[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 21:53

Zo, ik heb zojuist de eerste workout van level 1 van Jillian Michaels gedaan en ik ben, zacht uitgedrukt, KAPOT! Hoop dat ik morgen mijn bed nog uit kom :=
Net lekker gedoucht en nu op de bank ploffen met een schaaltje yoghurt en een glas water :Y)
Morgen wegen én meten, spannend!

Dame23

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 22:19

Volgens mijn heb bijna iedereen weegdag morgen ja!! Naja succes en ben benieuwd!

Somyo Goed zo! lekker hoor.

Tarzan Weltruste!!

Mandy wat voor workout is dat? en is het op youtube te vinden?

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 22:36

Jillian Michaels, is ook een topic over op bokt! Als je die even opzoekt (staat ook bij mensenwelzijn) staan meteen de linkjes van de work outs erbij :)

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 23:15

Spierbal training gedaan in de sportschool en een net dagje wat eten betreft. Ik ben tevreden! :)

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 00:00

ben altijd slecht in namen onthouden, dus heb even de onderwerpen onthouden :)

Zag een lekker recept kip-wrap langs komen. Heerlijk, maar vinden jullie dat nooit een gedoe om te eten? Hier wordt dat altijd knoeiboel :P Maar kan het wel weer eens maken.

Springtouwen idd mee oppassen. Heb dat ooit eens gedaan en had toen EN last van mijn knie (gewoon niet aangedacht dat die dan weer overbelast zou raken) en heb geloof ik 4 dagen hevige pijnen in de scheenbenen gehad. Kon bijna niet lopen zeg, zoveel pijn.

Ik zie wat work-outs voorbij komen. Ga ik ook weer eens induiken, al probeer ik het vooral te zoekn in werk-op-stal en werk-in-het-huis.

Weegdag... eerlijk gezegd sta ik elke morgen op die weegschaal. Niet goed, maar is bijna verlsaving. Ik MOET mezelf gewoon wegen anders vraag ik me de hele dag af wat ik weeg... Maar ja, ik moet ook altijd als ik de deur uitga controleren of ik mijn sleutels bij me heb... terwijl ik die emt een keychain aan me broek heb zitten. Dus las ik hem de eerste keer mee had, de tweede, derde etc keer ook. En toch doe ik een 4x-controle check. Heb een kleine afwijking zullen we maar zeggen :P

Heb vanavond niet gesnoept *\o/* hoewel manlief een aantal uurtjes weg was en de kids op bed lagen. Leve de Pocket-Frogs als afleiding :+

Mijn lijstje van vandaag:

O glas ontbijtdrink
10: niks want anders had ik gaan snoepen want ik zat me te irriteren dat die CV-monteur er nog niet was...
12: 2 bruine bth kip-komkommer en een glas melk
15: heel fout: roze koek :9 en chocomel (die is bijna op en heb mezelf beloofd geen nieuwe te halen hoewel ik er echt aan verslaafd ben.)
18: kerrie-rijst met gehakt (kleine portie), een ei en veel komkommer en tomaatjes

(oja en ik heb me rond 13 uur verslingerd aan ongeveer 5 paaseitjes... :o )

Weinig bewogen vandaag maar misschien komt dat vanavond nog goed ;) }>

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 00:08

Oei succes met je chocomel verslaving, het is natuurlijk ook lekker. :) Mooi dagje! En ik kan ook niet van paaseitjes afblijven. Het liefst pak ik een handje in plaats van één. :')

Hier gaat het goed, heb koekjes op maar ach ze waren lekker. :D Zonet een honderden foto's besteld. *\o/* (ik maak overal foto's van en sleep nog weleens foto-albums mee om ze aan mensen te laten zien :')) En heb een rijbroek besteld in een kleinere maat! Echt he, als ik vorig jaar had geweten dat ik het afvallen weer op zou pakken en dit keer meer dan 6 kilo af zou vallen zonder terug te vallen in het oude patroon... :P
En helaas heb ik ook een singelverlenger moeten kopen want me paard word steeds dikker. Alleen zag ik dat pas nu op de foto, tsja als het om je paard gaat en je verliefd op haar bent valt je zoiets niet op en vind je haar gewoon prachtig zoals ze is. <3 (nee ze is niet gevaarlijk dik, ze krijgt niet eens brok)

