Het corona vaccin

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

Veldbloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 14:42

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 14:44

*\o/* goed zo veldbloem.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 14:44

En astra schijnt zelfs geen.probleem te zijn als je al bloedverdunners of trombose of wat dan ook hebt

Ben iedere keer blij als ik.link plaats en mensen maken afspraak

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 14:54

lenaa_tje schreef:
Fitzroy schreef:

Alleen werkt het niet :+ Ik ben niet van 1961 maar ik ben altijd nieuwsgierig hoe zoiets werkt. Dus niet: er komt uit, u kunt online geen afspraak maken.

Das toch logisch? Haha

Wij hebben het bericht door gestuurd naar m’n schoonvader. Die heeft nu 2 afspraken staan. Schoonmoeder van 2 jaar jonger en diabetes is jaloers

Ik deed me uiteraard voor als iemand uit 1961. Zo blond ben ik nu ook weer niet ;)

Maar blijkbaar is mijn ip-adres toch herkend want in een privéscherm kon ik wel verder.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 14:55

De specifieke trombose heeft ook niets met wel/niet gebruiken van bloedverdunners te maken. Ik gebruik een bloedverdunner en het enigste is dat je na vaccinatie 10 min druk op de prikplek moet zetten om een fiks hematoom in je spier te voorkomen. En dat gaat prima.

Sheran

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 15:01

Fitzroy: het gaat toch met je DigiD?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 15:09

Sheran schreef:
Fitzroy: het gaat toch met je DigiD?

Dit dacht ik dus ook, daarom ook mijn reactie :+
Ik kan dat vragenlijstje als zogenaamde 59/60 jarige best doorlopen haha

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 15:14

pien_2010 schreef:
[

Eens Bigone en het kan zelfs zo zijn dat de AZ gevaccineerde mensen straks op lange termijn gezien, toch wat beter beschermd zijn tegen bepaalde varianten als mensen met andere vaccins.

Dat hoeft niet, maar AZ is een traditioneel vaccin en vanuit het verleden zijn daar ook op langere termijn goede ervaringen mee.

A. Uitgerekend voor de bekende mutanten heeft AZ nog altijd zijn onderzoeksresultaten niet afgegeven en is dus nog altijd niet FDA goedgekeurd.

B. Het is geen traditioneel vaccin en er zijn nog amper resultaten. Enkel het recent toegelaten Ebola vaccin van JJ is daarmee vergelijkbaar.

Verder niets tegen het vaccin zelf, maar de informatie moet wel in beide richtingen kloppen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 15:28

Sizzle omdat nog zoveel onbekend is schrijf ik dat het zo KAN!! Zijn. Dus jouw bericht spreekt mijn bericht tegen terwijl dat helemaal niet nodig is.

Het Kan ook anders uitpakken we weten het niet.

Je hebt wel gelijk dat het geen traditioneel vaccin is. Dat klopt niet in mijn bericht.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 15:33

Ja maar uitgerekend bij AZ heeft men een reden om daar aan te twijfelen dus, ja het kan achteraf zo zijn, dat klopt. Maar echt gegrond is het niet.
In ZA is hij bijv. zinloos waar de andere wel lijken te presteren.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 15:43

In ZA is hij niet zinloos echter de werking minder dan bij de andere vaccins. Daar blijkt het ook nog voor 50 % effectief tegen covid.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 15:54

bigone schreef:
In ZA is hij niet zinloos echter de werking minder dan bij de andere vaccins. Daar blijkt het ook nog voor 50 % effectief tegen covid.

60 % Bigone en ik citeer uit
https://nos.nl/l/2366546

Citaat:
Ook epidemiologen Alma Tostmann en Frits Rosendaal en vaccinoloog Ben van der Zeijst vinden het nieuws over de AstraZeneca- en Janssen-vaccins goed nieuws, ook al zijn ze minder effectief dan die van Pfizer en Moderna. "Deze vaccins lijken misschien tweede keus, maar bij beide is het volledige verhaal belangrijk. Zo beschermt AstraZeneca wel 85 tot 100 procent tegen ernstige ziekte door covid-19", zegt Van der Zeijst.

