3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Yonker

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 10:30

Heel veel sterkte Kimmie :(:)

Hier gaat het ook niet top :+

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 10:47

Kimmie, heel veel sterkte gewenst!

Maanlicht, lijkt me goed idee om gewoon lekker te eten, maar niet teveel in plaats van beperkende dieet te volgen. Daar kan je op lange termijn veel meer mee.

Frummels, je eten klinkt erg lekker! Hopelijk voel je je snel wat fitter.

Molenhoek, waarom dan maandag beginnen en niet vandaag of morgen? Zijn al twee of drie dagen waarin je nu anders zo snel gaat denken van ‘ga dat nu nog maar eten, want maandag kan het niet meer’.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 15:45

Frummels schreef:
Maanlicht: gewoon lekker eten waar jij je goed bij voelt! Je lijstje klinkt heel erg lekker, maar wel erg weinig? Of zijn je ontbijt en diner enorme porties?

Ik eet hele grote porties zodat ik lekker lang vol zit, anders heb ik steeds honger, haha. Lijkt inderdaad weinig, maar de hoeveelheden zijn groot :)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 15:51

Maanlicht schreef:
Frummels schreef:
Maanlicht: gewoon lekker eten waar jij je goed bij voelt! Je lijstje klinkt heel erg lekker, maar wel erg weinig? Of zijn je ontbijt en diner enorme porties?

Ik eet hele grote porties zodat ik lekker lang vol zit, anders heb ik steeds honger, haha. Lijkt inderdaad weinig, maar de hoeveelheden zijn groot :)

Oh ja dat snap ik haha. Dan valt het inderdaad mee :)

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-18 16:19

Sterkte Kimmie :(:)

Hier gaat t wel lekker.

T: smoothie 500ml
M: 2 zachte bolletjes, 1 met salami en 1 met pesto, kipfilet en schijfjes tomaat
A: burritos van Knorr :9 beetje op de gok of t kan, maar de broodjes gingen heel goed en met kleine hapjes kan t vast wel.

Blazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 17:21

Linoleum ja ik weet waarom ik ze heb gepakt. En ik weet ook van mijzelf dat ik hier geen rem op heb, 1 is gelijk de hele zak dus is niet kopen voor mij de beste remedie

Kimmie sterkte

Mijn lijstje voor vandaag

Ontbijt
Beetje soja yoghurt, schijf ananas, banaan, havermout en 2 manderijnen
Lunch
3 spelt tosti met kaas. Ik was mijn salade vergeten
Avond
Gesmoorde spitskool, Japanse vega schnitzel en wat gebakken aardappels
Tussendoor: 2 manderijnen, wat Bolognese chips

Ik weet dat ik beter voor mijn lijn nootjes kan pakken, is gezonder maar dat is dan de keuze tussen wat zouter maar nog prima onder de 6 gram zitten of te veel eiwitten (noten tikken heel erg aan)

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 15:20

Gisteren wat meer gegeten dan van plan eerst. Maar niet erg, anders had ik denk ik sowieso te weinig gegeten.

Gisteravond uit eten geweest met paar collega’s. Carpaccio salade met friet. En erna nog slagroomgebak bij collega thuis voor kraamvisite.

Vanavond weer uit eten. Dan drie gangen diner en erna nog naar de bios. Heerlijk!

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 11:43

Heb je genoten Linoleum?
Ik had zaterdag de verjaardag van mijn opa, we zijn uit eten geweest, normaal zou ik best wel veel snacken maar ik heb me heel goed kunnen inhouden en had er ook weinig moeite mee.

Zaterdag in de sportschool mijn vetpercentage gemeten, ik zit volgens dat ding op 32%. Dat is overgewicht. Maar ik heb helemaal geen overgewicht. Omdat ik het niet vertrouwde heb ik het vanmorgen nog een keer gedaan, maar er kwam nog steeds 32% uit. Als ik naar onderstaande grafiek kijk komt dat helemaal niet overeen met hoe ik er uit zie.

