Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 13:35

Wat een enorme prestatie Suliko! Moet zeggen dat ik het wel leuk vind om een keer een "vermoeide" foto te zien zoals op de trappen. Zien wij dat jullie het ook weleens wat zwaarder hebben ;)

Heel leuk verslag om te lezen en prachtige foto's. Wat heb je een geluk gehad dat je met je val het er relatief goed vanaf hebt gebracht!
En, smaakt het naar meer?

IMAY1990

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 15:19

Super gedaan Suliko

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 18:16

Dankjewel allemaal! <3

SV, heel benieuwd ook naar jouw verslag! En ja, ben heel blij met de foto's, vooral omdat ik alle automatische camera's in de bosjes totaal niet doorhad en daar heel suf op sta, zelfs met een hand voor mijn hoofd of dat ik volledig de andere kant op kijk. :')
Ik vind de handschoentjes prima zitten! En vindt ze heel fijn in gebruik. Paar keer niet gebruikt, maar het scheelt zo in er niet over na hoeven te denken, omdat je automatisch de stok weer naar voren sleept en naast je neerzet op de juiste plek, er dan in hangt en dus niet iets van je armen of hand hoeft aan te spannen om het handvat vast te pakken. Vervolgens laat je de stok weer los tot je hem automatisch weer naar voren brengt, dus je hoeft niet je hand of polsen te draaien. Scheelt in spierspanning/verzuring van je armen of telkens je hand/polsen draaien, het gaat dan zo vanzelf!
En dit keer was ik ook heel dankbaar voor ze als handbescherming bij vallen. :+
Hoe voelen jouw benen vandaag?

Ik heb me wel geërgerd aan veel stokgebruikers die als ze ze niet gebruikte, de scherpe punten naar achter gericht hadden in plaats van naar voren. Ik heb geleerd dat je de punten altijd naar voren houdt als je ze horizontaal vasthebt, zodat je ziet wie je prikt en je niet iemand achter je per ongeluk neersteekt. Ik werd al in mijn been geprikt terwijl ik bij de start stond door een vrouw, haar erop aangesproken en ze was heel blij met het advies, gaf ook toe dat ze voor het eerst met stokken liep. Daarna heb ik het opgegeven, want meer mensen waren niet bedachtzaam met die stokken bezig dan wel. Zoveel die de punten naar achter staken, gewoon vergeten dat er mensen naast je of achter je kunnen lopen en vol met die dingen gaan zwaaien. :')

Lekker bezig Samantha!

BusyMissy, haha dat snap ik! Ik heb nog wat oncharmante foto's, al was ik daar niet per se moe, vooral niet aan het opletten. Maar mijn geconcentreerde koppie op sommige foto's zegt, denk ik, wel genoeg over dat het niet per se makkelijk was. :')
Jaa smaakt zeker naar meer! En het geeft ook vertrouwen voor Slovenië. Het was ook een leerzame ervaring, conditioneel zit het echt goed qua klimmen en dalen. Maar mijn billen, kuiten en bovenbenen mogen nog sterker worden, dus meer krachttraining en gerichte heuveltraining, daar heb ik gelukkig nog even voor. :D

Ik heb vandaag 2,5 kilometer gelopen met een cliënt waarmee ik het hardlopen op ga bouwen. Zo leuk! Was voor mij een goede herstelactiviteit, 5x 2 minuutjes rennen en tussendoor 1,5 minuut wandelen.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 18:27

Supertof verslag Suliko en wat heb je het knap gedaan!! _/-\o_ Gefeliciteerd!! *\o/*

Ik hoop dat ik na mijn trailmarathon ook zo’n lekker gevoel heb.. behalve die val dan :')

Goed bezig Samantha en wat fijn dat je weer lekker kilometers kunt maken Sherivey!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-25 19:17

Suliko mijn bovenbenen heb ik flink spierpijn in, die ga ik dus ook nog wat extra trainen. De rest eigenlijk nauwelijks, klein beetje in de bilspieren.
Mijn vriend kneep me net boven de knie in mijn been in de auto en ik schoot voor mijn gevoel een halve meter omhoog en riep heel hard au! Even voelen of jij hier ook pijn hebt zei hij. We lagen daarna helemaal in de slappe lach in de auto.

De stokken hou ik idd ook met de punten naar voren. Dat doe ik al als ik samen met mijn vriend loop.
Sommigen slingerden ze echt in het rond ja :').
Ik zal nog eens een poging doen met die handschoentjes, misschien moet ik gewoon wennen.

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 20:04

Benieuwd naar jouw verslag sv, vind het echt leuk om jullie ervaringen te lezen.

