Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 11:16

Oh sorry BusyMissy dan heb ik dat verkeerd begrepen, succes morgen!
Ik ben benieuwd of je mee gaat lopen met de Wings for life! Anders de Austerlitz trail van Suliko wat voor je? ;)

Sherivey fijn dat je iig lekker hebt kunnen afsluiten :) Je was er alweer vroeg bij :oo

Germie maar dat klinkt toch helemaal niet fijn dat je moet hangen en wurgen omdat je altijd bij 10 wil starten? Ik wil nu ook 5 kilometer onder de 30 lopen :') maar ik heb geaccepteerd dat dat ook training kost.
Dat zomaar ineens trainen van 6 min per kilometer en dan al na 20 sec stoppen werkt toch totaal niet motiverend? De ene dag gaat nou eenmaal beter dan de andere. Dan kun je toch beter gewoon doorlopen en de volgende keer weer proberen? Dan heb je juist ook iets om naartoe te werken.
Kun je dan niet als je toch wilt lopen, intervallen meenemen? Dan hou je toch conditie, loop je niet te hangen en wurgen tegen je zin in..
En dat fake opvoeren pest je toch alleen jezelf mee? Die medaille is een beloning lijkt me? Anders kun je op Marktplaats ook wel wat medailles bestellen, kom je op hetzelfde neer.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 11:16

germie schreef:
Sims denk ik van ik ga trainen op 6 min per km en mag niet langzamer. Dus wordt het na 20 secondrn 6.05, dan zit de training er op. Want terug naar onder de 60 min op 10km zou ik nog steeds graag willen, ook al is dat 30 jaar geleden. Maar vrees dat ik dan alleen trainingen van max 1 minuut haal.

Sorry, ik probeer doorgaans aardig te doen, maar dit is echt de domste training die ik ooit gehoord heb :')

Ik zou trouwens vragen of ze de medailles naar je opsturen, je hebt ze toch al gekocht, dus iets waard zijn ze toch niet.

Goof

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 11:18

Zojuist een tempotraining gelopen. Was warm, maar wel te doen en ik heb hem lekker gelopen.

Afbeelding

Afbeelding

Donderdag nog een herstelloopje (dat tempo van 8.15 wordt een grotere uitdaging dan een tempo- of intervaltraining trouwens...) en dan loop ik zondag 20km bij Austerlitz.
Jammer dat je er niet bent Suliko.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 11:24

Suliko schreef:
Lekkere mentaliteit weer, fake opvoeren. Je doet het toch voor jezelf? :')
Mail komt ergens vandaag. Je hardloopactiviteiten in garmin (of iets anders) worden gekoppeld aan een platform.

Voor wie interesse heeft: ik heb een ticket ter overname voor komende zondag 4 mei, Austerlitz trail. Je kan zelf kiezen of je 10, 21 of 30 km loopt. https://www.trail-running.eu/events/austerlitz-trail/

Weet je welk tijdvak je hebt? Ik twijfel al weken of ik deze wil lopen. De tickets op de site hadden alleen nog latere starttijden.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 11:28

germie schreef:
Maar als ik stop kan ik weer van 0 beginnen vrees ik. Als ik het een beetje bij kan houden tot zeg 10km, dan ga ik er van uit dat een halve af en toe lopen ook lukt wegens spiergeheugen.
Het is dus dat ik bij tijdelijk stoppen absoluut direct verder wil kunnen met 10km. Anders begin ik nooit meer. Dus daarom heb ik gisteren me weer naar 10km gewurgd, ook al was het een stuk wandelen aan het einde. Heb het wel weer in de benen.
Maar heb wel meer dan bewezen een doorzetter te zijn. Als ik bokt had moeten aanhouden was de marathon niet gelukt. Maar ik heb nu wel alles gelopen wat ik wilde lopen in mn leven.

Sims denk ik van ik ga trainen op 6 min per km en mag niet langzamer. Dus wordt het na 20 secondrn 6.05, dan zit de training er op. Want terug naar onder de 60 min op 10km zou ik nog steeds graag willen, ook al is dat 30 jaar geleden. Maar vrees dat ik dan alleen trainingen van max 1 minuut haal.

Mei moet ik soewieso nog doen, heb die medaille immers gekocht. Kan natuurlijk altijd fake wat opvoeren.

Heb trouwens nog geen mail gehad over hoe je dat moet registreren. Anderen wel?

Is dat nou motiverend? Continu de focus op een bepaald tempo houden?

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 11:31

Ik zou het lekker negeren. Doet ze ook bij de anderen in dit topic en ze luistert toch nooit naar adviezen.

