Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
brighteyes85 schreef:Zo weer de motivatie gevonden na een dramatische week. Veel afspraken buiten de deur voor mijn werk dus slecht gegeten en gedronken naast alle stress van het racen. Ik durf niet op de weegschaal te gaan staan.
Gister aardig herpakt met een stevig rondje sportschool en redelijk gezond eten en vandaag weer super.
Mijn lijstje vandaag;
O 2 speltbrood met gebakken ei
T vk biscuit
T 100gr aardbeien
L 2 speltbrood met kaas en jam
T appel
T ontbijtkoek mineola
A macaroni met courgette, 2 paprika, 250gr cherrytomaatjes, 1 ui, knoflook, gehakt, tomatensaus Chinees
Daarna weet ik nog niet, ligt eraan hoe laat ik ga avondeten
B 1u krachtraining en1u30 duurtraining met mijn paard
brighteyes85 schreef:brighteyes85 schreef:Zo weer de motivatie gevonden na een dramatische week. Veel afspraken buiten de deur voor mijn werk dus slecht gegeten en gedronken naast alle stress van het racen. Ik durf niet op de weegschaal te gaan staan.
Gister aardig herpakt met een stevig rondje sportschool en redelijk gezond eten en vandaag weer super.
Mijn lijstje vandaag;
O 2 speltbrood met gebakken ei
T vk biscuit
T 100gr aardbeien
L 2 speltbrood met kaas en jam
T appel
T ontbijtkoek mineola
A macaroni met courgette, 2 paprika, 250gr cherrytomaatjes, 1 ui, knoflook, gehakt, tomatensaus Chinees
Daarna weet ik nog niet, ligt eraan hoe laat ik ga avondeten
B 1u krachtraining en1u30 duurtraining met mijn paard
Vandaag is toch even wat anders gelopen. Onderweg naar stal kreeg ik een telefoontje van de marechaussee op schiphol. Of ik mijn schoonvader op kon komen halen, want die stond in verwarde toestand met een koffer op Schiphol. De man heeft Alzheimer en had het in zijn bol gekregen en wilde op vakantie. Hij had niet gegeten en dat verergerde de boel alleen maar. Dus opgehaald en voor eten gezorgd. Nou ja even bij hem een stuk fruit en vruchtensap naar binnen geschoven en daarna naar de Chinees om de hoek om even wat te eten te halen.
De duurtraining met paardlief is dus ook niet doorgegaan. Dat is 20 minuten grondwerk geworden.
IMANDRA schreef:Oh vervelend! Maar woont je schoonvader dan nog steeds thuis? Mijn opa is ook erg dement namelijk, woont ook nog thuis maar wordt wel constant begeleid ('s ochtends tot 's avonds opvang maar wel gewoon thuis slapen).
brighteyes85 schreef:IMANDRA schreef:Oh vervelend! Maar woont je schoonvader dan nog steeds thuis? Mijn opa is ook erg dement namelijk, woont ook nog thuis maar wordt wel constant begeleid ('s ochtends tot 's avonds opvang maar wel gewoon thuis slapen).
Ja helaas wel, hij is lichamelijk nog te gezond en heeft nog te veel heldere momenten waardoor hij geen indicatie krijgt om opgenomen te worden of thuishulp te krijgen. Dus dit soort dingen gaan in de toekomst nog wel vaker gebeuren totdat het echt niet meer gaat.
@jennifuur dat kun je wel zeggen ja, gelukkig kunnen we weer wat gaan doen eraan.
Kayleigh_ schreef:Planning voor vandaag:
O:Sports pancake500 ml magere yoghurt
T: Whey shake (40 gram whey delicious aangemaakt met water)
L: 500 gram komkommer, 6 plakjes kipfilet, 3 plakjes 30+ kaas
T: Whey shake (40 gram whey delicious aangemaakt met water), 1 nectarine, 2 kiwi gold
A: Gevulde paprika: 1 rode paprika, 100 gram rundergehakt, 100 gram rijst, een plakje 30+ kaas erdoorheen gesmolten
_sharonnn schreef:gribaldi schreef:Goedemorgen allemaal!
Dat is schrikken brighteyes85!
Mijn weekend was goed, haha heerlijk genoten
Lijstje van vandaag:
O: -
L: rijstwafels met mozzarella en kipfilet
A: shake
T: 2 gekookte eieren
B: sportschool
Hoeveel rijstwafels eet je?
ankem schreef:Als ik wat wil eten en ik maak/pak dan wat dan vraag ik mezelf altijd af: is dit om te vullen of om te voeden. Dit helpt mij enorm bij het maken van goede keuzes, want ik wil mijn lijf graag voeden en niet vullen.
Veel eten, met name eten dat geproduceerd of bewerkt is in de fabriek, is bedoeld om te vullen en niet om te voeden. Sinds ik zo mijn voedingspatroon heb aangepast, hoef ik geen calorieën of macro's meer bij te houden en toch val ik af. Ik moet nu van mijn therapeut juist iets meer koolhydraten tussendoor eten, omdat er in mijn geval niets meer af moet, anders zou ik echt te dun gaan worden en dat wil ik niet.
Vanmorgen is mijn lijf weer helemaal doorgemeten en bijna alles was weer helemaal in balans en dat na 4 weken dit dieet. Echt super en ik voel ook dat ik steeds meer energie krijg.
Kayleigh_ schreef:ankem schreef:Als ik wat wil eten en ik maak/pak dan wat dan vraag ik mezelf altijd af: is dit om te vullen of om te voeden. Dit helpt mij enorm bij het maken van goede keuzes, want ik wil mijn lijf graag voeden en niet vullen.
Veel eten, met name eten dat geproduceerd of bewerkt is in de fabriek, is bedoeld om te vullen en niet om te voeden. Sinds ik zo mijn voedingspatroon heb aangepast, hoef ik geen calorieën of macro's meer bij te houden en toch val ik af. Ik moet nu van mijn therapeut juist iets meer koolhydraten tussendoor eten, omdat er in mijn geval niets meer af moet, anders zou ik echt te dun gaan worden en dat wil ik niet.
Vanmorgen is mijn lijf weer helemaal doorgemeten en bijna alles was weer helemaal in balans en dat na 4 weken dit dieet. Echt super en ik voel ook dat ik steeds meer energie krijg.
Maar niet iedereen heeft dezelfde doelen als jij
Ik wil vet verliezen en zo goed mogelijk spiermassa behouden/indien mogelijk zelfs opbouwen. Dus ik moet mijn macro's wel berekenen.