De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 21:04

Zouden ze niet juist zo weinig mogelijk man aan het bed willen hebben? Ach ja, ik weet het ook niet, als ze vrijwilligers nodig hebben, zullen ze wel oproepen doen.

PSvanLot

Blussem schreef:
Naast alle nadelen en negatieve tijd zou ook goed zijn om te kijken naar de positieve kanten.

1. Veel kortere wachttijden in pretparken
2. Sommige mensen hebben geluk dat genieten van extra vrije tijd, mogelijkheid om thuis te mogen werken of minder druk hebben op het werk.
3. Bepaalde groepen zitten te springen op werk waardoor verbouwing mogelijk goedkoper is.
4. Brandstof is stukken goedkoper.
5. Vakanties zijn mogelijk goedkoper op dit moment met gebrek aan vraag.
6. Aandelen zakken goede laag, mogelijk het juiste moment om in te stappen.

Heeft iemand nog meer tips?

Mag ik aangeven dat ik dit toch niet zo gepast vind....

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-20 21:04

Ik verveelde me (ik zit zelf al bijna twee maanden thuis, niet gerelateerd aan corona :+ ) dus ik dacht 'Ik ga eens naar de AH, want het kan hier vást niet zo erg zijn'

-O-

Alle potjes met groente op, afbakbroodjes op, rijst op, wc-papier op, vólle karren.. En ik maar denken we nuchtere Grunnegers waren. Ik heb de belangrijkste zaken meegenomen: koffie, kaas en wijn :') en verder nog wat resterende potjes (alleen in een schap is ook zo eenzaam), wat rijst etc. Oh en kattenbakvulling!

Wel heftig hoor, om het zo te zien.

verootjoo

Ymor schreef:
Arabesk schreef:
En waarom kan het in Ierland en andere landen wel. Nederland is echt zo stupide. Hier telt alleen maar economische belangen, economische belangen en economische belangen. 8)7

Economische belangen? We hebben het over ziekenhuis personeel, politie en brandweer enz. Niet commerciele bedrijven he..

Nou idd. Er zijn nu eenmaal mensen met beroepen die echt niet zomaar stil kunnen komen te staan. Denk aan artsen, verpleegkundigen, ambulance etc.
Ook die hebben kinderen :=

En al die adviezen komen nu zomaar uit de lucht vallen. Daar wordt over gesproken met deskundigen, die brengen een advies uit, daar wordt op geschoten door de hoge piefen en bevraagd en dan wordt er gezamenlijk een weloverwogen advies neergelegd.
Dit is dan voor nu het beste voor de maatschappij.
Maar als je je kind van school wilt houden, ook prima, zeg je gewoon dat ie hoest en hou je hem thuis.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 21:05

Gini schreef:
Zouden ze niet juist zo weinig mogelijk man aan het bed willen hebben? Ach ja, ik weet het ook niet, als ze vrijwilligers nodig hebben, zullen ze wel oproepen doen.

Er liggen niet alleen zieke mensen in bed, ook hulpbehoevende. Waar ik woon zijn er in de verzorgingstehuizen veel vrijwilligers die een handje uitsteken om het zorgpersoneel te verlichten.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 21:05

Blussem schreef:
Naast alle nadelen en negatieve tijd zou ook goed zijn om te kijken naar de positieve kanten.

2. Sommige mensen hebben geluk dat genieten van extra vrije tijd, mogelijkheid om thuis te mogen werken of minder druk hebben op het werk.
3. Bepaalde groepen zitten te springen op werk waardoor verbouwing mogelijk goedkoper is.

Ik hoop van harte dat je dit hebt getypt onder invloed van een stevig sarcasme shot.
Laatst bijgewerkt door Jolien87 op 12-03-20 21:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 21:06

PSvanLot schreef:
Hier in Nederland gaat echt niemand verhongeren.

Ik heb anders wel honger nu.

In chocoladepaaseitjes.

Sheran

PSvanLot schreef:
Jolien87 schreef:
Waar ik me dan wel heel erg voor schaam is mijn mede-leerkrachten die deze situatie gebruiken om te eisen dat we dan maar nóg meer salaris moeten krijgen. De Facebook pagina van PO in actie stroomt er vol mee, zo ongepast. We krijgen genoeg en nogmaals: ook ik ben bereid om water bij de wijn te doen, in iedere sector moeten er concessies gedaan worden om alles draaiende te houden en het leed zover mogelijk te beperken.

