[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

onley

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 08:25

Heeft hier iemand ervaring met de implanon?
Ik heb momenteel de Diane 35 namaak.
Maar wakg van de klachten.. 1x de pill vergeten en heb direkt binnen 3 uureen doorbraakbloeding.
Stop ik met de pill heb ik 1 week mega hoofdpijn en mega buikpijn..
Dit kan gewoon niet waar zijn.
Daarbij is er bij mij een zeldzame ziekte vastgesteld waarbij ik medicatie moet gaan innemen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 16:15

Aranel schreef:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de Ladycomp? Het lijkt mij een handig apparaatje maar 400-500 euro ervoor uitgeven vind ik wel veel := Er zijn volgens mij geen vergelijkbare methodes die ook zo betrouwbaar zijn geloof ik, of wel?

Ik wil graag van de pil af, spiraaltje is geen optie ivm kinderwens binnen 5 jaar en ik wil gewoon niet zo'n ding in mijn doos :+

Je kunt ook prima een spiraaltje nemen voor 2 jaar oid :j maar als je het niet wil moet je het niet doen he

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 20:02

Emmaa_ schreef:
guusjew schreef:
Ohh oke mooi ik kreeg al een hardverzakking!

Het is wel een bekende bijwerking hoor, ik ken maar weinig vrouwen die geen veranderingen hebben gezien in hun lichaam nadat ze aan de pil zijn gegaan. Maar in welke mate en hoe ver je dat laat komen heb je natuurlijk zelf in de hand

En in hoeverre speelt leeftijd een rol? Want je lichaam krijgt ook een andere vetverdeling naarmate de puberteit wordt ingeruild voor volwassenheid. Stel iemand slikt vanaf 17 de pil en zegt als 25 jarige te zijn aangekomen. Dat past ook binnen het beeld van volwassen worden.
Zeer weinig mensen van 30 hebben nog hetzelfde figuur van toen ze 14 waren, ook zonder pil hahaha. Krijgt toch wat andere vormen.

Naast natuurlijk eigen invloed idd.

Geloof mij iets te kunnen herinneren dat je eetlust wat groter kan zijn met de pil en dat mensen daar ook wat door aankomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 01:50

Klopt absoluut hoor, voor veel meiden valt beginnen met de pil een beetje samen met beginnen met puberen en dan kom je ook van andere dingen aan.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 01:54

onley schreef:
Maar wakg van de klachten.. 1x de pill vergeten en heb direkt binnen 3 uureen doorbraakbloeding.
Daarbij is er bij mij een zeldzame ziekte vastgesteld waarbij ik medicatie moet gaan innemen.

Ik had dit ook bij de generieke Diane-35. Terug naar de echte en nergens meer last van.

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 07:29

Emmaa_ schreef:
guusjew schreef:
Zijn er ook mensen die niet tot weinig zijn aangekomen door de pil?

Ik :) Heb wel iets meer vormen gekregen erdoor, zo begonnen mijn borsten wat te groeien en leken mijn heupen wat breder te zijn, maar tot ik ging studeren was ik nog best een plankje. Uiteindelijk komt elk pondje toch echt door je mondje, het kan alleen wel zijn dat je, gestuurd door hormonen, meer honger krijgt.

Je haalt me de worden uit de mond!
vocht vasthouden is een bijwerking van de pil, maar 10kg aankomen niet.

Ik ben tijdens het gebruik van de pil ook niet aangekomen. Alleen grotere borsten, die weer verdwenen toen ik stopte met de pil.

Aranel: ik ben erg benieuwd naar de reacties op je vraag. Ik heb ook al eens gekeken naar de lady comp, maar wat een geld he?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 10:08

Magrathea schreef:
Aranel schreef:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de Ladycomp? Het lijkt mij een handig apparaatje maar 400-500 euro ervoor uitgeven vind ik wel veel := Er zijn volgens mij geen vergelijkbare methodes die ook zo betrouwbaar zijn geloof ik, of wel?

