Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 13:43

Nav dat tv-programma van filemon waarin hij in gesprek gaat met complotdenkers krijg ik steeds meer het idee dat het niet gaat om wat de autoriteiten zeggen en of ze dat geloven, maar om überhaupt het bestaan van autoriteit niet aankunnen.
Het lijkt wel alsof mensen tegen de gevestigde ideeën schoppen, puur om het schoppen, niet omdat ze werkelijk geloven dat het niet waar is, maar omdat sommigen het niet kunnen handelen dat er mensen aan ‘het volk’ gaan vertellen wat ze wel en niet moeten doen op dit moment.

Je kunt dan uitleg geven wat je wil, bewijs tonen wat je wil. Als mensen willen schoppen gaan ze schoppen, waar dan ook tegenaan.
En als ze maar lang genoeg schoppen, lang genoeg zichzelf vertellen dat het niet waar is, en dat hun eigen zelfverzonnen ideeën wel waar zijn, ga je er vanzelf in geloven natuurlijk :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 13:44

verootjoo schreef:
Nav dat tv-programma van filemon waarin hij in gesprek gaat met complotdenkers krijg ik steeds meer het idee dat het niet gaat om wat de autoriteiten zeggen en of ze dat geloven, maar om überhaupt het bestaan van autoriteit niet aankunnen.
Het lijkt wel alsof mensen tegen de gevestigde ideeën schoppen, puur om het schoppen, niet omdat ze werkelijk geloven dat het niet waar is, maar omdat sommigen het niet kunnen handelen dat er mensen aan ‘het volk’ gaan vertellen wat ze wel en niet moeten doen op dit moment.

Je kunt dan uitleg geven wat je wil, bewijs tonen wat je wil. Als mensen willen schoppen gaan ze schoppen, waar dan ook tegenaan.

Willem Engel is daar een schoolvoorbeeld van idd, zijn vader lag al altijd in de clinch met instanties.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 13:50

Relaxed schreef:
verootjoo schreef:

Willem Engel is daar een schoolvoorbeeld van idd, zijn vader lag al altijd in de clinch met instanties.

Ja precies.
Of je ziet ook mensen die erg beschadigd zijn doordat er dingen misgegaan zijn in het systeem en uit wrok en rancune niet meer mee kunnen gaan met de overheid. Wat ook heel begrijpelijk kan zijn.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 14:13

Als je er qua inkomen en prive-situatie zwaar de dupe van bent, snap ik op zich wel dat je weinig op hebt met het coronabeleid.
Maar als de coronamaatregelen alleen maar dienen als stok om mee te slaan, zo van: zie je wel, ze grijpen alles aan om ons eronder te houden, als men sowieso allergisch is voor regeltjes en autoriteit, en de eigen vrijheid vóór alles stelt, dan verdwijnt mijn begrip. Dan wordt het inderdaad schoppen om het schoppen. Onvolwassen en verwend gedrag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 14:21

Askja schreef:
Als je er qua inkomen en prive-situatie zwaar de dupe van bent, snap ik op zich wel dat je weinig op hebt met het coronabeleid.
Maar als de coronamaatregelen alleen maar dienen als stok om mee te slaan, zo van: zie je wel, ze grijpen alles aan om ons eronder te houden, als men sowieso allergisch is voor regeltjes en autoriteit, en de eigen vrijheid vóór alles stelt, dan verdwijnt mijn begrip. Dan wordt het inderdaad schoppen om het schoppen. Onvolwassen en verwend gedrag.

