[Info] Piercings, deel 18!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Spelt

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 15:34

Jongens ik heb jullie hulp nodig en misschien is hier iemand die dit weet: welk materiaal is magnetisch, chirurgisch staal of titanium? Ik heb een aantal gouden piercings en deze zijn zeker weten niet magnetisch, maar de andere twee materialen lees ik steeds wat anders… Aangezien ik binnenkort in de buurt van een MRI zal staan zou ik het wel prettig vinden als alle piercings op de juiste plek blijven zitten :')

Estribo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 16:07

Ik vraag me af of ze het überhaupt toelaten dat je piercings in hebt. Ik denk dat ze uit voorzorg sws vragen alles uit te doen.

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 16:32

Spelt schreef:
Jongens ik heb jullie hulp nodig en misschien is hier iemand die dit weet: welk materiaal is magnetisch, chirurgisch staal of titanium? Ik heb een aantal gouden piercings en deze zijn zeker weten niet magnetisch, maar de andere twee materialen lees ik steeds wat anders… Aangezien ik binnenkort in de buurt van een MRI zal staan zou ik het wel prettig vinden als alle piercings op de juiste plek blijven zitten :')

Ik zou het ziekenhuis gewoon even bellen en eventueel een piercer. Die zullen dit wel weten. Ik heb laatst Ct scan gehad en mocht alles gewoon inhouden

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 16:32

En is goud echt massief goud?
Als het verguld is kan er toch een binnenkant in zitten die magnetisch is.

anoukwendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 18:41

Estribo schreef:
Ik vraag me af of ze het überhaupt toelaten dat je piercings in hebt. Ik denk dat ze uit voorzorg sws vragen alles uit te doen.

Ik moest alles eeuit halen idd

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 21:29

Bij mij hebben ze ook alles eruit gehaald. Ik zou voor de zekerheid ook sowieso alles eruit halen.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 09:39

Zowel titanium als CS is niet magnetisch.
Maar elk ziekenhuis heeft weer eigen regels wat betreft piercings en MRI’s.

Spelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 09:43

Estribo schreef:

anoukwendy schreef:
Estribo schreef:

Ik moest alles eeuit halen idd

Ik ga niet zelf door de MRI, mijn kindje moet door de MRI en ik mag er bij blijven, maar dat magnetisch veld zit natuurlijk ook om het apparaat heen

Valerie93 schreef:
Spelt schreef:

Ik zou het ziekenhuis gewoon even bellen en eventueel een piercer. Die zullen dit wel weten. Ik heb laatst Ct scan gehad en mocht alles gewoon inhouden

Ik heb het in het ziekenhuis gevraagd en ze gaven daar aan het niet zeker te weten, toen heb ik het aan een piercingverkoper gevraagd en die wist het ook niet :(

Mars schreef:
En is goud echt massief goud?
Als het verguld is kan er toch een binnenkant in zitten die magnetisch is.

De gouden piercings die ik heb zijn echt massief goud dus dat is geen probleem, alleen de nep gouden piercings zullen dus van chirurgisch staal zijn of titanium.

Ik denk dat ik ergens maar magneetjes ga kopen en het uit ga testen _O-

Estribo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 10:19

Maar is het zo’n gedoe/ probleem om ze er een uurtje uit te doen? :)

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 11:08

Mijn piercings in m'n tepels mochten blijven zitten met de mammografie. Gelukkig. Maar liever moesten ze uit. Maar had zoveel pijn aan m'n borst dat die mocht blijven zitten dus gelukkig.

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 11:54

Voor de mensen met tepelpiercings, hebben jullie in de zomer ook dat ze pijnlijker zijn? Merk omdat ik zonder bh of shirt slaap ze in ochtend toch wel beetje pijnlijk zijn, soms zelfs een (bloed)korstje geven. Denk dat ik toch maar weer met sportbh aan ga slapen

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 12:10

Bij een MRI moet je alles uitdoen. Ik heb in overleg een bioplast staafje gestoken, zonder balletje erop. Dat is eventueel nog een optie.
Goud zou ik ook niet proberen eerlijk gezegd, je weet nooit dat de schroefdraad toch metaal is. Zo'n MRI toestel kost rond een miljoen euro en meer.. Daar wil je geen schade aan gaan maken.

