[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Palmera

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 10:58

@Fennadev: zit je in Spanje of zuid-amerika? Een spaanse apotheek kan en mag niet meer voor je doen dan je een zwangerschapstest verkopen. Of een nieuwe pil.
Voor alle andere zaken en/of problemen verwijzen ze je door naar een gynaecoloog. Zij willen namelijk onder geen beding verantwoordelijk zijn voor schade aan een eventuele ongeboren baby en trekken overal hun handen vanaf.
Verder kun je wél zonder al te veel moeite aan zware slaappillen, antidepressiva en stevige pijnstillers komen. Als je er maar niet bij verteld dat je een menstruatieprobleem (misschien zwanger) hebt. Dat is Spanje....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 12:28

Ik zou me met 8 dagen nog niet zo veel zorgen maken. Ik heb ook wel eens wat langer doorgebloed (een paar keer een maand zelfs) en het is niet goed, het is niet de bedoeling, het is vervelend, maar het is niet per se een gigantisch probleem. Wanneer ben je terug in Nederland? Zou het eigenlijk tot die tijd aankijken.

Met een Nederlands recept zul je ook moeite hebben met het krijgen van een pil in Spanje overigens. Gewoon doorgaan met de strip die je hebt aangebroken en dan zal je lichaam vanzelf stoppen met bloeden

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 22:06

Ik zit in Sevilla (Spanje) en weet 100% zeker dat ik niet zwanger ben :P
Zo wel, dan zou t of al zichtbaar moeten zijn qua veranderingen in gedrag etc of ik zou vreemd moeten gaan :')

Ik ga pas 25 mei weer terug, ik ga ook gewoon verder met slikken, ging mijn strips door slikken zodat ik niet ongesteld werd. Niet als anticonceptie. :+ Maar mijn systeem is een beetje in de war door de vergeten pil (die ik overigens keurig binnen 12 uur alsnog genomen heb)

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 11:14

Dat jij weet dat je niet zwanger bent is prima. De apotheek kan en mag daar niets mee.

Maar je bent er nog maar twee weken, dus dan is het imo beter het gewoon uit te zingen en in NL naar je eigen HA of gyn gaan. :)

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 23:15

Pffff.... Ik heb het idee dat ik echt 5 kilo ben aangekomen sinds ik met m'n nieuwe pil begonnen ben.... Heb echt het idee dat ik vocht vasthoud bij mijn buik ofzo. Iemand bekend met deze bijwerking?

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 23:51

Kan zeker! Leg het eens voor aan je HA en hou eens een tijdje je gewicht en buikomvang bij. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 10:23

Mijn mirena wordt 25 mei geplaatst! *\o/*

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 19:31

Nu ik het me zo bedenk ben ik sinds de pil ook van 58 kg naar 70 kg gegaan en ik ben zelfs meer gaan bewegen dan toen :+

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 20:28

Eloya schreef:
Hier mensen ervaring met nuva ring of implanon?

Nuvaring heeft voor mij drie maanden perfect geholpen. Totdat ik hem in de vierde maand kwijt ben geraakt. Daar kwam ik pas drie dagen later achter. Daarna nog drie/vier maanden geprobeerd maar ik had constant doorbraakbloedingen, ik kon geen dag meer zonder maandverband.

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 09:36

Na lange tijd kom ik weer eens in dit topic kijken en binnen vallen.

Ik gebruik al jaren de pil, libido 0,0. Menstruatie is laatste tijd ook niet geweldig. Nu wil ik graag overstappen op de mirena spiraal. Zijn er mensen hier met ervaringen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 09:44

Valerie93 schreef:

Ik gebruik al jaren de pil, libido 0,0. Menstruatie is laatste tijd ook niet geweldig. Nu wil ik graag overstappen op de mirena spiraal. Zijn er mensen hier met ervaringen?

Gebruik even de zoekfunctie, deze vraag wordt ongeveer elke pagina gesteld en er staan door het topic heen echt enorm veel ervaringen met de mirenaspiraal.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 09:48

Ik had net controle of m'n spiraaltje goed zit en die zit perfect *\o/* Ben nu sinds vorige week donderdag ongesteld en het mag wel weer ophouden van mij, al is het qua bloedverlies al vele malen minder dan zonder spiraaltje :j

Valerie93 bij mij zit hij er nu 7 weken in en het bevalt me tot nu toe dus prima :j

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 10:34

Valerie93 schreef:

Ik heb hem nu 6 weken, vrijdag voor controle en ik ben hardstikke tevreden!
Doordat ik eerder aan de prikpil zat was mijn menstruatie gestopt, en is ook niet weer opgang gekomen door de mirena, dus dat is fijn. Mijn libido was zeker toen ik de prikpil en mirena tegelijk (De prikpil was nog niet uitgewerkt toen in de mirena kreeg)had behoorlijk hoog maar nu weer normaal. :o Had wel moeite met het plaatsen en uiteindelijk onder een roesje geplaatst, en voel er nu niks meer van.

