[info] Tattoo's 14!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Snippergroen

Re: [info] Tattoo's 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 09:03

Ik denk dat je daar de spijker op zijn kop slaat ook Naborah, ik kan me goed indenken dat die onzekerheid het spannend maakt :j Als het niet is wat je wil, hoef je het niet te zetten he! Hopelijk brengt dat idee je rust :)

Mijn tattoos had ik zelf al helemaal uitgedacht. Ook de eerste. Bij alle vier had ik nul twijfel en ook nog geen seconde spijt van gehad. Ik heb wel een paar ideeën maar daar heb ik een artist voor nodig, en dan is de drempel voor mij ook hoger :=

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 09:28

Die koudwatervrees is best normaal, zeker bij je eerste en zeker als je het ontwerp pas op de dag zelf ziet. Ik zie mijn ontwerpen ook pas op de dag van afspraak en dat is gewoonweg spannend. Ik zeg tegen mezelf dat ik het niet laat tatoeëren als ik het niet goed genoeg vind. Maak die afspraak met jezelf. Want het staat wel op jouw lijf.

Iedere goede artiest zal dat begrijpen. Ofwel past hij het ontwerp ter plekke aan, ofwel gaat hij opnieuw aan de slag, ofwel wordt het helaas niets. En dat kan.

Ter geruststelling: ik kies mijn artists zorgvuldig uit en ben tot nu toe (6 keer) nog geen enkele keer teleurgesteld geweest. Staan allemaal zonder aanpassingen op mijn lijf.

Ik ben overigens elke keer zenuwachtig :o .

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 12:21

Ik zou als eerste tatoeage nooit een freehand doen, juist om dit te voorkomen. Het is een nieuwe omgeving, misschien voel je je wel niet zeker genoeg om nee te zeggen of om aanpassingen te doen. Dan laat je iets zetten waar je niet helemaal achter staat. :=

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 12:23

Durf jij ter plekke te zeggen dat je een aanpassing wil? Als je dat spannend vindt, dan is een ontwerp in voren wel erg fijn om spijt te voorkomen.

Ik heb mijn eerste tattoo ook ter plekke laten tekenen, maar inderdaad wel meermaals een aanpassing gevraagd. En ook meerdere keren laten plakken tot ik tevreden was.
Tweede tattoo ook ter plekke laten aanpassen en daarna toch gezegd dat ik de eerste versie beter vond.
Als je het lastig vindt om op het moment zelf dat te zeggen, dan iemand meenemen die je helpt of echt als eerste tattoo iets waarbij je in voren een ontwerp krijgt.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 13:26

Echte freehand wordt op de huid getekend en daar zie je echt niet aan hoe het gaat worden meestal. Dus ik zou sowieso al heel veel vertrouwen moeten hebben in de artiest om dat te laten doen.

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 14:45

Ik vind het veel makkelijker om aanpassingen te vragen in een freehand ontwerp dan als het al helemaal klaar is. Je moet idd veel vertrouwen hebben in de artiest, maar daar heb je ‘m hopelijk ook op uitgekozen! :)

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 14:53

Ik ben heel blij met jullie eerlijke en uiteenlopende reacties!

Ik ben zeker van mijn idee, dat scheelt. De artiest maakt prachtige dingen, dus ondanks dat ik het freehand spannend vind, twijfel ik er niet aan dat het iets moois wordt (al hoeft iets moois nog niet mijn ding te zijn, maar het portfolio bevat genoeg dingen die wél mijn ding zijn). Het onderwerp en de aanleiding incl. voorbeelden zijn ook al besproken via de mail. En ik weet al jaren dat ik naar deze artiest wil.

Ik heb inderdaad met mezelf afgesproken dat ik het echt een toepasselijk ontwerp moet vinden en dat als we er niet uitkomen, het zonde is maar dat ik dan liever weer kaal naar huis ga. Hopelijk is dat niet het geval natuurlijk. Het is wel bemoedigend om te horen dat 1) zenuwachtig zijn normaal is en 2) het vragen om meerdere aanpassingen ook okay is. Ik heb gewoon (nog) geen refrentiekader en jullie helpen me daarmee, dank daarvoor :o _/-\o_

@Earth, ik snap wat je zegt en ik heb dat ook zeker in overweging genomen toen ik de wachtlijst op ging. Het freehand spreekt mij juist aan omdat het een proces is waar je in wordt meegenomen, waarbij gekeken wordt naar de plek van de tattoo en ingespeeld kan worden op vormen, kleuren en andere grillen. Het last-minute ontwerp is daar dan wel weer de keerzijde van :+

@batje goed om te horen specifiek over freehand. Dat is inderdaad wel mijn insteek, zowel het vertrouwen in de artiest als de aanpassingen maken gedurende het ontwerpproces i.p.v. tornen aan een ontwerp wat al helemaal bedacht is.

Dakotha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 20:56

Spannend Naborah! Mijn partner heeft ook een deels freehanded sleeve, als eerste tattoo destijds. Helemaal perfect.

Ow ow.. Ik mag 16 december weer! Mijn Barong is maar alleen op mijn rug.. Komen prachtige bloemen bij rond de schouders *\o/*

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 10:59

Naborah schreef:
Zijn er hier ervaringsdeskundigen wat betreft koudwatervrees voor een eerste tattoo? :o Hoe ging je daar mee om in de aanloop naar en tijdens de afspraak?