Ik had vandaag 8km duurtraining staan. Vond het best warm nog. Voor het eerst water mee voor onderweg, dat was wel lekker.
Ik rende op een bospad toen er vanachter ineens een buizerd zó dicht over mijn hoofd vloog dat mijn haren ervan wapperden, hij vloog daarna het pad voor mij een stuk vooruit en ging daarna in een boom zitten. Ik dacht, wow dat is gaaf! Totdat hij weer terug kwam vliegen, Jeetje dan zijn ze toch wel erg groot. Ik sloeg net een ander pad in en toen is hij mij nog een klein stukje gevolgd. Bedacht me daarna dat hij misschien ergens een nest had zitten en mij in de gaten hield of weg wilde jagen. Gelukkig viel hij niet aan, want daar hangen toch een paar beste klauwen onder.

Even verderop kwam ik deze bloemetjes als grote bedden tegen onder de bomen en langs de weilanden. Ze roken echt heel lekker, weet iemand wat dit is?
Afbeelding
Het verbrande bos begint er alweer groen uit te zien, de natuur herstelt snel
Afbeelding
Sommige stukken waren nog wel echt zwart
Afbeelding
Hier kun je ook goed zien dat de brand bij het weiland gestopt is.
Heb lekker gelopen vandaag, bewust wat sneller dan in de training stond omdat dat tempo voor nu relaxed voelde.
Morgen naar de bloedbank, dus dan een dagje rust en dan woensdag weer een intervaltraining.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 20:31

Namiro, wat heb jij ook alweer op de planning staan? Staat me iets bij van grote plannen, maar ook iets dat onverwachts niet doorging, of was dat afgelopen zomer?

Supervixen, wat aardig van je vriend. _O- Mijn kuiten vallen ook nog wel mee, maar mijn bovenbenen zijn inderdaad ook het ergste. Al voelde ik die al afgelopen dinsdag bij de massage, dat ze veel gedaan hadden afgelopen maanden, dus niet gek dat nu al helemaal te voelen zijn. := Je bovenbenen gebruik je enorm met zowel het afdalen als klimmen, daar hadden we het al over natuurlijk! Maar fijn dat het verder mee valt, je hebt ook echt veel hoogtemeters getraind de afgelopen maanden!
Moet je doen met die handschoenen, ik vind het met dat lange klimmen top.

BM, dat is lelietje-van-dalen! Je hebt ook daslook, lijkt erop, maar de bloemetjes daarvan zijn hoekig in plaats van bol, dat ruikt naar knoflook, kan je pesto van maken. Toevallig liep ik zaterdag door een veld daarvan, dacht eerst lelietje-van-dalen, tot ik de knoflookgeur rook. :')
Het was zeker warm vandaag! En een intimiderende ervaring met de buizerd, zou goed kunnen dat hij zijn nest aan het verdedigen was, gelukkig bleef het bij intimideren.
En wat mooi dat groen in het verbrande bos, echt fijn dat het de afgelopen tijd heeft geregend.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 21:23

Haha! Lekker grapje van je vriend SV! :D

BusyMissy, dat is indd een vogel die ergens een nest heeft zitten. Je kunt het melden bij de gemeente.. dan zetten ze er waarschuwingsborden neer. Staan hier ook in het bos..
als zo’n vogel je aanvalt doet dat echt behoorlijk pijn en kan voor flinke verwondingen zorgen!

Lelietjes-van-dalen! <3 Heerlijk!!!
Mijn opa en oma hadden er vroeger de hele tuin vol mee staan.. spul woekert als een malle.. maar dan plukte we vaker een bosje voor in huis.

Suliko, 6 juni staat de Mozart trail in Oostenrijk op de planning. 45 km met 1900 hm..
Hopelijk dit weekend 38 km meepakken in Luxemburg als grote test…
Zeer benieuwd of mijn blessure dat houdt.. als ik die kan uitlopen heb ik er wel vertrouwen in… anders wordt het een drama…

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-25 22:00

Ga je lus 2 lopen van de Mullerthal trail? Die is fantastisch mooi. Heb hem al twee keer gelopen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-25 22:12

Hier mijn verslag van zondag.

Vrijdag zijn we richting de Vogezen gereden, we hadden een heerlijk vrijstaand huis in de plaats Metzeral. Meteen 's avonds een wandeling van 6km gedaan met 285hm bovenop een berg. Het was koud en regende.
Zaterdag hebben we meerdere wandelingen gedaan, bij elkaar zo'n 20km met 700hm. Bovenop de bergen was het erg fris, zo'n zes graden met flinke wind.

Afbeelding

Ik dacht 's avonds echt: hier krijg ik morgen spijt van, dat worden hele zware benen. Maar ja, als wij op vakantie zijn willen we alles zien en zijn dus veel op pad.
Trailrugzak 's avonds alvast ingepakt, waterdicht jasje erin gedaan en lange mouwen.