Afbeelding

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 11:59

Heerlijk gegeten! Zaterdag had ik eerst broodplankje, voorgerecht was loempia van blauwschimmelkaas met vijgencompote, hoofdgerecht hertenbiefstuk en wildzwijnhaas met zoete aardappelpuree en nagerecht cheesecake met zwarte bessen ijs en drie glazen wijn erbij. In de bios maar bij flesje water gehouden :')

Gisteren ook lekker relaxt op de bank. Stokbrood afgebakken met smeerseltjes. Olijven, oude kaas, wraps en een kom soep. Heerlijk.

Vanavond verjaardag van mijn oma. Dus net als afgelopen dagen wel overdag strak en dan savonds lekker genieten.

Maanlicht, als vetpercentage volgens jou niet klopt, dat negeren en in spiegel kijken.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 12:09

Lijkt me idd ook heel sterk dat dat bij jou 32% is Maanlicht :))

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 12:53

Maanlicht: is dat met een huidplooimeting gedaan of met een weegschaal? Die laatste zijn namelijk (over het algemeen) absoluut niet accuraat. Ik zit volgens de ene weegschaal op 36% (lol) en volgens een andere op 27%. Met diverse huidplooimetingen kwam ik op 23% uit en dat lijkt me ook te kloppen. Dus misschien is zo een plooimeting ook beter om te doen als je het echt graag wil weten. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 16:51

Hier vandaag begonnen en krijg direct hoofdpijn als cadeau :(
Door te noteren wat ik eet maakt het wel direct duidelijk waar ik de fout in ga (2de bord bijscheppen, 2 sneetjes beleg ipv 1 etc) Mijn vriend vindt dat ik geen calorieeën moet tellen maar gewoon wat op mijn eten moet letten. Wel, moest dat werken voor mij was het nooit zo ver gekomen... Maar goed, hierbij mijn lijstje:

O: Smoothie peer/appel/soyamelk
M: Kip curry met rijst
T: Boterham en yoghurt
A: Boterhammen

In totaal 1994 calorieeën.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 17:14

Het is met een weegschaal gedaan inderdaad. Waar kan ik een plooimeting doen?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 23:54

Maanlicht schreef:

Misschien weten ze dat bij de sportschool? :D

Vandaag weinig gegeten maar niet gezond. Wel lekker gesport! :D

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 07:05

Maanlicht schreef:

Je kunt even op Google zoeken of er een fitness winkel in de buurt zit. Die doen dat wel eens. Of even zoeken op je woonplaats en vetpercentage meten. :j
Ik heb elk jaar een sportmedische keuring en daar meten ze het ook. Of via een vriend van ons die personal trainer is als ik het tussendoor wil weten. :)

DeMolenhoek: gewoon doen wat voor jou werkt. Als dat kcal tellen is dan is dat prima toch?

Hier weer aangemeld voor personal body plan. := vind het wel spannend. Vorige keer kon ik niet verder door mijn rug blessure maar ben inmiddels geopereerd afgelopen voorjaar. Dus dat zou nu goed moeten gaan :D ben heel benieuwd. Het begint 10 december

Carlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 17:05

Kom weer om het hoekje kijken! Paar dagen niet geweest, drukke week gehad en familieweekend met de schoonfamilie. Allemaal leuke dingen. Wel bijgelezen maar even geen puf om te reageren dus vanaf hier weer! :) Wel nog even met dit bericht Kimmie veel sterkte wensen, altijd moeilijk dit soort dingen. :(:)

Bij mij alles nog goed, veel verleidingen zo begin december maar grootste dingen tot nu toe kunnen laten staan. Maand is nog lang. :') Vandaag de kerstboom opgezet, zo gezellig gelijk. <3

Lijstje vandaag:
O: 2 bh boter vlokken
T: smoothie van appel/banaan/mandarijn/beetje melk
M: bruin broodje kip
A: pasta kip parmezaan <3
B: 16km fietsen

Blazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 17:00

Vetmeting vind ik persoonlijk waardeloos via de weegschaal. Hier had ik te veel vet op goed gewicht en goede vetpercentage bij ondergewicht.

