[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 12:12

Klinkt lekker hoor :j En ene oor in, andere oor uit doe ik al maanden. Nu was de druppel bereikt voor mij haha.

Noa, jouw dag ziet er ook wel netjes uit hoor :j zou alleen zelf die klodder mayo vervangen door ketchup ofzo :)\

Zojuist les 1 van shredden gevolgd. Ik vond het goed meevallen! Ik denk alleen wel dat de bovenverdieping wat verzakt is... We hebben een houten vloer boven... :') Mijn schouder vond die gewichten ook niet zo prettig, dus links heb ik alleen die stang vast en rechts stang +1 kilo. Je moet ergens beginnen toch :')

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 12:35

Zo ik heb ook weer alles bijgelezen :)
En ik heb goed nieuws!!
Na een paar dagen niet wegen staat de teller nu op -10,7 :D :D *vreugdedansje*
Ik was dus bang om niets :')

Badeendje

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 12:37

Gefeliciteerd, over de 10, yay! :D.

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 12:43

oh shredden heb ik ook even gedaan, helaas gestopt. Ik vond het echt wel zwaar, inderdaad vooral de schouders!!

Gefeliciteerd mandy, echt goed!

CrazyIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 15:32

bedankt iedereen! :) ik voel me al een pak beter met de pijnstillers en heb zelfs al wat eten kunnen binnenhouden jeej! Enkel jammer dat ik m'n paardrijles mis vandaag :(

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 15:36

Net even op de weegschaal gestaan bij Oma.
De onze is kapot en wilde toch even kijken wat de schade was na een slecht weekend.
Vrijdag 22e 's ochtends laatst gewogen was 68,7
Vanmiddag gewogen en toen was het 69

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 15:39

KarinW86 schreef:
Net even op de weegschaal gestaan bij Oma.
De onze is kapot en wilde toch even kijken wat de schade was na een slecht weekend.
Vrijdag 22e 's ochtends laatst gewogen was 68,7
Vanmiddag gewogen en toen was het 69

Netjes toch? 's Middags heb je neem ik aan al gegeten en zo!

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 15:40

Ja inderdaad.. daarom weeg ik eigenlijk altijd 's ochtends.
Maar het viel me niet tegen in ieder geval.
Blijf nu weer beetje rond het gewicht hangen, maar veel te doen steeds in het weekend (qua verjaardagen enz)

cass1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 15:46

_Tarzan schreef:
Cassandra, ben je deze week begonnen met Sonja? Ik vorige week, kunnen we kijken en vergelijken wat we na die 8 weken kwijt zijn, lijkt me wel leuk! :D Mijn moeder is met dat boek wat jij nu doet toen 12 kilo blijvend afgevallen in 8 weken dus goeie hoop voor ons! ;)
Ik vind persoonlijk Sonja bakker ook het dichts bij mijn normale eet en levensstijl passen daarom dat dat voor mij ook erg fijn werkt.

ik ben gister begonnen, maar nog niet met sonja heb mijn boek eind van de week binnen maar ben wel beetje op basis van sonja bezig heb het dus al eens eerder gedaan dus weet ongeveer nog wel wat ik mocht toen en niet;) en als ik me boek binnen heb ga ik daar mee beginnen, denk maandag!
Ik wil ook wel 12 kilo afvallen in 8 weken! zou kunnen hahahha! we zijn dan wel ongeveer teglijk begonnen, ik tel deze week ook al mee kunnen we inderdaad vergelijken na die 8 weken! :D

tot nu toe gaat alles wel goed, motivatie is erg hoog haha! op werk moet ik misschien wel iets meer eten merk dat ik dat dan wel nodig heb. Werk met dementerenden ouderen is sochtends altijd flink doorpoten!(en daarna ook nog wel) tussen de middag hebben ze altijd soep vandaag dus een kopje chinese kippensoep bij me crackers gegeten.

