Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 16:33

L_iek schreef:
Hier ondertussen bijna 4 weken verder en ik ben doodop. Ik slaap iedere middag omdat ik de dag anders niet red. Gelukkig zijn ze op het werk heel meewerkend en werk ik een aantal uur per dag. Hoop dat dit snel beter gaat worden want dit is echt niks.

Hier precies hetzelfde. Ook nog steeds moe en slapen overdag.

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 17:00

annikeee19 schreef:
Lieve bokkers( ik hoop dat er nu wel iemand hier reageer….)
Ik heb zaterdag 16 juli een positieve Corona test gehad een week verkouden enzo geweest. Nu sinds zaterdag/ zondag onwijs duizelig en misselijk enzo. Hebben meer bokkers dit gehad en hoe lang duurde dit ?

Duizelig viel hier wel mee, maar lag voornamelijk in bed. Misselijk wel enorm. Ging hier vanzelf over maar je kan altijd huisarts bellen. Ik dronk veel gemberthee, dat helpt wel. Ik heb ook zetpillen tegen misselijkheid (had ik al) maar die kwamen er gelijk uit. Er zijn ook pillen tegen misselijkheid maar geen idee of je deze snel mee krijgt van een huisarts

Boras

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 18:11

Herkent iemand vaak moeten plassen? Verder geen plas- of buikklachten, ik moet sinds mijn positieve test van woensdag alleen opvallend vaak plassen. Ik drink niet meer dan anders.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 20:06

Boras schreef:
Herkent iemand vaak moeten plassen? Verder geen plas- of buikklachten, ik moet sinds mijn positieve test van woensdag alleen opvallend vaak plassen. Ik drink niet meer dan anders.

Ik moet ook altijd heel veel en nodig plassen als ik ziek ben. Maar dat heb ik met elk virus snap daar ook geen hol van

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 20:11

Dat is afvoer van afvalstoffen. Heel logisch. Daarom ook goed blijven drinken.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 20:16

Ja dat vergat ik te schrijven, ik vul het nu wel aan natuurlijk.

Eigenlijk alleen maar goed dus.

Alleen wel lastig :)

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 23:20

Boras schreef:

Heb ik zeker twee weken gehad.

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 13:00

Meld me hier ook even,
Ik heb Corona opgelopen vorige week. Mijn vriendinnetje die ik al 2 jaar niet gezien had, kwam logeren en bracht in plaats van bloemen per ongeluk Corona mee. :o

We (manlief en ik) hadden in het begin van 2020 ook een besmetting doorgemaakt (vastgesteld door bloedtest) en toen had manlief een hele lichte griep en ik alleen een paar dagen keelpijn.

Dit keer ben ik precies 1 dag ziek geweest met flinke koorts en spierpijn, de dag erna was ik nog een beetje katerig en de 3e dag voelde ik me weer kiplekker.
Mijn man heeft exact hetzelfde verloop gehad alleen begon het bij hem 2 dagen later. Mijn vriendinnetje daarentegen is de hele week ziek geweest met koorts, hoesten en noem maar op.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 14:38

Na mijn positieve test vorige week dinsdag voel ik me ook al dagen weer goed.

Het absurd vaak moeten plassen stopte gelijktijdig met het herstel van de flinke verkoudheidsklachten. Heel apart. Het diende dus wel echt een doel. Geen koorts gehad, maar dat ontwikkel ik niet gauw.

Nu alleen nog af en toe een vervelende kriebelhoest met consumptie/rochel zeg maar :o Dus er zit nog wel wat ondanks dat ik me fit voel. Ik slaap daarom nog wel apart en in huis draag ik nog een mondkapje. Moet niet denken aan een nieuwe besmetting binnen ons gezin.

Vrijdag mag ik hoe dan ook weer alles na 10 dagen.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 16:49

JJ4 schreef:
Meld me hier ook even,
Ik heb Corona opgelopen vorige week. Mijn vriendinnetje die ik al 2 jaar niet gezien had, kwam logeren en bracht in plaats van bloemen per ongeluk Corona mee. :o

We (manlief en ik) hadden in het begin van 2020 ook een besmetting doorgemaakt (vastgesteld door bloedtest) en toen had manlief een hele lichte griep en ik alleen een paar dagen keelpijn.

