Echwel schreef:Mensen geboren in 1961 kunnen nu afspraak maken voor vaccinatie - https://nos.nl/l/2378284#UPDATE-container-52716846
Positief
Bedankt, ik had het nog niet gezien. Staan twee afspraken in nu!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Echwel schreef:Mensen geboren in 1961 kunnen nu afspraak maken voor vaccinatie - https://nos.nl/l/2378284#UPDATE-container-52716846
Positief
lenaa_tje schreef:Fitzroy schreef:
Alleen werkt het nietIk ben niet van 1961 maar ik ben altijd nieuwsgierig hoe zoiets werkt. Dus niet: er komt uit, u kunt online geen afspraak maken.
Das toch logisch? Haha
Wij hebben het bericht door gestuurd naar m’n schoonvader. Die heeft nu 2 afspraken staan. Schoonmoeder van 2 jaar jonger en diabetes is jaloers
pien_2010 schreef:[
Eens Bigone en het kan zelfs zo zijn dat de AZ gevaccineerde mensen straks op lange termijn gezien, toch wat beter beschermd zijn tegen bepaalde varianten als mensen met andere vaccins.
Dat hoeft niet, maar AZ is een traditioneel vaccin en vanuit het verleden zijn daar ook op langere termijn goede ervaringen mee.
bigone schreef:In ZA is hij niet zinloos echter de werking minder dan bij de andere vaccins. Daar blijkt het ook nog voor 50 % effectief tegen covid.
Citaat:Ook epidemiologen Alma Tostmann en Frits Rosendaal en vaccinoloog Ben van der Zeijst vinden het nieuws over de AstraZeneca- en Janssen-vaccins goed nieuws, ook al zijn ze minder effectief dan die van Pfizer en Moderna. "Deze vaccins lijken misschien tweede keus, maar bij beide is het volledige verhaal belangrijk. Zo beschermt AstraZeneca wel 85 tot 100 procent tegen ernstige ziekte door covid-19", zegt Van der Zeijst.
bigone schreef:Nikass schreef:Daar kan hij nu toch niet meer mee aan komen? Iedereen is er al van doordrongen hoe slecht AZ is... waar vindt je de draagkracht nog?
Ik ben er een beetje zat van dat jij elke keer maar blijft rond spuien hoe slecht AZ wel niet is. Het is geen slecht vaccin, het heeft een bijwerking die te behandelen is en vooral jongere mensen treft. Verder werkt het uitstekend.
ingedebruijn schreef:Even kalm joh.. Mijn hemel. Misschien een idee om jouw idee van vertrouwen bij AZ niet als waarheid neer te zetten want ik ken meer dan genoeg mensen die alle vertrouwen hebben in het vaccin, ook onder de 50. Ik vond het juist belachelijk om te stoppen met vaccineren op basis van de bekende cijfers met bijwerkingen. Laat mensen maar zelf kiezen of ze dat risico willen nemen. Het zal je verbazen hoe snel het aanbod weggeprikt wordt als ze het inrichten zoals in België.
bigone schreef:Nikass, je schrijft : Iedereen is er van doordrongen en dat is gewoon niet zo. Dat er voorzichtig mee word omgesprongen zou alleen maar moeten beteken dat er opgelet word. Ik en met mij vele vrienden en buren en bekenden hebben dit tweederangs vaccin als tweederangs burgers gewoon gehaald. En dan word ik inderdaad pissig wanneer dit vaccin als slecht word afgeschreven.
Dat er hommels is en mensen afhaken komt juist door die kreten die gewoon niet waar zijn.
mick75 schreef:Deze tweederangsburger van 45 jaar oud wil anders best astra zeneca. Beter iets dan niets, dan maar tweederangsburger maar wel beschermd voor mijn omgeving.
Nikass schreef:Er is laatst een schemaatje gepresenteerd (op tv, moet even nadenken welk programma) waaruit bleek dat hoe ouder de leeftijd hoe meer risico's er aan corona zitten en hoe minder aan AZ, en andersom: de jongste groep (vanaf 18 dacht ik) heeft de minste risico's bij corona en de meeste bij AZ.
Alsnog heeft de jongste groep veel méér risico's als gevolg van corona dan als gevolg van AZ.
Dus lijkt mij dan logisch om idd bij oudere mensen Pfizer te vervangen door AZ en onder de 60 Pfizer te gaan prikken.
Edit: tenzij AZ onvoldoende werkt bij ouderen uiteraard.