Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ruby1995

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 22:04

Ik heb mega slecht weekend gehad.
Ik baal elk weekend zo, heb dan gewoon een soort terug val.
Morgen weer m'n best doen!

brighteyes85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 22:13

brighteyes85 schreef:
Zo weer de motivatie gevonden na een dramatische week. Veel afspraken buiten de deur voor mijn werk dus slecht gegeten en gedronken naast alle stress van het racen. Ik durf niet op de weegschaal te gaan staan.

Gister aardig herpakt met een stevig rondje sportschool en redelijk gezond eten en vandaag weer super.
Mijn lijstje vandaag;
O 2 speltbrood met gebakken ei
T vk biscuit
T 100gr aardbeien
L 2 speltbrood met kaas en jam
T appel
T ontbijtkoek mineola
A macaroni met courgette, 2 paprika, 250gr cherrytomaatjes, 1 ui, knoflook, gehakt, tomatensaus Chinees
Daarna weet ik nog niet, ligt eraan hoe laat ik ga avondeten

B 1u krachtraining en 1u30 duurtraining met mijn paard

Vandaag is toch even wat anders gelopen. Onderweg naar stal kreeg ik een telefoontje van de marechaussee op schiphol. Of ik mijn schoonvader op kon komen halen, want die stond in verwarde toestand met een koffer op Schiphol. De man heeft Alzheimer en had het in zijn bol gekregen en wilde op vakantie. Hij had niet gegeten en dat verergerde de boel alleen maar. Dus opgehaald en voor eten gezorgd. Nou ja even bij hem een stuk fruit en vruchtensap naar binnen geschoven en daarna naar de Chinees om de hoek om even wat te eten te halen.

De duurtraining met paardlief is dus ook niet doorgegaan. Dat is 20 minuten grondwerk geworden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 23:38

Hier ook n mega slecht weekend gehad. Veel alcohol en wat wat ongezond eten gehad. Gelukkig begint morgen weer school. Eindelijk weer ritme!

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 07:57

brighteyes85 schreef:
brighteyes85 schreef:
Zo weer de motivatie gevonden na een dramatische week. Veel afspraken buiten de deur voor mijn werk dus slecht gegeten en gedronken naast alle stress van het racen. Ik durf niet op de weegschaal te gaan staan.

Gister aardig herpakt met een stevig rondje sportschool en redelijk gezond eten en vandaag weer super.
Mijn lijstje vandaag;
O 2 speltbrood met gebakken ei
T vk biscuit
T 100gr aardbeien
L 2 speltbrood met kaas en jam
T appel
T ontbijtkoek mineola
A macaroni met courgette, 2 paprika, 250gr cherrytomaatjes, 1 ui, knoflook, gehakt, tomatensaus Chinees
Daarna weet ik nog niet, ligt eraan hoe laat ik ga avondeten

B 1u krachtraining en 1u30 duurtraining met mijn paard

Vandaag is toch even wat anders gelopen. Onderweg naar stal kreeg ik een telefoontje van de marechaussee op schiphol. Of ik mijn schoonvader op kon komen halen, want die stond in verwarde toestand met een koffer op Schiphol. De man heeft Alzheimer en had het in zijn bol gekregen en wilde op vakantie. Hij had niet gegeten en dat verergerde de boel alleen maar. Dus opgehaald en voor eten gezorgd. Nou ja even bij hem een stuk fruit en vruchtensap naar binnen geschoven en daarna naar de Chinees om de hoek om even wat te eten te halen.

De duurtraining met paardlief is dus ook niet doorgegaan. Dat is 20 minuten grondwerk geworden.

Oh vervelend! Maar woont je schoonvader dan nog steeds thuis? Mijn opa is ook erg dement namelijk, woont ook nog thuis maar wordt wel constant begeleid ('s ochtends tot 's avonds opvang maar wel gewoon thuis slapen).

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 09:16

Hi! Zo dat is even schrikken, lijkt me, brighteyes!

Hier is het eerste kilootje eraf, had wel iets meer gedaan (heel streng geweest de hele week :') ), maar oke, te veel is ook niet goed en misschien ga ik dan te veel verwachten.