30 minuten van je 10 km tijd willen lopen, nú. Het is toch niet serieus te nemen. Op andere kanalen doet ze precies hetzelfde.
Ik vind het heel knap hoe ze doorzet maar van sommige posts gaat mijn nekhaar overeind. Het is ook niet dat ze nou anderen lekker aanmoedigt hier.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 11:37

Lekker gelopen Goof! Het is wennen hè die warmte.
Ik vond het gisteren ook zo warm.

Ik ben nu op de sportschool, het is zo rustig nu, heerlijk. Moet me inhouden niet ook m’n benen te trainen haha.
Maar doe nu alles behalve benen zeg maar.

Sorry ik negeer die posts ook.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 11:39

Samantha_ schreef:
Lekker gelopen Goof! Het is wennen hè die warmte.
Ik vond het gisteren ook zo warm.

Ik ben nu op de sportschool, het is zo rustig nu, heerlijk. Moet me inhouden niet ook m’n benen te trainen haha.
Maar doe nu alles behalve benen zeg maar.

Sorry ik negeer die posts ook.

Rustig vanwege het weer zeker? :))

Ik vond het vanochtend maar fris nog.
Liep lang-lang en had spijt dat ik mn handschoenen niet aan had. :')

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 12:11

muppetmayo schreef:
Ik ben benieuwd of je mee gaat lopen met de Wings for life! Anders de Austerlitz trail van Suliko wat voor je? ;)

Ja die loop lijkt me heel mooi, maar dan moet ik 150km reizen om 10 km te gaan lopen, dat vind ik
eigenlijk een beetje teveel, maar wel heel veel lekkerder lopen dan op de weg (en ik verwacht minder massaal).

Je bent ook gewoon iets te vroeg op pad gegaan Sherivey ;) , een uurtje later was het al veel warmer

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 12:14

Oh ik kan me voorstellen dat het binnen heerlijk rustig is in de sportschool nu.

Goof lekker gelopen! Veel plezier in Austerlitz dit weekend :)

Sherivey wat een verschil zo in de ochtend nog he :brr:

BusyMissy ik lees nog wat twijfel volgens mij hihi.

Lisitano hoe gaat het bij jou? Heb je nog steeds de weg terug gevonden in het plezier?

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 12:29

BusyMissy schreef:
muppetmayo schreef:

Ja die loop lijkt me heel mooi, maar dan moet ik 150km reizen om 10 km te gaan lopen, dat vind ik
eigenlijk een beetje teveel, maar wel heel veel lekkerder lopen dan op de weg (en ik verwacht minder massaal).

Je bent ook gewoon iets te vroeg op pad gegaan Sherivey ;) , een uurtje later was het al veel warmer

Ik ga altijd te vroeg op pad :))
Was dan ook best verbaasd dat ik een medeloper tegen kwam. :')

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-25 12:33

Lisitano schreef:
Ik val even binnen om te laten weten dat ik MEGA mee geniet dankzij jullie verslagen, Suliko en SuperVixen <3 Wat een gaaf gebied en ontzettend knap dat jullie deze uitdaging aan zijn gegaan en ook nog hebben voltooid!

Wat lief!
Dan heb ik het hele verslag niet voor niets geschreven :D.

Ik heb de foto's van sportograf ook gekocht, ik wacht nog even tot de hoge resolutie foto's binnen zijn, dan zal ik wat delen. Ben er heel blij mee!

Sherivey lang-lang :wow:, ik ben jaloers, mag ik wat van jouw genen?

Goof ik ben zo blij voor jou met hoe lekker het gaat! Echt knap dat je zo uit je dal bent geklommen. Mooie training heb je gelopen.

Lisitano helemaal eens met jouw post, ik negeer het maar. Het is bijna clickbait ofzo.
Goof mee eens inderdaad, laat ze lekker opsturen en ga iets nuttigs doen met je leven.

Samantha goed bezig in de sportschool!

Ik ga zo even wandelen, nog flink spierpijn in de bovenbenen, de rest voelt prima. Donderdag misschien met Suliko een rondje trailen, maar dan moet de spierpijn wat minder zijn. Ik hoop dat het gaat lukken! Morgen even afwachten.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 12:54

Geen idee of het zo rustig was vanwege het weer. Normaal kom ik er in de avond of einde middag dan is het wel wat drukker.

Dat zal wel dat je nog spierpijn hebt! Leuk nog een trail gepland.

Ik weet niet zo goed wat ik nog ga doen vandaag. Is best lastig met pubers. Gisteren met eentje geshopt, de ander had geen zin. Nu wilde ik naar het water maar dan is het weer, o straks zie ik een bekende.

