Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Blussem schreef:Naast alle nadelen en negatieve tijd zou ook goed zijn om te kijken naar de positieve kanten.
1. Veel kortere wachttijden in pretparken
2. Sommige mensen hebben geluk dat genieten van extra vrije tijd, mogelijkheid om thuis te mogen werken of minder druk hebben op het werk.
3. Bepaalde groepen zitten te springen op werk waardoor verbouwing mogelijk goedkoper is.
4. Brandstof is stukken goedkoper.
5. Vakanties zijn mogelijk goedkoper op dit moment met gebrek aan vraag.
6. Aandelen zakken goede laag, mogelijk het juiste moment om in te stappen.
Heeft iemand nog meer tips?
Ymor schreef:Arabesk schreef:En waarom kan het in Ierland en andere landen wel. Nederland is echt zo stupide. Hier telt alleen maar economische belangen, economische belangen en economische belangen.
Economische belangen? We hebben het over ziekenhuis personeel, politie en brandweer enz. Niet commerciele bedrijven he..
Gini schreef:Zouden ze niet juist zo weinig mogelijk man aan het bed willen hebben? Ach ja, ik weet het ook niet, als ze vrijwilligers nodig hebben, zullen ze wel oproepen doen.
Blussem schreef:Naast alle nadelen en negatieve tijd zou ook goed zijn om te kijken naar de positieve kanten.
2. Sommige mensen hebben geluk dat genieten van extra vrije tijd, mogelijkheid om thuis te mogen werken of minder druk hebben op het werk.
3. Bepaalde groepen zitten te springen op werk waardoor verbouwing mogelijk goedkoper is.
PSvanLot schreef:Jolien87 schreef:Waar ik me dan wel heel erg voor schaam is mijn mede-leerkrachten die deze situatie gebruiken om te eisen dat we dan maar nóg meer salaris moeten krijgen. De Facebook pagina van PO in actie stroomt er vol mee, zo ongepast. We krijgen genoeg en nogmaals: ook ik ben bereid om water bij de wijn te doen, in iedere sector moeten er concessies gedaan worden om alles draaiende te houden en het leed zover mogelijk te beperken.
PSvanLot, hier heb ik ook al over nagedacht.
Tijdens de staking heb ik dit ook gedaan om zo de krachten met de zorg te bundelen en ik denk ook dat er altijd wel ruimte is om een helpende hand te bieden.
Dat vind ik echt misselijkmakend. Maar helaas is het bekend dat de mensen in het onderwijs behoorlijk inhalig zijn.
Ik snap echt niet dat je überhaupt je naam durft te verbinden aan zo'n uitspraak in tijdens als deze...
Astorga schreef:Voor mij niets nieuws hoor.
Eerder raakte ik met iets besmet tijdens werk, toen was het ook 'na 24uur zonder verschijnselen word je weer op je werk verwacht'. Hoe ik me erbij voelde [lees: vaatdoek] was geen onderwerp van gesprek.
Wat dat betreft is gezondheidszorg best een harde wereld, iig als ik hoor van vrienden hoe er in andere bedrijfstakken met ziekte wordt omgegaan.
Gini schreef:Daarnaast vrees ik dat je zonder medische kennis ook niet echt kunt helpen. Het is niet dat cliniclown kunt gaan spelen of verhaaltjes kunt gaan voorlezen aan coronapatiënten of denk ik nu te negatief?
PSvanLot schreef:Gini schreef:Zouden ze niet juist zo weinig mogelijk man aan het bed willen hebben? Ach ja, ik weet het ook niet, als ze vrijwilligers nodig hebben, zullen ze wel oproepen doen.
Er liggen niet alleen zieke mensen in bed, ook hulpbehoevende. Waar ik woon zijn er in de verzorgingstehuizen veel vrijwilligers die een handje uitsteken om het zorgpersoneel te verlichten.
Berdien schreef:Ik verveelde me (ik zit zelf al bijna twee maanden thuis, niet gerelateerd aan corona) dus ik dacht 'Ik ga eens naar de AH, want het kan hier vást niet zo erg zijn'
Alle potjes met groente op, afbakbroodjes op, rijst op, wc-papier op, vólle karren.. En ik maar denken we nuchtere Grunnegers waren. Ik heb de belangrijkste zaken meegenomen: koffie, kaas en wijnen verder nog wat resterende potjes (alleen in een schap is ook zo eenzaam), wat rijst etc. Oh en kattenbakvulling!
Wel heftig hoor, om het zo te zien.
Sheran schreef:PSvanLot schreef:
Dat vind ik echt misselijkmakend. Maar helaas is het bekend dat de mensen in het onderwijs behoorlijk inhalig zijn.
Ik snap echt niet dat je überhaupt je naam durft te verbinden aan zo'n uitspraak in tijdens als deze...
Jeetje, dit vind ik wel echt heftig om te zeggen. Weet je hoe ontzettend veel hart voor de kinderen de mensen in het onderwijs hebben? Hoeveel tijd, geld en uren ze in hun van stukken? Hoe erg ze het vinden als ze niet kunnen werken?
PSvanLot schreef:Sheran schreef:
Jeetje, dit vind ik wel echt heftig om te zeggen. Weet je hoe ontzettend veel hart voor de kinderen de mensen in het onderwijs hebben? Hoeveel tijd, geld en uren ze in hun van stukken? Hoe erg ze het vinden als ze niet kunnen werken?
Ik zit zelf in het onderwijs en weet met hoeveel hart mijn collega's en ik voor de klas staan.
Ik vind het waardeloos dat je in deze tijd durft te vragen om meer loon in het onderwijs terwijl de zorg zich tien slagen in de rondte werkt.
Astorga schreef:BloemBloem schreef:Hier nu net een mail van school, er zijn leerkrachten met keelpijn en neusverkoudheid. Kindjes van die groepen kunnen niet naar school.
Wat bieden ze je als alternatief/opvang?
Citaat:Er zijn geen invallers voor deze groepen morgen. We moeten u dus helaas vragen leerlingen van deze groepen morgen thuis of elders op te vangen.
Zondagavond laten we u weten wat wij voor maandag kunnen organiseren.
Magrathea schreef:sureido schreef:Weet niet of het gedeeld is maar de universiteit van tilvurg gaat dicht tot 31 maart.
TU Delft is alles tot maximaal 100 mensen. Tentamens, colleges etc mogen met maximaal 100 mensen in een ruimte dus. Sportcentrum is per direct dicht, alle andere sporttrainingen zijn ook afgelast.