Hardlopen deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

welshfan97

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 16:45

Haha ik klink qua ademhaling ook altijd een heel stuk vermoeider dan dat ik ben. Heb wel eens gehad dat ik net 10minuutjes bezig was en er toen wandelaars langs kwamen die vroegen hoeveel km ik er al wel niet op had zitten (ehm 2.....).
Maar heb gemerkt dat ook mn hartslag heel hoog ligt, mn max zit nu op 207 door horloge gemeten en heb nog nieteens vol uit gelopen met dit horloge omdat mn schenen wat hebben gezeurd. Dus vraag me beetje af wat ik fout doe want ik kan nu toch best wat stukken rennen maar hartslag vind juist van niet (lage hartslag geeft goede conditie aan toch?! Dat is wat ik lees op internet zo)

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 18:50

207!? Zou voor de gein eens een hartslag meter lenen dan.. Of ben je 13 jaar? Klinkt niet alsof die het goed doet nl :=

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 20:18

Dat is wel heel erg hoog zeg! Ik ben ook wel benieuwd wat mijn hartslag zou zijn. Als ik het volhoud om deze winter door te rennen, dan trakteer ik mezelf ook op een hartslagmeter met ingebouwde gps. Ik vind het echt niet handig om op mijn telefoon te moeten kijken tijdens het rennen, maar ik vind het wel leuk om soms te weten hoe hard ik ren.
Van de week voor het eerst weer de 5km aangetikt! Les 16 ofzo van start to run gerend (5-7-7-5 gerend en er dan steeds 2 minuten tussen gewandeld) Ik had het zwaar, maar op zich ging het wel lekker. Aan het eind van de les net iets meer dan 5 km gerend en er ongeveer 33 minuten over gedaan.

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 23:54

Ik ben 17 jaar dus dat zit 4 slagen er naast (valt nog mee dacht ik), maar ook omdat ik nog niet voluit ben geweest. Heb overigens de garmin 620, hoop toch wel dat die het goed doet want heeft me behoorlijk wat gekost.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 07:56

Ik mag max 193 hebben en boven de 170/175 word het onprettig, boven de 180 zie ik sterretjes hoor :+

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 20:32

Oh dat is wel een enorm verschil, zou ik er eens mee naar een hardloopwinkel ofzo gaan om te vragen wat er fout aan is?

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 10:37

gister een heerlijke 6,5 km gelopen in minder dan 40 min! :)

laatste stukje deden we een sprintje, langs een fietspad, waar een hondje los liep en opeens voor me voeten ging lopen, terwijl ik volgas aant rennen was, daar ging ik bijna door onderuit :') moest echt een hele rare move maken om niet op m te staan en heb daarbij iets verrekt denk ik want deed helemaal pijn aan de linkerkant van mn heup en bil :oo en t mens van die hond ging mij en mn vriendin vet boos aankijken en uitschelden.... >;) hallo ze ziet toch dat wij er aan komen?! houd dan je hond even bij je, of zeg iig sorry, dat deed ik tenminste toen mijn hond een keer aant spelen was met een andere hond en daarbij bijna kim de boer (van de voice of holland := ) omver liep!

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 11:46

welshfan97 schreef:
Oh dat is wel een enorm verschil, zou ik er eens mee naar een hardloopwinkel ofzo gaan om te vragen wat er fout aan is?

ja, zou ik wel doen.. Misschien doe je hem niet goed om, zit ti op zn kop oid. Kan ook zijn dat het signaal van de meter naar je horloge niet goed is afgesteld of de accu erin leeg is (had mn vriend)

Votti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 11:50

Mijn hardloopmeter heeft zelfs een hartslag van 210 als ie in een locker ligt.. Heb kabelbreuk in de band waarschijnlijk. Dus ermee terug gaan zou ik zeker doen WF!!

Denica

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 22:17

Oeh klinkt gevaarlijk met zon hond! Zo schoot er laatst een herder voor mijn racefiets, ging net goed!

Nog meer wedstrijdlopers hier? Ik ga dit weekend weer een wedstrijdje doen. Deze keer 4mijl. Wil mijn PR flink gaan verbeteren, ben benieuwd..

BloodElf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 09:21

Romyv dank voor je reactie, eigenlijk wil ik alles wel weten wat maar meetbaar is haha. Zo'n thriatlonhorloge kan dus eigenlijk alles begrijp ik? Prijs maakt niet zoveel uit, daar heb ik wel wat voor over. Welk merk heb jij? Ik heb het mezelf beloofd als ik 5km achter elkaar kan lopen. :-D

Denica over de forerunner heb ik meer enthousiaste verhalen gehoord. Ziet er mooi uit! :-)

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 10:28

blood elf:
Het nieuwste van het nieuwste, het beste en mee geavanceerde op dit moment op het gebied van sport horloges is de Garmin Fenix2

https://buy.garmin.com/en-US/US/on-the- ... 59116.html

Alles wat uberhaupt mogelijk is, zit hierin. Koop er speciale pedalen voor je fiets bij en een cadansmeter, dan weet je meer over je trainingen dan een gemiddelde tourrijder weet van zichzelf (niet waar, maar bij wijs van spreken).

