Jessix schreef:
Nou Cer ik behoor dus tot die laatste categorie, klaag dan ook niet, maar vroeg me gisteren in dit topic hardop af of de drukte op de supermarkten niet zou oplopen. Niet voor mezelf, maar in het algemeen.

Nou, dat vraag ik me ook af hoor :j

En als ik dan als tegenargument lees "ja hier kan het ook (frankrijk)" en dan vervolgens lees dat een gemiddelde supermarkt in Frankrijk 10x groter is dan hier, dán vraag ik me wel af hoe je die vergelijking in hemelsnaam maakt... :')
Gelukkig kan ik gewoon overdag een tijd uitkiezen.. maar dat is niet voor iederen weggelegd.. En ja, waar een wil is is een weg, maar je mag je echt nog wel dingen hardop afvragen in Nederland (niet in alle landen trouwens, ook best iets om af en toe bij stil te staan :j )

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 10:02

Fitzroy schreef:
Voor mijn gevoel zijn we nu met die halve maatregelen alleen maar aan het dweilen met de kraan open.
Ik begrijp echt niet waarom iedereen maar denkt dat maatregelen niet voor hen gelden.

Je zag bijv met de avondklok in België dat het aantal drastisch gedaald is. Maar nee, dat wordt niet gezien. We zitten nu eenmaal in een crisis. Mijn moeder zei altijd ‘liever’-koekjes worden niet gebakken.

Ik ben het echt eens met Pien en HC in deze.

Dat vind ik ook. Vanaf het begin hobbelen we overal maar een beetje achteraan. Doet Duitsland iets nou dan gaan we er ook maar even 4 weken over vergaderen om het hier ook te doen...
Dan die vluchten die maar binnen komen uit de UK. Echt onbegrijpelijk. Wij netjes binnen maar die vluchten blijven binnen komen.
Dat kun je oprecht dweilen met de kraan open noemen ja!
En nu die variant uit Brazilië er ook nog ff achteraan...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 10:05

Popstra schreef:
Fitzroy schreef:
Voor mijn gevoel zijn we nu met die halve maatregelen alleen maar aan het dweilen met de kraan open.
Ik begrijp echt niet waarom iedereen maar denkt dat maatregelen niet voor hen gelden.

Je zag bijv met de avondklok in België dat het aantal drastisch gedaald is. Maar nee, dat wordt niet gezien. We zitten nu eenmaal in een crisis. Mijn moeder zei altijd ‘liever’-koekjes worden niet gebakken.

Ik ben het echt eens met Pien en HC in deze.

Dat vind ik ook. Vanaf het begin hobbelen we overal maar een beetje achteraan. Doet Duitsland iets nou dan gaan we er ook maar even 4 weken over vergaderen om het hier ook te doen...
Dan die vluchten die maar binnen komen uit de UK. Echt onbegrijpelijk. Wij netjes binnen maar die vluchten blijven binnen komen.
Dat kun je oprecht dweilen met de kraan open noemen ja!
En nu die variant uit Brazilië er ook nog ff achteraan...

Eens. Voelt voor mij ook echt oneerlijk. Waarom niet 1 vliegtuig per dag per land voor noodzakelijke vluchten? En allen verplicht testen voor vertrek en quarantaine bij aankomst?
Er is nu zo weinig controle op dat gebied.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 10:07

Laatst bijgewerkt door rien10 op 15-01-21 10:13, in het totaal 1 keer bewerkt

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 10:09

Nu ik na ga denken over politie en het tekort om te handhaven, er zijn nu geen evenementen, dat scheelt toch hartstikke veel mankracht, kunnen ze de me en boa's er niet bij gebruiken? En wat eerder ook wat gezegd er zijn ook minder inbraken. Ze moeten dan wel waarschijnlijk andere tijdstippen hun werk gaan doen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 10:11

@eien: Hahaha, dat is inderdaad schrikbarend :)) :D

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 10:13

Voor evenementen worden beveiliging in gezet. Politie zie je zelden tenzij bij bepaalde evenementen. Maar dan doen beveiliging het hoofdwerk vaak. Politie is dan vaak voor het afvoeren en de rest van het werk.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 10:20

