Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 23:08

Dan rijd je even niet. Sorry hoor, maar dat zijn echt zaken dat ik denk, wat voor luxe problemen hebben we hier.

Sheran

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 23:12

Amen Karuna!

Maar goed, klagen is op zich niet erg, dat mag best. Zolang mensen zich er maar aan houden. Maar een te erge klaagcultuur kan ook een beetje lastig zijn, misschien werkt het als een trigger voor mensen om het allemaal extra oneerlijk te vinden en zich er niet goed aan te houden.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 23:13

Dank je wel pien.

Mijn moeder had soortgelijk gevoel toen zij de beelden op het journaal zag.
We maakten er maar morbide grap van, jij mocht va tenminste met blote handen vasthouden omdat jij het ook had.
Maar we hebben wel even gejankt.

@bigone, ik denk er net zo over als jij!

Karuna, goede conclusie, zolang mensen nog tijd hebben om te klagen op bokt, of welke van van sociale media dan ook valt het wel mee.

Degene die je niet meer hoort en ziet, daar maak ik me zorgen om.

@fitzroy, precies dan je paard maar even vakantie.
Wie weet vriest het wel dat het kraakt, als hier reisbeperking/ avondklok wordt ingesteld.
Dan staan de paarden ook al vaak stil.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 23:14

Ik mis zelfs mvdende in dit topic.
Niet haar berichten, maar wel haar aanwezigheid.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 23:19

Eens met je Lena :j ik ervaar ook vaak een niet zo prettige toon in haar berichten
Er is helaas niets plezant aan het hele corona gedoe
En ja de wereld is veel meer een ikke ikke maatschappi geworden ..jammer maar ik merk voor mezelf ook : ons gezin ,de familie en enkele vrienden en kennissen maar verder gan ik me echt niet alles aantrekken of rekening houden met de andere 11milj Belgen of de 8 miljard van de bevolking ,dat doen ze ook niet met mij en dat kan ook gewoon niet meer om me van al het leed van anderen of wat anderen aanrichten aan te trekken
En nee ik voel me geen egoïst, ik zal ook de eerste zijn om iemand te helpen als dat nodig is

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 23:20

tienus63 schreef:

Ja ik ook :j

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 23:30

tienus63 schreef:

Ja... waar is ze?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 23:32

Ik kan me alleen maar bij Karuna en Fitzroy aansluiten.
Zet je paard even op vakantie, lopen ze echt geen schade van op. Sterker nog, onze nationaal uitgebrachte paarden hebben altijd van oktober t/m februari vakantie. Worden ze niets slechter van. Wij hebben ook vakantie nodig, waarom paarden niet?
En met deze corona hebben onze paarden vanaf oktober 2019 al geen hoofdstel meer gezien. En ze zien er echt niet ongelukkig uit. En wij halen onze voldoening al uit de omgang met ze.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 23:32

purny schreef:
tienus63 schreef:

Ja... waar is ze?

5 minuten geleden nog online.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 23:33

Beter voor haar!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 23:35

Maar ze post niet meer hier...

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 23:35

Neonlight schreef:
Zet je paard even op vakantie, lopen ze echt geen schade van op. Sterker nog, onze nationaal uitgebrachte paarden hebben altijd van oktober t/m februari vakantie. Worden ze niets slechter van. Wij hebben ook vakantie nodig, waarom paarden niet?
En met deze corona hebben onze paarden vanaf oktober 2019 al geen hoofdstel meer gezien. En ze zien er echt niet ongelukkig uit. En wij halen onze voldoening al uit de omgang met ze.

Die van mij staan ook min of meer stil elke winter. Wel altijd buiten en dat is natuurlijk niet in elke stal zo.
Wat wel lastiger wordt zijn de mensen die ergens wat huren voor hun paarden en alles zelf in beheer hebben. Maar ook daar is vast wel een creatieve oplossing voor te bedenken.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 23:36

purny schreef:
Maar ze post niet meer hier...

