Jillian Michaels work-outs - Shred/Ripped etc

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 13:47

Ik ben er weer!

Ik heb me een week schandalig laten gaan. Niet sporten, snoepen, te veel (slecht) eten. Gewoon alles waar ik maar zin in had.
Zo zie je maar weer dat structuur mega belangrijk is. Paar dagen (ziek zijn, carnaval) er van af wijken en ik zat zo weer in mijn oude patroon.
Ik heb me niet meer gewogen en gemeten, ik weet zo ook wel dat het niet positief is geweest.
Overigens was ik afgelopen week heel snel geirriteerd en snel hoofdpijn. Wat suiker al niet met je kan doen. Plus ik was m'n rem volledig kwijt met snoepje hier, koekje daar, hele zak chips leeg etc. En kreeg er rare dromen van, was helemaal geobsedeerd door wat ik wel en niet 'zou mogen'. Maar het kon me te weinig schelen, voelde me toch al niet 'goed' en dan word ik redelijk destructief.

Vanmorgen begonnen met hardlopen (5 min wandelen, 15 min joggen, 5 min wandelen) en daarna weer level 3 opgepakt van de shred. Ik hoop dat ik het vanaf nu weer door kan zetten. Ik heb een week vakantie, een week de tijd om m'n structuur wat betreft gezondheid weer op te bouwen met als beloning een dagje naar de sauna (wat ik dood eng vind eigenlijk).

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 13:50

I made it! Ondanks dat ik zo ziek ben als een hond, heb ik dag 18 doorstaan, inclusief aansluitend het 6w6p-circuit. Ik voel me zo trots (en zó beroerd :') ).
I didn't have to puke, I wasn't about to faint (nouja, bijna wel dan) and I certainly didn't mean to die. Oftewel: ik moest er gewoon aan beginnen van mezelf. Ik ben er echt goed voor gegaan en heb alles eruit gehaald, dus ondanks de griep die op de loer ligt was het zeker de moeite waard.
En nu lekker een bak sla en twee geroosterde broodjes weghappen en dan lekker onder een deken op de bank kruipen.

JY: Dan merk je toch weer dat je spieren nog best aan het werk gaan tijdens het paardrijden. Veel water drinken, dat gaat de spierpijn tegen.

Ik las ook iets over pijn tussen de schouders, dit komt mij niet bekend voor. Ik voel wel dat mijn rug- en schouders aan het werk zijn, maar ze doen niet zeer. :n

Annemijn: bikkel! Na het shredden nog "even" naar de sportschool. Toe maar! Zet hem op! :D

En voor alle anderen die nog moeten vandaag: Good luck! You can do it! *\o/*

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 13:53

Welkom terug Bzoem, fijn je weer te zien! :D
Het heeft je ook echt niet mee gezeten de laatste tijd, ik kan me voorstellen dat je dan even helemaal uit je ritme bent. :(:) Gelukkig ga je de draad gewoon weer oppakken, dat vind ik al een reden om trots op jezelf te mogen zijn.
Go for it girl! ~~}>

nairtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 13:55

Bzoem: Daar ben ik altijd zo bang voor dat ik weer terug val en het dan niet meer oppak. Wauw 15 min. joggen, dat lukt mij echt nog niet...... Zet hem op he!!

Jolien: Ziek zijn en dan toch zo'n doorzettingsvermogen..... Ik word echt zo gemotiveerd door jullie allemaal!!!

Net klaar met dag 3 level 1.... Nog maar een beginner, maar het ging erg goed. Nu maar aan het water voor de spierpijn....

Birgit__

Re: Jillian Michaels work-outs - Shred/Ripped etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 14:01

Goedzo Jolien!

Ik had gister zo goed op mijn eten gelet en veel bewogen, was ik 's avond bij een vriendin... heb ik me helemaal volgegeten met chips en toostjes met kruidenkaas.. Troost-eten, was niet zo happy.. Maar nu had ik wel mooi die gezonde dag verpest.. achja, vanaf vandaag er maar weer vol tegen aan :D

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 14:09

Dankje Jolien!
Ik denk dat ik alle dingen ook geestelijk nog even moest verwerken. En daardoor ook even helemaal op was.
M'n vader deed er eergister nog een schepje boven op (mij geestelijk de grond in trappen), maar ik ben daarna alleen maar op stage geweest en gisteravond barstte voor mij de bom. Ben nog nooit zo kwaad geweest. M'n hele lichaam trilde en totale paniek omdat ik het niet kon uiten. Moest daarom toen wel echt mezelf de keuze stellen, pak ik zelf weer de controle of laat ik mij verder afglijden?