PSvanLot, hier heb ik ook al over nagedacht. :j
Tijdens de staking heb ik dit ook gedaan om zo de krachten met de zorg te bundelen en ik denk ook dat er altijd wel ruimte is om een helpende hand te bieden.

Dat vind ik echt misselijkmakend. Maar helaas is het bekend dat de mensen in het onderwijs behoorlijk inhalig zijn.

Ik snap echt niet dat je überhaupt je naam durft te verbinden aan zo'n uitspraak in tijdens als deze...

Jeetje, dit vind ik wel echt heftig om te zeggen. Weet je hoe ontzettend veel hart voor de kinderen de mensen in het onderwijs hebben? Hoeveel tijd, geld en uren ze in hun van stukken? Hoe erg ze het vinden als ze niet kunnen werken?

Myka

Astorga schreef:
Voor mij niets nieuws hoor.
Eerder raakte ik met iets besmet tijdens werk, toen was het ook 'na 24uur zonder verschijnselen word je weer op je werk verwacht'. Hoe ik me erbij voelde [lees: vaatdoek] was geen onderwerp van gesprek.
Wat dat betreft is gezondheidszorg best een harde wereld, iig als ik hoor van vrienden hoe er in andere bedrijfstakken met ziekte wordt omgegaan.

Klopt. En ik snap wel dat we al veel tekorten in de gezondheidszorg hebben, maar je werkt het ook zo wel een beetje in de hand. :(:)

Astorga

Gini schreef:
Daarnaast vrees ik dat je zonder medische kennis ook niet echt kunt helpen. Het is niet dat cliniclown kunt gaan spelen of verhaaltjes kunt gaan voorlezen aan coronapatiënten of denk ik nu te negatief?

Er zijn genoeg klusjes te doen waarvoor je geen opleiding nodig hebt, zeker buiten kantoortijden wanneer veel ondersteuning naar huis is doe ik best veel tijdrovende 'domme' dingen: ongecompliceerde patiëntenvervoer, postoel schoonmaken, bekertje water vullen, kweken naar het lab brengen, bed verschonen.
Laatst bijgewerkt door Astorga op 12-03-20 21:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 21:07

PSvanLot schreef:
Gini schreef:

Er liggen niet alleen zieke mensen in bed, ook hulpbehoevende. Waar ik woon zijn er in de verzorgingstehuizen veel vrijwilligers die een handje uitsteken om het zorgpersoneel te verlichten.

Ah zo bedoel je, sorry, ik las het echt in het licht als "helpen bij bevestigde patiënten".

Magrathea

Het podium waar ik werk last tot nader orde alle activiteiten af |(
Ik ben er best verdrietig van.

Arabesk

Blussem schreef:

Italië heeft 2500 nieuwe besmettingen vandaag en er zijn inmiddels 1000 doden.

Maar als jij denkt dat we nog lekker op vakantie kunnen en naar pretparken..... 8)7

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 21:08

Berdien schreef:
Ik verveelde me (ik zit zelf al bijna twee maanden thuis, niet gerelateerd aan corona :+ ) dus ik dacht 'Ik ga eens naar de AH, want het kan hier vást niet zo erg zijn'

-O-

Alle potjes met groente op, afbakbroodjes op, rijst op, wc-papier op, vólle karren.. En ik maar denken we nuchtere Grunnegers waren. Ik heb de belangrijkste zaken meegenomen: koffie, kaas en wijn :') en verder nog wat resterende potjes (alleen in een schap is ook zo eenzaam), wat rijst etc. Oh en kattenbakvulling!

Wel heftig hoor, om het zo te zien.

Whooohhh, bizar joh!
Het aparte is dan dat hier heel weinig te merken is. Wel dat alle ontsmettende spullen op zijn en je hebt met handwasmiddelen weinig keuze meer, maar dat is het dan ongeveer wel.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 21:08

Sheran schreef:
PSvanLot schreef:

Dat vind ik echt misselijkmakend. Maar helaas is het bekend dat de mensen in het onderwijs behoorlijk inhalig zijn.