Maar zondagochtend scheen de zon, de wind was zo goed als weg en het was ook warmer. Dus korte mouwen aan, waterdicht jasje eruit.
Naar de startlocatie gereden, nummer opgehaald, nog wat gegeten en wachten bij de start.

Afbeelding

Mijn vriend had grote twijfel of hij de hele afstand zou kunnen afleggen, hij had al bijna een maand niet gelopen omdat hij last van zijn scheen had.
We zijn lekker achteraan gaan staan bij de start en om 10 uur klonk het startschot. Meteen net als Suliko 700 meter steil zigzag dalen en meteen merkte ik dat dit wel even andere koek is dan de heuveltjes in NL. Erg zwaar voor de bovenbenen die lange afdaling. In tegenstelling tot Suliko, die de heuvels in flink tempo af rent, ben ik wat voorzichtiger. Ben altijd bang om te vallen en ben ook niet de jongste meer :P.
Na de eerste afdaling, op zo'n 7km volgde een prachtig stuk op een single track door het bos met daarbij een klim van zo'n 350 meter. Net als Suliko heb ik geen foto's gemaakt op de pittigste stukken omhoog, ik was te druk met klimmen.

Afbeelding
Afbeelding

Ik voelde dat ik hele goede benen had en kon op aardig tempo power hikend omhoog met de stokken. Daarna weer een pittige afdaling met schitterende uitzichten en toen waren we al bij de eerste VP op 14km.

Afbeelding
Afbeelding

Inmiddels zweette ik me al kapot, mijn shirt was al helemaal doorweekt, dus ik heb daar meteen mijn drinken aangevuld en goed gedronken en ook wat gegeten. Bij de vp hadden ze van alles: chips, zoutjes, winegums, gebak, cake, balisto, fruit, echt veel keus.
Daarna door naar de tweede klim, op naar de Grand Ballon, waar ik van tevoren best tegen op zag, want die was meer dan 500m omhoog. Ondanks dat ik het zwaar had, had ik geen enkele keer het idee dat het te zwaar was. Mijn vriend bleef daar wat achter, maar we konden we toch her en der wat mensen inhalen. Helemaal bovenaan waren we vlakbij de Grand Ballon en stond er een groepje zeer enthousiaste Fransen die ik van ver al kon horen. Ze moedigden iedereen hard aan. Bij mij werd er zelfs een dansje gedaan en er was ook een man in dinopak. Dat gaf wel weer energie!

De Grand Ballon staat bovenop de berg.
Afbeelding
Afbeelding

Daarna weer een stuk dalen en wat stijgen door het bos, waar we ook regelmatig wandelaars passeerden die ons aanmoedigden. Superleuk!
Bij de tweede VP kwam de 24km er ook bij. Die VP was echt te druk, niet fijn. Mijn vriend raakte er een beetje van slag van. Dus snel bijgevuld en nauwelijks iets gegeten en weer door. Toen waren er wat relatief vlakke kilometers bovenop de bergen, die we lekker door konden lopen. We kwamen toen ook nog langs een stuwmeer.

Afbeelding
Afbeelding

De laatste wat langere klim van bijna 300hm zoog het leven echt uit je, die ging heel steil omhoog met aardig wat stenen op het pad. Veel mensen die daar zo goed als stil stonden. Mijn vriend had het heel zwaar en ik moest een tijdje wachten tot hij er ook was. Zat er bovenaan ook nog een fotograaf :=.

Afbeelding
Afbeelding

Daarna was het nog iets meer dan 3km en 70hm. Mijn vriend werd emotioneel en zei: ik ga het gewoon halen!
Ik zei: Nee, we gaan dit samen gewoon halen!
Zo mooi wat deze sport met je kan doen.
Bij het laatste klimmetje waren de benen er wel aardig klaar mee, superblij dat we beiden de finish haalden en binnen de tijd!
Wat heb ik genoten en ik was zo blij dat ik goed had getraind!

Trots!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bij het huisje terug hadden we natuurlijk geen trek, dus eerst douchen en even bijkomen. Daarna toch maar wat eten gehaald bij de pizza kar in het dorp en dat ging er goed in.

Afbeelding

Mijn hillscore ging ook als een raket.

Afbeelding

De officiële foto's staan er nog niet op, dus daar ben ik nog wel benieuwd naar.

Nu op naar eind mei waar we een trainingsweekend in België houden met 30km en 1000hm.
En dan langzaam naar Wales toe trainen voor de 50km en 1850hm.
Hopelijk gaat dat allemaal lukken.
Laatst bijgewerkt door Supervixen op 28-04-25 22:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 22:19

Mooi verslag SV :D
Hele gave trail ook!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 22:38

Wat een avontuur! Nu vind ik het nóg knapper dat jullie het beiden gehaald hebben, want dan was de voorbereiding van je vriend door de omstandigheden verre van optimaal.
Maar jouw training heeft je goed geholpen en niet normaal joh, bijna 7000hm in 4 weken, echt bizar.
Hoop dat je vriend nu geen extra last van zijn schenen gaat krijgen na deze zware tocht en jullie weer verder kunnen trainen voor de komende uitdagingen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 05:53

Hier nog steeds het vlakke land.