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 13:08

Hier ook iemand die het moeilijk vindt bij te blijven met posten. Maar alle verslagen heel leuk vindt :j

Vette trail in de vogezen.

En nog gefeliciteerd aan de Rotterdam uitlopers! En de ultra-trailers dat weekend *\o/*

Ik bouw rustig maar gestaag op.

En voor de podcastluisteraars: de laatste aflevering de pacer met Erwin Wennnemars was erg leuk!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 14:32

SV, mag ik dan wat van jouw niet-koukleum genen in ruil? :D

Samantha, lekker dagje gepland. :)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 15:14

Ik heb het in de winter snel koud en met dit weer te warm. Dus lastig. :+

Gemiddeld val ik wel onder de snel te warm categorie.

En zoals ik schreef heb ik niet gezegd dat ik die 6min per km training ga doen, maar er soms naar neig. Dus gewoon een idee, heeft nog niets met uitvoering te maken, ik benoem immers ook de nadelen.

Afgelopen donderdag ging het goed, maar slechts 1 a 2 keer per maand fijner of fijn lopen is gewoon wat weinig vind ik. Runners high herken ik ook na bijna 3 jaar hardlopen totaal niet. :o

Alleen als ik weer thuis ben heb ik meestal wel een voldaan gevoel. En ben ik blij dat ik gegaan ben.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 15:21

Heeft iemand hier wel eens een weekendje ofzo via loopwijzer gedaan?
Ik volg hun op fb en die reisjes zien er erg leuk uit. En ze hebben ook beginner reisjes dus dan durf ik het misschien wel aan?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 16:00

Ik heb de mail binnen van de nature challenge.
Deze haal ik nu wel wegens deze:
Let op: naast Running en Trailrunning activiteiten, tellen ook Hiking activiteiten mee voor deze challenge. Wil je dit niet, zorg dan dat je jouw wandelingen vastlegt als een 'Walking' activiteit.

Ik ga nog hiken met hemelvaart. En normaal laat ik garmin dan meelopen die 20 tot 25km.
Maar mijn doel was alleen hardlopen. Dan moet ik dus de wandelactiviteiten als wandelen registreren i.p.v. hiken.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 17:18

muppetmayo schreef:
Lisitano hoe gaat het bij jou? Heb je nog steeds de weg terug gevonden in het plezier?

Wat lief dat je ernaar vraagt!
Het gaat stukken beter! Ik blijf wel wat te streng voor mezelf, dat stomme vergelijken ook. Maar ik ga best lekker volgens mij. 18 mei de 30 km Koning van Spanje en ik ga het gewoon doen, dan maar met pijn en moeite :))

Ik zal wat vaker proberen te posten, ik houd het slecht bij nu mijn kinderen aldoor thuis zijn door de vakantie.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 19:44

Supervixen schreef:
Lisitano schreef:
Ik val even binnen om te laten weten dat ik MEGA mee geniet dankzij jullie verslagen, Suliko en SuperVixen <3 Wat een gaaf gebied en ontzettend knap dat jullie deze uitdaging aan zijn gegaan en ook nog hebben voltooid!

Wat lief!
Dan heb ik het hele verslag niet voor niets geschreven :D.

.

Ik lees ook zeker de uitgebreide verslagen en van Suliko, ik lees ze geloof ik met open mond :D , ik vind zooooo gaaf wat jullie doen :j

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 20:58

Het is net of suliko en sv in een mooiere omgeving wonen dan ik. In het noorden is het niet zo mooi vind ik. Maar vergeleken met bijvoorbeeld Maassluis hebben we wel weer veel natuur. Ik maak alleen tijdens het hardlopen ook weinig foto's.

Vanavond een rondje van 4km gedaan. Ging nog niet echt fijn, maar beter dan gisteren. Deed het voor mijn gevoel rustig, maar toch weer bovenin zone 4. Maar goed, het tempo was rond de 8 min/km, dus dat is nog niet snel genoeg, maar voor een 2e dag achter elkaar niet slecht.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 21:08

Overal is wel mooie natuur te vinden.
Ik woon ook niet op de Veluwe, maar er zijn hier ook mooie plekken.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 21:19

Muppetmayo; in Breda! Dat tientje extra vind ik het wel waard voor de hele ervaring en we wonen maar een half uurtje rijden van Breda :)

Busymissy; ja het is heel leuk! Ik weet niet wat voor tempo je normaal loopt? Je kan evt online invullen hoe hard je moet lopen naar een bepaalde afstand voordat je word ingehaald.

Sherivey; dankjewel!

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 21:49

Ik breek even in zonder bijlees, sorry. Maar zijn er meer mensen die geen tempografiek meer krijgen in Garmin Connect?

