De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 20:51

Vala schreef:
Sheran schreef:
Voor mij komt het dus over alsof wij alleen goed zijn als kinderoppas en dat het niet uitmaakt of we het virus oplopen.

En voor mij als verpleegkundige voelt het ook zo als ik gewoon moet komen werken, ik mag ook gewoon het virus oplopen in de frontlinie zoals de koning het zegt. En zo heeft iedereen wel ergens een gevoel bij.

Als de scholen sluiten, dan kom ik graag helpen in de zorg! Er is vast iets wat ik kan.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 20:51

Ymor schreef:
Jolien87 schreef:
Basisschoolleerkracht hier. :wave:
Ik ben blij dat er tijdens het debat toch ook wel de nodige kritiek wordt geuit op de motivatie om de scholen open te houden.
Natuurlijk moeten we allemaal water bij de wijn doen en natuurlijk is het belangrijk dat de maatschappij draaiende blijft. Daarbij pleit ik er zelf ook voor om de doorgaande lijn in het onderwijs in stand te houden dus wat dat betreft hoop ik ook dat de scholen niet eerder gesloten zullen worden dan nodig is. Maar om het erop te gooien dat het openhouden van scholen nodig is zodat ouders kunnen blijven werken, schoot bij mij toch ook wel in het verkeerde keelgat.
Nergens wordt gesproken over het belang van het onderwijs, dat het überhaupt belangrijk is om goed onderwijs te blijven geven om de toekomst van de maatschappij te kunnen garanderen. Het feit dat kinderen opgevangen kunnen worden, is blijkbaar van groter belang dat hetgeen waar het onderwijs in eerste instantie voor bedoeld is.

1 quote knip

Hier ben ik het mee eens. Ik snap juist heel goed dat de kinderen opgevangen moeten worden zodat de essentiele beroepen uitgeoefend kunnen worden. En dat is geen disrespect naar het onderwijs. Maar momenteel hebben we de mensen die in het ziekenhuis werken harder nodig dan het onderwijs.

Er wordt ook nérgens gezegd dat scholen kinderopvang zijn

Er wordt alleen gezegd dat ze nú nog niet dichtgaan, omdat dat voor nu te veel problemen oplevert voor mensen die dan niet kunnen gaan werken.

Echt, als docent is de slachtofferrol op dit moment nergens voor nodig.

Sterker nog, het kan op den lange duur zelfs in je voordeel werken.
Mensen gaan zich ineens realiseren hoe lastig de economie draait zonder docenten...

Ik ben benieuwd.

Vooral benieuwd of we maandag ook nog open zijn. We gaan het zien.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 20:53

Ik denk dat dat idd ook gaat gebeuren als het echt heel ernstig gaat worden; burgers die opgeroepen worden om te vrijwilligen - wat jij zegt PSvanlot, er is altijd wel iets wat we als burger zijnde kunnen doen. Daar zou ik dus ook voor openstaan ja, als ik dan iets kan regelen met opvang voor m'n zoon :')

Arabesk

En waarom kan het in Ierland en andere landen wel. Nederland is echt zo stupide. Hier telt alleen maar economische belangen, economische belangen en economische belangen. 8)7

BloemBloem

Hier nu net een mail van school, er zijn leerkrachten met keelpijn en neusverkoudheid. Kindjes van die groepen kunnen niet naar school.

SinneJ

Sassii schreef:
Citaat:
a. Any fare/tax differences incurred by rebooking on different travel date/booking class /rerouting shall be paid by passengers and the reissue charge shall be waived only once.

Dit staat er op de site van China Airlines. Mijn Engels is belachelijk slecht en Google translate maakt er ook wat geks van. Wat staat hier? :=

Ik denk dat ze bedoelen dat je verlies door eventuele valuta-omzetting bij overboeken voor jezelf moet nemen.

Reissue charge ken ik niet, maar ze laten dat eenmalig vallen, daarna niet meer.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 20:54

Mocht onze school dicht gaan dan ga ik me ook wel ergens melden om te vrijwilligen.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 20:54

cursebreaker schreef:
Ik denk dat dat idd ook gaat gebeuren als het echt heel ernstig gaat worden; burgers die opgeroepen worden om te vrijwilligen - wat jij zegt PSvanlot, er is altijd wel iets wat we als burger zijnde kunnen doen. Daar zou ik dus ook voor openstaan ja, als ik dan iets kan regelen met opvang voor m'n zoon :')

Ik wil ook wel een groepje kinderen opvangen, als ouders dan zouden kunnen gaan werken.