En nu ik gesport heb, vind ik het weer zonde om slechte dingen te gaan eten :=

Btw, met m'n oma gaat het wat beter. De tumor zat op de eierstokken en deze zijn compleet verwijderd. Darmen etc waren gelukkig helemaal schoon. Dus hopelijk hebben we het hiermee gehad en kan ze nu gaan opknappen.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 14:18

Wat een goede en motiverende resultaten zag ik weer voorbij komen!! Zag ook erg inspirerende foto's :) Ben allene niet goed in namen onthouden :o

xEliesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 14:30

Pff Bzoem, dat maakt het er allemaal niet beter op! Neem wel de tijd om dingen een plek te geven he..?
Wel fijn dat het met je oma beter lijkt te gaan!

Ik heb af en toe ook een zeer slechte dag (veel snoepen vooral) maar dat moet soms kunnen hoor.. Gister heb ik me gewogen, ben begonnen op 64,9 en gisteravond was ik 62,5 en dat met af en toe een HELE slecht dag haha!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 14:49

hier ook slechte dag. nu tosti eten en vanavond broodjes kroket

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 14:51

Qua eten heb ik een gezonde dag op het programma:
Vanmorgen havermout met kaneel, rozijnen en walnoten.
Vanmiddag geluncht met sla, komkommer, groene paprika, kappertjes en walnoten.
Over een uurtje een kop cup a soup en komkommer en vanavond (in olie) gebakken aardappels, kipfilet en worteltjes.
Let the vitamins flow!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 14:52

Sounds good! Ik zit aan de biogarde, fruit en crackers met pindakaas. Vanavond dag 15!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 14:55

whier vsnavond dag 3. wil daarna 6w6p proberen :j

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 14:58

Jolien volgens mij ben jij de bikkel hier, ziek en dan nog doorgaan _/-\o_

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 14:58

Anoniem schreef:
Sounds good! Ik zit aan de biogarde, fruit en crackers met pindakaas. Vanavond dag 15!

Oeh pindakaas is ook zó lekker!
Alleen toen ik van de week keek naar de calorieën in pindakaas en duo penotti, zag ik dat er in de duo penotti minder calorieën zitten dan in pindakaas. >;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 14:59

Ja, kan wel kloppen. Ik eet vrij gezond (geen pre-fab en toegevoegde suikers), maar let niet zo op calorieen..

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 16:22

ik heb net dag 2 gedaan, maar het valt me op dat ik helemaal niet zo veel spierpijn heb (alleen in mn bovenbenen) terwijl ik de eerste dag wel echt moordend vond...

en ik vroeg me eigenlijk af of het kwaad kon als je 2x op een dag hetzelfde programma deed? (bv. sochtends en savonds) en dan de dag erna rust.... :o

luckyboy5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 16:24

Sall schreef:
luckyboy5 schreef:
Annash, Sall en Lies : wat een mooie resultaten !!!! *\o/* *\o/*

Sall , kun je me vertellen wat jij wijzer bent geworden qua "eetstijl" ? Wat deed je niet goed en wat juist wel????

Lekker productief avondje heb je gehad! Even in de renovatie ;-)
Heerlijk, moet ik binnenkort ook eens doen!

Ik heb het al een aantal x verteld in het topic, maar dat raakt zo snel onder gesneeuwd met deze drukte :-)
Eerst moet je uitrekenen wat je bmr is.
Dan heb ik een paar dagen braaf alles gewogen wat ik at en ingevoerd op een kcal/eetmeter om in kaart te brengen wat en hoeveel ik nou echt eet.
Ik at wel al zo gezond mogelijk en het vermoeden was er dat ik te weinig kcal binnen kreeg zodat mijn stofwisseling op de spaarstand staat.
Toen bleek dat ik echt veel meer at dan ik dacht en bij mij waren de gezonde snacks funest :D
Handen rozijnen, noten, stukjes kaas :=
Het ging heel hard zeg maar.
Nou toen ben ik dat gaan aanpassen en toen ging het hard de goede kant op!

Ik heb dus geen kant en klare oplossing.