Nou inderdaad, die mensen die ik ken en overal tegenaan schoppen genieten van een heel ruim overheidspensioen en hebben geen enkele reden tot klagen. Ze gaan nooit op vakantie, missen dus geen inkomen.. Enige wat ze vaak doen is uit eten gaan en dat kan nu niet, maar qua afhalen zijn de mogelijkheden eindeloos. Dus nee, voor deze mensen heb ik gewoon echt geen enkel begrip :n

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 14:48

Relaxed schreef:
Askja schreef:

Nou inderdaad, die mensen die ik ken en overal tegenaan schoppen genieten van een heel ruim overheidspensioen en hebben geen enkele reden tot klagen. Ze gaan nooit op vakantie, missen dus geen inkomen.. Enige wat ze vaak doen is uit eten gaan en dat kan nu niet, maar qua afhalen zijn de mogelijkheden eindeloos. Dus nee, voor deze mensen heb ik gewoon echt geen enkel begrip :n

Hoe jullie het ook wenden of keren, het is en het blijft een hele flinke aanpassing in het normale leven. Ongeacht hoe dat normale leven is, dat is nogal persoonlijk.
Zeggen dat het alleen maar roepen om het roepen is vind ik ronduit lelijk. Wie zijn jullie om dat te bepalen?
Niemand heeft hierom gevraagt, en er zijn zat mensem die heel graag een hele andere aanpak hadden gezien. Dat is niet.dom, wappie of egoïstisch, dat is een andere manier van denken. Daar hoef je het ook niet mee eens te zijn, maar ga in vredesnaam niet voor een ander beslissem of die wel het recht heeft om het er niet mee eens te zijn.

@Karl: ik vind het vrij eng dat ik het dus blijkbaar niet oneens mag zijn met de overheden.
En met je betoog over grotere kans op bijzondere theorieën als je het niet met overheden eens bent kan ik niets.

Ik kem zoveel mensen die het echt spuugzat zijm en geen logica meer ziet in de maatregelen. Sommige van begin af aan, anderem wat later, maar niemand houd er bijzondere theoriën op na.

IMANDRA

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 14:56

Palmera misschien zit je dan niet in het 'juiste' topic. Jij vindt jezelf geen conspiracy-theorist maar bent het gewoon oneens met de maatregelen. Dan lijkt me een van de 'standaard' corona-topics passender als je puur wil klagen over het beleid?

Of je moet interessante dingen te delen hebben over conspiracy theories binnen vaccinaties / viruswaarheid-achtige dingen / tidbits over bijv. de docu over een relatie tussen anti-coronamaatregelen & andere conspiracy theorieen/etc., dan hoor ik ze graag hoor. Beetje on-topic blijven is wel fijn, heb zelf het idee dat jouw betoog niet geheel on-topic is, maar hey misschien zie ik dat gewoon fout :)

Niemand zegt dat je het niet eens 'mag zijn' met overheden en dat jij het oneens bent met de maatregelen maakt nog niet dat 'we' het over 'jou' hebben als er gepraat wordt over bijv. de docu van filemon. Het betoog van Karl kan je misschien niks mee als individu, maar het is wel een fenomeen wat vaker wordt gezien bij mensen die anti-maatregel zijn (nogmaals, natuurlijk niet bij iedereen die anti-maatregel is).

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 14:58

Imandra, als jij een persoonlijk probleem hebt mag je mij PB-en of voor mijn part temmen.
Maar mij vertellen wat ik wel en niet mag zeggen en waar hoef je bij mij niet mee aan te komen, zeker omdat het niet offtopic is.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 15:00

Komt misschien ook dat jij alles op jezelf betrekt ipv goed te lezen wat er gezegd word.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 15:02

Palmera schreef:
Imandra, als jij een persoonlijk probleem hebt mag je mij PB-en of voor mijn part temmen.
Maar mij vertellen wat ik wel en niet mag zeggen en waar hoef je bij mij niet mee aan te komen, zeker omdat het niet offtopic is.

Reageer toch niet zo stekelig, werkelijk, ik begrijp helemaal niks van jouw manier van reageren.. Je vertelt mij namelijk in een post hierboven ook wat je vindt van mijn uitspraak over mensen die ik persoonlijk ken.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 15:06

bigone schreef:
Komt misschien ook dat jij alles op jezelf betrekt ipv goed te lezen wat er gezegd word.

Mijn eerste post van de dag (nacht) niet. Helaas voelde ik me daarna verplicht me verder toe te lichten door de reacties. ;)

Relaxed schreef:
Palmera schreef:

Reageer toch niet zo stekelig, werkelijk, ik begrijp helemaal niks van jouw manier van reageren.. Je vertelt mij namelijk in een post hierboven ook wat je vindt van mijn uitspraak over mensen die ik persoonlijk ken.

