Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 15:08

Secricible, goed stukje! :j Toch gek hoe we onszelf dan zo voor de gek kunnen houden.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 15:18

Jolien87 schreef:
Secricible, goed stukje! :j Toch gek hoe we onszelf dan zo voor de gek kunnen houden.

Je gaat je toch bijna afvragen of wij onszelf voor de gek kunnen of WILLEN houden :P

Net toch maar ff MFP gedownload en m'n eten ingevuld voor de hele dag. Alleen de yoghurt/vla nog niet gedaan... Zit nog niet eens op 1200 kcal... :\

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 15:54

Janine1990 schreef:
IMANDRA schreef:
Overigens, over uit pakjes eten: bij de AH heb je nu van die verspakketten, echt heerlijk! Helemaal zelf dingen maken van een recept wat erbij zit :D.

Meer dan alleen die soepen?

Jup! Je hebt ook marokkaanse couscous, lasagne, turkse kebab/groente (vega), indiaanse wraps en nog iets :P. Kei lekker.

Jolien87

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 16:00

Ooh dat klinkt heerlijk! Ik heb al weleens soep en guacamole gemaakt van de AH, maar ik ga nog eens eventjes kijken vanavond.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 16:02

Klinkt goed inderdaad! Vooral de kebab en de Indiase wraps :~

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 16:05

Oeh ik ben ook mega fan van de groentepakketten! De couscous is ook heerlijk als lunch voor de volgende dag <3

Baal nog steeds dat het pastasaus pakket eruit is! Je hebt geloof ik nog iets van Indiase curry erbij

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 16:09

Ohh ik ga eens wat van die pakketten proberen :D weer eens wat nieuwe dingen proberen.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 16:39

Ja heerlijk <3. Heb de lasagne liggen om morgen te maken :D.
Vanavond eens bloemkoolschotel, de bloemkool moest op haha.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 16:51

Moet je dat blad dan ook zelf maken???

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 16:58

Nee die zit er wel in. Al kan ik het wel zelf maken, zijn niet zo moeilijk ^^.

Carlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 17:01

Nog nooit gehoord van die AH-pakketten, maar klinkt heerlijk! Ga ik ook eens uitproberen! Echt leuk die tips die hier uitgewisseld worden, vind het heerlijk om lekker gevarieerd te koken maar heb zelf niet altijd de inspiratie en kom toch weer snel bij dezelfde dingen uit, haha.

Sec, thanks voor de info weer! Heel inzichtelijk, tof dat je moeite doet het allemaal uit te typen :j

Ik heb een stabiel weekje gehad vorige week, teller staat nog steeds op -4.5, dus gelijk gebleven. Had ik ook al verwacht, had een hele drukke tentamenweek en me niet helemaal aan mijn eetschema gehouden. Meer tussendoortjes en grotere porties. Allang blij dat ik mezelf niet helemaal heb laten gaan en niet aangekomen ben. Deze week er weer helemaal tegenaan. :) Hoop -5 te hebben volgende week, een halve kilo per week vind ik perfect!

Vandaag:
O: bakje vanilleyoghurt met 4-noten cruesli
T: 3 rijstwafels met halve avocado, cherrietomaatjes, peper en verse basilicum
M: 2 geroosterde boterhammen ossenworst
A: zoete aardappelfriet uit de oven met truffelmayo, broccoli en kipfilet
B: 5.5 km hardgelopen (brr koud)

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 17:04

Carlijn schreef:
Nog nooit gehoord van die AH-pakketten, maar klinkt heerlijk! Ga ik ook eens uitproberen! Echt leuk die tips die hier uitgewisseld worden, vind het heerlijk om lekker gevarieerd te koken maar heb zelf niet altijd de inspiratie en kom toch weer snel bij dezelfde dingen uit, haha.

Sec, thanks voor de info weer! Heel inzichtelijk, tof dat je moeite doet het allemaal uit te typen :j

Ik heb een stabiel weekje gehad vorige week, teller staat nog steeds op -4.5, dus gelijk gebleven. Had ik ook al verwacht, had een hele drukke tentamenweek en me niet helemaal aan mijn eetschema gehouden. Meer tussendoortjes en grotere porties. Allang blij dat ik mezelf niet helemaal heb laten gaan en niet aangekomen ben. Deze week er weer helemaal tegenaan. :) Hoop -5 te hebben volgende week, een halve kilo per week vind ik perfect!

Vandaag:
O: bakje vanilleyoghurt met 4-noten cruesli
M: 2 geroosterde boterhammen ossenworst
A: zoete aardappelfriet uit de oven met truffelmayo, broccoli en kipfilet
B: 5.5 km hardgelopen (brr koud)

Ah jouw avondeten <3 <3

Paellapan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 18:58

Goedemiddag,

Mag ik mij ook melden? :)

Sinds oktober mijn hele eetprogramma omgegooid, naar gewoon normaal eten.
Met als resultaat dat de eerste 7 kilo eraf is. *\o/* .