Cer schreef:
Jessix schreef:

Nou, dat vraag ik me ook af hoor :j

En als ik dan als tegenargument lees "ja hier kan het ook (frankrijk)" en dan vervolgens lees dat een gemiddelde supermarkt in Frankrijk 10x groter is dan hier, dán vraag ik me wel af hoe je die vergelijking in hemelsnaam maakt... :')
Gelukkig kan ik gewoon overdag een tijd uitkiezen.. maar dat is niet voor iederen weggelegd.. En ja, waar een wil is is een weg, maar je mag je echt nog wel dingen hardop afvragen in Nederland (niet in alle landen trouwens, ook best iets om af en toe bij stil te staan :j )

Ik kan ook op de dag tussen mijn werk door. Maar dacht hierbij inderdaad ook aan andere mensen. Zo ook over de paarden. Ik heb ze aan huis staan, maar zou inderdaad ook wat paniek voelen als ik ergens een stukje grond zou huren waar je dan 's avonds niet meer mag komen. En ja, ook daar is vast wel weer wat op te verzinnen, maar dat waren gewoon wat vragen die door mijn hoofd spookte gisteren.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 10:22

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 10:23

Nou als ik zag hoeveel ME en politie er op een zondag bij een voetbal wedstrijd stonden, dat zijn toch best grote aantallen. Ik zie hier zelf sowieso weinig mensen op straat na 20.00 alleen hondenuitlaters. Ik vraag me af hoeveel groepen er nu echt nog samen komen in de avond, ik denk dat de visites te weinig opvallen om ertussen uit te pakken tenzij je buren klikken. De feestjes worden nu ook stiekem georganiseerd. Ik vraag me gewoon erg af hoe het gaat helpen :o

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 10:24

moonsparkle schreef:
Nou als ik zag hoeveel ME en politie er op een zondag bij een voetbal wedstrijd stonden, dat zijn toch best grote aantallen. Ik zie hier zelf sowieso weinig mensen op straat na 20.00 alleen hondenuitlaters. Ik vraag me af hoeveel groepen er nu echt nog samen komen in de avond, ik denk dat de visites te weinig opvallen om ertussen uit te pakken tenzij je buren klikken. Ik vraag me gewoon erg af hoe het gaat helpen :o

Ik denk ook echt dat het om de visites gaat. Veel besmettingen in huiselijke kring. Zo beperk je hopelijk dat mensen een paar keer per week verschillende koffievisite krijgen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 10:25

Ik zie iedere avond tieners bij elkaar hangen.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 10:25

Het is gewoon een feit dat je de landen moeilijk onderling kan vergelijken ..de situaties ,de verdeling ,de bevolking is gewoon verschillend
Niemand doet het beter ,we surfen allemaal al maanden op en neer
En iedereen heeft zijn frustraties ook wat betreft beleid
Hier waren de cijfers ook beter en nu blijken er stijgingen van 94% in brusselse gemeentes waar veel eu werknemers zitten en dan vooral britse expats ..dus dan weet je snel waar het vandaan komt ..die zijn gewoon met kerst / nieuwjaar naar "huis" gegaan met de eurostar en terug .Testen en quarantaine was ineens verplicht tijdens die periode maar er werd heel duidelijk gecommuniceerd door overheid en msm dat het mb en de wet dus pas na 11 januari zou klaar zijn .Reizigers weten dan dondersgoed dat ze geen controle gaan hebben en gaan dus gewoon werken en sturen hun kinderen naar school en huppa de 2 maanden lockdown zijn weer voor niets geweest -O-

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 10:27

rien10 schreef:
Ik zie iedere avond tieners bij elkaar hangen.

Ja dat zou best. Ik woon in het bos, dus totaal geen zicht op wat andere mensen doen. Maar het zou hier in de dorpen ook vast zo zijn.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 10:31

Wat is schrikbarend aan Lansingerland
Dat ze 63000 inwoners hebben en dat de britse variant er is opgedoken ?
Wisten ze niet dat er daar 63000 wonen dan >;)