De vraag is: wat ga je ermee doen? Wat ga jij ermee doen als je weet dat je trapfrenquentie 70 is en je loopfrequentie 80? Wat ga je ermee doen als je weet dat je tijdens het lopen een hartslag hebt van 159? Je kan alle data wel genereren, maar jij moet die data omzetten in informatie. Wanneer je dat kan, kan je van de informatie nog niet altijd kennis maken om vervolgens kundig te worden.

Lang verhaal kort, hier ga jij niet blij mee worden. Wees eens kritisch en zet eens op een rijtje wat je echt wilt. Wil je 10km aan 1 stuk kunnen rennen straks, misschien wel in een strakke tijd? Wil je een leuk rondje kunnen fietsen en terugkijken welke afstand je hebt gedaan?

Dan is dit toch veel beter:
https://buy.garmin.com/en-US/US/into-sp ... 07143.html

BloodElf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 13:46

Ja je hebt helemaal gelijk, ik ben tenslotte geen pro en zal het ook niet meer gaan worden helaas.. Zoiets als in de onderste link zal voorlopig wel genoeg zijn. Thanx ik zal even googlen waar ik hem het beste kan kopen. :)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 21:40

Ik zou nog wel eens een Garmin willen hebben die ik en bij het lopen en bij het fietsen kan gebruiken.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 00:23

He dames, heeft iemand tips om je enkels sterker te maken? Mijn fiets is gejat en ik heb echt al een paar dagen knetterende pijn in mijn enkels. Kisten dragen en die strak dichtsnoeren helpt veel maar is geen oplossing natuurlijk :D

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 00:55

Ik meld me ook aan :D sinds 1 week weer begonnen. heb altijd intensief hardgelopen op de sportschool en nu begonnen met evy gruyaard . ik begin heel rustig aan. net zolang les 1 lopen totdat het een peulenschil is. mijn probleem is mijn tempo. zelfs als ik voor mijn gevoel sloom ga loop ik gemiddeld 8.4 km p uur en daar zit wandelen bij in .. :')

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 09:19

Magrathea schreef:
He dames, heeft iemand tips om je enkels sterker te maken? Mijn fiets is gejat en ik heb echt al een paar dagen knetterende pijn in mijn enkels. Kisten dragen en die strak dichtsnoeren helpt veel maar is geen oplossing natuurlijk :D

Dat ligt eraan waarom je enkels pijn doen? :)

little_birdy schreef:
Ik meld me ook aan :D sinds 1 week weer begonnen. heb altijd intensief hardgelopen op de sportschool en nu begonnen met evy gruyaard . ik begin heel rustig aan. net zolang les 1 lopen totdat het een peulenschil is. mijn probleem is mijn tempo. zelfs als ik voor mijn gevoel sloom ga loop ik gemiddeld 8.4 km p uur en daar zit wandelen bij in .. :')

Is er een reden voor dat je zo langzaam opbouwt? Mijn ervaring is dat een bepaalde afstand pas makkelijk wordt als je al een paar km verder kan lopen. :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 10:40

Liedje, dat weet ik dus niet :') ik werd wakker met enkelpijn, enkele dagen terug... Toen was het gewoon van hardlopen denk ik, maar het is nog nuet verbeterd omdat ik momenteel geen fiets heb en overal lopend heen moet. Overbelasting enzo :')

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 13:20

Ja reden is das ik mezelf te snel over loop en dan meteen alles opgeef :-) haha en omdat ik met mijn gewicht en lichaam zit . val te snel af de laatste tijd en dat wil ik voorkomen met hardlopen

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 14:59

Als je te snel afvalt zou ik niet voor hardlopen kiezen. Je kan dan beter krachttraining doen en er goed bij eten :j

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 16:24

Hoezo wil je dat voorkomen met hardlopen?

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 21:57

hardlopen vind ik super leuk juist. Dus ik bouw rustig op zodat ik mezelf niet te zwaar belast en dus door het hardlopen niet nog dunner word :-) ik legde het niet helemaal goed uit denk ik

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 22:27

Hardlopen is ook niet een sport waar je enorm van afvalt, ik iig niet, ook niet toen ik lange afstanden liep.

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 08:58

Ik ben wel flink afgevallen van het hardlopen.. Je kunt in ieder geval niet voorkomen dat je afvalt door te gaan hardlopen :) Heb je al eens naar je voedingspatroon gekeken/iemand laten kijken?

Magrathea, maar dan weet je dus wel waar het vandaan komt? Overbelasting? Dan zou ik ze juist even rust geven. :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 19:58

Ja, en dat is het probleem dus: praktisch is het moeilijk om rust te nemen. Ik moet ook gewoon werken en zelfs boodschappen doen is 15 minuten lopen.
Ik heb nu gelukkig twee enkelbanden en een fiets kunnen lenen, nu zou het beter moeten worden :)