Ga nu de tweede week in, lekker gemotiveerd.

Lijstje (met verwachtingen) vandaag!

O: shake met magere yoghurt
T: Banaan
L: shake met melk
T: cupasoepje en misschien een appel
A: 250 gram gebakken zalm met een grote stronk broccoli
T: gekookt eitje

brighteyes85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 10:06

IMANDRA schreef:
Oh vervelend! Maar woont je schoonvader dan nog steeds thuis? Mijn opa is ook erg dement namelijk, woont ook nog thuis maar wordt wel constant begeleid ('s ochtends tot 's avonds opvang maar wel gewoon thuis slapen).

Ja helaas wel, hij is lichamelijk nog te gezond en heeft nog te veel heldere momenten waardoor hij geen indicatie krijgt om opgenomen te worden of thuishulp te krijgen. Dus dit soort dingen gaan in de toekomst nog wel vaker gebeuren totdat het echt niet meer gaat.

@jennifuur dat kun je wel zeggen ja, gelukkig kunnen we weer wat gaan doen eraan.

Hopelijk blijft alles zoals gepland vandaag;
O 2 wasa crackers, 1x kaas, 1x pindakaas, koffie met melk en zoetje
T 2 biscuitjes, koffie met melk en zoetje
T fruit (nog even geen idee wat appel/sinaasappel/banaan/aarbei), groene thee
L 2 speltbrood met gebakken ei
T ontbijtkoek, groene thee
T fruit (nog even geen idee wat appel/sinaasappel/banaan/aarbei), water
A macaroni (van gister)
T koffie met melk en zoetje, biscuit
T limo/water

B 1u dressuurles, 1u wandelen lunch, hardlopen

Nu aan het werk maar weer

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-15 10:16

Sterkte!

En welkom nieuwelingen!

Nieuw schooljaar begint vandaag! Eindelijk weer ritme in m'n leven haha

Mijn planning:
O: honey rings met melk
L: 2 boterhammen, 1 met Heinz sandwichspread komkommer en 1 met pindakaas en een appel
T: mueslireep en perzikstukjes
A: andijvie stamppot: andijvie, aardappelen en shoarma
B: dagelijks ritme en vanavond even een stuk wandelen

Oefff er ligt nog een mergpijp in de kast :(

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 10:19

Brighteyes: best schrikken zoiets!

Ik heb meegelezen dit weekend maar het is even teveel om op alles te reageren :o

Las wel dat iemand onder de 70 zat en 9kg kwijt was: zal wel dat je dat goed ziet!! Proficiat!

Ik ben gelijk gebleven, wat ok is. Heb geen lijstjes bijgehouden en gewoon normaal gegeten, niet echt extreem gezondigd (buiten 1/3 van een nachtelijk pak friet zaterdagavond :P en wat bier dus ook). Wil nu deze week wel echt werk maken om definitief die 69 te zien staan. Deze week ook een week zonder uitstapjes en etentjes een keertje, dus moet lukken :)

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 10:44

Goedemorgen allemaal!

Dat is schrikken brighteyes85!

Mijn weekend was goed, haha heerlijk genoten :j

Lijstje van vandaag:

O: -
L: rijstwafels met mozzarella en kipfilet
A: shake
T: 2 gekookte eieren

B: sportschool

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 11:16

brighteyes85 schreef:
IMANDRA schreef:

Ja helaas wel, hij is lichamelijk nog te gezond en heeft nog te veel heldere momenten waardoor hij geen indicatie krijgt om opgenomen te worden of thuishulp te krijgen. Dus dit soort dingen gaan in de toekomst nog wel vaker gebeuren totdat het echt niet meer gaat.

@jennifuur dat kun je wel zeggen ja, gelukkig kunnen we weer wat gaan doen eraan.

Oh zo, ja dat is altijd prut :( wij hebben 'geluk' dat dat soort dingen al veel vaker zijn voorgekomen.

YASSS, eindelijk onder de 78!!
78,5 was echt mijn blijven-hangen getal, haha.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-15 11:17

gribaldi schreef:
Goedemorgen allemaal!