Door jullie verhalen over tepelpiercings ben ik geïntrigeerd, ik wil ook :')

anoukwendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 13:03

Farjen schreef:
Bij een MRI moet je alles uitdoen. Ik heb in overleg een bioplast staafje gestoken, zonder balletje erop. Dat is eventueel nog een optie.
Goud zou ik ook niet proberen eerlijk gezegd, je weet nooit dat de schroefdraad toch metaal is. Zo'n MRI toestel kost rond een miljoen euro en meer.. Daar wil je geen schade aan gaan maken.

Door jullie verhalen over tepelpiercings ben ik geïntrigeerd, ik wil ook :')

Doen!!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 13:29

Nogmaals CS en Titanium zijn niet magnetisch. Zilver en goud ook niet.
Maar ze kunnen wel het beeld verstoren, daarom dat elk ziekenhuis eigen regels heeft wat betreft piercings.
Daarnaast is een MRI een hele sterke magneet, dat zou je meteen moeten voelen is mij door de radioloog uitgelegd.
Zo kon ik mijn koperspiraal ook gewoon inhouden, maar houden ze daar rekening mee in de instellingen.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 14:02

Valerie93 schreef:
Voor de mensen met tepelpiercings, hebben jullie in de zomer ook dat ze pijnlijker zijn? Merk omdat ik zonder bh of shirt slaap ze in ochtend toch wel beetje pijnlijk zijn, soms zelfs een (bloed)korstje geven. Denk dat ik toch maar weer met sportbh aan ga slapen

Nee geen last van, nooit gehad ook.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 15:42

mirtedl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 19:11

ik zou bovenstaande uiteindes dan weer eng vinden, ik zou daar vast heel vaak aan blijven hangen

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 22:17

Als we op vakantie zijn geweest ga ik er nog eens over nadenken :D Vorig jaar kon ik ook al niet zwemmen omdat ik net nieuwe tattoo's had. Wantja ik lees toch wel dat het 9 maanden genezingstijd nodig heeft?

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 22:44

Farjen schreef:
Als we op vakantie zijn geweest ga ik er nog eens over nadenken :D Vorig jaar kon ik ook al niet zwemmen omdat ik net nieuwe tattoo's had. Wantja ik lees toch wel dat het 9 maanden genezingstijd nodig heeft?

Klopt! 9 tot 12 maanden zoiets. Dan zou ik inderdaad wachten tot na je vakantie

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 22:55

Ik had eerst van die puntjes/spikes, maar die gingen me in m'n huid prikken, dus uiteindelijk weer balletjes erin gedraaid. Meteen geen pijn meer en geen boze piercings

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 10:53

Ik zit te denken he, ik heb nu volgens mij chirurgisch staal, maar zou het nog te proberen zijn om een ander soort metaal te proberen met mijn neuspiercing? Om te kijken of het dan wel rustig wordt.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 11:27

Ja dat is zeker de moeite, dan kom je op titanium uit. CS bevat altijd een minieme hoeveelheid nikkel en veel mensen reageren daarop.
Titanium bevat geen nikkel en is hypoallergeen

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 12:25

Mars schreef:
Ja dat is zeker de moeite, dan kom je op titanium uit. CS bevat altijd een minieme hoeveelheid nikkel en veel mensen reageren daarop.
Titanium bevat geen nikkel en is hypoallergeen

Werkt bij mij ook goed! Ik laat al standaard piercen met titanium.

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 11:26

Inderdaad Titanium. Chirurgisch staal gaat bij mij ook niet goed

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 12:28

Thanks, ik denk dat dat echt verschil gaat maken, want hij doet nu ook nog gewoon pijn als ik eraan zit. Dat is echt niet goed :')
Doen jullie dat zelf bestellen? Ik weet niet welke lengte en dikte ik moet hebben :=