Ik wil graag van de pil af, spiraaltje is geen optie ivm kinderwens binnen 5 jaar en ik wil gewoon niet zo'n ding in mijn doos :+

Je kunt ook prima een spiraaltje nemen voor 2 jaar oid :j maar als je het niet wil moet je het niet doen he

Daarbij zit een spiraal niet 'in je doos'' maar in je baarmoeder en die voel je dus niet zitten.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 08:33

Haha dat snap ik :D Maar gewoon dat idee.. Nee niks voor mij :n
renskep: ja ik vind het echt enorm duur. Ik snap het ook wel want het is een heel geavanceerd apparaat natuurlijk. Maar wie weet zijn er ook andere soortgelijke opties.

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 12:48

Je zou zo'n cursus kunnen volgen, en manueel doen wat die computer eigenlijk doet.. Maar vraagt natuurlijk meer werk en discipline.
Lijkt me sowieso een beetje onhandig, aangezien je dan hoort te onthouden wanneer je vruchtbaar bent. Ik heb dan juist het meeste zin :p (en dat is natuurlijk ook logisch vanuit biologisch oogpunt)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 15:40

Elke dag jezelf rectaal temperaturen voordat je op staat, zelf schema's bijhouden pfff. Condooms zijn dan opeens een stuk minder vervelend :=

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 22:44

Lous schreef:
onley schreef:

Ik had dit ook bij de generieke Diane-35. Terug naar de echte en nergens meer last van.

Ik heb een afspraak staan bij de vrouwenarts erg aardige man. Ik laat me een spiraal plaatsen en hopelijk dan klaar ermee.
Ben chronisch ziek en wil zo min mogelijk pillen door mekaar slikken.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 23:02

Haha, ik las verkeerd.
Dacht dat er stond dat je een afspraak hsd bij een vrouwlijke arts. En het nu een man was ofzo :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 23:05

Aranel schreef:
Haha dat snap ik :D Maar gewoon dat idee.. Nee niks voor mij :n
renskep: ja ik vind het echt enorm duur. Ik snap het ook wel want het is een heel geavanceerd apparaat natuurlijk. Maar wie weet zijn er ook andere soortgelijke opties.

Ik zou het niet durven eigenlijk, zonder zo'n apparaatje. Ik ken mensen die hebben gekalenderd maar ik zou constant in paniek zijn denk ik. Als je helemaal zonder wilt is een apparaatje als een Ladycomp echt geen overbodige luxe, en het is 1 keer een flinke aanschaf maar in principe hoef je daarna nooit meer geld uit te geven aan anticonceptie van wat voor soort dan ook.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 11:11

Stamper schreef:
Haha, ik las verkeerd.
Dacht dat er stond dat je een afspraak hsd bij een vrouwlijke arts. En het nu een man was ofzo :')

Haha ik woon in duitsland dus hier heb je huisartsen en vrouwenartsen.
:j
Mijn huisarts is een vrouw
De vrouwenarts een man :')

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 17:41

Zijn er hier dames bekend met de pil (yasmin) slikken en gevoelige/pijnlijke borsten?
Ik heb in mijn stopweek standaard last van gevoelige/pijnlijke tepels. Maar ik heb sinds mijn laatste stopweek vreselijk pijnlijke borsten. Kan niet meer op mijn buik slapen en dingen als gaan zitten/trappen lopen en aanraken is echt niet fijn. Ook voelen ze voller/zwaarder. Zelfs mijn BH zit niet meer lekker vandaag, die heb ik 2 uur geleden van ellende uitgedaan. Ik zit in de 2e week van mijn pil stip. Heb dit nog niet eerder mee gemaakt. Iemand ervaringen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 17:46

Zou eerst ff een zwangerschapstestje doen eigenlijk, better safe than sorry. Ik heb het ook wel eens met vlagen, enorm gevoelige borsten. Bij komt het inderdaad rond mijn stopweek en soms houdt het daarna wat aan, maar veel verder dan een beetje jeuk en wat gevoeliger gaat dat niet, echt pijnlijk heb ik nooit meegemaakt.

