3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 10:08

Carlijn, daar wil ik ook heel erg voor waken ja! Vorig jaar is het in december misgegaan en lukte het me pas van het zomer weer om het op te pakken. Dus wil nu wat beter opletten om dat te voorkomen.
De feestdagen ga ik genieten, maar wel MFP zoveel mogelijk bijhouden. Dat werkt voor mij het beste.

Imandra, ja de tweede keer toen ik las, begreep ik je :P

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 10:50

Goed, ik loop weer hopeloos achter hier en dat komt wel een beetje overeen met mijn eetgedrag }:0

Ik zit onderhand alweer een maand te mieren met mijn nek en schouders, en het wordt maar niet beter. Daardoor sport ik minder tot niet, voel me daardoor slechter, ga meer eten... Nouja, jullie kennen dat vast. Ik was lekker bezig, 2 kilo er af maar die zitten er mooi weer aan. Vanmiddag maar weer richting chiropractor in de hoop dat die meer kan doen dan de fysio.

Nog bedankt voor alle lieve reacties op mijn foto een aantal pagina's geleden :*

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 12:08

black_kelpie schreef:
Goed, ik loop weer hopeloos achter hier en dat komt wel een beetje overeen met mijn eetgedrag }:0

Same here :Y) .
Al heb ik niet heel vreselijk gegeten overigens, maar even minder bewust er mee bezig.
Af en toe net wel dat koekje (of twee :+ ) 's avonds gepakt waar ik het eerder wel kon laten staan.
Nog steeds alleen frisdrank op "speciale"gelegenheden zoals uiteten, feestjes etc.

En alleen gisteravond tijdens Sinterklaasspel gesnoept omdat onze moeders dat meegenomen hadden.
Wel mooi een halve zak pepernoten aan mijn broer meegegeven die ze liever wilden dan wij haha.

Ik heb inmiddels een nieuw sporthorloge en nu moeten zaterdag of zondag toch echt die hardloopschoenen erbij komen want dan kan ik aan de slag zonder pijn *\o/* .

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 12:30

Ik kom ook weer voorzichtig om het hoekje kijken..
Heb nu sinds maandag de smaak weer te pakken, alleen blijf ik een beetje laag in m’n kcal zitten -O- Verder geen last van een honger gevoel dus vind het lastig :’) probeer wel koolhydraten een beetje te mijden, maar niet extreem!

Wel al 3 dagen alle chocolade letters op het werk genegeerd (stiekem voor mij heeel moeilijk, ben echt een snoeperd)
En door onregelmatige diensten vind ik op tijd eten erg moeilijk, daardoor ga ik eten als ik honger heb en kom ik niet echt uit, maar hier kan ik nog niet de discipline voor vinden helaas.. (alles op z’n tijd)

Lijstje van gisteren niet helemaal up to date (niet gewogen, vanaf vandaag wel aan het doen.. )

Vandaag:
O: Holies & Griekse yoghurt
T: latte machiato (laat ontbeten)
L: denk pompoen soep
T: 2 kiwi’s (als het lukt op werk)
A: salade met rode bietjes en gerookte kipfilet komkommer enz
T: beschuitje mrt smeerkaas
D: voornamelijk water of thee + 1 blikje cola zero
Kcal: 950 :+

A: stal gemest + 8,5u werken (verpleegkundige in t zkh dus genoeg beweging O:)

Frummels schreef:
Maanlicht: is dat met een huidplooimeting gedaan of met een weegschaal? Die laatste zijn namelijk (over het algemeen) absoluut niet accuraat. Ik zit volgens de ene weegschaal op 36% (lol) en volgens een andere op 27%. Met diverse huidplooimetingen kwam ik op 23% uit en dat lijkt me ook te kloppen. Dus misschien is zo een plooimeting ook beter om te doen als je het echt graag wil weten. :)

Inderdaad beter plooimeting doen, kan meestal bij de grotere fitnessDingen wel!

