Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 20:59

Oh vandaar. Ik ga niet met OV en alles wordt bezorgd dus kom ook niet in een winkel.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 21:02

Ja bezorgen kan ik sinds kort ook. Maar is pas vanaf 35 euro en daar kom ik niet elke week aan. Daarbij is lidl/Aldi veel goedkoper. :j

Tevens woon ik naast de stad dus even snel een winkel in / daar afhalen is veel logischer dan bezorgen en betalen voor de verzendkosten.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 00:20

Ik heb 3 stoffen en heb die enkel op als ik 1x per week boodschappen haal. Dat is max. 15 minuten. Dan hang ik hem op in de auto tot de week erop. Na een paar keer gaat 'ie de wasmachine in en pak ik een schone. Dus gebruik ze ook amper.

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-21 23:13

(België)
Minderjarigen in de psychiatrie verdubbeld sinds corona. Nevenschade door maatregelen enorm bij jongeren.

https://www.knack.be/nieuws/belgie/gedwongen-opnames-van-minderjarigen-in-psychiatrie-zijn-in-een-jaar-verdubbeld/article-normal-1715087.html?utm_medium=social_knack&utm_source=Facebook&cookie_check=1616620147#Echobox=1616559404

Denk dat het in Nederland niet veel anders is. Daar waar bijv. Mishandeling vroeger tijdens een gymles kon worden opgemerkt, zitten ze nu constant thuis. Aanspreekpunten/vrienden zijn lastiger te bereiken..

Pommier

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 20:51

Ik heb net een aflevering van Filemon en de complotten gezien en ben benieuwd of er personen in dit topic zijn die er net zo instaan en hetzelfde denken als de mensen uit deze serie. Of staat voor jullie corona en 5g los van elkaar?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 20:54

Daar zit ik op te wachten, begint toch pas om half tien of kan je het al eerder kijken?

Pommier

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 21:00

verootjoo schreef:
Daar zit ik op te wachten, begint toch pas om half tien of kan je het al eerder kijken?

Heb die van vorige week net teruggekeken

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-21 23:53

Ik hoorde dat er ook flat-earth mensen bij zaten? :+
Ik geloof niet in de 5g/corona nee. Programma is ook niks voor mij, alleen die filemon is al genoeg om t niet te kijken :x

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 00:23

Want iedereen die de paniek rondom corona overdreven vind gelooft natuurlijk in een platte aarde, roze aliens, de paashaas, het spaghettiemonster en niet in antibiotica. 8)7

Het één gaat ten slotte hand in hand met het ander. :roll:

Nee, ik heb het programma niet gezien, ik kan het hier niet ontvangen.
Maar alleen al de aanname maakt dat ik me afvraag wie het meest geschift is.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 00:26

Palmera schreef:
Want iedereen die de paniek rondom corona overdreven vind gelooft natuurlijk in een platte aarde, roze aliens, de paashaas, het spaghettiemonster en niet in antibiotica. 8)7

Chill, iemand die nieuwsgierig is stelt een vraag. Je hoeft niet zo gepikeerd te reageren hoor, er zijn best wat mensen die in de combinatie van 5G/Corona geloven. Een vraag of er ook zulke mensen op Bokt zitten (die, zo lees ik 'm, interesse in de zienswijze van die mensen impliceert) is dan toch niet zo heel gek.

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 01:48

IMANDRA schreef:
Palmera schreef:

Chill, iemand die nieuwsgierig is stelt een vraag. Je hoeft niet zo gepikeerd te reageren hoor, er zijn best wat mensen die in de combinatie van 5G/Corona geloven. Een vraag of er ook zulke mensen op Bokt zitten (die, zo lees ik 'm, interesse in de zienswijze van die mensen impliceert) is dan toch niet zo heel gek.

Waarom gelijk chill roepen en iemand als gepikeerd neerzetten?
Als je dit topic 'mee' leest of überhaupt alle andere corona topics, zie je dat er een structureel harde 'kern' is die tegen alles schopt wat niet in hun straatje past/mensen die anders denken dan dat zij doen.
Ik vind de vraag dan ook oprecht vreemd (suggestief) en ga mee in de reactie van Palmera, een ieder hier op bokt die wel in 5g/corona/fleath Earth weet ik veel wat voor bull**** gelooft gaat echt niet zo stom zijn om hier sirieus op te antwoorden, want die krijgt direct heel bokt over zich heen.
Vind het bericht dan ook totaal zinloos en juist wel 'chill' dat palmera er zo netjes op heeft gereageerd.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 09:23

Netjes? Jij vindt haar bericht netjes?

In het verleden zijn er best wel eens interessante gesprekken geweest tussen mensen met een andere zienswijze. Mits dat respectvol en netjes gebeurt zijn is dat dus niet onmogelijk hoor. Maar als er dan zo'n bericht van palmera komt dat op deze manier is opgesteld dan wordt die kans inderdaad wel kleiner. Jammer.

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 09:26

IMANDRA schreef:

Ja dat vind ik.

* je bericht is aangepast en daarmee sla je dus de spijker op zijn kop.
In het verleden....