Dus is gewoon een goed vaccin.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 15:55

Het is ook een goed vaccin, maar uitgerekend bij de mutaties leveren ze gewoon erg slecht hun data. Ik vraag me wel oprecht af waarom die resterende data zo lang op zich laat wachten (ligt tussen een vertraagde levering zeker). Tot die tijd wordt het bij ons ook niet goedgekeurd.

Overigens lijdt ook Indonesie onder een vertraging van 50-100 miljoen astrazenica vaccins, die zijn nu uitgeweken naar China.

Zelfs al werkt het vaccin goed, dan wil je daar toch niet op deze manier zaken mee doen?

Binnenkort zou AZ ook in China geproduceerd moeten kunnen worden trouwens. Misschien loopt het dan beter.
https://www.reuters.com/article/us-heal ... SKBN2A20VB

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 15:58

Citaat:
Zelfs al werkt het vaccin goed, dan wil je daar toch niet op deze manier zaken mee doen?

Eens maar dat was de discussie niet. Er wordt regelmatig gesuggereerd dat AZ geen goed vaccin zou zijn en dat is niet zo.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 15:59

bigone schreef:
Nikass schreef:
Daar kan hij nu toch niet meer mee aan komen? Iedereen is er al van doordrongen hoe slecht AZ is... waar vindt je de draagkracht nog?

Ik ben er een beetje zat van dat jij elke keer maar blijft rond spuien hoe slecht AZ wel niet is. Het is geen slecht vaccin, het heeft een bijwerking die te behandelen is en vooral jongere mensen treft. Verder werkt het uitstekend.

Sorry waar slaat dit op?
Ik ben niet degene die overal in de media heeft laten weten hoe gevaarlijk het vaccin kan zijn en die een stop heeft gezet op inentingen voor onder de 60.
Ik vind het niet geloofwaardig als men nu ineens gaat zeggen, ach het kan toch wel. Dat gelooft toch niemand?
En dat men niet voor een tweede keus wil gaan, zeker mensen die een vaccin überhaupt niet als heel belangrijk zien, vind ik niet zo vreemd.
Ik weet niet waarom jij mijn mening over hoe hiermee omgegaan wordt moet opvatten als een persoonlijk iets tegen AZ, want dat schrijf ik dus helemaal niet. Laat staan "blijft rondspuien".
Heb je iets af te reageren op mij ofzo?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 16:07

Even kalm joh.. Mijn hemel. Misschien een idee om jouw idee van vertrouwen bij AZ niet als waarheid neer te zetten want ik ken meer dan genoeg mensen die alle vertrouwen hebben in het vaccin, ook onder de 50. Ik vond het juist belachelijk om te stoppen met vaccineren op basis van de bekende cijfers met bijwerkingen. Laat mensen maar zelf kiezen of ze dat risico willen nemen. Het zal je verbazen hoe snel het aanbod weggeprikt wordt als ze het inrichten zoals in België.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 16:19

Maar de media heeft het opgeklopt en daarom worden mensen bang

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 16:21

Nikass, je schrijft : Iedereen is er van doordrongen en dat is gewoon niet zo. Dat er voorzichtig mee word omgesprongen zou alleen maar moeten beteken dat er opgelet word. Ik en met mij vele vrienden en buren en bekenden hebben dit tweederangs vaccin als tweederangs burgers gewoon gehaald. En dan word ik inderdaad pissig wanneer dit vaccin als slecht word afgeschreven.
Dat er hommels is en mensen afhaken komt juist door die kreten die gewoon niet waar zijn.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 16:24

Mensen die volgens diagnose zelf denken dat het gevaarlijk is
(Ahum buurvrouw) maar.iedereen haar verteld van niet
Ze durft niet meer...maar rookt wel een.pakje per dag

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 16:28

Deze tweederangsburger van 45 jaar oud wil anders best astra zeneca. Beter iets dan niets, dan maar tweederangsburger maar wel beschermd voor mijn omgeving.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 16:28

ingedebruijn schreef:
Even kalm joh.. Mijn hemel. Misschien een idee om jouw idee van vertrouwen bij AZ niet als waarheid neer te zetten want ik ken meer dan genoeg mensen die alle vertrouwen hebben in het vaccin, ook onder de 50. Ik vond het juist belachelijk om te stoppen met vaccineren op basis van de bekende cijfers met bijwerkingen. Laat mensen maar zelf kiezen of ze dat risico willen nemen. Het zal je verbazen hoe snel het aanbod weggeprikt wordt als ze het inrichten zoals in België.

