Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jolien87 schreef:Secricible, goed stukje!Toch gek hoe we onszelf dan zo voor de gek kunnen houden.
Janine1990 schreef:IMANDRA schreef:Overigens, over uit pakjes eten: bij de AH heb je nu van die verspakketten, echt heerlijk! Helemaal zelf dingen maken van een recept wat erbij zit.
Meer dan alleen die soepen?
Carlijn schreef:Nog nooit gehoord van die AH-pakketten, maar klinkt heerlijk! Ga ik ook eens uitproberen! Echt leuk die tips die hier uitgewisseld worden, vind het heerlijk om lekker gevarieerd te koken maar heb zelf niet altijd de inspiratie en kom toch weer snel bij dezelfde dingen uit, haha.
Sec, thanks voor de info weer! Heel inzichtelijk, tof dat je moeite doet het allemaal uit te typen![]()
Ik heb een stabiel weekje gehad vorige week, teller staat nog steeds op -4.5, dus gelijk gebleven. Had ik ook al verwacht, had een hele drukke tentamenweek en me niet helemaal aan mijn eetschema gehouden. Meer tussendoortjes en grotere porties. Allang blij dat ik mezelf niet helemaal heb laten gaan en niet aangekomen ben. Deze week er weer helemaal tegenaan.Hoop -5 te hebben volgende week, een halve kilo per week vind ik perfect!
Vandaag:
O: bakje vanilleyoghurt met 4-noten cruesli
T: 3 rijstwafels met halve avocado, cherrietomaatjes, peper en verse basilicum
M: 2 geroosterde boterhammen ossenworst
T: 3 rijstwafels met halve avocado, cherrietomaatjes, peper en verse basilicum
A: zoete aardappelfriet uit de oven met truffelmayo, broccoli en kipfilet
B: 5.5 km hardgelopen (brr koud)
Janine1990 schreef:Maar zoals ik het lees is het niet geheel uitgesloten dat er ooit een specifieke verslaving wordt aangemerkt? Als ik het verhaal over dopamine lees? Het is alleen te complex om het nu te benoemen, omdat eten gewoon een eerste levensbehoefte is.
Maar overeten is dan toch een verslaving? Immers is de normale hoeveelheid niet meer bevredigend. Dus zijn de receptoren toch verminderd? Of werkt dat dan toch weer niet zo?
Laura82 schreef:Oehh jouw lunch ziet er goed uit Eulogy![]()
Devil_ina wat voor boek is dat? Wat eet je zoal op een dag?
Devil_ina schreef:Laura82 schreef:Oehh jouw lunch ziet er goed uit Eulogy![]()
Devil_ina wat voor boek is dat? Wat eet je zoal op een dag?
Het boek heet eet je slank, zo heten veel oudere dieet boeken, maar je valt af volgend de diëtistenmethode.
* Ik ontbijt in ieder geval altijd met magere yoghurt met muesli, vinden mijn darmen heel fijn.
* In de loop van de ochtend 2 stuks fruit, waaronder meestal een kiwi, daar ben ik gek op
* Lunch is 3 waldkornboterhammen met halvarine en mager beleg (rookvlees, kip, achterham), soms 1 met appelstroop. Met een beker halfvolle melk.
* In de loop van de middag 2 rijstwafels
*Avondeten 3 kleine gekookte aardappels, veel groente, 75 gr bereid vlees, als extra eet ik hier nog een bak rauwkost bij.
* In de loop van de avond nog een schaaltje vla/yoghurt
* Ik drink alleen nog 's morgens 2 koppen koffie, de rest vervangen door thee
* Ook geen frisdranken en sapjes uit pak, vervangen door water.
Dit is wat ik toevallig vandaag heb gegeten, echter mag je natuurlijk ook rustig nasi/bami/pasta/ shoarma ed eten, maar dan gebruik ik het recept uit het boek.