Helaas heb ik er nog 23 te gaan. Als leidraad gebruik ik een boek dat 20 jaar geleden is geschreven door 2 diëtistes, daar ben ik jaar geleden kilo mee afgevallen

Voor mij is het vooral belangrijk dat ik kan "zien" wat en hoeveel ik mag eten, dat werk het beste. Per dag eet ik 1500-1600 kc, dat werkt prima voor mij.

Buiten de eerste 2 dagen geen moment honger, wel neem ik als ik vroeg op moet een extra antisnaai bakje mee, met komkommer, tomaatjes en worteltjes.

Nog een kleine toevoeging, frisdrank drink ik niet meer, en op 2 kopjes na is alle koffie ook vervangen door water en thee :+

Nu ik een poosje bezig ben, merk ik vooral dat mijn darmen veel rustiger (PDS) en mijn huid helemaal gaaf en zacht geworden is.
Slik er wel multivitaminen bij, uit voorzorg.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 20:48

Janine1990 schreef:
Maar zoals ik het lees is het niet geheel uitgesloten dat er ooit een specifieke verslaving wordt aangemerkt? Als ik het verhaal over dopamine lees? Het is alleen te complex om het nu te benoemen, omdat eten gewoon een eerste levensbehoefte is.

Maar overeten is dan toch een verslaving? Immers is de normale hoeveelheid niet meer bevredigend. Dus zijn de receptoren toch verminderd? Of werkt dat dan toch weer niet zo?

Wat etreft je eerste opmerking snap ik niet helemaal je redenatie, maar in principe is het antwoord nee. Binnen de huidige criteria van verslaving zou suiker daar niet binnen kunnen vallen. Dopamine is gewoon een signaal van geluk. Het is logisch dat eten geluk oplevert, als het dat niet zou doen zouden we niet aan onze eerste levensbehoefte voldoen wellicht. Suiker zorgt alleen niet dat die dopaminereceptoren afgezwakt worden. Je hebt niet steeds meer suiker nodig om dopamine-afgifte te verzorgen.

En ja, je laatste opmerking klopt. Vandaar dat ook door experts gesproken wordt over een eet-verslaving. Of dat ook invloed is op die dopaminereceptoren weet ik niet, maar men is er van overtuigd dat aan obesitas een eetverslaving ten grondslag kan liggen. Volgens mij is het overeten meer resistentie van leptine en insuline. Dus echt een gedragsverslaving, maar niet op het niveau van voedingsstoffen (dus specifiek de suiker of vet oid) maar op het gedrag "eten". Ik weet daar niet zo heel vele vanaf, maar wat ik begreep is dat nog vrij complex en is men daar nog aardig over aan het steggelen.

En ja, voor de gek houden klopt wel. Wat logisch is, want ons lichaam functioneert nog op hetzelfde niveau als duizenden jaren geleden toen er geen supermarkten waren. Dus de overvloed aan eten kan ons lichaam nog niet handelen, het zit nog in modus "hongersnood". Wie weet over 2000jaar dat obesitas verdwenen is en dat ons lichaam zich aangeoast heeft aan het huidige eetpatroon.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 21:15

Welkom devil!
En interessant Sec, vindt het leuk wat je allemaal uitlegt :')

Mijn lijstje van vandaag is bagger, ik ben nu ook ontzettend misselijk en heb heel veel spijt dat ik zo veel gegeten heb.
O: een boterham met 100% pindakaas, een zoet broodje met abrikozenjam en vruchtenhagel en een kop thee.
T: water.
L: drie boterhammen met kaas en tomaatjes, 100% pindakaas en honing, water en een bekertje thee.
T: sultana en water.
T: stuk taart met kersen en kop thee.
A: drie en een halve pannekoek met allerlei dingen. Water.
T: chocoladevla met slagroom (nu ik het typ wordt ik weer misselijk :') )
T: wss nog kop thee.

B: uur gefietst en paard gelongeerd.

Morgen weer beter, dan wil ik ook weer beginnen met buikspieroefeningen.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 21:50

Interessant inderdaad :j Ik let niet zo heel erg op suikers, ik eet vrijwel nooit kant en klare dingen en ook niet heel veel zoets. Voel me prima dus niet echt de behoefte iets te veranderen. Alleen door m'n havermout doe ik stevia maar dat eet ik sowieso niet zo vaak :)
Oh en als ik drink is het vaak wodka met cola light maar dat is vooral voor de calorieën :P

Lijstje vandaag:

O: /
T: appel en 4 kleine rijstwafels met pure chocolade
L: sandwich van tomatenbrood, tapenade, spinazie, basilicum, kip en tomaat en ernaast worteltjes met hummus
T: chocolate chip cookie :+
A: grote kom courgettesoep met 2 kleine broodjes, waarvan 1 met gezouten boter en 1 met leverpastei (guilty pleasure haha en het kon vandaag)
T: bakje Griekse yoghurt met beetje honing

B: halfuur HIIT en op m'n werk een uur met zware dozen lopen sjouwen, ons halve archief mag namelijk door de papiervernietiger dus dat mocht ik uitzoeken :+

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 22:19

Oehh jouw lunch ziet er goed uit Eulogy :9

Devil_ina wat voor boek is dat? Wat eet je zoal op een dag?