Ik word niet graag onterecht ergens van beschuldigd.
"Steeds maar rondspuien" hoe dan? Waar dan?
Dat is gewoon iemand persoonlijk onderuit halen, om wat voor vage reden dan ook.
Er zijn vast mensen die nog vertrouwen hebben in AZ, maar het Nederlandse vaccinatie beleid heeft erg zijn best gedaan om dat weg te halen.
Als je eerst vertelt wordt dat je betreffend vaccin niet meer mag krijgen omdat je als vrouw van onder de 60 dan een te groot risico loopt, geloof je het dan meteen als een paar weken later wordt gezegd dat het toch maar niks uit maakt?
Het is al voldoende merkbaar bij de groep boven de 60 dat er veel no shows zijn, dus dat kan je nu helemaal bij de groep onder de 60 verwachten lijkt mij.
Prima als dat meevalt, maar ik vind dat je als beleidsmaker niet met zo'n slap verhaal kan aan komen.

Echwel: ja door het opgeklopte nieuws zijn mensen bang geworden. En ik denk dat je die angst niet nu zomaar weer even wegneemt.
Staat los van of die angst terecht is of niet.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 16:31

bigone schreef:
Nikass, je schrijft : Iedereen is er van doordrongen en dat is gewoon niet zo. Dat er voorzichtig mee word omgesprongen zou alleen maar moeten beteken dat er opgelet word. Ik en met mij vele vrienden en buren en bekenden hebben dit tweederangs vaccin als tweederangs burgers gewoon gehaald. En dan word ik inderdaad pissig wanneer dit vaccin als slecht word afgeschreven.
Dat er hommels is en mensen afhaken komt juist door die kreten die gewoon niet waar zijn.

Dan moet je dát schrijven, dat jij van mening bent dat niet iedereen daarvan doordrongen is. Maar niet gaan verzinnen wat ik volgens jou "steeds" verkondig. Dat is namelijk nergens op gebaseerd.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 16:32

Ik begrijp wel wat Nikass probeert te zeggen. Ik zeg namelijk niet dat AZ een slecht of 2de keus vaccin is, maar alle berichtgeving èn de koers die het kabinet erin vaart wekken geen vertrouwen. "AZ is geen probleem," als alle landen om ons heen een prikpauze inlassen. Vervolgens complete prikstop. Dan starten met 60+ en nu ineens kan het ook weer voor jonger. Dat gejojo wekt geen vertrouwen.

Dat gezegd hebbende; ik wil geen AZ, maar ik begrijp wel dat de kans op die ernstige vorm van trombose zo klein is dat mensen er wel voor willen kiezen. En ik zou er dus ook achter staan als mensen zelf mogen kiezen. Ook onder de 60. Of 51 of 41 of welke leeftijdsgrens dan ook...

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 16:33

mick75 schreef:
Deze tweederangsburger van 45 jaar oud wil anders best astra zeneca. Beter iets dan niets, dan maar tweederangsburger maar wel beschermd voor mijn omgeving.

Deze 29 jarige ook :D

Voorlopig wacht ik nog op een negatieve test uitslag. Dat prioriteiten testen schiet op Koningsdag niet echt op.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 16:50

Dank je Djinnie. Dat is wat ik bedoel, en jij bent denk ik geen uitzondering in het niet willen van AZ. Om wat voor reden dan ook en wel of niet terecht, dat doet er niet toe. De onzekerheid is gezaaid en dat draai je niet even terug.

DIT Bigone, is wat ik over AZ gezegd heb:

Nikass schreef:
Er is laatst een schemaatje gepresenteerd (op tv, moet even nadenken welk programma) waaruit bleek dat hoe ouder de leeftijd hoe meer risico's er aan corona zitten en hoe minder aan AZ, en andersom: de jongste groep (vanaf 18 dacht ik) heeft de minste risico's bij corona en de meeste bij AZ.
Alsnog heeft de jongste groep veel méér risico's als gevolg van corona dan als gevolg van AZ.

Dus lijkt mij dan logisch om idd bij oudere mensen Pfizer te vervangen door AZ en onder de 60 Pfizer te gaan prikken.

Edit: tenzij AZ onvoldoende werkt bij ouderen uiteraard.