En jij weet precies hoe zij zich voelen onder de maatregelen?

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 15:09

Het is een topic over viruswaanzin.

Dan is het dus niet gek als het over viruswaanzin en coronaontkenners gaat hier...

En als er dan dus een tv-programma is waarin mensen aan het woord komen die én corona ontkennen, en daarnáást nog andere complotten, conspiracies of platte aarde dingen als waarheid aannemen, dan is het echt niet gek als hier een algemene vraag komt of er hier ook mensen zijn met diezelfde combinatie.

Een heel logische vraag in het daarvoor correcte topic.

Dat gaat dus niet over een individu die toevallig de maatregelen vervelend of onlogisch vindt, maar die het bestaan van corona wel erkent.

Sommige discussies en gesprekken zitten wat minder op het persoonlijke en wat meer op het algemene vlak.

Kortom, in dit geval zit je gewoon echt mis Palmera.

Blijft die oorspronkelijke vraag staan. Die ik niet stelde maar waarvan ik ook nieuwsgierig ben naar het antwoord.

Namelijk of er in dit topic mensen zijn met een dergelijke combi.
Dus: ontkennen corona + platte aarde en/of 5G en/of overheid implanteert chips, en/of aliens nemen ons over.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 15:10

Palmera schreef:
Imandra, als jij een persoonlijk probleem hebt mag je mij PB-en of voor mijn part temmen. Maar mij vertellen wat ik wel en niet mag zeggen en waar hoef je bij mij niet mee aan te komen, zeker omdat het niet offtopic is.

"persoonlijk probleem".. ? Hoe dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 15:12

Palmera schreef:
En jij weet precies hoe zij zich voelen onder de maatregelen?

Ja zij vinden het al vreselijk dat anderen een mondkapje dragen en zich laten vaccineren -O-

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 15:41

Geen persoonlijk probleem hoor Palmera. Van mij part mag je gewoon blijven reageren, het is alleen niet geheel in lijn met de onderwerpen die hier besproken worden. Neem aan dat ik zoiets prima mag aanstippen, of 'mag' ik dat soort dingen van jou niet aankaarten?

Vind het gewoon jammer dat het vanwege zulke reacties weer gelijk zo negatief wordt. Als jij je bericht anders had geschreven dan was denk ik iedereen hier met alle liefde met je in gesprek gegaan. Nu gaat het juist om de toon van je bericht, niet de inhoud. En dat is jammer.

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 19:35

IMANDRA schreef:
... dus het is wel mógelijk.
Maar als er dan vanuit jou en palmera reacties komen van "meest geschift", bagatelliserende vergelijkingen met "roze aliens", "bull***"... nee, dan snap ik wel dat ze niet durven reageren als er al meteen door jullie twee zo over wordt gesproken, dan blijf je wel ver weg....

@Palmera: niemand zegt dat de twee altijd aan elkaar verbonden zijn. Er werd een vraag gesteld of er iemand was die in beide geloofde (wat geen gekke vraag is want het komt geregeld voor). Niet alles gaat over jou dus dit soort dingen hoef jij je niet persoonlijk aan te trekken puur omdat je het niet met de corona-maatregelen eens bent. Daar zitten namelijk ook gradaties en verschillen, het is niet een-pot-nat....
Echt, als iemand zijn zienswijze op een nette wijze kan toelichten dan kan dat echt een leuk en interessant gesprek zijn. Jammer dat jullie er gelijk zo over moeten beginnen.

Ik moest hier wel even om grinniken hoor :')
Met deze post geef je juist aan waarom men dus niet reageert.
Je scheert mijn opmerkingen direct samen met die van palmera en dat maakt voor mij dus ook dat een zinvolle discussie verder is uitgesloten want het is niet jullie tegen ons.
Ik mag namelijk volgens mij flat Earth enz prima bullsh*t vinden, neemt niet weg dat ik prima bereid ben om naar beargumentatie te luisteren en respect te hebben voor iemand als persoon die daar wel voor is/in gelooft en kan ik ook prima met diegene daarover in dialoog kan gaan.