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 22:23

Oh, ik zie net dat ik achter mijn tweede zin uit mijn vorige post een smiley heb staan die de verkeerde was. Het moest deze :j zijn.
Lekker lijstje eulogy!

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 23:33

uiteindelijk is het een hele slechte voederdag geworden hier..

op stal uiteindelijk bezweken voor een stroopwafel (hij smaakte mij niet eens zo.. dus blijkbaar is mijn 'zoet' graving toch iets aan het veranderen)..

het werd zo laat op stal dat ik besloot voor iets makkelijks.. pizza hawaii.. die krengen bevatten 750 kcal.. en nog opgelukt met wat extra blokjes kaas, ananas, ui en kaas.. dus reken maar zo'n 900-950.. en dan nog afgetopt met twee grote glazen cola

als toetje een salade van peer en geitenkaas met een paar banketstaaf stukjes uitgebakken spek voor wat zout..

dus dik en dik over mijn kcal heen.. niet geteld, maar zal in totaal wel ruim richting de 2000 gelopen zijn.. gelukkig staat daar 3 boxen super netjes mesten (potten op vlas) bij, stal vegen en wat paarden verzettten.. dus hevige schade zal het niet opgeleverd hebben.

morgen maar weer even wat beter opletten en een boterhammetje meenemen naar stal

Paellapan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 23:50

Laura82 schreef:

Het boek heet eet je slank, zo heten veel oudere dieet boeken, maar je valt af volgend de diëtistenmethode.

* Ik ontbijt in ieder geval altijd met magere yoghurt met muesli, vinden mijn darmen heel fijn.
* In de loop van de ochtend 2 stuks fruit, waaronder meestal een kiwi, daar ben ik gek op
* Lunch is 3 waldkornboterhammen met halvarine en mager beleg (rookvlees, kip, achterham), soms 1 met appelstroop. Met een beker halfvolle melk.
* In de loop van de middag 2 rijstwafels
*Avondeten 3 kleine gekookte aardappels, veel groente, 75 gr bereid vlees, als extra eet ik hier nog een bak rauwkost bij.
* In de loop van de avond nog een schaaltje vla/yoghurt

* Ik drink alleen nog 's morgens 2 koppen koffie, de rest vervangen door thee
* Ook geen frisdranken en sapjes uit pak, vervangen door water.

Dit is wat ik toevallig vandaag heb gegeten, echter mag je natuurlijk ook rustig nasi/bami/pasta/ shoarma ed eten, maar dan gebruik ik het recept uit het boek.

Nachocheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 23:54

Devil_ina schreef:
Laura82 schreef:

Het boek heet eet je slank, zo heten veel oudere dieet boeken, maar je valt af volgend de diëtistenmethode.

* Ik ontbijt in ieder geval altijd met magere yoghurt met muesli, vinden mijn darmen heel fijn.
* In de loop van de ochtend 2 stuks fruit, waaronder meestal een kiwi, daar ben ik gek op
* Lunch is 3 waldkornboterhammen met halvarine en mager beleg (rookvlees, kip, achterham), soms 1 met appelstroop. Met een beker halfvolle melk.
* In de loop van de middag 2 rijstwafels
*Avondeten 3 kleine gekookte aardappels, veel groente, 75 gr bereid vlees, als extra eet ik hier nog een bak rauwkost bij.
* In de loop van de avond nog een schaaltje vla/yoghurt

* Ik drink alleen nog 's morgens 2 koppen koffie, de rest vervangen door thee
* Ook geen frisdranken en sapjes uit pak, vervangen door water.

Dit is wat ik toevallig vandaag heb gegeten, echter mag je natuurlijk ook rustig nasi/bami/pasta/ shoarma ed eten, maar dan gebruik ik het recept uit het boek.

Wat een verademing in vergelijking met al die boeken van tegenwoordig :')

Paellapan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 23:56

Nacho, dat is 20 jaar geleden heel goed bevallen, dus vandaar de keus het weer op deze manier te doen :D

Ik heb echt geen honger hoor overdag ;)

Nu ben ik de rest van het topic aan het lezen, maar schrik echt van de hoeveelheid die sommige eten, heel weinig, daar kan ik niet op leven. (ik heb een zittend beroep en sport niet, behalve af en toe wandelen)

Nachocheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 00:01

Ja ik bedoelde het ook positief! Dat dit tenminste goed vol te houden is, en met normale producten. Niet dat je smiddags eerst een uur in de keuken moet staan voor een lunch.

Paellapan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 00:06

Avond eten wil ik best tijd voor uittrekken om klaar te maken, lunch wil ik zo naar binnen kunnen schuiven :D

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 08:45

Ok, dus eigenlijk "gewoon eten" :D voor zover er een gewoon bestaat natuurlijk. Dat probeer ik ook zoveel mogelijk te doen :j al eet ik voor de lunch nog wel regelmatig iets van een salade oid, maar dat is vooral omdat ik niet zo gek ben op brood. Binnenkort wordt het hier een stuk drukker voor mij (man heeft ander werk, en dan sta ik er 's ochtends alleen voor met 2 kinderen) en dan heb ik daar ook geen tijd meer voor, wordt t weer gewoon brood.