Veel moeten afvallen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pallatin

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 20:56

Goed bezig muesli en Gaucho! Jullie zijn zo het toonbeeld van sportiviteit (diep respect, ik word al moe als ik hardloop schoenen zie :D )
Vet jaloers op je strandrit Roosch, mijn paard is er al wel geweest, maar ik durf niet :')

Hier een week met veeeel beweging maar ook veeel meer gegeten dan nodig, leek wel een bodemloze put qua trek. Ik raakte slecht verzadigd maar dat gaat de laatste dagen beter gelukkig.

@ Esther, lastig hoor als je zo weinig tijd hebt om te koken. Misschien idd op een moment dat je wat meer tijd hebt alvast wat vooruit werken… of idd warm lunchen en dan ‘s avonds simpeler eten? Heb je geen schreeuwende honger als je dan laat thuis komt?
Bij mij is het letten op eten echt noodzaak om af te vallen, meer dan sporten/ veel bewegen…

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 22:19

Dat geldt voor iedereen wel denk ik, zonder op eten letten gaat afvallen niet lukken. Ik sport op het moment echt wel intensief, maar zelfs dan kan ik echt niet alles eten.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 22:34

Hier even een oliebol weekend gehad. Weer emoties die ik niet weg krijg (en ik he vanalles geprobeerd).
Dus nu weer in het ritme.

Vrijdag voor het eerst tijdens werktijd een stuk gaan lopen. En vandaag tijdens de middagpauze weer een half uurtje gelooen. Was echt heerlijk en ga ik zeker vaker doen.

En zondag zijn we lekker naar het strand gereden. Was langer rijden als we daar waren maar was het zo waard!

Afbeelding

Afbeelding

Ik denk dat eten de grootste factor met afvallen is. Ik heb veel gesport, maar ook toen kon ik niet eten wat ik wilde...

Knuf roosch! Komt goed. Hier ook niet hetzelfde metabolisme als mijn vriend. Als hij het snoep 1 of 2 dagen laat staan is hij weer op zijn wens gewicht....

Wat vervelend esther dat het koken niet lukt. Ik kookte vroeger 1x in de week voor de hele week. En dan grotere hoeveelheden zodat ik met 3 maaltijden de vriezer weer vol had.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 09:03

Die emoties zijn er Arabella, je kunt ze ook niet negeren. Hoe daar mee om te gaan is lastig en voor iedereen anders….ik ben een echte emotie-eter en heb er ook niet echt een oplossing voor behalve dat ik nu wel weet dat ik de draad wel weer op kan pakken na zo’n slecht in het vel periode…en wandelen, veeeeeel wandelen helpt mij iig sombere gevoelens te verdrijven. Nu de donkere dagen er weer zijn is dat een valkuil, ik heb snel last van winterblues….
Heerlijke foto’s iig en kop op, je komt er wel! Gun jezelf de tijd

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 09:47

Ik vind het lastig je te helpen hiermee want ik ben niet zozeer een emotie-eter maar een gezelligheidsdier.
Tel daarbij op dat ik ben gaan samenwonen, wat meestal heel gezellig is.. dat is mijn probleem.

Ik heb ook eindelijk de stap genomen om meer groente en fruit te gaan eten. Bij mij is textuur echt een probleem, dus we hebben een blender ergens vandaan getoverd en gaan experimenteren met smoothies. Die van gisteren was in ieder geval geslaagd. Toen ik vroeg wat ie er allemaal in had gedaan zei die iets in de trant van 'rood fruit, spinazie en witte chocolademelk.'

:')

Hij bedoelde het goed.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 10:04

:')

Zonder gekheid, smoothies zijn wel een goede manier om meer groente en fruit binnen te krijgen. Favo combinaties hier met het herfstige weer:
Rode biet, banaan, iets van rood fruit, cacaopoeder en iets van yoghurt of melk. Avocado kan ook alleen dan worden het ineens veel meer kcal
Spinazie of boerenkool met mango
Pompoen, banaan, wortel, sinaasappel, gember en kaneel of speculaaskruiden.