Verder heb ik alleen de shred gedaan, verder geen sporten.

Sall , ik ben ook bijna middelbaar,hihi, wat moest jij dan aan calorieën binnen krijgen? (Of wat hou jij zelf aan om af te vallen of op gewicht te blijven? )
bmr meet site zegt namelijk 2100 en de eetmeter zegt 2500!! Nogal een verschil dus.

Ik ben 1.70 en 64 kilo, en doe ook niet veel meer dan shredden op het moment.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 16:29

Hebben jullie ook dat je vooral je schouders voelt? Met die planks en al die oefeningen met gewichten, pfff. M'n schouders gaan zowat dood :+ Heb nu ook flink spierpijn daar.

SaiLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 16:30

Ik heb nu twee dagen leven 1 achter de rug, vanmorgen een andere sport gedaan dus niet geshred.
Maar vind het shredden zelf niet heel spannend, ik kom er redelijk makkelijk doorheen (gelukkig).
Het is goed te doen om elke ochtend (behalve weekend) een half uurtje te shredden, ik denk wel dat ik het vol kan houden, daarna eens kijken of ik ripped ook aankan.
Er komen hier echt mooie resultaten voorbij waar je trots op mag zijn.

xEliesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 16:33

NeverGiveUp schreef:
Waar hebben jullie je fitness mat vandaan :)?
Ik vind ze nog best prijzig :o

De action heeft nu fitnessmatjes :j[/quote]

Die heb ik nu ook maar daar glij ik nog meer af dan mijn vloer :\

Wow Elies! Jaloerd op jou taille, hij is echt heel duidelijk, dat hebben er niet veel.
Je lijkt echt lang op de fotos trouwens klopt dat?

Ik baaaal want level twee sw6p is Klote (de 1e keer dan) en ik heb nu veel te weinig ruimte in mijn kamer voor de dingen die ik nu moet doen, maar beneden is het super warm door de kachel en zitten mijn ouders. :([/quote]

Nog even een antwoord op je vraag :P Ik ben niet lang, haal net de 1.70 mtr! Heb wel lange stelten, daardoor lijk ik misschien wat langer :D

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 16:38

Sailady: Level 1 is inderdaad nog niet zo zwaar.. De levels daarna zijn echt wel een stuk pittiger! Eventueel kan je bijvoorbeeld bij level 1 meer met je gewichtjes erbij gaan werken bijvoorbeeld.

SaiLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 16:42

Diane_ schreef:
Sailady: Level 1 is inderdaad nog niet zo zwaar.. De levels daarna zijn echt wel een stuk pittiger! Eventueel kan je bijvoorbeeld bij level 1 meer met je gewichtjes erbij gaan werken bijvoorbeeld.

Als ik level 1 heb gedaan wil ik wel een gewichten setje kopen, ik gebruik nu iets ter vervanging, van 1,5 kg, maar zou graag 2 kg gewichtjes gebruiken.
Eerst maar even kijken of ik het inderdaad wel volhoud :j
Laatst bijgewerkt door SaiLady op 16-02-13 16:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 16:42

xEliesx schreef:
Citaat:
De action heeft nu fitnessmatjes :j

Die heb ik nu ook maar daar glij ik nog meer af dan mijn vloer :\

Ik heb vanmorgen een yogamatje van de Action gehaald en die bleef bij mij juist prima liggen. Geen problemen mee. Het enige nadeel vond ik dat tijdens de crunches mijn bezwete rug aan het matje bleef plakken.

Citaat:
en ik vroeg me eigenlijk af of het kwaad kon als je 2x op een dag hetzelfde programma deed? (bv. sochtends en savonds) en dan de dag erna rust....

Lijkt me geen goed plan. Althans, als je het principe van de workout wilt volgen. Dit heeft namelijk ook te maken met de opbouw van de spieren en dergelijken. Maar hoe dit precies zit kan ik niet uitleggen aangezien ik weinig kaas heb gegeten van de studie achter fitness. ;) Maar het is lang geleden al eens uitgelegd door -ik geloof- Raponsje.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 17:25

Goed bezig allemaal!
Zo, vanmorgen lekker geshred, dag 2 van level 2. Leuk level :j

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 18:14

Oké yoga na het shredden is niet aan te bevelen :') Het zag er allemaal heel zen uit maar dat is het niet, geloof me :+