Het is heel simpel in mijn ogen, dit moet je met zijn allen doen.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 20:55

SinneJ schreef:
Ik denk dat ze bedoelen dat je verlies door eventuele valuta-omzetting bij overboeken voor jezelf moet nemen.

Reissue charge ken ik niet, maar ze laten dat eenmalig vallen, daarna niet meer.

Zal dat iets van administratiekosten zijn voor het omboeken die ze met die reissue charge bedoelen?

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 20:55

Whale schreef:
SinneJ schreef:

Zal dat iets van administratiekosten zijn die ze met die reissue charge bedoelen?

Waarschijnlijk, bij vrijgeven van tickets zal er een administratiekost zijn. Die moet je dan bij een eerste overboeking niet betalen, maar een eventuele volgende overboeking wel. Zo lees ik het.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 20:56

Ymor schreef:
Vala schreef:
En voor mij als verpleegkundige voelt het ook zo als ik gewoon moet komen werken, ik mag ook gewoon het virus oplopen in de frontlinie zoals de koning het zegt. En zo heeft iedereen wel ergens een gevoel bij.

Deze vond ik ook heftig! En vooral ook als je ziek bent maar geen koorts hebt gewoon komen werken

Voor mij niets nieuws hoor.
Eerder raakte ik met iets besmet tijdens werk, toen was het ook 'na 24uur zonder verschijnselen word je weer op je werk verwacht'. Hoe ik me erbij voelde [lees: vaatdoek] was geen onderwerp van gesprek.
Wat dat betreft is gezondheidszorg best een harde wereld, iig als ik hoor van vrienden hoe er in andere bedrijfstakken met ziekte wordt omgegaan.

BloemBloem schreef:
Hier nu net een mail van school, er zijn leerkrachten met keelpijn en neusverkoudheid. Kindjes van die groepen kunnen niet naar school.

Wat bieden ze je als alternatief/opvang?

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 20:56

Arabesk schreef:
En waarom kan het in Ierland en andere landen wel. Nederland is echt zo stupide. Hier telt alleen maar economische belangen, economische belangen en economische belangen. 8)7

Economische belangen? We hebben het over ziekenhuis personeel, politie en brandweer enz. Niet commerciele bedrijven he..

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 20:57

Waar ik me dan wel heel erg voor schaam is mijn mede-leerkrachten die deze situatie gebruiken om te eisen dat we dan maar nóg meer salaris moeten krijgen. De Facebook pagina van PO in actie stroomt er vol mee, zo ongepast. We krijgen genoeg en nogmaals: ook ik ben bereid om water bij de wijn te doen, in iedere sector moeten er concessies gedaan worden om alles draaiende te houden en het leed zover mogelijk te beperken.

PSvanLot, hier heb ik ook al over nagedacht. :j
Tijdens de staking heb ik dit ook gedaan om zo de krachten met de zorg te bundelen en ik denk ook dat er altijd wel ruimte is om een helpende hand te bieden.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 20:57

Vala schreef:
Sheran schreef:
Voor mij komt het dus over alsof wij alleen goed zijn als kinderoppas en dat het niet uitmaakt of we het virus oplopen.

Yep, ik mag dan maar lekker ziek worden want ik moet wél gewoon gaan werken (huishoudhulp waarbij ik elke dag in een ander huishouden beland). Fijn.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 20:58

Cookies schreef:
Mocht onze school dicht gaan dan ga ik me ook wel ergens melden om te vrijwilligen.

Ergens vind ik dat edelmoedig en ergens vind ik dat dubbel. Scholen gaan dan namelijk dicht zodat leerlingen thuis kunnen blijven om verspreiding te voorkomen, met vrijwilligen zou je dan de essentie van die beslissing teniet doen.

Daarnaast vrees ik dat je zonder medische kennis ook niet echt kunt helpen. Het is niet dat cliniclown kunt gaan spelen of verhaaltjes kunt gaan voorlezen aan coronapatiënten of denk ik nu te negatief?

Vala

_/-\o_ Kijk, dat vind ik nu the spirit, mensen die denken in oplossingen!

Ik werk op een afdeling waar hoogrisicopatienten komen die echt gevaar lopen als ze het virus krijgen(dialyse). Ik ga het nu toch ook wel spannend vinden met een overvolle IC.

cursebreaker

PSvanLot schreef:
cursebreaker schreef:

Ik wil ook wel een groepje kinderen opvangen, als ouders dan zouden kunnen gaan werken.