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 16:25

avaluna schreef:
@hannahaapje: probeer een goed gesprek met je ouders aan te gaan, ze zijn vast en zeker heel trots op wat je bereikt hebt, maar ze zijn waanzinnig bezorgd en bang dat je doorslaat. Betrek hen bij je voeding, motiveer je gezonde keuzes, indien nodig, maar ook de goede vetten e.d. die je eet, zo kun je hen enigszins de wind uit de zeilen nemen en blijven jullie in gesprek, heel veel succes.
Ben zelf ook moeder en dochter is nog jong en prachtig figuurtje, maar ben doodsbang dat ze zichzelf te eens te dik zal gaan vinden/eeen negatief zelfbeeld ontwikkelt, zelf ben ik echt een emo-eter en probeer op beide zijden allert te zijn en bespreekbaar te houden...

Dezelfde vraag kwam steeds terug, hier is die: ik ben 1.68/1.70 m lang en ben van 90 naar 60 kilo gegaan.
M'n ouders zijn inderdaad wat overbezorgd ja en moeten erg wennen, ik was sinds me elfde jaar of zo te zwaar.
Anders maak ik voor mezelf even een dieet waarin alles wat je nodig hebt voorkomt, iemand nog een handige site oid daarvoor?
Ik ga zo alles op me gemak lezen. :)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 16:27

Ik zou heel erg tevreden zijn met je huidige prestatie, hannahaapje! Heel erg veel moet er ook niet meer af.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 16:33

Regallie, mijn moeder haalt ze ook niet in huis dit jaar, dat is wel heel prettig :) Recept van Mereltje ziet er lekker uit :D

Karin, inderdaad dat is een heel prettig gevoel! :) Ik eet best veel volgens mij (zeker als ik het vergelijk met wat sommige eten) maar ik voel mij er goed bij, val af en dit is ook het advies om te eten van mijn diëtiste dus vertrouw er eigenlijk ook wel op dat het gezond is en helemaal past bij mij (en mijn levensstijl :). Inderdaad toch netjes, zeker in de middag. :)

Welkom Anke_Amigo!

Goed bezig Dais_! Ik snap dat het voor jou in ‘t verkeerde keelgat schoot toen je ouders dit tegen je opmerkte. Maar er zit ook een hele verleden achter, wat naar allemaal! Gaat het weer goed met je zus nu?

Mandy, super bezig!! :D

Hannah, wouwie wat een mooie presentatie heb je geleverd! Zou je nog veel willen afvallen dan? Je hebt echt een heel mooi gewicht zeg!! :)
Laatst bijgewerkt door Madeira_ op 27-03-13 16:47, in het totaal 1 keer bewerkt

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 16:36

Hannah, wat supergoed van je zeg, ik zou eens een gesprek met een voedingsdeskundige aangaan, die kan je vertellen wat jij nog kan verliezen en kan je ook begeleiden in het gesprek met je ouders :)

Safiera, je bent niet de enige hoor haha, ik hoef die rommel ook niet, als je ziet hoeveel hulpstoffen wel niet in een brood zitten ben je gelijk genezen ;)

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 17:00

Hannahaapje, je hebt nu natuurlijk ook al een heel mooi gewicht dus ik snap wel dat je ouders vinden dat je verder niet hoeft af te vallen. Wij weten natuurlijk niet hoe jij je voelt bij dit gewicht, maar je moet doen waar jij je prettig bij voelt.

Wat Liespower zegt sluit ik me bij aan :j Een voedingsdeskundige kan je daarbij wel goed adviseren (en je ouders ook) :)

Madeira, mijn zus is gelukkig beter omgegaan met voeding en heeft ontzettend spijt van die periode. Ze heeft blijvende schade er aan overgehouden.

Cass & Tarzan, veel succes met Sonja! Ik had daar enorme honger van, maar hoor er vaak wel goede resultaten over.... Ikzelf vond het honger lijden en hield het geen week vol, zo zie je maar dat het verschilt van persoon tot persoon :)

KarinW, nou dat is toch best netjes dan!! Zeker voor de middag :j

Anke_amigo, ik ga het niet blijven doen. Ik wilde het gewoon 1 x doen om te kijken wat het nu precies is :P Morgen ga ik lekker naar de fitness, daar doe ik toch echt meer heb ik het idee :)