Blender kan je ook goed gebruiken voor soepjes, sauzen en puree van groente. Dat doet het hier altijd goed bij de niet - groente fan.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 10:28

Ik vind zelf een groene smoothie van spinazie, courgette en een granny smith heel lekker. Beetje munt is dan ook top. Heb gemerkt dat courgette en ook bloemkool hele goede binders zijn, net als avocado en banaan maar dan zonder de calorieën :)

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 10:30

Hahahaha @Roosch, hij bedoelt het goed inderdaad :') Hij kan nog wel wat aanwijzingen gebruiken. Supergoed dat je op die manier gaat proberen om meer groente en fruit binnen te krijgen. Je kunt echt wel lekkere smoothies maken hoor, recepten te over online :j

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 10:38

Snippergroen schreef:
Ik vind zelf een groene smoothie van spinazie, courgette en een granny smith heel lekker. Beetje munt is dan ook top. Heb gemerkt dat courgette en ook bloemkool hele goede binders zijn, net als avocado en banaan maar dan zonder de calorieën :)

Geldt inderdaad ook voor pompoen.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 10:41

Ja, ik lust al jaren haast niks en we hebben laatst een blender meegenomen van ergens. De smoothie die ik gisteren probeerde was lekker, dus ik heb goede hoop. Gaan het zo rustig uitbouwen. Heb echt een probleem met mindset en textuur dus hij maakt het klaar, dan hoef ik maar hersenloos te proeven. Dat lukt so far. :j net ook boodschappenbriefje erop afgestemd.
Hopelijk lukt dit allemaal.

Vanavond een uur bodypump en zumba, hopelijk ga ik dat ook overleven. :')

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 11:26

Supergoed bezig Roosch! *\o/*
Laat die kilo's maar wegzweten :j

Gamova

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 19:31

Hier ook altijd moeite met eten als het mentaal minder goed gaat. Ik probeer het nu om te draaien; omdat het mentaal niet helemaal lekker gaat moet ik extra goed voor mijn lijf zorgen. Vandaag heb ik 3x een kop thee gepakt omdat ik trek had in iets lekkers. Dat helpt lang genoeg om bij het volgende "eetmoment" te komen.

Verder gaat het hier qua afvallen goed, vorige week gestart met sporten en sinds vorige week ruim een kilo kwijt. Gisteren ben ik naar de start van een groepsles voor moeders en zwangeren geweest. Ik was van de moeders de meest recent bevallen en ik merkte dat de trainster me wel probeerde voor te houden dat ik nog niet moest proberen om 4x per week fanatiek te gaan trainen... het is hier vaak alles of niets en ik wil zo graag weer vooruit O:)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 23:34

Alles of niets, dat herken ik. :))

Ik lig bij te komen van een uur bodypump, een uur zumba en half uur fietsen. Was wel superleuk: de zumbamevrouw had er echt wat leuks van gemaakt met schmink en dansjes op Thriller van Michael Jackson in het kader van Halloween. Bodypump was pittig dus ik gok dat m'n spieren morgen zeggen "bekijk het maar, jij bankgarnaal". :7

Rose_Sonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 07:46

Ja dat alles of niets is ook echt een valkuil van mij, waar ik bijna iedere keer weer in trap :=

Iedere keer als ik jullie activiteiten zie denk ik, wat ben ik toch een luie hond :').
Ik bedoel ik beweeg wel hoor, anders zou ik nu echt niet afvallen, maar veel meer dan wandelen met de hond, af en toe paardrijden en nog minder vaak op de crosstrainer dat lukt mij echt niet.
Ik ben wel eens naar de sportschool gegaan en daar vond ik dan de spinning wel erg leuk, maar verder was ik vooral sponsor :=. Ik trap er dus ook niet weer in door een abonnement te nemen hahaha.