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 08:52

Goedenmorgen iedereen!
Ik heb nu mot met me ouders, zij verbieden me verder af te vallen. Pff, moet ik toch zelf weten, alsof hun daar iets over te zeggen hebben!!!! -:(- Argghhttt ben zo boos!
Wel stom dat ik me moeder nu niet meer als afvalmaatje heb.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 09:03

Hannahaapje, wat vervelend zeg dat je niet verder mag afvallen van je ouders maar jij bepaald toch nog altijd wat je eet? Dus als je gewoon oplet met wat je eet moet het toch wel goedkomen? (Of zie ik dat alleen maar zo simpel? :'))
Hoeveel wil je er eigenlijk nog vanaf?

Mijn gewicht schommeld zich wat af maar ach vanmorgen stond ik weer op m'n -1,2 dus ik ga vrolijk verder, ik voel mij er echt goed bij en mijn ouders zijn blij met het gezonde eten en profiteren ervan mee (M'n pa heeft gisteren zelfs 200 gram broccoli bij z'n boterham gegeten! Iets wat hij eerder nooit zou doen :D

M'n paashaas heeft geen gezicht meer die heb ik gisteren opgegeten, vandaag wil ik proberen eraf te blijven! :P

Winner91

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 09:05

@hannahaapje, hoeveel weeg je nu en hoelang ben je? Wel vervelend!

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 09:20

Ik kom net uitmijn bed en zie dat ik me miskeken heb op de tijd dat de pilates les begint. Beetje stom! Ga zo maar een beetje thuis pilatessen :P

Hannahaapje, ze mogen je verbieden af te vallen, maar ze kunnen nooit weigeren dat je gezond wilt eten. Als jij een gezond eetpatroon hebt dan stagneert het afvallen uiteindelijk op een gewicht waar je je ook goed bij voelt.

Mijn moeder zit nu ook steeds te zeuren dat ik moet stoppen en dat ik doorsla. Ze ziet me ook liever een zak chips leegeten dan dat ik een sinaasappel eet. Foutje in mijn opvoeding zullen we maar zeggen :P

CrazyIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 09:52

Ik ga vandaag een dagje weinig tot niet eten tegemoet: opgestaan met 38,5 graden koorts, hoofdpijn, misselijk en de eetlust is er niet echt, pfff dit wordt een leuk dagje in de zetel met veeel thee...

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 10:02

Beterschap CrazyIris :(

Hannah, ben ook benieuwd hoeveel je weegt en hoe lang je bent :)

Yeah ik woog vanmorgen 81.5! :) Ik voel mij ook goed bij mijn dieet van mijn dietiste :) ik heb nog geen paasei of iets gehad hihi :D

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 10:13

hannahaapje schreef:
Goedenmorgen iedereen!
Ik heb nu mot met me ouders, zij verbieden me verder af te vallen. Pff, moet ik toch zelf weten, alsof hun daar iets over te zeggen hebben!!!! -:(- Argghhttt ben zo boos!
Wel stom dat ik me moeder nu niet meer als afvalmaatje heb.

:(:)

Beterschap Iris!

Regallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 10:20

CrazyIris: Beterschap, hopelijk voel je je snel wat beter

Madeira: Goed bezig, ik heb ook nog geen paasei gehad, maar haal ze dan ook gewoon niet in huis.

Dais_: Hoe lang ben je en hoeveel weeg je nu? Oudes kunnen inderdaad niet verbieden om gezond te eten, maar als mijn ouders zouden zeggen dat ik doorsla dan zou ik hier toch over na gaan denken.

Tarzan: Goed dat je zelfs je vader mee kunt krijgen. Wat ik hier ook probeer, vriendlief gaat gewoon heerlijk naast mij een zak chips leeg kanen en dan ook nog vragen of ik wat wil :o ..