Deze week ben ik gelijk gebleven op gewicht. Uitgebreid over gehad in mijn groepje en eigenlijk mogen we hier gewoon blij mee zijn voor afgelopen week.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 17:58

Hier vandaag lastige dag. Op werk stonden overal schalen en bakken met al het snoepgoed wat maar bij Sinterklaas hoort. 3 kleine stukjes banketstaaf gehad, wat muizen en kikkers gepakt voor een andere keer. Verder netjes ingehouden!

Wel afgevallen weer :D zit nu op 67.1 kg. Die 65 komt in zicht!

Elvira, gelijk blijven is ook goed! Dus mag je inderdaad tevreden mee zijn.

Blazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 18:17

Linoleum goed bezig
Deze december maand zal voor een ieder van ons lastig zijn/worden maar we kunnen het

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-18 09:47

Lekker bezig Linoleum!
En Maanlicht, 32% lijkt me sterk haha. Ik zit volgens de sportschool op 36% dacht ik? Dus jij bent vast minder.

Hier gaat het qua 'normaal' eten wel goed ook, maar dat sinterklaassnoepgoed, zucht. Gister een super lekkere chocoladeletter met praline gevuld van mijn werk gekregen.. Die is opgegaan gister (maar wel gedeeld met mijn vriend dus wellicht valt de schade mee!). decembercalorieen tellen niet

Vanavond komt m'n zusje eten dus weet niet wat het avondeten gaat zijn, ben benieuwd!

Wil eigenlijk mijn maten weer bij gaan houden in mijn bujo. Iemand hier misschien een leuke pagina om dit bij te houden in plaats van een saai tabelletje?

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 09:50

Lekker bezig Linoleum :D

December is sowieso een ramp qua eten he -O-
Hier gaat het ook niet echt je van het, ik probeer wel de eet buien die ik heb niet aan toe te geven....... Gisteren wel stukje gevulde speculaas op en we hadden pasta ovenschotel gemaakt met best veel kaas, maar ik heb voor mezelf besloten dat ik na mijn verjaardag 4 januari echt weer streng ga zijn!! Ik kan het nu gewoon niet........ veel te veel verjaardagen, leuke dingen op de planning. Wil niet zeggen dat ik me nu volledig laat gaan maar ik probeer aan schadebeperking te doen :)

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-18 09:52

Ja vind het ook zonde om met sinterklaas, kerst en nieuwjaar op een stokje te bijten, dus probeer wel enigszins op te letten wat ik eet (zeker bij normale dagen) maar zoals gister mag er wel iets lekkers bij. Met mate dan!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 09:58

Ik probeer juist de dagen dat er niks speciaals is, me in te houden. Zodat de feestdagen zelf geen ramp zijn als ik meer eet. En dat gaat me prima af tot nu toe!

Carlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 10:03

Ja december is schadebeperking vooral idd. :D Mijn doel is de komende twee weken nog een beetje afvallen (alles is meegenomen), en met de kerst vooral niet bijkomen. We gaan zien of het goed gaat! Bij mij is het er vooral voor waken dat ik niet stiekem in oude patronen slip met "ja, maar het zijn toch de feestdagen he!", dat is dan voor mij meer een smoes. En als ik eenmaal weer in die patronen zit is het lastig doorbreken. Dus een beetje voorzichtigheid is voor mij wel belangrijk haha. :')

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-18 10:04

linoleum schreef:
Ik probeer juist de dagen dat er niks speciaals is, me in te houden. Zodat de feestdagen zelf geen ramp zijn als ik meer eet. En dat gaat me prima af tot nu toe!

Oh dat bedoel ik ook haha.