Nee daar zou ze d'r redenen wel voor hebben.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 23:43

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 23:45

Neonlight schreef:

Daar waar mijn paard staat is dat dus niet mogelijk. Als alleen de stalhouder mag werken, staan de 400 paarden op stal. En krijgen ze niet het eten dat ze gewend zijn. Dat is voor veel paarden heel slecht, dus wat mij betreft niet acceptabel.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 23:47

Als ze nu gewoon gezegd hadden er is zat politie om te handhaven, dan hielden mensen zich misschien nog aan de avondklok, maar nu komt het ook over of er toch bijna niet op gecheckt kan gaan worden.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 23:52

moonsparkle schreef:
Als ze nu gewoon gezegd hadden er is zat politie om te handhaven, dan hielden mensen zich misschien nog aan de avondklok, maar nu komt het ook over of er toch bijna niet op gecheckt kan gaan worden.

Frankrijk knalt gewoon het leger op straat }:0 :Y)

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 00:17

België kon ook alle grensovergangen controleren vorig jaar, dus die hebben kennelijk ook overcapaciteit. En de avondklok daar was alleen in de steden/bepaalde gebieden volgens mij?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 00:18

Ik zat me te bedenken. Met een avondklok s nachts ook kleinere kans op criminaliteit, auto of huisbranden enz. Minder autos minder kans op ongelukken. Dan hebben agenten theoretisch meer tijd om te patrouilleren. En idd laat het leger maar oefenen desnoods op straat.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 01:10

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 01:18

Astorga al vanaf 24-12 niet meer online.( Werd al eerder gezegd)
Relaxed is hier wat minder. Maar nog wel gewoon online.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 01:32

Ik hoop dat Astorga alleen maar een pauze van bokt heeft.
En dat ze inderdaad vrijaf heeft na de kerst en kan bijtanken.
Zij heeft zich samen met haar collega’s het vuur uit de sloffen loopt op de covid afdeling.

Ik hoop van harte dat ze gezond is en dat ze haar batterij beetje heeft kunnen bijladen.
Misschien denkt ze ook wel omdat zij het dagelijks ziet, wat een gewauwel en geneuzel over mitsen en maren en uitzonderingen als er een avondklok komt.

Ik denk dat laatste eerlijk gezegd wel. :o

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 06:16

Abiola schreef:
Daar waar mijn paard staat is dat dus niet mogelijk. Als alleen de stalhouder mag werken, staan de 400 paarden op stal. En krijgen ze niet het eten dat ze gewend zijn. Dat is voor veel paarden heel slecht, dus wat mij betreft niet acceptabel.

Maak je niet druk bij wet ben je al verplicht om je dier de noodzakelijke zorg te geven (voeren/mesten alleen rijden hoort daar niet bij). En dit geld voor alle dieren.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 08:10

Mooie post Karuna. Helemaal mee eens. Ik betrap mezelf er ook weleens op dat ik loop te klagen en zielig loop te doen omdat ik niet naar de Action, de kapper of het tuincentrum kan. En dan denk ik bij mezelf; stel je toch niet aan, je bent gezond, je hebt een baan, dit is niet het einde van de wereld.
Tel je zegeningen hè? Mijn oma zei altijd: Elk huisje heeft zijn kruisje en als je ‘s avonds alle kruisjes op een hoop gooit dan pak je toch graag je eigen kruisje er weer uit.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 08:37

karuna schreef:
Bigone :(:) ik begrijp je. Enige waar mensen aan lijken te denken ja maar ik heb het zo zwaar. Want ik kan nergens heen of wat ook. Potdorie er gaan mensen dood, anderen werken zich zowat kapot om mensen in leven te houden. Andere landen pakken hard aan. En de gemiddelde nederlander zeurt en mekkert en zanikt dat ze sielugh zijn want vul in. Of dat een maatregel oneerlijk is want ...

Oneerlijk is verpleging die mensen onder hun vingers zien doodgaan waar ze niks aan kunnen doen. Politici die instorten tijdens een debat door vermoeidheid omdat ze hun land proberen op de been te houden. Ouderen die opgesloten zitten op hun kamer omdat hun kleinkind heeft lopen feesten en daarna oma heeft besmet. Buschauffeurs die bespuugt worden omdat iemand te ellendig is een mondkapje te dragen. Ga zo maar door.

Zou je willen ruilen zodat je echt wat te klagen hebt? Die mensen hoor je meest niet want die hebben hun hoofd er niet naar staan. Als je tijd hebt om te klagen over kleine dingen zoals een action is dicht, oh ik kan niet om 2200 gaan hardlopen misschien ... dan heb je geen echte problemen maar hooguit kleine ongemakjes.

Zo dat moest er even uit -O-

Helemaal met bovenstaande eens!