Hannahaapje: Rot hoor, wat is je gewicht nu, waar ben je vandaan gekomen en hoe lang ben je? Misschien moeten je ouders even wennen aan je nieuwe ik? Misschien is het een goed idee om andere mensen ook om hun mening te vragen.

Daniella: Ik heb je recept gekopieerd en geplakt lijkt me erg lekker. Gaan we dan ook zeker uitproberen.

Roosch: Balen van je rotdag. Die stomme sollicitaties ook. Mijn contract loopt tot eind mei en dan heb ik ook geen werk meer. Ben druk aan het solliciteren, maar wil voor geen meter lukken. Afwijzingen, afwijzingen en afwijzingen met als reden dat ze zo'n 300 brieven hebben ontvangen.. Pff, probeer daar maar is tussen op te vallen. Tips zijn welkom ;)..

Ik voel me gelukkig wat beter. Niet meer zo misselijk, nu alleen nog flink verkouden. Gister ging eten ook goed. Tot ik een bonbon wou proberen, toen kwam de misselijkheid weer opzetten. Wel goed eigenlijk want nu kan ik ze ook prima laten staan. ;)..

Vandaag weer lekkere gezonde dingen op het menu staan, behalve het avondeten. Weet iemand nog een gezond recept met Shoarma?

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 10:27

Ga weer wat meer proberen mee te praten

@Crazyiris beterschap!
@Madeira_ fijn he als je je gewoon goed voelt bij het dieet, dan heb je niet echt het idee dat je aan het lijnen bent
@Regallie gelukkig weer wat beter. Gezonde Shoarma uhm weet ik zo even niet

Ik ga vanmiddag bij mijn oma maar even op de weegschaal staan, ben toch benieuwd haha en de onze is kapot.. Al heb ik maar een beetje een idee

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 10:27

@hannahaapje: probeer een goed gesprek met je ouders aan te gaan, ze zijn vast en zeker heel trots op wat je bereikt hebt, maar ze zijn waanzinnig bezorgd en bang dat je doorslaat. Betrek hen bij je voeding, motiveer je gezonde keuzes, indien nodig, maar ook de goede vetten e.d. die je eet, zo kun je hen enigszins de wind uit de zeilen nemen en blijven jullie in gesprek, heel veel succes.
Ben zelf ook moeder en dochter is nog jong en prachtig figuurtje, maar ben doodsbang dat ze zichzelf te eens te dik zal gaan vinden/eeen negatief zelfbeeld ontwikkelt, zelf ben ik echt een emo-eter en probeer op beide zijden allert te zijn en bespreekbaar te houden...

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 11:03

morge allemaal,

mag ik weer met jullie mee komen praten? het afvallen ging redelijk (8 kilo in 2,5 maand) maar ik ben aan het verslappen! er gebeurd nu helemaal niets meer en ik ben zelfs aangekomen. In maten:
Startgewicht: 85,6 kilo
Laagste gewicht: 77,2 kilo
Laten komen tot: 78,8 kilo
Nu: 78,3
Jullie zien, ik heb een heule harde schop onder de bips nodig.

Ik heb al die tijd wel redelijke meegelezen, maar hoop door weer echt mee te praten wat meer gemotiveerd te blijven. Zeker zo rond deze moeilijke dagen

Mereltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 11:04

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 11:10

Regallie schreef:
Dais_: Hoe lang ben je en hoeveel weeg je nu? Oudes kunnen inderdaad niet verbieden om gezond te eten, maar als mijn ouders zouden zeggen dat ik doorsla dan zou ik hier toch over na gaan denken.

Ik ben 1.80 en weeg 72.7kg. Ik wil naar de 70, en als het nog even lukt naar de 68. Ik eet gezond en voldoende (ik denk dat ik het meeste eet van alle mensen in dit topic :o ). Ik kom vrijwel nooit onder de 1800 kcal uit, zit vaak tussen de 2000 en 2200 zelfs. Ik sport geregeld omdat ik het leuk vind (2x per week fitness, 1 x per week pilates, hardlopen en wandelen).