Ik merk dat nu het afvallen bij mij wel echt ingezet is, terwijl ik er eigenlijk niet echt veel voor hoef te doen, of vooral voor hoef te laten :+. Het gaat een beetje vanzelf, and that scares me. Want op een gegeven moment moet het toch ophouden en ik hoop dat het me dan lukt om toch nog een extra stap te zetten.
Ik had bijvoorbeeld dit weekend echt een heel 'slecht' weekend. Vrijdagavond in de avonddienst op het werk eten besteld, pasta. Je krijgt dan zo'n dikke bak en ik vind het psychisch erg moeilijk om eten te laten staan, dus ondanks dat ik halverwege eigenlijk al vol zat, is de hele bak op gegaan.
Zaterdag had ik Halloween bij een vriendin, eerst eten besteld en daarna hadden we nog pompoentaart die ik zelf had gemaakt. Daarnaast de hele avond cola gedronken.
Zondag wederom pompoentaart, maar gelukkig wel zelf gekookt.
Ik keek echt tegen maandag op, maandag is mijn weegdag, heel handig zo na het weekend :') , maar ik was toch weer 600 gram afgevallen. Al met al kruip ik echt de goede kant op.
Volgens mij sinds ik in dit topic af en toe meeklets en vooral mee lees, ben ik al bijna 8 kilo kwijt.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 08:25

Hier gaat het al 3 dagen goed met normaal eten *\o/* !
Qua koken en sporten warmen we nu dingen op die we eerder te veel hebben gemaakt. Die dagen lunch ik steviger (zoals een salade of soepje bij de lunch) en dan heb ik in de avond wat minder trek. Met een hele volle maag klimmen werkt niet; dan word ik misselijk en voel ik me zo loom.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 09:48

Jeetje Roosch ik ben na een uur bodypump meestal al gesloopt :')

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 11:54

@Roosch alles of niks gaat wel op voor jou ja :') gematigd is altijd wel wat beter voor de lange termijn. Maar daarvan ben je zelf ook vast op de hoogte. Nu door pakken *\o/*

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 15:13

gaucho schreef:
Jeetje Roosch ik ben na een uur bodypump meestal al gesloopt :')

Was ik ook. :') op puur karakter verder gemoeten haha. Maar was wel leuk!

Wat goed van je Esther, een goede planning wat betreft eten is echt belangrijk.
Kook bijvoorbeeld een goeie pan van het een of ander als je wél tijd hebt en vries dan bakjes in.

Ik ben daarstraks een uurtje wezen zwemmen. 1500 meter gehad, en nu zo loom als maar kan zijn. :') heb ook nog een wandelmeeting met een collega staan.. zzzzz...

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 16:47

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 17:11

MuSLi schreef:
@Gaucho, we staan in de krant :')

[ [url=m/iGQuLl.jpg]Afbeelding[/url] ]

Kreeg ik doorgestuurd van een oud studiegenoot uit Amsterdam. Ik weet nog niet in welke, maar ik laat het nog even weten :P

Edit: Landsmeerse krant!
https://www.rodi.nl/regio/amsterdam-noo ... -ontdekken

Haha, wat leuk :D we kijken ook wel echt blij op die foto.

Hier is de snoepbehoefte weer wat beter onder controle *\o/* en dus ook dalende lijn qua gewicht. Alleen 's avonds blijft ff moeilijk moment, wordt dan maar iets van kwark ofzo. Komt ook gewoon omdat ik moe ben dan denk ik, dus misschien moet ik dan gewoon gaan slapen.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 08:38

Oh wat onwijs leuk, samen in de krant! Stelletje sportievelingen! *\o/*

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 19:19

MuSLi schreef:

Kreeg ik doorgestuurd van een oud studiegenoot uit Amsterdam. Ik weet nog niet in welke, maar ik laat het nog even weten :P

Super leuk zeg *\o/*

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 20:45

MuSLi schreef:

Jaaaa!!!!! Wat ontzettend leuk!!! Hier echt een paar flutdagen gehad qua eten… zal wel bruiloft stress zijn, maar zit nu in de bios en heb al het lekkers bij de entree laten staan, dat is al een hele overwinning… :')

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 20:47

Pallatin schreef:
MuSLi schreef:

Jaaaa!!!!! Wat ontzettend leuk!!! Hier echt een paar flutdagen gehad qua eten… zal wel bruiloft stress zijn, maar zit nu in de bios en heb al het lekkers bij de entree laten staan, dat is al een hele overwinning… :')

Veel plezier bij de film :)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 10:14

Pallatin schreef:
MuSLi schreef:

Welke film ben je geweest :D ?
Bij de bios haal ik alleen drinken, met m’n Allstars pas. Eten daar is niet te betalen :')