Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 08:33

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 08:41

Wendy schreef:
Sorro schreef:
Ik twijfel heel erg, zou dolgraag een sterilisatie willen want kinderen krijgen wil ik absoluut niet. Maar met de pil kun je nog enigszins regelen en is de menstruatie ook een stuk lichter.
Mijn ha gaf aan dat je de pil makkelijk tot late leeftijd kan gebruiken.
In tegenstelling tot de standaard sterilisatie heb ik ook wel eens gedacht om het hele zwikkie er maar uit te laten halen, maar dan kom je direct in de overgang en daar zit ik als 39 jarige ook niet op te wachten.

Niet dus, als ze je eierstokken maar laten zitten.
Ben ik het levende bewijs van :D
Mijn baarmoeder moest er uit vanwege medische redenen. De operatie was zwaar (vooral het herstel erna) maar als je dat achter de rug hebt, ideaal.
Niet meer ongesteld, geen restklachten (verzakkingen enzo waar iedereen voor waarschuwt), en geen menstruatie meer.
Maar niet in de overgang, want de eierstokken zitten er nog :)

Waar dat misverstand toch vandaan komt...

Vroegâh... gingen die eierstokken meteen mee of raakten ze beschadigd... maar tegenwoordig inderdaad niet meer.
Er gebeurt helemaal niks als je baarmoeren an sich eruit is.
Ik heb zelf gelukkig een hele vaste cyclus, echt stipt om de 28 á 29 dagen, en een paar minuten voordat het echt gaat gebeuren krijg ik eerst een harde steek in mijn buik zodat ik eventueel snel naar de WC zou kunnen rennen als ik de dag even vergeten ben _O-

Op dit moment gebruik ik geen hormonale anticonceptie omdat ik wilde weten of ik zonder de pil wel mijn normale cyclus terug had. En wat er verder allemaal gebeurde in mijn lijf. En of ik me beter ging voelen zonder al die hormonen (antwoord is een harde JA :+ ).
Zodat ik met een gerust hart zonder kan als ik me laat steriliseren.

Anoniem

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 13:27

Zou het helpen als je HA tegen is om te mopperen dat elke randdebiel een kind mag uitkakken en je goed nagedacht over niet willen belachelijk tegengewerkt wordt? :+

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 14:39

weet uit ervaring dat dit weinig effect heeft :')

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 16:16

Hier ook dat onderwerp eens aangehaald bij mijn huisarts. Zij vertelde me dat je altijd nog een man kunt ontmoeten die wél kinderen wilt en dat ze daarom huiverig zijn om dit soort operaties uit te voeren. Dat is toch van de zotte... Dan is je lichaam eigenlijk eigendom van een man die je nog niet hebt ontmoet :+

Overigens weet ik niet of ik een sterilisatie aan zou durven hoor.. Lijkt me toch ook weer een vrij heftige ingreep.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 17:29

Volgens mij is het voor een man ook minder heftig als bij een vrouw.
Behalve de verdoving, ik heb me er eens over ingelezen, arme mannen :+ :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 18:13

Mijn vriend was er ook wel voor in. Tot hij las hoe het verdoofd werd :')

Maar goed denk dat de artsen sws niet willen meewerken ivm dat hij nog maar 30 is.

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 18:43

Mijn vriend mocht kiezen tussen plaatselijke of volledige verdoving. Hij heeft gekozen voor volledig :D

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 19:51

Heel begrijpelijk Ilsey :Y)

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 02:35

Ik ga niet eens op play drukken..... :r

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 09:49

Bah, die strontluier in je gezicht.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 11:49

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 11:54

:r

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 12:19

Gatver gatver gatver.
En daar dan ook nog met de handen in zitten.
En de ouders die dit filmen en viraal zetten moeten ze meteen uit de ouderlijke macht zetten bah bah

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 13:17

Een poosje niet aanwezig geweest in het topic en ook niet alles gelezen. In ieder geval wel smakelijk gelachen om de stukken die ik wel even gelezen heb.

Mijn schoonzus is in december bevallen en we gingen even bij haar kijken in het ziekenhuis. Ze vertelde hoe de bevalling was gegaan. Ik ging serieus bijna flauwvallen. En dan had zij nog niet eens een hele zware bevalling.

En vrijdag had visite op een feestje over het geluid van in knippen. Nu ben ik nog meer overtuigd dan dat ik al was. :=

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 13:34

Ik krijg al de rillingen van jij die vertelt over het concept "geluid van inknippen"
Aaaah wat een horror zeg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 13:36

Het hele idee van inknippen... Brrrr dat zou voor mij al 1 hele goede reden zijn om er niet aan te beginnen. Een moeder van een vriendin van mij is dus van voor tot achter uitgescheurd, en die heeft daar 20 jaar later nog steeds erg last van. Moet er niet aan denken.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 13:37

Ik kwam net het topic babyshower tegen :roll: ...babyvoeding proeven, bolle buik verven en andere leuke spelletjes.
Ben zo blij dat mijn vriendinnen genoegen nemen met een kraambezoek van een half uur waar ik een baby kadobon van de hema geef en lieg dat de baby heel lief eruit ziet.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 13:41

Buik schilderen lijkt me dan wel weer heel cool :D Maar ik vind bodypaint dan ook erg vet haha, en met zo'n bolle buik kan je heel veel maffe dingen doen natuurlijk.
Maar de meeste van die spelletjes zou je mij inderdaad geen plezier mee doen zeg, hemel... := Ik wilde nu net gaan typen dat ik niet echt vrouwen met klappende eierstokken in mijn omgeving heb, maar toen dacht ik aan mijn schoonzusje :oo Ik mag hopen dat ze me niet voor zoiets uit zou nodigen, vreselijk. Een gezellig middagje waarbij je precies 1 persoon kent (de zwangere) is één ding maar al die 'leuke' activiteiten... Pfoee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 13:49

Oh ik heb wel een paar babyshowers meegemaakt, maar dat waren gewoon alleen kadotjes en high tea doen :P Gelukkig heb ik er zelf ook eentje georganiseerd, dus had ik daar zelf het grootste aandeel in haha :P

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 13:50

In de tijd dat hier de meeste klapperende eierstokken om me heen waren was dat allemaal nog niet zo in die baby showers en zo. Gelukkig!!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 14:17

Wees blij....
Ik heb baby showers, baby borrels, gender reveal party's, kraam feestjes... bla bla bla
Ga bijna nergens naartoe :')

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 14:30

Toen een erg goede vriendin zwanger was ben ik enkel naar de babyborrel geweest. Ze weet dit ook. Als we wat samen gaan doen regelt ze ook altijd een babysit :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 15:47

PrizTwir schreef:
Een poosje niet aanwezig geweest in het topic en ook niet alles gelezen. In ieder geval wel smakelijk gelachen om de stukken die ik wel even gelezen heb.

Mijn schoonzus is in december bevallen en we gingen even bij haar kijken in het ziekenhuis. Ze vertelde hoe de bevalling was gegaan. Ik ging serieus bijna flauwvallen. En dan had zij nog niet eens een hele zware bevalling.

En vrijdag had visite op een feestje over het geluid van in knippen. Nu ben ik nog meer overtuigd dan dat ik al was. :=

Ugh dat in knippen... ik ken ook iemand die dat moest. Blijkbaar doen ze dat dus in een wee zonder verdoving, maar dat ging niet helemaal goed %)