Ik heb de wens/het idee al lang, de afspraak staat inmiddels al een tijdje en nu dé datum nadert merk ik toch zenuwen. Goede zenuwen, maar ook zenuwen van twijfel, heel veel "wat als...?". Freehand, dus op de dag zelf pas een ontwerp en ik denk dat die 'onzekerheid' ook bijdraagt aan mijn twijfels.

Ik bewonder je! Jij hebt tenminste een afspraak gemaakt! Ik loop al 2 jaar met het idee rond en blijf hangen in “wat als het mislukt” wat niet eens speelt indien je voor een goede artiest kiest.

Jodi93

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 10:08

Ik ging vorige week donderdag heen om een afspraak te maken met de verwachting begin volgend jaar terecht te kunnen :=
Kon de volgende dag meteen al terecht dus op vrijdag deze laten zetten :D

Het is de exacte pootafdruk van mijn helaas veel te vroeg en onverwachts overleden hond |(

Maar nu voor altijd bij me.

Gezet bij Eastside tattoo Enschede bij Alexandra
Afbeelding

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 10:52

Een deel van mijn sleeve is ook freehand. Dat vond ik wel een beetje dat ik dacht als dat maar goed komt, maar mijn tattoo artist wist heel goed wat ik mooi vond, wat ik absoluut niet wilde en welke kleuren het moesten worden. En ben er super blij mee :+:

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 16:09

Ik ben vrijdag geweest voor mijn nieuwe.
2,5u gelegen en op sommige momenten toch echt pittig.
Maar zo ongelooflijk blij mee <3
Afbeelding

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 17:31

Oh wauw! Heel mooi!

Ook het hondenpootje. Mooi dat het zo snel kon
Ik wacht al sinds eind april, maar de artiest is flink ziek. Ik vind het ook raar om naar een ander te gaan, dus we wachten geduldig af.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 22:28

Jodi93 schreef:
Ik ging vorige week donderdag heen om een afspraak te maken met de verwachting begin volgend jaar terecht te kunnen :=

Het is de exacte pootafdruk van mijn helaas veel te vroeg en onverwachts overleden hond |(

[ [url=m/IBwjy5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh wat erg! Mooie herinnering aan haar <3

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 09:32

Jodi93 schreef:

[ [url=m/IBwjy5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Super mooi gezet! Prachtige herinnering <3
Alexandra heeft die van mij toen ook gezet, fijne artiest!

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 14:20

Mooi! Ik heb er nu ook 3 van Alexandra, komen er zeker weten meer van haar. Leuk mens is het ook.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 20:00

ik heb in dit topic maar 1 ervaring met dnq tattoo uit Emmen gevonden. Zijn er hier toevallig nog meer mensen die een tattoo hebben die door haar is gezet? ik vind werkelijk alles in haar portfolio schitterend. Helaas kwam ik pas achter dit adres na 1 oktober (die dag had ze haar agenda open). Hoe krijg je het in hemelsnaam voor elkaar om een afspraak te krijgen? :D Ik heb nog geen ervaring hiermee, dus 't is voor mij nog redelijk abracadabra :)

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 20:56

Kinke schreef:
ik heb in dit topic maar 1 ervaring met dnq tattoo uit Emmen gevonden. Zijn er hier toevallig nog meer mensen die een tattoo hebben die door haar is gezet? ik vind werkelijk alles in haar portfolio schitterend. Helaas kwam ik pas achter dit adres na 1 oktober (die dag had ze haar agenda open). Hoe krijg je het in hemelsnaam voor elkaar om een afspraak te krijgen? :D Ik heb nog geen ervaring hiermee, dus 't is voor mij nog redelijk abracadabra :)

Vaak openen artiesten hun agenda’s bijv 1 dag voor x maanden. Dan kunnen mensen mailen en dan plannen ze mensen in. Wat je kan doen is haar even mailen en vragen of je er nog tussen kan of wanneer haar agenda weer open is.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 21:17

Kinke schreef:

Ik volg haar nu ook, vind het prachtig wat ze maakt.

En inderdaad, veel artiesten openen 1 dag hun agenda, waarbij je meestal een aanmeldformulier kunt invullen met je gegevens en voorkeuren. Zij plannen daarna vaak 3 maanden vol.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 21:48

aha, dan hou ik het gewoon even in de gaten. komt tzt vast wel weer een kans, en dan kan ik nog ff verder broeden op het ontwerp :)

lisanne87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 06:36

Kinke schreef:

Ik heb bij haar een tattoo laten zetten :D Als ze een uitvaller heeft, meldt ze dat op haar insta. Op die manier kwam ik er ook tussen. Ik geloof dat ze 400 mails heeft gehad toen haar agenda open ging, dus ik denk dat ze voorlopig vol zit.. hopelijk kun je er tussen komen door een uitvaller!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 15:57

die kans is wel heel klein dat ik dat direct ga zien. Ik ben van de generatie die niet constant hun telefoon etc checkt :D

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 16:44

Je kan op instagram aanzetten dat je een melding krijgt als iemand een bericht of verhaal heeft geplaatst.
Als je naar haar profiel gaat staat rechtsbovenin een belletje en als je die aanklikt kan je aangeven dat je een melding wilt ontvangen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 16:57

nergens een belletje te vinden. Maar dat is waarschijnlijk in een app?

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 16:58

Ja dat is op de app van Instagram. Jij kijkt via haar gewone website? Want daar is het niet inderdaad.