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 12:51

Mij is op de sportschool altijd verteld dat die weegschalen die van alles meten heel goed geijkt zijn op gewicht meten, maar dat je verder alle uitslagen niet met een korrel maar met een pak zout moet nemen. Klopt geen jota van. Als je het vetpercentage echt wil weten, huidplooimeting inderdaad :j

linoleum

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 13:13

Barbabientje, ik zou wat meer eiwitproducten toevoegen. Vlees, vis en ei bijvoorbeeld. Kom je makkelijker aan je kcal en ook op een juiste manier.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 13:17

linoleum schreef:
Barbabientje, ik zou wat meer eiwitproducten toevoegen. Vlees, vis en ei bijvoorbeeld. Kom je makkelijker aan je kcal en ook op een juiste manier.

Thanks voor de tip!
Had vd week spekjes door de salade en toen kwam ik idd stuk beter uit.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 13:28

Ja, denk dan meer aan rundvlees, kipfilet en kabeljauw en vergelijkbare dierlijke producten. Dus met minder ver en meer eiwitten.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 13:30

linoleum schreef:
Ja, denk dan meer aan rundvlees, kipfilet en kabeljauw en vergelijkbare dierlijke producten. Dus met minder ver en meer eiwitten.

"probleem" is dat ik wel probeer te minderen in mn koolhydraten (koolhydraatarm, dus niet echt keto keto), dus heb de vetten ook nodig :)

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 13:38

Heb je een speciale reden waarom je koolhydraatbeperkt eet? En dat je vetten wilt eten, kan je ook uit betere keuzes halen dan spek, bijvoorbeeld avocado. Eigenlijk algemene tip meer, verdiep je in wat en waarom je bepaalde voedingsmiddelen wilt vermijden of juist wilt eten. Het komt in elk geval op mij over alsof je niet echt weet hoe je het wilt aanpakken en waarom.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 13:47

linoleum schreef:
Heb je een speciale reden waarom je koolhydraatbeperkt eet? En dat je vetten wilt eten, kan je ook uit betere keuzes halen dan spek, bijvoorbeeld avocado. Eigenlijk algemene tip meer, verdiep je in wat en waarom je bepaalde voedingsmiddelen wilt vermijden of juist wilt eten. Het komt in elk geval op mij over alsof je niet echt weet hoe je het wilt aanpakken en waarom.

Ik wil koolhydraten een beetje gaan mijden omdat ik merk dat ik heel veel last heb van suikerdipjes.
HIerdoor ga ik verkeerde dingen eten en zolang ik weinig koolhydraten eet (zit nog steeds op ongeveer 100-120gr per dag) heb ik hier stukken minder last van. Heb ook een kookboek voor koolhydraatarme recepten, maar door mijn wisselende diensten hier niet altijd even veel tijd/zin in.
In overleg met een arts wil ik dit dus even proberen vol te houden, waardoor ik dacht goh misschien heeft bokt nog tips.
Heb met behulp van deze arts ook precies uitgerekend wat ik aan kcal ed binnen moet krijgen, met hierbij de bijbehorende percentages aan koolhydraten, vetten en eiwitten overigens.

Heb al de hele week avocado ed gegeten, dus was op zoek naar een beetje variatie in de keuken.
En he, een klein beetje slechter op zijn tijd moet kunnen toch?!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 13:49

Ja af en toe wat slechter moet zeker kunnen! Maar als ik advies probeer te geven, sla ik dat wel over :P al ben ik niet zo bekend in koolhydraatbeperkt, kunnen anderen je hier meer over vertellen!

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 13:53

linoleum schreef:
Ja af en toe wat slechter moet zeker kunnen! Maar als ik advies probeer te geven, sla ik dat wel over :P al ben ik niet zo bekend in koolhydraatbeperkt, kunnen anderen je hier meer over vertellen!