Dit keer ben ik precies 1 dag ziek geweest met flinke koorts en spierpijn, de dag erna was ik nog een beetje katerig en de 3e dag voelde ik me weer kiplekker.
Mijn man heeft exact hetzelfde verloop gehad alleen begon het bij hem 2 dagen later. Mijn vriendinnetje daarentegen is de hele week ziek geweest met koorts, hoesten en noem maar op.

O gelukkig zo kort ziek
Was je gevaccineerd?

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 17:16

tokedri schreef:
JJ4 schreef:
Meld me hier ook even,

O gelukkig zo kort ziek
Was je gevaccineerd?

Blij inderdaad dat het zo mild is gebleven. Mijn schoonzusje heeft het met haar besmetting (eerder dit jaar), heel zwaar gehad, evenals een collega die zelfs opgenomen moest worden.

Ik ben niet gevaccineerd.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 18:55

tokedri schreef:
JJ4 schreef:
Meld me hier ook even,

O gelukkig zo kort ziek
Was je gevaccineerd?

Blij inderdaad dat het zo mild is gebleven. Mijn schoonzusje heeft het met haar besmetting (eerder dit jaar), heel zwaar gehad, evenals een collega die zelfs opgenomen moest worden.

Ik ben niet gevaccineerd.[/quote]

Ik ook niet vandaar mn vraag

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 19:16

Dikke prima hoor ;)

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 19:21

JJ4 schreef:
Dikke prima hoor ;)

Haha ik weet ook wel dat het voor iedereen anders uitpakt
Ik heb een chronische ziekte en vaccineren werd afgeraden
Maar vind t wel spannend

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 20:17

Begrijpelijk hoor, wij vonden het ook wel spannend.
Ben daarom ook dankbaar dat het voor ons goed uitgepakt heeft.
Je kan gewoon niet voorspellen hoe een besmetting je zal treffen. Wij zijn volgens mij redelijk gezond, ietwat Hollandse welvaart, boven de 40 en hadden dus amper klachten.
Mijn schoonzusje is eind 30, fanatieke hardloopster, is voedingsconsulent, gevaccineerd en altijd bezig met haar gezondheid. Toch was zij doodziek.
Echt allervreselijkst en niet te begrijpen waarom wij praktisch een vrijkaart kregen en zij bijna opgenomen moest worden.
-O-
Het is dus maar gewoon ondergaan en bidden.
Gelukkig is ze weer beter en ook weer net zo energiek als voorheen.

linda_hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 20:55

Ik kan me hier ook gaan melden.
Afgelopen donderdag (op vakantie in Frankrijk) ziek geworden. Geen testen bij me, maar wist het eigenlijk gelijk.
Ontzettende keelpijn (echt bizar, bijna niet kunnen slikken echt au!) en wat lichte koorts. Vanaf zaterdag ook een hoestje erbij en een algeheel niet lekker gevoel.
Gisteren thuisgekomen van vakantie en getest en die was positief. Gisteravond voelde mijn man zich ook niet lekker en die testte vanochtend positief. Hij voelt zich ook niet lekker, heeft koorts maar bijna geen last van zijn keel. Al begint hij nu ook iets te hoesten. Hij is ook erg moe, dat heb ik minder.
Al met al, als het zo blijft dan valt het gelukkig mee.

Toch behoorlijk lang weten te ontlopen! Tis alleen jammer van de vakantie, vooral voor mijn zoon (die het 5 weken geleden heeft gehad, dus die is veilig).
Beterschap iedereen.

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 21:01

Jullie ook beterschap gewenst! Inderdaad hopen dat het hierbij blijft!

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 11:30

Ik weet niet of jullie het ook merken maar op mijn werk is er een kleine opleving maar het lijkt nu ook heel erg op norovirus gek genoeg. Al aantal cliënten met vage klachten maar negatief getest.

