avaluna schreef:@hannahaapje: probeer een goed gesprek met je ouders aan te gaan, ze zijn vast en zeker heel trots op wat je bereikt hebt, maar ze zijn waanzinnig bezorgd en bang dat je doorslaat. Betrek hen bij je voeding, motiveer je gezonde keuzes, indien nodig, maar ook de goede vetten e.d. die je eet, zo kun je hen enigszins de wind uit de zeilen nemen en blijven jullie in gesprek, heel veel succes.
Ben zelf ook moeder en dochter is nog jong en prachtig figuurtje, maar ben doodsbang dat ze zichzelf te eens te dik zal gaan vinden/eeen negatief zelfbeeld ontwikkelt, zelf ben ik echt een emo-eter en probeer op beide zijden allert te zijn en bespreekbaar te houden...
Dezelfde vraag kwam steeds terug, hier is die: ik ben 1.68/1.70 m lang en ben van 90 naar 60 kilo gegaan.
M'n ouders zijn inderdaad wat overbezorgd ja en moeten erg wennen, ik was sinds me elfde jaar of zo te zwaar.
Anders maak ik voor mezelf even een dieet waarin alles wat je nodig hebt voorkomt, iemand nog een handige site oid daarvoor?
Ik ga zo alles op me gemak lezen.