Ja snap ik!
Maar ben blij met alle tips van de experts ;) Ik ben normaal gesproken vrij ongedisciplineerd, dus probeer hier wat houvast te vinden O:)

edit:
Ik wil vooral proberen om alle ongezonde dingen te bannen (frisdrank ed) en dan steeds weer een beetje meer toe te voegen, maar voor mij is dat een hele mindswitch, waardoor ik beter eerst radicaal iets kan doen en dan beetje bij beetje minder radicaal zeg maar :')
Lastig om uit te leggen, maar dat is een beetje het probleem.

edit 2:
bedenk me nu dat ik eigenlijk al langere tijd weinig koolhydraten eet.
Heel soms wel eens pasta of rijst, maar brood & aardappels lust ik sws slecht :')

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 14:04

Barbabientje: Ik schrik wel enorm van je lijstje. :oo 950 kcal.. daar kun je toch niet op leven? Is dit incidenteel, of zit je elke dag rond dit aantal?
Als je moeite hebt met kcal aanvullen zonder daadwerkelijk meer volume te eten en ook op je khd wil letten, zou je kunnen denken aan kaas, avocado, zalm etc. Hierdoor zitten je kcal een stuk hoger, maar eet je niet persé meer.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 14:07

Frummels schreef:
Barbabientje: Ik schrik wel enorm van je lijstje. :oo 950 kcal.. daar kun je toch niet op leven? Is dit incidenteel, of zit je elke dag rond dit aantal?
Als je moeite hebt met kcal aanvullen zonder daadwerkelijk meer volume te eten en ook op je khd wil letten, zou je kunnen denken aan kaas, avocado, zalm etc. Hierdoor zitten je kcal een stuk hoger, maar eet je niet persé meer.

Moet heel eerlijk bekennen dat ik dus niet meer eet dan normaal, of minder, maar wel gezonder :')
Normaal zitten er nog wel eens donuts tussendoor of veel snoep/chips ed, maar dan voer ik nooit iets in zeg maar. Dus durf echt niet te zeggen of ik normaal meer eet (als je mn snoep ed wegdenkt :') ) (snapt iemand dit nog? _O- )

Ik moet daarbij ook wel eerlijk bekennen dat ik nu 3 avonddiensten heb en daardoor op het werk eet.
Dan is een salade makkelijk om mee te nemen, maar soms pak ik ook wel eens opwarm maaltijden of iets dergelijks met rijst/kip (van jumbo).

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 14:09

Ja dan eet je dus wel minder dan normaal. Als jij je hoofdmaaltijden niet aanpast, maar wel de donuts overslaat, dan eet je dus automatisch minder.

Maar frummel bedoelt de afgelopen dagen, dus toen je al bezig was.

En weeg je je eten ook af?

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 14:13

Oef, die 950 kcal had ik overheen gelezen. Dat is wel echt heel weinig.

Barbabientje schreef:
Heb met behulp van deze arts ook precies uitgerekend wat ik aan kcal ed binnen moet krijgen, met hierbij de bijbehorende percentages aan koolhydraten, vetten en eiwitten overigens.

Ik ben heel benieuwd hoeveel kcal deze arts je aangeraden heeft te gaan eten?

Mijn lijstje voor vandaag;

O; yoghurt met lijnzaad, muesli, gepofte spelt en 2 kiwi's
L; crackers met Cheddar (goede kaas, geen plastic plakjes), 2 kleine eitjes van mijn eigen kipjes <3 met een beetje mayo en gerookt zout
A; gnocchi met serranoham, pesto, tomaat, rucola...

Totaal 1600, maar dit is voor mij te weinig, dus er komt zeker nog wat bij.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 14:14

Ik kom weer eens binnenvallen.... Afvallen gaat hier voor geen meter, aankomen wel :roll: Niet gek ook, zit slecht in mn vel omdat ik zo moe ben, en heb nauwelijks energie om te bewegen. En dan ook nog eens december, met al zn verleidingen.
Ik ben inmiddels bij de internist geweest. Die nam me gelukkig enorm serieus en gaat breed inzetten om erachter te komen wat er aan de hand is. Ze had aardig wat aanknopingspunten, dus ze gaan flink graven. In eerste instantie uitgebreid bloedonderzoek (moest 9 buisjes afstaan >;) ), urine onderzoek, een longfoto en een echo van mn buik. Aan de hand van de uitslagen gaan ze dan verder kijken.
Verder volg ik maar een beetje mijn gevoel wat betreft beweging etc, want ik merk dat ik er echt veel last van heb als ik over mijn grenzen ga.