Nu 1 positief getest maar die komt nergens maar wel aantal bewoners met vreemde klachten de afgelopen 2 weken.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 13:14

Zebrastreep schreef:
Ik weet niet of jullie het ook merken maar op mijn werk is er een kleine opleving maar het lijkt nu ook heel erg op norovirus gek genoeg. Al aantal cliënten met vage klachten maar negatief getest.

Nu 1 positief getest maar die komt nergens maar wel aantal bewoners met vreemde klachten de afgelopen 2 weken.

Wat zijn hun klachten? Ik ken wat mensen met omicron die nu vooral braken en diarree hebben

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 14:15

tokedri schreef:
Zebrastreep schreef:

Wat zijn hun klachten? Ik ken wat mensen met omicron die nu vooral braken en diarree hebben

Nou precies die klachten dus maar ze testen niet positief er was meer een vermoeden van het norovirus daar begint het nu behoorlijk op te lijken. Zijn al meer bewoners daarvoor getest dan corona.

Ik voel me nu ook wat misselijk en hoofdpijn en mijn maag is wat van streek maar vindt het lastig ik slik ook antibiotica met dezelfde bijwerkingen. Het slaat me nu opeens een beetje aan

Gisteren had 1 bewoner verkoudheidsklachten maar goed ik dacht meer ach valt wel mee aangezien ze nergens komen dus geen mondkapje gedragen ik voel de bui alweer hangen

Update: woning is afgesloten ze weten niet zo goed wat het is maar er komen steeds meer bij met klachten. Waarschijnlijk buikgriep met corona er door...

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 16:12

tokedri schreef:
Zebrastreep schreef:

Nou precies die klachten dus maar ze testen niet positief er was meer een vermoeden van het norovirus daar begint het nu behoorlijk op te lijken. Zijn al meer bewoners daarvoor getest dan corona.

Ik voel me nu ook wat misselijk en hoofdpijn en mijn maag is wat van streek maar vindt het lastig ik slik ook antibiotica met dezelfde bijwerkingen. Het slaat me nu opeens een beetje aan

Gisteren had 1 bewoner verkoudheidsklachten maar goed ik dacht meer ach valt wel mee aangezien ze nergens komen dus geen mondkapje gedragen ik voel de bui alweer hangen

Update: woning is afgesloten ze weten niet zo goed wat het is maar er komen steeds meer bij met klachten. Waarschijnlijk buikgriep met corona er door...[/quote]

Als ze negatief testen is het ws buikgriep toch? Dat heerst

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 16:36

Ik heb het in ieder geval ook te pakken.... mijn maag is heel erg van slag ik voel me verder op wat lichte hoofdpijn en soms wat misselijk na wel goed. Geen verkoudheidsklachten.

Als ik uitval hebben we een mega probleem dit weekend -O- er was al veel stress ik zou alleen staan. Ook wel omdat niet iedereen even zo flexibel is. Ik weet moet me er niet druk om maken dat lost zich ook wel weer op.

Het enige positieve is dat corona nu meer een buikgriep lijkt te worden ook vervelend genoeg natuurlijk maar dat is alles er wel sneller uit :')

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 16:54

Zijn jullie ook nog zo lang verkouden?

Ik ben al 6 weken na de positieve test verkouden, inclusief af en aan verhoging. Daar ben ik ook wel een beetje klaar mee.

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 16:56

Daihyo schreef:
Zijn jullie ook nog zo lang verkouden?

Ik ben al 6 weken na de positieve test verkouden, inclusief af en aan verhoging. Daar ben ik ook wel een beetje klaar mee.

Heb nog steeds een hoestje zo nu en dan. Soms een hoestbui en dan kan ik echt niet stoppen

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 16:59

Dat hoestje valt wel mee. Vooral neusverkouden en vast in de holtes. Met regelmatig een loopneus en niesbui. En die verhoging. Dat is al vanaf 3 dagen voor de positieve test.