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 10:39

Nu mensen het over gewicht en pil hebben, ik ben ook van 55 kg naar 68 kg gegaan..

Lisa__Beau

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 11:25

Ik ben sinds gebruik van de pil van 63 naar 76 gegaan. Heb helaas wat problemen met mn hormonen maar gelukkig na lang zoeken 'groen licht' gekregen voor n koper spiraal. Ik ben erg benieuwd wat dit met mn lichamelijke klachten/bijwerkingen gaat doen! :j

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 21:20

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de Ladycomp? Het lijkt mij een handig apparaatje maar 400-500 euro ervoor uitgeven vind ik wel veel := Er zijn volgens mij geen vergelijkbare methodes die ook zo betrouwbaar zijn geloof ik, of wel?

Ik wil graag van de pil af, spiraaltje is geen optie ivm kinderwens binnen 5 jaar en ik wil gewoon niet zo'n ding in mijn doos :+

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 21:30

Lady Comp vraagt wel onwijs veel discipline, elke dag meten voor het opstaan.

maar ik vind de lady Comp ook niet ideaal, je weet niet hoelang zaad blijft leven immers. Vind ik ook nadeel van bv ovulatietesten, zelfs al ben ik nog niet vruchtbaar als man superzaad heeft dan 4 dagen blijft leven dan kan ik alsnog in de problemen komen.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 12-05-16 21:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 21:32

Interessant Aranel. Vraag me wel af hoe ze dat dan doen als je koorts hebt enzo. Ik ben iemand die niet door heeft koorts te hebben, dus zou vertekend resultaat kunnen zijn.
Weet het zo goed niet...
Zou inderdaad ervaringen willen horen/zien.

Ik ben wel erg tevreden over spiraal, hebt er ook die 3 jaar kunnen blijven en verder merk je er niets van. Maar versta het erg goed dat je het niet zou willen hoor.

guusjew

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 21:43

Zijn er ook mensen die niet tot weinig zijn aangekomen door de pil?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 21:47

guusjew schreef:

Ik :) Heb wel iets meer vormen gekregen erdoor, zo begonnen mijn borsten wat te groeien en leken mijn heupen wat breder te zijn, maar tot ik ging studeren was ik nog best een plankje. Uiteindelijk komt elk pondje toch echt door je mondje, het kan alleen wel zijn dat je, gestuurd door hormonen, meer honger krijgt.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 21:47

Ik guusje! Geen kilo dr bij of dr af... sowieso amper bijwerkingen. Geen depressie o.i.d. en libido zit ook zeker goed :+
Alleen cupmaat is iets veranderd.

Wil wel na de zomer over op een spiraaltje maar dat is gewoon puur gemak.

guusjew

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 21:48

Ohh oke mooi ik kreeg al een hardverzakking!

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 21:50

Ik ben wel wat aangekomen door de pil, maar dit heb ik er inmiddels ook weer dubbel afgewerkt. Het is niet zo dat je permanent zwaarder wordt! Ook verschilt het effect wss bij iedereen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 21:55

guusjew schreef:
Ohh oke mooi ik kreeg al een hardverzakking!

Het is wel een bekende bijwerking hoor, ik ken maar weinig vrouwen die geen veranderingen hebben gezien in hun lichaam nadat ze aan de pil zijn gegaan. Maar in welke mate en hoe ver je dat laat komen heb je natuurlijk zelf in de hand

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 23:26

Emmaa_ schreef:
guusjew schreef:

Ik :) Heb wel iets meer vormen gekregen erdoor, zo begonnen mijn borsten wat te groeien en leken mijn heupen wat breder te zijn, maar tot ik ging studeren was ik nog best een plankje. Uiteindelijk komt elk pondje toch echt door je mondje, het kan alleen wel zijn dat je, gestuurd door hormonen, meer honger krijgt.

Niet helemaal waar. Het kan ook komen door meer vocht vasthouden of een verandering in metabolisme als ik me niet vergis.