Vanochtend dus een half uurtje shredden, vanmiddag 45minuten gefietst en ruim een uur paardgereden. Kennelijk had ik niet mijn brave paard Andros opgezadeld, maar de draak-versie daarvan, Drakos. Man man ik ben blij dat ik ben blijven zitten. Hij nam 'hobbel-paard' wel erg letterlijk afentoe. Verder trapte hij nog naar een trekker (gelukkig niet raak) en dook hij nog bijna een paar keer achteruit de sloot in. Nou, wij hebben onze beweging wel gehad! :=

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 17:02

hiihihi die Andros ;) hij gaf je wat extra beweging ahaha

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 17:03

Haha is gelijk goed voor je vetverbranding een beetje adrenaline :)

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 17:07

Jep := Door die stomme sneeuw die van het weekend was gevallen had hij weer al stilgestaan van vrijdag. Vrijdag had hij ook al zoveel energie en als hij dan een paar dagen stil moet staan en niet buiten kan :=

Hopelijk gaat het morgen weer wat beter :P

Adrenaline, ja vroeger had ik daar enorm last van (tot 2 maanden terug ging ik zelfs nooit op buitenrit :') ) maar goede vriendinnen uit België hebben mijn paard gewoon op een dag meegenomen voor een buitenrit (in de stromende regen) en hij was mega-braaf.. Sindsdien durf ik zelf en het gaat elke keer beter wbt mijn durf/lef. Echt angst heb ik niet meer :) Ja, als ik die sloten van zo dichtbij zie vind ik wel weer ff spannend, maar om nu te zeggen dat de adrenaline dan door mijn lijf vliegt, nee niet meer :n

Het is trouwens echt warm in de zon! Het zweet stond op mijn rug/buik met paardrijden en fietsen!

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 17:11

Ah okee, dat is alleen maar beter, ik heb al een half jaar niet meer paardgereden omdat ik neit meer durf..

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 17:13

Ik hiervoor ook...... dus er is nog hoop! :D

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 17:15

Aaah haha :)

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 17:21

Gelukkig gaat het beter met je zus Dais_. En haha, ja je beweging heb je dus mooi gehad voor vandaag. :P Gelukkig ben je blijven zitten! Ik vind het ook altijd dood eng als Madeira er vandoor gaat ofzo, haha... Gelukkig is ze een heel braaf paard, en ondanks dat ik het soms bijna wilde opgeven omdat ik het toch te eng vond, is het goed gekomen :D

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 17:31

Ik ga morgen is mijn tosti appel/kanaal proberen.
De rest van de broodbelegjes is mij prima bevallen.

Smeerkaas/kalkoenfilet en tomaat
Rookvlees met pijnboompitjes
Kipfilet met komkommer staat nog op de planning.

Weten jullie nog meer gezond broodbeleg.
Met deze combinaties zat ik gewoon echt vol ipv 3 boterhammen met kaas bijv

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 17:32

Ikd enk dat je bedoeld appel kaneel? :)

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 17:33

Ik heb godzijdank een zadel met een enorme diepe zit. Het is haast onmogelijk om daar af te vallen (je zit er echt in zegmaar). Dat is al zovaak mijn redding geweest :o
Er vandoor gaan doet hij nooit, hij gaat staken en achteruit de sloot in en hij trapt soms naar inhalend verkeerd (scooters/trekkers). Maar dat zijn zeldzame dagen hoor! Hij is meestal superbraaf :j

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 17:38

KarinW86 schreef:
Ik ga morgen is mijn tosti appel/kanaal proberen.
De rest van de broodbelegjes is mij prima bevallen.

Smeerkaas/kalkoenfilet en tomaat
Rookvlees met pijnboompitjes
Kipfilet met komkommer staat nog op de planning.

Weten jullie nog meer gezond broodbeleg.
Met deze combinaties zat ik gewoon echt vol ipv 3 boterhammen met kaas bijv

Ik vind dit al hele creatieve combinaties hoor :j ik eet zelf altijd kaas/ham & komkommer op 2 boterhammen. Ik zou meer moeten afwisselen wbt voeding, maar ik kan slecht tegen veranderingen :Y) Ontbijt dus altijd hetzelfde en mijn middageten is ook altijd hetzelfde, tenzij er iets op is ofzo :')