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 09:32

Suzanne_k schreef:
verootjoo schreef:

Heb die van vorige week net teruggekeken

Ik heb de aflevering van gisteravond gezien, wist niet dat het al eerder was, ga ik nog eens terugkijken.

Gister was Mordechai Krispijn en wat me vooral opvalt is dat hij erg lijkt te genieten van de macht, roem en bijna aanbidding die hij krijgt van alle mensen die met hem mee gaan. Ik krijg bij hem het idee dat het hem meer daarom te doen is. Het gevoel dat hij wat voorstelt, dat hij de ‘leider’ is van die grote groep mensen bij de demonstraties. Tijdens zijn toespraken aanbidden die mensen hem echt en je ziet hem daardoor groeien. De ‘macht’ lijkt hem wat naar zijn hoofd te stijgen en zijn voeten raken nauwelijks de grond.
Verder vooral ‘nieuwe tijds hippies’ die met name tegen autoriteit zijn en niet per se tegen het corona gebeuren, maar omdat er überhaupt regels opgelegd worden. Opvallend dat ze het vooral hebben over bang zijn dat we in een dictatuur gaan leven en vervolgens dictatoriale landen noemen waar het beter gaat qua corona volgens hun.
En dan nog een beschadigde man met wie ik oprecht medelijden heb. Hij is door zijn omstandigheden compleet het vertrouwen in een overheid verloren. Hij lijkt mij echt een slachtoffer van het systeem en later van zijn DSMV diagnoses die al dan niet daardoor veroorzaakt zijn.
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 20-04-21 09:33, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 09:33

Heb ook een klein stukje gezien. De aanhangers van Moederhart zijn inmiddels al zover gezonken dat ze zeggen dat hun menstruatie beïnvloed word gevaccineerde mensen om hun heen. Toen ik die berichten las vorige week dacht ik bij mezelf, laat die menstruatie dan maar voor altijd wegblijven.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 09:40

bigone schreef:
Heb ook een klein stukje gezien. De aanhangers van Moederhart zijn inmiddels al zover gezonken dat ze zeggen dat hun menstruatie beïnvloed word gevaccineerde mensen om hun heen. Toen ik die berichten las vorige week dacht ik bij mezelf, laat die menstruatie dan maar voor altijd wegblijven.

Ik wist helemaal niet dat dat bestond, ik zag er toevallig van de week iets over :oo
Hoe gaan die gedachtenkronkels in iemands hoofd, als ze dit geloven... Dan heb je toch ook ergens een afslag gemist, of niet?

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 09:47

Laten we even duidelijk stellen: ik vind 90% van de coronamaatregelen zwaar overdreven. Dit gedwongen theater komt me de neus uit, gevolgen voor eenieder die niet ziek word zijn véél te groot, het recht op vrijheid word al dik een jaar niet meer gerespecteerd, etc, rtc.

Maar deze mening maakt níet dat ik in een platte aarde, de kerstman, god, vliegende schotels en weet ik veel wat nog meer geloof!

En het is uitermate denigrerend om dat überhaupt te durven denken! Stel toch voor dat ik zo over iedereen die wél achter de maatregelen staat zou denken?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 09:56

Palmera schreef:
En het is uitermate denigrerend om dat überhaupt te durven denken! Stel toch voor dat ik zo over iedereen die wél achter de maatregelen staat zou denken?

Dat zegt ze toch ook helemaal niet :roll: 8)7

Citaat:
of er personen in dit topic zijn die er net zo instaan en hetzelfde denken als de mensen uit deze serie. Of staat voor jullie corona en 5g los van elkaar?

Ik lees dit als een vraag.. niet als een statement..
Dus ja.. chill.... -:)

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 09:59

NoGo schreef:
IMANDRA schreef:

Ja dat vind ik.

* je bericht is aangepast en daarmee sla je dus de spijker op zijn kop.
In het verleden....

... dus het is wel mógelijk.
Maar als er dan vanuit jou en palmera reacties komen van "meest geschift", bagatelliserende vergelijkingen met "roze aliens", "bull***"... nee, dan snap ik wel dat ze niet durven reageren als er al meteen door jullie twee zo over wordt gesproken, dan blijf je wel ver weg....

@Palmera: niemand zegt dat de twee altijd aan elkaar verbonden zijn. Er werd een vraag gesteld of er iemand was die in beide geloofde (wat geen gekke vraag is want het komt geregeld voor). Niet alles gaat over jou dus dit soort dingen hoef jij je niet persoonlijk aan te trekken puur omdat je het niet met de corona-maatregelen eens bent. Daar zitten namelijk ook gradaties en verschillen, het is niet een-pot-nat....
Echt, als iemand zijn zienswijze op een nette wijze kan toelichten dan kan dat echt een leuk en interessant gesprek zijn. Jammer dat jullie er gelijk zo over moeten beginnen.