Ja zo denk ik ook idd. Wat meer kids opvangen zou ik ook kunnen doen. Ik wordt leip als vriendjes hier over de vloer komen want ondanks dat ik zelf een kind heb ben ik geen Echt kindermens wat elk kind leuk vind haha. Maar in deze situatie zou ik ook zeker helpen waar kan. Dit meoten we idd met z'n allen samen doen.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 21:00

Jolien87 schreef:
Waar ik me dan wel heel erg voor schaam is mijn mede-leerkrachten die deze situatie gebruiken om te eisen dat we dan maar nóg meer salaris moeten krijgen. De Facebook pagina van PO in actie stroomt er vol mee, zo ongepast. We krijgen genoeg en nogmaals: ook ik ben bereid om water bij de wijn te doen, in iedere sector moeten er concessies gedaan worden om alles draaiende te houden en het leed zover mogelijk te beperken.

Tijdens de staking heb ik dit ook gedaan om zo de krachten met de zorg te bundelen en ik denk ook dat er altijd wel ruimte is om een helpende hand te bieden.

Dat vind ik echt misselijkmakend. Maar helaas is het bekend dat de mensen in het onderwijs behoorlijk inhalig zijn.

Ik snap echt niet dat je überhaupt je naam durft te verbinden aan zo'n uitspraak in tijdens als deze...

Oscar
Forumcoördinator

Gini schreef:
Cookies schreef:

Ergens vind ik dat edelmoedig en ergens vind ik dat dubbel. Scholen gaan dan namelijk dicht zodat leerlingen thuis kunnen blijven om verspreiding te voorkomen, met vrijwilligen zou je dan de essentie van die beslissing teniet doen.

Daarnaast vrees ik dat je zonder medische kennis ook niet echt kunt helpen. Het is niet dat cliniclown kunt gaan spelen of verhaaltjes kunt gaan voorlezen aan coronapatiënten of denk ik nu te negatief?

Ik denk dat Cookies doelt op het sluiten van alle scholen en niet specifiek de scholen waar een verband is met corona. Een soort van preventief dus, voor zover je daar in dit stadium nog van kunt spreken.

Anoniem

Enige sector die imo extra geld en waardering verdient is de zorg.
Je zal dr nu maar staan.... zelfs als je zelf niet helemaal fit bent

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 21:01

Gini schreef:
Cookies schreef:

Dat denk je te negatief. Als de nood aan de man is dan is alle hulp welkom. Je hoeft niet te opereren of eindbeslissingen te nemen maar aan het bed kun je genoeg mee helpen.
Al moet je in de schoonmaak, wat kan het schelen.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 21:02

Naast alle nadelen en negatieve tijd zou ook goed zijn om te kijken naar de positieve kanten.

1. Veel kortere wachttijden in pretparken
2. Sommige mensen hebben geluk dat genieten van extra vrije tijd, mogelijkheid om thuis te mogen werken of minder druk hebben op het werk.
3. Bepaalde groepen zitten te springen op werk waardoor verbouwing mogelijk goedkoper is.
4. Brandstof is stukken goedkoper.
5. Vakanties zijn mogelijk goedkoper op dit moment met gebrek aan vraag.
6. Aandelen zakken goede laag, mogelijk het juiste moment om in te stappen.

Heeft iemand nog meer tips?

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 21:03

Als je ziek bent nig zonder koorts kan je toch niet werken in de zorg.. Da's best pittig werk.. en je besmet ze dan ook nog even met een griep of verkoudheid wat dan geen corona heet... en dan bedoel ik ziek niet lichte verkoudheids achtig íets

Jolien87

PSvanLot schreef:
Jolien87 schreef:

Dat vind ik echt misselijkmakend. Maar helaas is het bekend dat de mensen in het onderwijs behoorlijk inhalig zijn.

Ik snap echt niet dat je überhaupt je naam durft te verbinden aan zo'n uitspraak in tijdens als deze...

Ik weet van mezelf dat ik hart voor de zaak heb en mensen die mij kennen weten ook dat ik niet iemand ben die dit gebruikt om nog meer geld in het laatje te krijgen. Dus ik ben niet zo bang voor het beeld dat mensen van mij als leerkracht hebben.

PSvanLot

cursebreaker schreef:
PSvanLot schreef:

Ja zo denk ik ook idd. Wat meer kids opvangen zou ik ook kunnen doen. Ik wordt leip als vriendjes hier over de vloer komen want ondanks dat ik zelf een kind heb ben ik geen Echt kindermens wat elk kind leuk vind haha. Maar in deze situatie zou ik ook zeker helpen waar kan. Dit meoten we idd met z'n allen samen doen.

Ik houd helemaal niet van kinderen in de basisschoolleeftijd, heb er zelf wel 2 en die kan ik aan.
Maar geef mij er maar een stuk of 10 hoor als het nodig is.