Ik fiets tegenwoordig meer omdat ik de benzine niet meer kan betalen en ik kan sinds een maand ook weer paardrijden wat ik dus ook weer ben gaan doen :j Dus mijn ma denkt dat ik nu 'doorsla' omdat ik meer beweeg (als je het fietsen en paardrijden meetelt), maar ze baseert het niet op mijn eten. Zoals ik al eerder schreef, ze is gewoon gelukkiger wanneer ze me chips of chocola ziet eten. Als ik om een sinaasappel vraag dan krijg ik een hele vieze blik... Alsof ik iets heel ergs ga doen. Even voor de duidelijkheid, ik woon al 6 jaar niet meer thuis hoor, maar kom er geregeld over de vloer ;) Mijn zus heeft in het verleden (en dan spreek ik over ruim 10 jaar geleden!) wel een eetprobleem gehad. Ze ging van 95 kg naar 55kg op een paar maanden tijd. Ze at alleen maar afslankpillen en verder niks. Ze ging geregeld neer, haar menstruatie stopte en ze had verschrikkelijk haaruitval. Mijn ouders hebben nooit iets gezegd van 'doorslaan' of iets dergelijks tot ik met haar was gaan winkelen en ze continu op de grond lag. Ik was toen zo boos en heb er niet eens overeind geholpen. Ik weet nog dat de omstanders dat heel vreemd vonden, maar ik was gewoon kwaad omdat ze het zelf deed! Omstanders hebben haar thuis gebracht en ik herinner me vooral dat ik kwaad was omdat ik haar fiets ook mee naar huis moest fietsen haha :') Mijn ouders zagen toen pas in hoe erg het eigenlijk was.
Ik weet des te meer hoe belangrijk gezonde voeding is (en mn zus nu gelukkig ook haha). Dat ze dus uitgerekend tegen mij zegt dat ik niet moet doorslaan schoot me echt verkeerd en dat heb ik dus ook duidelijk gemaakt :Y)

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 11:13

Ik wilde ook het meten beetje bijhouden, maar kom steeds anders uit.
Doe het volgens mij niet helemaal goed, dus laat het maar even voor wat het is

Regallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 11:45

Oke Dais, in dat geval zeg ik ene oor in andere oor uit ;). Snap dat na zo'n gebeurtenis het vervelend is als je ouders er ineens over doorslaan beginnen.
Gewoon lekker door gaan zo en extra beweging kan nooit kwaad.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 11:49

Wat erg van je zus Dais, dan kan ik mij inderdaad wel voorstellen dat je ouders wat voorzichtig zijn. :)
Regallie, volgens mij is shoarma niet heel gezond te krijgen, tenzij je het zelf maakt. http://www.24kitchen.nl/recepten/gezonde-shoarma Wat je bijvoorbeeld wel zou kunnen doen, is de knoflooksaus zelf maken met magere mayonaise of yogonaise. Dat scheelt alweer. (Of yoghurt, ook erg lekker)

Ik ga vandaag lekker een stuk wandelen of fietsen, even eruit na al dat zieken gedoe. bah!
Mijn lijstje voor vandaag:
O: 2 rijstewafels chocopasta, 1 hagelslag
T: sinaasappel
L: 3 pompoenpitboterhammen, kaas komkommer en schouderham
T: crackers of ontbijtkoek
A: rozemarijn aardappels uit de oven + kipfilet of vis + salade + kloddertje yogonaise.

Regallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 12:03

Nee ik was er al bang voor dat shoarma niet gezond te krijgen is ;). Ik maak er gewoon wat rijst bij en een lekker sausje met yoghurt, knoflook en komkommer. Heb geloof ik ook nog wat sla en pitabroodjes.. We maken er wel wat gezonds omheen ;)

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 12:09

is tzaziki niet lekker bij de shoarma? dat is toch wel gezond te maken? of gaat het om het vlees?

Regallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 12:11

Ja wollie dat wou ik er bij maken met yoghurt komkommer en knoflook. En dat gebruiken als sausje zeg maar. Daarnaast een lekkere salade en wat rijst en dan heb ik naast de shoarma het wel redelijk gezond weten te houden dacht ik zo;)