Lijstje van vandaag:

Hoeveel rijstwafels eet je? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 11:24

Kayleigh_ schreef:
Planning voor vandaag:

O: Sports pancake 500 ml magere yoghurt
T: Whey shake (40 gram whey delicious aangemaakt met water)
L: 500 gram komkommer, 6 plakjes kipfilet, 3 plakjes 30+ kaas
T: Whey shake (40 gram whey delicious aangemaakt met water), 1 nectarine, 2 kiwi gold
A: Gevulde paprika: 1 rode paprika, 100 gram rundergehakt, 100 gram rijst, een plakje 30+ kaas erdoorheen gesmolten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 11:34

Mijn planning ziet er tot nu toe zo uit:

O: Whey shake met water en een Sports Pancake
T: Blikje Red Bull Zero
L: Sports Pancake + Smart Bar
T: Appel
A: ?

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 11:48

_sharonnn schreef:
gribaldi schreef:
Goedemorgen allemaal!

Lijstje van vandaag:

Hoeveel rijstwafels eet je? :)

Geen idee, misschien ook wel niks, heb gister echt max gegeten..

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 12:27

Wow maar serieus... Op twee ei en een shake kan je toch niet leven?

Mijn lijstje:
O; 40 gr havermout met halve appel en theelepel pindakaas
T: klein speltbh met rookvlees
L: 70 gr spelt brood met smeerkaas
T: halve appel, druiven, karnemelk

B: 24 km fietsen (in stukjes van 6), paardrijden; denk 45 minuten wat dressuur dingetjes, stalklusjes

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 13:11

Heb echt het idee dat sommige veelste weinig eten als ik het vergelijk met mezelf :')

Mijn lijstje tot nu:

O: 2 vezelrijke crackers met kipfilet bieslook en philedelphia light bieslook en wat stukjes galia meloen
L: 2 vk boterhammen met komijnekaas 20+ en philedelphia light zalm/dille en 1 eierkoek met rozijnen

Vanmiddag ga ik misschien die appel met rozijnen en kaneel maken uit de oven en vanavond eet ik sla met een schnitzel. Verder drink ik heel de dag water.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 13:15

Ik ben weer terug van vakantie en eh... nou ja, laten we het er maar niet over hebben en weer even het roer omgooien :') Had vanochtend geen ontbijt in huis en heb dus nog niks gegeten, hopen dat ik zo niet ga snaaien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 13:52

Als je maar genoten hebt, Eulogy! :D

Ik ben vanaf vandaag weer 'op dieet'. Hou me netjes aan mijn planning (plus berekende macro's). Dat betekent dat ik weer hoog in eiwit zit en lager in koolhydraten dan de afgelopen drie weken. Ben me toch een partij misselijk... Meer mensen hier last van, dat ze misselijk worden van veel eiwitten?

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 14:20

Als ik wat wil eten en ik maak/pak dan wat dan vraag ik mezelf altijd af: is dit om te vullen of om te voeden. Dit helpt mij enorm bij het maken van goede keuzes, want ik wil mijn lijf graag voeden en niet vullen.
Veel eten, met name eten dat geproduceerd of bewerkt is in de fabriek, is bedoeld om te vullen en niet om te voeden. Sinds ik zo mijn voedingspatroon heb aangepast, hoef ik geen calorieën of macro's meer bij te houden en toch val ik af. Ik moet nu van mijn therapeut juist iets meer koolhydraten tussendoor eten, omdat er in mijn geval niets meer af moet, anders zou ik echt te dun gaan worden en dat wil ik niet.
Vanmorgen is mijn lijf weer helemaal doorgemeten en bijna alles was weer helemaal in balans en dat na 4 weken dit dieet. Echt super en ik voel ook dat ik steeds meer energie krijg.

Mijn lijstje voor vandaag:
O: schaaltje volle Griekse yoghurt, 1,5 nectarine gecarameliseerd in honing en een klein handje pistachenoten.
L: 4 volkoren boterhammen met roomboter en biogardekaas
T: 1 banaan
A: Pasta met eigen gemaakte tomatensaus, prei en champignons. Ik kies dan voor een koolhydraten maaltijd en eet dan geen vlees bij de maaltijd (dat bakt mijn man altijd apart).