@verootjoo: oh klinkt best interessant. Vanavond even kijken of ik het terug kan kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 10:05

Palmera schreef:
Laten we even duidelijk stellen: ik vind 90% van de coronamaatregelen zwaar overdreven. Dit gedwongen theater komt me de neus uit, gevolgen voor eenieder die niet ziek word zijn véél te groot, het recht op vrijheid word al dik een jaar niet meer gerespecteerd, etc, rtc.

Maar deze mening maakt níet dat ik in een platte aarde, de kerstman, god, vliegende schotels en weet ik veel wat nog meer geloof!

Dat zegt ze toch ook helemaal niet? Ze stelt gewoon een vraag en jij voelt je daardoor meteen zo aangevallen dat je zo reageert?

Citaat:
Ik heb net een aflevering van Filemon en de complotten gezien en ben benieuwd of er personen in dit topic zijn die er net zo instaan en hetzelfde denken als de mensen uit deze serie. Of staat voor jullie corona en 5g los van elkaar?

Ik snap niet hoe je hieruit kan halen dat iedereen die niet achter de corona maatregelen staat gelooft dat 5G te maken heeft met corona :n

Dus ja, chill..

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-21 11:01

Relaxed, wat je mist is dat je als niet-in-de-maatregelen-gelover, direct ook het stempel "wappie" krijgt, terwijl dat zelfde stempel wordt gebruikt voor de flatearth/5g/andere conspiracies.
Dat schiet in het verkeerde keelgat, en ja, ook bij mij, ik voelde me ook aangevallen.
zeker als een topic al een maand stil ligt en er komt dan de vraag "goh, de 'echte gekkies' zijn op tv, geloven jullie dat ook?" - dat voelt niet prettig.

Plus dat dit topic nog altijd over de corona maatregelen gaat en niet over al die andere conspiracies, daar is volgens mij ook een topic voor? Ga het daar dan vragen.

Over tot de orde van de dag: het fieldlab experiment in Breda krijgt geen doorgang *\o/* ik hoop echt dat er vanavond eindelijk duidelijkheid komt voor de horeca. - het zou toch belachelijk zijn, terassen (die alles voor elkaar hebben in de 1.5 Meter gekte) moeten gesloten blijven, maar daar omheen 10.000 man aan het feestvieren..

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 11:03

Palmera schreef:

Ondanks dat jij niet in die zaken gelooft is er toch een overeenkomst en dus is de vraag niet zo gek. De overeenkomst is dat mensen niet geloven in wat de autoriteiten zeggen. Op het moment dat je de overheid op één punt niet meer gelooft, de noodzaak van de anti-coronamaatregelen, dan is de kans veel groter dat je de autoriteiten ook niet gelooft op andere punten, bijvoorbeeld dat 5G niet schadelijk is. Dit wordt nog eens versterkt door de sociale media. Als je in een "ik geloof niet in de coronamaatregelen" bubbel terecht komt, is de kans veel groter dat je in die bubbel mensen tegenkomt, die ook andere mainstream verhalen niet geloven. En daarmee is de kans veel groter, omdat die mensen geloofwaardigheid voor je hebben vanwege hun anti-coronastandpunt, dat je verder die bubbel ingezogen wordt.

Als je kijkt naar groepen mensen, dan zie je dat bij de groep die niet in coronamaatregelen gelooft, het geloof in andere alternatieve theorieën, of dat nou gaat om vaccineren, Qanon, of noem maar een andere complottheorie op, veel hoger ligt. Maar omdat dit voor een groep als geheel geldt, hoeft dat dus niet voor jou als individu te gelden, maar tegelijkertijd maakt het de vraag van Suzanne_K of er mensen in dit topic hetzelfde denken als de mensen in de serie een terechte vraag.

Oh en door deze vraag te koppelen aan roze aliens, de paashaas en het spaghettimonster, maak je er een stropopredenering van. Alleen, door je antwoord in het absurde te trekken, wordt de vraag niet ook automatisch absurd.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 11:11

Dimphyl schreef:
Over tot de orde van de dag: het fieldlab experiment in Breda krijgt geen doorgang *\o/* ik hoop echt dat er vanavond eindelijk duidelijkheid komt voor de horeca. - het zou toch belachelijk zijn, terassen (die alles voor elkaar hebben in de 1.5 Meter gekte) moeten gesloten blijven, maar daar omheen 10.000 man aan het feestvieren..

Eens, hoewel ik het naborrelen van personeel van vier van de vijf cafés die van het weekend meededen aan een Fieldlab experiment dan weer niet zo slim vond. :x

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 13:13

Karl66 schreef:
De overeenkomst is dat mensen niet geloven in wat de autoriteiten zeggen. .

In de geschiedenis van deze aardkloot zijn de autoriteiten immers altijd betrouwbaar gebleken?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 13:34

Ja, en dat is dus ook weer een voorbeeld van mij iets in de mond leggen wat ik niet gezegd heb en dan daar op reageren.

Nog los van de ongelofelijke drogredenering die je hier maakt, namelijk de gevolgtrekking dat omdat autoriteiten niet altijd betrouwbaar zijn, dit betekent dat ze nu dus ook niet betrouwbaar kunnen zijn.