Bewegen & sporten gaat hier heel goed, 14 kilometer hardgelopen zaterdag
eten wat minder, net te veel etentjes, buffetjes, lunches buiten de deur etc, portie controle moet weer even beter. Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
heel fijn om weer te kunnen gaan opbouwen! De "schade" is +4 kilo vanaf mijn laatste weegmoment dus dat valt alles mee 8 weken na mijn bevalling. Met eten ben ik echt nog heel erg zoekende. Ik wilde project gezond gaan doen maar ik merk dat ik daar te veel over moet nadenken en dat de planning met twee kleine kinderen te vaak in de soep loopt. Ik ga denk ik eerst maar een vast schema overdag aanhouden en dan combineren met niet al te heftige avondmaaltijden
Kan me voorstellen dat het wel even passen en meten is met twee kinderen proberen om sporttijd te vinden en je bezig te houden met een bepaalde manier van eten. Die kilo's gaan de komende maanden rustig verdwijnen als je netjes en gezond eet en daarnaast een beetje beweegt en sport... Het is pas 8 weken geleden he.
)
Dus ik ben super tevreden. Zit goed in mijn vel, ben heerlijk fit. Echt genieten
, die zorgt er vast voor dat we weinig meer zitten
.
Ik ben zelf meer van het wielrennen, dan verandert je omgeving veel sneller. Maar in jouw werkomgeving rennen is echt geen straf 
maar 4kg na je bevalling is een hele nette score! Een tip qua voeding vind ik lastig omdat ik zelf niet weet hoe dat eventueel zit met richtlijnen na een zwangerschap.
Ik weet niet of jouw omgeving zich er voor leent, maar als je wordt beperkt doordat het donker wordt zou je nog een avondwandeling kunnen maken. Al is het een half uurtje, die pak je dan toch weer mee
Of juist 's ochtends voor je andere plannen, of tussen de middag.
En goed beschouwd, nu voel je je rot om die doos maar was je uit eten gegaan en had je heerlijk gegeten had je misschien dezelfde calorieën binnengekregen (alleen dan niet alleen maar suiker
). Het goede nieuws is: Je komt niet kilo's aan van een uitschieter :p
Pup in combinatie met een tracker voor jezelf moet helemaal goedkomen! Dan word je in ieder geval al gemotiveerd om naar buiten te gaan en dan komt de rest vanzelf joh!
One step at a time.
Ik heb ook zo'n periode gehad en hik er nu ook weer tegenaan dat ik te weinig tijd neem om de juiste maaltijden in elkaar te zetten. Ik heb daarom nu op mijn boodschappenlijst maaltijden staan waar ik 3 á 4x van kan eten en kan invriezen. Mijn plan is dan om alles dit weekend te gaan klaarmaken. Even sparren met een diëtist kan nooit kwaad. Doe ik zelf ook en het is fijn dat iemand met je mee kan denken

. Je geeft aan dat je lichaam protesteert bij kip en groente, is dat echt de combinatie van die twee of ook afzonderlijk (ergens in verwerkt). Want als soep wel lukt lijkt het echt om de 'verschijningsvorm'/mondgevoel te gaan? Wel een lastig probleem hoor, gezond eten is al lastig als je wel de vrije keuze hebt.
). Deze week voor het eerst wat recepten geprobeerd: echt een aanrader! De meeste zijn best verantwoord en ontzettend smaakvol. Enige minpuntje: ingrediënten zoeken is soms wel een speurtocht.
Ik zeg ook altijd: ik kan niet koken, ik kan eten klaarmaken
turtlelito schreef:@Snippergroen: respect voor je bijleespost zeg, wat goed. Je geeft aan dat je lichaam protesteert bij kip en groente, is dat echt de combinatie van die twee of ook afzonderlijk (ergens in verwerkt). Want als soep wel lukt lijkt het echt om de 'verschijningsvorm'/mondgevoel te gaan? Wel een lastig probleem hoor, gezond eten is al lastig als je wel de vrije keuze hebt.
Ik heb mijn man (de kok in huis) trouwens een kookboek van Ottolenghi cadeau gedaan (hoezo stille hint). Deze week voor het eerst wat recepten geprobeerd: echt een aanrader! De meeste zijn best verantwoord en ontzettend smaakvol. Enige minpuntje: ingrediënten zoeken is soms wel een speurtocht.
als ik het bijvoorbeeld pureer gaat het al veel beter. Heel maf zo, heb het nog niet eerder gehad! Nou ben ik sowieso helaas niet zo'n groente liefhebber en is het meer een 'moetje'
Dus ik zoek nu naar manieren om het smakelijker te maken door middel van kruiden, verwerken in een saus, soep etc.
)
) Es_ther schreef:Ik kom alleen maar aan ipv afvallen.
Wel echt geen ritme qua eten, veel te druk om te koken dus dag helpt ook niet.
Morgen diëtist bellen voor een afspraak
en ook wel wat chocola de laatste dagen dus wil de komende dagen weer wat minder snoepen. Wel lekker gewandeld net (prachtig weer) en zo even naar stal en met paard wandelen want die heeft voor de verandering eens een dagje vrij..
).
dat is het. Schouders eronder weer.