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 22:32

Ik woon in Utrecht en helaas niet aan de kant waar je zomaar de natuur in loopt en heb ook geen eigen auto. Bij alle mooie plaatjes en loopjes die ik maak in de natuur, zit er een treinreis en/of fietsreis bij in. Maar dat heb ik er voor over! :D
Al kan ik ook vanuit Utrecht mooie loopjes maken hoor, overal is wel wat moois te vinden en veel plekken zijn verrassend divers, maar ik reis regelmatig af naar Driebergen, Den Dolder, Maarn, Rhenen, Arnhem, Rheden, etc voor trailruns.

Supervixen, ook heel leuk om jouw verslag zo te lezen! Heerlijk hé, de VP's die ze daar hadden. En we hebben langs hetzelfde stuwmeer gelopen. :D
Ontzettend knap van je vriend dat hij het met minimale voorbereiding ook heeft gehaald en mooi hoe jullie samen dit ondernemen. <3 Ik kan me de ontlading van je vriend tegen het einde ook zo goed voorstellen! En echt top dat al je harde trainen terug te zien was in hoe het ging, Wales gaat helemaal goed komen volgens mij. Wel grappig, wij hadden ook pizza gehaald bij de pizzakar, maar dan in Oderen, was ontzettend lekker!

Lies_Sparkle, eigenlijk de meeste trailruns in het buitenland vind ik via via. Door met mensen aan de praat te raken en om aanraders te vragen. Zo kwam ik vorig jaar bij de Haute de Ardenne Ultra Trail en dat was zo'n leuk en gezellig evenement. En ook daar raakte we weer aan de praat met mensen en hebben we weer allerlei evenementen opgeslagen. Vooral de wat kleinere, gezellige evenementen trekken mij en minder de hele grote en massale. Nu was Trail du Grand Ballon wel iets groter, maar zeker niet massaal.
Maar dit is ook een leuke website om evenementen in het buitenland te vinden: https://www.ahotu.com/calendar/trail-running/europe
Voor de benelux en Frankrijk is dit ook een fijne website:
https://www.betrail.run/en/trailrunning-calendar/belgium
En verder wat SV zegt, via social media!

Namiro, oh ja, nu gaat er een billetje rinkelen. Supergaaf! Heel veel plezier dit weekend en hopelijk gaat het goed!

iirriissjjee, dat concept staat me nog bij van toen je het vorig jaar had gelopen, wel een tof evenement, ik zou er denk ik helemaal gestresst van raken, haha. Fijn dat je lekker aan de wandel bent, hopelijk binnenkort weer rennen!

Lisitano, aah wat lief! <3 En zou leuk zijn als je ook af en toe wat post, ik vroeg me ook al af hoe het met je ging, ben heel benieuwd hoe je de koning van spanje trail gaat ervaren.

Goof, hoppaa, wat ben jij lekker bezig de laatste tijd! Heel gaaf dat je zondag de 20 gaat lopen bij Austerlitz! Inderdaad jammer dat ik niet ga, maar ik zit dan helemaal in Laag-Soeren bij een vriendin op de beestjes te passen, dus te onhandig en nu ga ik gezellig met ieris lopen!

Samantha, zelf geen ervaring met loopwijzer, maar ik ken iemand die regelmatig met ze traint in Amsterdam en mee gaat op de reizen, echt wel 2-4 keer per jaar ofzo, en zij is enorm enthousiast! Zegt dat het heel gezellig en gemoedelijk is, daardoor zit ik er ook wel eens naar te kijken en ik ben niet een sociaal beestje als het om groepen gaat.

Morris, wat leuk om te horen! :D

Overigens, voor de mensen die zich bezwaard voelen niet goed mee te kunnen posten, je mag soms ook gewoon wat droppen zonder altijd op iedereen voor je in te gaan hoor! Ook jullie ervaringen zijn nog steeds interessant. :D

Tiggs, oh wow, het ligt dus niet aan mij :') Ik heb het alleen met mijn mini run van gisteren, niet met mijn voorgaande runs. Ik zie wel de omlijning met de assen en de gemiddelde/beste erboven, maar niet de grafiek met blauw zelf. Bij mijn fietsrit van vandaag heb ik wel een snelheidsgrafiek.

De vulling van een kies is er deze avond spontaan uitgevallen, zo naar. -O- Eten en drinken is echt geen pretje. Gelukkig kan ik morgenmiddag terecht bij de tandarts, wel jammer, want anders had ik misschien al een loopje met ieris gedaan! Vanaf morgen tot maandag zit ik in Laag-Soeren. Hopelijk donderdag met SV lopen (mits de spierpijn het toelaat) en dan zondag een lange run met ieris. :D