Welokm newby's
BloodElf schreef:Hallo, zo nu en dan lees ik hier wel eens mee. Ik ben een maand geleden begonnen met start to run en ben helemaal verslaafd geraakt aan hardlopen. Daarnaast mountainbike ik en doe ik aan een vechtsport. Nu lijkt me het wel wat om met een hartslagmeter en/of sporthorloge te gaan werken. Wie doet dit ook en kan mij hierover adviseren? Ik zie door de bomen het bos inmiddels niet meer..
Wat wil je ermee doen? alleen hartslag meten, of ook zones kunnen instellen? Wil je hem gebruiken voor het fietsen en rennen? wil je snelheid (GPS) erop? Hoeveel geld heb je in gedachte om eraan uit te gven?
Ik heb bv een triathlon horloge, kan je mee zwemmen, fietsen, rennen, skiën, multi sport ed. Die berekent exact mn verbruik, mn intensiviteit, aantal hoogtemeters, afstand, hartslag.. Ik kan andere apparatuur erop aansluiten zoals mn cadans meter, instellen op welke fiets ik zit (mn vriend en ik bezitten een volledig wagenpark
met verschillende soorten racefietsen en mtb's) maar ook alle trainingen vergelijken en analyseren! Daar betaal je flink geld voor, maar ik train er 5x per week mee.... Terwijl ieder ander gewoon met alleen hartslag voldoende uit de voeten kan! kortom, je moet goed weten wat je wilt, dan kan je pas gaan zoeken
Hier terugzoeken werkt ook, is al heel veel over gesproken.
Magrathea, wat super!!! Gefeliciteerd. Hoe kwam het dat je het zo benauwd kreeg? Luchtvochtigheid, te hard van start gegaan, verkeerde ademhalingstechniek, verkeerde/andere voeding? Naar is dat! Heb ik ook wel eens gehad (heb geen astma gelukkig, maar wel astmatische aanvallen gehad en hooikoorts waarbij alles dicht gaat zitten
). Niets zo vreselijk als geen lucht hebben!