Karl66: mooi stukje psychologie :j maar dit geldt natuurlijk omgekeerd net zo...

Femke_Tweety: terechte vraag of niet, als je naar het verloop van het topic kijkt, dan is er nog weinig viruswaanzinachtigs aan.
Als je dan kijkt naar hoe er gereageerd word op o.a de TS, kan je mij niet wijsmaken dat je echt gelooft dat er iemand die hierin gelooft ook daadwerkelijk nog gaat reageren.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 20:01

De Noorse "Willem Engel" is vorige week overleden aan corona. Corona bestond niet, dus hij wilde niet naar de dokter toen ie ziek werd. Hij is thuis overleden. Wel heeft ie in de week dat ie ziek was nog wat bijeenkomsten gehad en daar zijn ook weer mensen besmet en ook overleden. Die wilden ook niet naar de dokter/ziekenhuis.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 20:03

Cookies schreef:
De Noorse "Willem Engel" is vorige week overleden aan corona. Corona bestond niet, dus hij wilde niet naar de dokter toen ie ziek werd. Hij is thuis overleden. Wel heeft ie in de week dat ie ziek was nog wat bijeenkomsten gehad en daar zijn ook weer mensen besmet en ook overleden. Die wilden ook niet naar de dokter/ziekenhuis.

Karma is a bitch denk ik dan maar, hopelijk schud zoiets mensen wakker.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 20:17

Nee zijn volgers geloven niet dat het corona was. 1 hebben ze gewoon dood in huis gevonden. Helemaal in d'r eentje doodgegaan. Vind het echt zo sneu dat mensen zo ver heen zijn in hun waanideeën.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 21:06

Gister was er bij filemon ook iemand die kanker had. Filemon vroeg of hij zich daarvoor liet behandelen. Het antwoord was: ‘nee, natuurlijk niet. Als ik dat gedaan had was ik nu al lang dood geweest.’

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 21:08

Dat lijkt me heel angstig dat iedereen er maar op uit is om je dood of ziek te maken.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 21:20

NoGo schreef:
Karl66: mooi stukje psychologie :j maar dit geldt natuurlijk omgekeerd net zo...

Bedoel je daarmee mijn opmerking dat je in een bubbel mensen tegenkomt, waardoor je sneller in hun andere ideeën meegaat of mijn opmerking dat er drogredenering gebruikt werden?

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 21:59

Karl66 schreef:
NoGo schreef:

Bedoel je daarmee mijn opmerking dat je in een bubbel mensen tegenkomt, waardoor je sneller in hun andere ideeën meegaat of mijn opmerking dat er drogredenering gebruikt werden?

Oja het staat er idd wel een beetje kort -O-
Ik bedoelde idd dat als je in een bepaalde bubbel zit of dat nou een coronamaatregelen zijn wel goed of coronamaatregelen zijn niet goed bubbel zit, je idd altijd sneller mee zal gaan in de andere ideeën.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 22:43

Ik kom niet zoveel op de sociale media, maar bestaan daar dan de maatregelen zijn goed bubbels, waar actief gepromoot wordt dat er maatregelen moeten zijn?

Dat er anti maatregelen bubbels zijn, dat is wel bekend, maar ik wist niet dat ze ook pro maatregelen bestonden. De praktijk is over het algemeen namelijk dat mensen niet samenkomen omdat ze gezamenlijk voor de bestaande maatregelen zijn, dat is ook niet nodig, want ze zijn er al en er is dus geen reden om in actie te komen. Maar dat mensen wel samenkomen omdat ze ergens tegens zijn of omdat ze juist iets willen bereiken, dan is er namelijk wel een reden om in actie te komen.

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 23:12

Hmmm dat is een goede vraag....
Ik weet het eigenlijk ook niet, hangt dit alleen van social media af?
Daar ben ik ook niet heel veel te vinden maar als ik dan wel een keer een rondje FB doe dan denk ik dat men elkaar daar wel vind van beide partijen in hun eigen voor of tegen bubbel.