Regallie schreef:Dais_: Hoe lang ben je en hoeveel weeg je nu? Oudes kunnen inderdaad niet verbieden om gezond te eten, maar als mijn ouders zouden zeggen dat ik doorsla dan zou ik hier toch over na gaan denken.
Ik ben 1.80 en weeg 72.7kg. Ik wil naar de 70, en als het nog even lukt naar de 68. Ik eet gezond en voldoende (ik denk dat ik het meeste eet van alle mensen in dit topic
). Ik kom vrijwel nooit onder de 1800 kcal uit, zit vaak tussen de 2000 en 2200 zelfs. Ik sport geregeld omdat ik het leuk vind (2x per week fitness, 1 x per week pilates, hardlopen en wandelen).
Ik fiets tegenwoordig meer omdat ik de benzine niet meer kan betalen en ik kan sinds een maand ook weer paardrijden wat ik dus ook weer ben gaan doen
Dus mijn ma denkt dat ik nu 'doorsla' omdat ik meer beweeg (als je het fietsen en paardrijden meetelt), maar ze baseert het niet op mijn eten. Zoals ik al eerder schreef, ze is gewoon gelukkiger wanneer ze me chips of chocola ziet eten. Als ik om een sinaasappel vraag dan krijg ik een hele vieze blik... Alsof ik iets heel ergs ga doen. Even voor de duidelijkheid, ik woon al 6 jaar niet meer thuis hoor, maar kom er geregeld over de vloer
Mijn zus heeft in het verleden (en dan spreek ik over ruim 10 jaar geleden!) wel een eetprobleem gehad. Ze ging van 95 kg naar 55kg op een paar maanden tijd. Ze at alleen maar afslankpillen en verder niks. Ze ging geregeld neer, haar menstruatie stopte en ze had verschrikkelijk haaruitval. Mijn ouders hebben nooit iets gezegd van 'doorslaan' of iets dergelijks tot ik met haar was gaan winkelen en ze continu op de grond lag. Ik was toen zo boos en heb er niet eens overeind geholpen. Ik weet nog dat de omstanders dat heel vreemd vonden, maar ik was gewoon kwaad omdat ze het zelf deed! Omstanders hebben haar thuis gebracht en ik herinner me vooral dat ik kwaad was omdat ik haar fiets ook mee naar huis moest fietsen haha
Mijn ouders zagen toen pas in hoe erg het eigenlijk was.
Ik weet des te meer hoe belangrijk gezonde voeding is (en mn zus nu gelukkig ook haha). Dat ze dus uitgerekend tegen mij zegt dat ik niet moet doorslaan schoot me echt verkeerd en dat heb ik dus ook duidelijk gemaakt