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 14:20

Ja ik wordt daar soms ook misselijk van Kayleigh...

Vandaag eerste stagedag gehad in de thuiszorg. :) Vanaf nu heb ik dus weer een ritme van 32/u per week werken en kan ik makkelijker goed eten en bewegen. Wel een plakje cake gehad bij een cliënt. :9 daar tegenover dan wel steeds gefietst en trappen op en af. :))

Voorlopig lijstje dan maar

O: 2 volkorenboterhammen met kipfilet + kop thee
T: 2 koppen thee + 1 plakje cake
L: gekookt ei en een banaan (nog beetje vol van die cake :P )
T: bakje magere kwark

Zo lekker naar de sportschool, even de stress eruit zweten :D

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 14:33

Area51, als je zoveel eet dat je bomvol zit kun je daar een goede dag op teren, althans ik :+
Heb ondertussen mijn lunch aangebroken :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 14:34

ankem schreef:
Als ik wat wil eten en ik maak/pak dan wat dan vraag ik mezelf altijd af: is dit om te vullen of om te voeden. Dit helpt mij enorm bij het maken van goede keuzes, want ik wil mijn lijf graag voeden en niet vullen.
Veel eten, met name eten dat geproduceerd of bewerkt is in de fabriek, is bedoeld om te vullen en niet om te voeden. Sinds ik zo mijn voedingspatroon heb aangepast, hoef ik geen calorieën of macro's meer bij te houden en toch val ik af. Ik moet nu van mijn therapeut juist iets meer koolhydraten tussendoor eten, omdat er in mijn geval niets meer af moet, anders zou ik echt te dun gaan worden en dat wil ik niet.
Vanmorgen is mijn lijf weer helemaal doorgemeten en bijna alles was weer helemaal in balans en dat na 4 weken dit dieet. Echt super en ik voel ook dat ik steeds meer energie krijg.

Maar niet iedereen heeft dezelfde doelen als jij ;)

Ik wil vet verliezen en zo goed mogelijk spiermassa behouden/indien mogelijk zelfs opbouwen. Dus ik moet mijn macro's wel berekenen.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 14:39

Ik meld me weer! :+

Ik was een paar maanden goed bezig met sporten en voeding, dat was ook netjes te zien! Alleen heb ik het de afgelopen anderhalve maand/twee maanden verslonsd, en dat is dan ook al weer een beetje te merken.
Heb net nieuwe werkkleding binnen en die heb ik gepast toen ik nog in mijn gezonde bui zat. Gelukkig past het nog steeds, maar voor het mooie zou er toch echt weer wat af moeten (moet er sowieso).. Dus ik heb weer een mooie stok achter de deur! Want als ik zo doorga zal het niet echt bevorderen..

Vanaf morgen ga ik hier dus meeposten. Nu ga ik slapen, want ik heb nachtdienst :Y)

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 14:39

Kayleigh_ schreef:
ankem schreef:

Maar niet iedereen heeft dezelfde doelen als jij ;)

Ik wil vet verliezen en zo goed mogelijk spiermassa behouden/indien mogelijk zelfs opbouwen. Dus ik moet mijn macro's wel berekenen.

Maar wel op een gezonde manier lijkt me.
En als ik zie wat sommige mensen binnen hun calorieën aantal prakken, dan schrik ik echt. Net alsof het calorieën aantal het enigste uitgangspunt is.

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 14:41

Misselijk van teveel eiwitten heb ik nog niet gehad, maar het lukt mij dan ook gewoon niét om zo hoog in eiwitten te komen :D :')

Merkte afgelopen week wel dat als ik iets vets ging eten (wat anders wel 'normaal' is), ik mij echt belabberd ging voelen. Erg hoe je dat pas gaat merken als je eens wat gaat afkicken van de suiker enzo. Nu hopen dat ik dat even kan onthouden :P

Ankem: ik denk dat iedereen wel in grote lijnen weet wat gezond is en wat niet :) Iedereen hier probeert wel op haar manier dat aan te passen denk ik.