Ik snap echt niet dat je überhaupt je naam durft te verbinden aan zo'n uitspraak in tijdens als deze...

Jeetje, dit vind ik wel echt heftig om te zeggen. Weet je hoe ontzettend veel hart voor de kinderen de mensen in het onderwijs hebben? Hoeveel tijd, geld en uren ze in hun van stukken? Hoe erg ze het vinden als ze niet kunnen werken?

Ik zit zelf in het onderwijs en weet met hoeveel hart mijn collega's en ik voor de klas staan.

Ik vind het waardeloos dat je in deze tijd durft te vragen om meer loon in het onderwijs terwijl de zorg zich tien slagen in de rondte werkt.

sureido

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 21:09

Weet niet of het gedeeld is maar de universiteit van tilvurg gaat dicht tot 31 maart.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 21:10

PSvanLot schreef:
Sheran schreef:

Ik zit zelf in het onderwijs en weet met hoeveel hart mijn collega's en ik voor de klas staan.

Ik vind het waardeloos dat je in deze tijd durft te vragen om meer loon in het onderwijs terwijl de zorg zich tien slagen in de rondte werkt.

Oh zo bedoel je. Nee, van dat soort dingen moet je je überhaupt even verre houden. We doen allemaal ons deel.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 21:11

Inderdaad Oscar, als alle scholen dichtgaan.

Verder kan ik inderdaad niet opereren, maar kan wel schoonmaken of helpen met mensen naar de juist plek begeleiden als het ziekenhuis uitpuilt. Of po's legen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 21:12

sureido schreef:
Weet niet of het gedeeld is maar de universiteit van tilvurg gaat dicht tot 31 maart.

TU Delft is alles tot maximaal 100 mensen. Tentamens, colleges etc mogen met maximaal 100 mensen in een ruimte dus. Sportcentrum is per direct dicht, alle andere sporttrainingen zijn ook afgelast.

luxx

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 21:13

Macron spreekt:Frankrijk alle scholen dicht

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 21:14

Astorga schreef:
BloemBloem schreef:
Hier nu net een mail van school, er zijn leerkrachten met keelpijn en neusverkoudheid. Kindjes van die groepen kunnen niet naar school.

Wat bieden ze je als alternatief/opvang?

Citaat:
Er zijn geen invallers voor deze groepen morgen. We moeten u dus helaas vragen leerlingen van deze groepen morgen thuis of elders op te vangen.

Zondagavond laten we u weten wat wij voor maandag kunnen organiseren.

Niets :-)

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 21:16

luxx schreef:
Macron spreekt:Frankrijk alle scholen dicht

Terecht.

Waar blijft de centrale Europese aanpak???

Hoe gaat Nederland dit nog uitleggen aan het buitenland....
Laatst bijgewerkt door Arabesk op 12-03-20 21:17, in het totaal 1 keer bewerkt

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 21:16

Magrathea schreef:
sureido schreef:

TU Delft is alles tot maximaal 100 mensen. Tentamens, colleges etc mogen met maximaal 100 mensen in een ruimte dus. Sportcentrum is per direct dicht, alle andere sporttrainingen zijn ook afgelast.

Bij Fontys vooralsnog inderdaad ook :j Wij hebben net nog lokalen voor morgen extra geregeld zodat we studenten kunnen spreiden en ze niet met meer dan 100 mensen in 1 ruimte tegelijk hun tentamen hoeven te maken. Alhoewel ik mij afvraag of er überhaupt zoveel studenten komen om een tentamen te maken :')
Maar morgen is er weer crisisoverleg dus kan zo weer veranderen.
Laatst bijgewerkt door MadelonSunny op 12-03-20 21:17, in het totaal 2 keer bewerkt

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 21:17

Nederland kan toch echt niet achter blijven nu. Land na land neemt drastische maatregelen. Ben echt heel benieuwd wat Rutte gaat antwoorden op de vele (en vaak dezelfde) gestelde vragen tijdens het debat.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 12-03-20 21:17, in het totaal 1 keer bewerkt

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 21:17

Hier was het niet drukker in de supermarkt, maar ik ging voor een grote zak rijst, ik heb een ton met rijst thuis maar die was bijna op en de grote zakken waren er niet meer, er was ook weinig keus in rijst.