De feestdagen ga ik genieten, maar wel MFP zoveel mogelijk bijhouden. Dat werkt voor mij het beste.
Imandra, ja de tweede keer toen ik las, begreep ik je
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
black_kelpie schreef:Goed, ik loop weer hopeloos achter hier en dat komt wel een beetje overeen met mijn eetgedrag
.
) 's avonds gepakt waar ik het eerder wel kon laten staan.
.
Verder geen last van een honger gevoel dus vind het lastig :’) probeer wel koolhydraten een beetje te mijden, maar niet extreem!

Frummels schreef:Maanlicht: is dat met een huidplooimeting gedaan of met een weegschaal? Die laatste zijn namelijk (over het algemeen) absoluut niet accuraat. Ik zit volgens de ene weegschaal op 36% (lol) en volgens een andere op 27%. Met diverse huidplooimetingen kwam ik op 23% uit en dat lijkt me ook te kloppen. Dus misschien is zo een plooimeting ook beter om te doen als je het echt graag wil weten.
linoleum schreef:Heb je een speciale reden waarom je koolhydraatbeperkt eet? En dat je vetten wilt eten, kan je ook uit betere keuzes halen dan spek, bijvoorbeeld avocado. Eigenlijk algemene tip meer, verdiep je in wat en waarom je bepaalde voedingsmiddelen wilt vermijden of juist wilt eten. Het komt in elk geval op mij over alsof je niet echt weet hoe je het wilt aanpakken en waarom.
al ben ik niet zo bekend in koolhydraatbeperkt, kunnen anderen je hier meer over vertellen! linoleum schreef:Ja af en toe wat slechter moet zeker kunnen! Maar als ik advies probeer te geven, sla ik dat wel overal ben ik niet zo bekend in koolhydraatbeperkt, kunnen anderen je hier meer over vertellen!
Ik ben normaal gesproken vrij ongedisciplineerd, dus probeer hier wat houvast te vinden 
950 kcal.. daar kun je toch niet op leven? Is dit incidenteel, of zit je elke dag rond dit aantal? Frummels schreef:Barbabientje: Ik schrik wel enorm van je lijstje.950 kcal.. daar kun je toch niet op leven? Is dit incidenteel, of zit je elke dag rond dit aantal?
Als je moeite hebt met kcal aanvullen zonder daadwerkelijk meer volume te eten en ook op je khd wil letten, zou je kunnen denken aan kaas, avocado, zalm etc. Hierdoor zitten je kcal een stuk hoger, maar eet je niet persé meer.
) (snapt iemand dit nog?
) Barbabientje schreef:Heb met behulp van deze arts ook precies uitgerekend wat ik aan kcal ed binnen moet krijgen, met hierbij de bijbehorende percentages aan koolhydraten, vetten en eiwitten overigens.
met een beetje mayo en gerookt zout
Niet gek ook, zit slecht in mn vel omdat ik zo moe ben, en heb nauwelijks energie om te bewegen. En dan ook nog eens december, met al zn verleidingen.
), urine onderzoek, een longfoto en een echo van mn buik. Aan de hand van de uitslagen gaan ze dan verder kijken. linoleum schreef:Ja dan eet je dus wel minder dan normaal. Als jij je hoofdmaaltijden niet aanpast, maar wel de donuts overslaat, dan eet je dus automatisch minder.
Maar frummel bedoelt de afgelopen dagen, dus toen je al bezig was.
En weeg je je eten ook af?
linoleum schreef:Maar donuts zijn natuurlijk niet te vergelijken met een kom soep. Een kom soep is 100 kcal. Een donut is 200-250 kcal. Dus zelfs als je maar 1 donut nam en dan geen lunch, eet je dus nu stuk minder. En dat is alleen maar even je lunch als voorbeeld.
Laura, wanneer krijg je eigenlijk uitslagen?
Laura82 schreef:Ik kom weer eens binnenvallen.... Afvallen gaat hier voor geen meter, aankomen welNiet gek ook, zit slecht in mn vel omdat ik zo moe ben, en heb nauwelijks energie om te bewegen. En dan ook nog eens december, met al zn verleidingen.
Ik ben inmiddels bij de internist geweest. Die nam me gelukkig enorm serieus en gaat breed inzetten om erachter te komen wat er aan de hand is. Ze had aardig wat aanknopingspunten, dus ze gaan flink graven. In eerste instantie uitgebreid bloedonderzoek (moest 9 buisjes afstaan), urine onderzoek, een longfoto en een echo van mn buik. Aan de hand van de uitslagen gaan ze dan verder kijken.
Verder volg ik maar een beetje mijn gevoel wat betreft beweging etc, want ik merk dat ik er echt veel last van heb als ik over mijn grenzen ga.
Barbadientje, weet je zeker dat je aantal kcal klopt? Dit lijstje klinkt idd wel erg mager, maar je geeft aan de hele week avocado te hebben gegeten, en die tikt bijv al behoorlijk aan.
Ook de snoepjes etc die je niet meetelt, zijn ook gewoon kcal natuurlijk.
Barbabientje schreef:linoleum schreef:Maar donuts zijn natuurlijk niet te vergelijken met een kom soep. Een kom soep is 100 kcal. Een donut is 200-250 kcal. Dus zelfs als je maar 1 donut nam en dan geen lunch, eet je dus nu stuk minder. En dat is alleen maar even je lunch als voorbeeld.
Laura, wanneer krijg je eigenlijk uitslagen?
Daar heb je inderdaad een punt.
Heb ik me even op verkeken.
Heb nu ng wat avocado toegevoegd aan m’n salade en 2 crackers met kaas aan de lunch.. Zit nu op 1300, dus ma m’n werk nog maar wat eten!
Goed van je!