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 17:54

Hmm damn, haha. Nee ze zijn echt pijnlijk. Ze voelen ook echt heel zwaar. Zonder BH is niks maar met BH word ik echt gek. Gevoelige tepels heb ik dan ook maar nu zijn het echt mijn borsten. Heb nog meer vage klachten maar heb sinds kort ook nieuwe pijn medicatie, dus geen idee of het daar vandaan komt. Volgens mij heb ik nog wel een testje liggen :=

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 18:03

Ik heb de Yasmin een jaartje geslikt maar nooit die bijwerking gehad.
Vervelend hoor, heb nu met de Mirena ook wel eens gevoelige borsten in de tijd dat ik normaal gezien ongesteld zou zijn geworden. Maar gelukkig nooit zo hevig.

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 18:10

Ik heb sinds ik de yasmine slik sowieso een extreem wisselende stopweek dus dacht dat misschien ook zo'n 'truukje' was ;)
Test is negatief, had ik ook wel verwacht. Kan me ook niet voorstellen dat het van de medicatie komt. Ik wacht het eens even af. Iig hartstikke bedankt!

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 10:27

Hey! Heb ook nog eens een vraag, wanneer beginnen jullie aan jullie nieuwe strip? Als donderdag mijn laatste pil is begin ik de week erop op donderdag aan mijn nieuwe strip. Maar heb ook al gehoord dat er mensen zijn die 8 dagen wachten. Doe ik het dan wel goed? Ik veronderstel dat het niet heel veel kwaad kan aangezien ik nog nooit zwanger ben geweest..

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 11:17

Als je op donderdag de laatste pil neemt, is vrijdag de eerste pilloze dag.
Dan kun je dus weer beginnen op vrijdag (7 dagen later).
Een stopweek verkorten kan. Verlengen niet.

Jij rekent de laatste dag van de strip mee (en komt dus op 8) maar dat is niet zo!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 12:03

Vrijdag geen pil, is vrijdag weer slikken. Niet langer maken! Stopweek mag je idd verkorten, maar absoluut niet verlengen. Donderdag dus weer beginnen is geen enkel probleem :)

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 06:58

CalipsoLover: zoals de dames hierboven al zeggen 7 dagen stoppen, dus van vrijdag tot en met donderdag geen pil. Korter kan, langer niet.
En als je dus een langere stopweek hebt is je pil niet betrouwbaar. Dat telt als een gemiste pil in de eerste week.
Dus je hebt geluk gehad, want er was zeker een kans op zwangerschap. ;)

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 08:53

renskep schreef:
CalipsoLover: zoals de dames hierboven al zeggen 7 dagen stoppen, dus van vrijdag tot en met donderdag geen pil. Korter kan, langer niet.
En als je dus een langere stopweek hebt is je pil niet betrouwbaar. Dat telt als een gemiste pil in de eerste week.
Dus je hebt geluk gehad, want er was zeker een kans op zwangerschap. ;)

Die van haar was korter dan 7 dagen toch? Dus geluk gehad niet.

Korte stopweek aanhouden kan dus best als je dat makkelijker vind, zoals hierboven gezegd :)

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 15:20

Hoi, ik kom hier even binnenvallen en heb het topic niet doorgelezen, dus het kan zijn dat de vraag al gesteld is.
Maar ik slik in overleg met de huisarts ongeveer vier/vijf maanden de pil door en daarna neem ik een stopweek. Dit doe ik omdat ik anders om de twee weken ongesteld ben en er erg ziek van wordt.
Maar nu krijg ik van heel veel mensen commentaar op de manier hoe ik het doe. Ze vinden dat ik gewoon elke maand een stopweek moet doen. Maar daar wordt ik zelf echt doodziek van. Ik kan dan ook echt totaal niet functioneren. Nu weet ik alleen niet wat ik moet doen. Doorslikken of wel elke maand stoppen. Wat denken jullie?