Barbadientje, weet je zeker dat je aantal kcal klopt? Dit lijstje klinkt idd wel erg mager, maar je geeft aan de hele week avocado te hebben gegeten, en die tikt bijv al behoorlijk aan.
Ook de snoepjes etc die je niet meetelt, zijn ook gewoon kcal natuurlijk.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 14:19

linoleum schreef:
Ja dan eet je dus wel minder dan normaal. Als jij je hoofdmaaltijden niet aanpast, maar wel de donuts overslaat, dan eet je dus automatisch minder.

Maar frummel bedoelt de afgelopen dagen, dus toen je al bezig was.

En weeg je je eten ook af?

Technisch gezien niet denk ik, want eerst zou ik dan erg ongeorganiseerd donuts eten voor lunch en nu verse tomatensoep zeg maar., of sloeg ik m gerust helemaal over als ik geen tijd had.

Sinds vandaag wel!

Nee vd week zat ik wat hoger door m’n zoete aardappelsoep

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 14:31

Maar donuts zijn natuurlijk niet te vergelijken met een kom soep. Een kom soep is 100 kcal. Een donut is 200-250 kcal. Dus zelfs als je maar 1 donut nam en dan geen lunch, eet je dus nu stuk minder. En dat is alleen maar even je lunch als voorbeeld.

Laura, wanneer krijg je eigenlijk uitslagen?

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 14:32

28 december heb ik de volgende afspraak. Wachten duurt lang..... :Z Maar goed, zaten ook wat dingen bij die langer duren qua uitslagen, en ze wilde niet het risico lopen dat er uitslagen nog niet binnen waren.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 14:46

linoleum schreef:
Maar donuts zijn natuurlijk niet te vergelijken met een kom soep. Een kom soep is 100 kcal. Een donut is 200-250 kcal. Dus zelfs als je maar 1 donut nam en dan geen lunch, eet je dus nu stuk minder. En dat is alleen maar even je lunch als voorbeeld.

Daar heb je inderdaad een punt.
Heb ik me even op verkeken.
Heb nu ng wat avocado toegevoegd aan m’n salade en 2 crackers met kaas aan de lunch.. Zit nu op 1300, dus ma m’n werk nog maar wat eten!

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 14:52

Laura82 schreef:
Ik kom weer eens binnenvallen.... Afvallen gaat hier voor geen meter, aankomen wel :roll: Niet gek ook, zit slecht in mn vel omdat ik zo moe ben, en heb nauwelijks energie om te bewegen. En dan ook nog eens december, met al zn verleidingen.
Ik ben inmiddels bij de internist geweest. Die nam me gelukkig enorm serieus en gaat breed inzetten om erachter te komen wat er aan de hand is. Ze had aardig wat aanknopingspunten, dus ze gaan flink graven. In eerste instantie uitgebreid bloedonderzoek (moest 9 buisjes afstaan >;) ), urine onderzoek, een longfoto en een echo van mn buik. Aan de hand van de uitslagen gaan ze dan verder kijken.
Verder volg ik maar een beetje mijn gevoel wat betreft beweging etc, want ik merk dat ik er echt veel last van heb als ik over mijn grenzen ga.

Barbadientje, weet je zeker dat je aantal kcal klopt? Dit lijstje klinkt idd wel erg mager, maar je geeft aan de hele week avocado te hebben gegeten, en die tikt bijv al behoorlijk aan.
Ook de snoepjes etc die je niet meetelt, zijn ook gewoon kcal natuurlijk.

Dit bericht helemaal over het hoofs gezien!
Fijn dat de internist zo serieus meedenkt, niets zo vervelend als niet serieus genomen worden..

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 15:30

Barbabientje schreef:
linoleum schreef:

Daar heb je inderdaad een punt.
Heb ik me even op verkeken.
Heb nu ng wat avocado toegevoegd aan m’n salade en 2 crackers met kaas aan de lunch.. Zit nu op 1300, dus ma m’n werk nog maar wat eten!

Dat is al een stuk beter inderdaad :j Goed van je!

Laura: Dat is nog even wachten zeg.. Zucht. Wel fijn dat de internist je klachten meteen serieus nam.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 15:54

Kleine correctie; 1500kcal zit ik nu..
Dus maar vanavond nog crackertje met kaas en dan zijn we er :)