Zaterdag om 5 uur stond ik al bij een natuurgebied voor een natuurwandeling. Om 10 uur was die afgelopen.
Zondagavond wilde ik gaan hardlopen, maar was in slaap gevallen en werd pas om half 10 wakker. Dus gisteren geweest.
Heb een uur wat intervallen gedaan en ben daarna naar huisgewandeld. Had toch mooi 10km in 90 minuten, maar het ging zoals zo vaak echt niet lekker. Ik was op de 4 minuten intervallen langzamer dan donderdag op de 6 minuten intervallen.
Wel probeer ik nu in de warming up en cooling down ook sneller te lopen. De echte cooling down doe ik wel na de training.

Maar de motivatie is ook na 5 weken nog niet terug helaas. Heb in mei een 25km run staan en een 10km. En dat nu met een weekgemiddelde van 6km per week.
Dus heb me opgegeven voor die rab uutdaging, kijken of de motivatie terug komt, of niet. Ben de laatste week van mei aan het duiken, dus we gaan het zien.
De medaille is dus gekocht, en linksom of rechtsom komt die er wel.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 07:05

SV en Suliko, hoe vinden jullie deze mooie georganiseerde trails?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-25 07:11

Ik volg veel trailrunners op insta, zie regelmatig dit soort dingen op facebook voorbij komen (een van de weinige redenen waarom ik fb nog heb) en kijk op trailrunkalenders op internet, bijvoorbeeld passionforsports.eu.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 07:12

SV, wij gaan route drie lopen..
vorig weekend waren we bij route 2.
Zeer benieuwd! Heb er echt heel veel zin in!

Wat een tof verslag!! En wat onwijs knap van je vriend.. zo’n prestatie met relatief weinig voorbereiding. Dat doet mentaal echt wat met je.
Die medaille is dus dubbel en dwars verdiend _/-\o_

Germie, misschien toch toegeven aan je gevoel en lekker gaan duiken en het hardlopen laten voor wat het is??

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-25 07:14

Lus 3 heb ik ook gelopen, minder mooi en wat makkelijker dan lus 2, maar ook echt de moeite waard.
Geniet ervan!
Wij moeten alleen lus 1 nog, maar die lijkt ons het minst mooi.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 07:54

Ook zo'n tof verslag. Echt knap, zeker van je vriend. Prachtige foto's ook!

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 08:02

Hallo allemaal

Ik heb af en toe nog n beetje meegelezen en geprobeerd bij te houden helaas niet helemaal gelukt... voor de dames die de Marathon in Rotterdam hebben gelopen; knap werk! Super goed! Veel spierpijn gehad?

Suliko en SV, wauw wat gaaf zeg! Zoiets lijkt mij ook heel tof om ooit te doen!

De kleine man hier is alweer 8 weken! Ik ben inmiddels flink aan het wandelen geslagen en ook de skeelers alweer een paar keer aangehad. Even alvast een basisconditie opbouwen om over 4 weken weer te kunen gaan hardlopen hopelijk! Ik loop ook bij een bekkenbodemfysio dus ik ga pas starten als zij groen licht geeft.

A.s. zondag doe ik mee met de wings for life world run! Dan wandel ik hem met mijn tante. Ons doel is 5km, dan moeten we 10:51 min/km lopen, dus flink doorstappen! Doen er nog dames aan mee? Vorig jaar hardlopend gedaan en kwam toen iets verder dan 16km. Helaas schoot er toen een spier in mijn kuit verkeerd bij 8km en bleek het uiteindelijk om een spierscheuring te gaan... Nu dus voor de revanche, wandelend. Mijn man gaat ook hardlopen! Die kwam tot de 19km.

Bij deze run is trouwens geen finish, er rijd een auto achter je aan, die geeft je een half uur voorsprong. Die auto is dus de finish, als die je in heeft gehaald, zit je race erop! Ohja en hij is dus wereldwijd, start overal tegelijk :+ . Vorig jaar is in Nederland iemand 3e van de wereld geworden. Kon je dan op het plein op grote schermen helemaal meekijken! En iemand in Japan had gewonnen. Die gasten renden echt meer dan 60km!

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 08:50

Jullie zijn weer snel gegaan in het topic, leuk!

Busymissy wat tof ook dat droomdoel van de marathon in 2026! Heb je nu de laatste training je warming up ook wat versneld?
Mooi zo'n buizerd maar liever iets op afstand hihi. Zou goed kunnen dat er een nest in de buurt is, ze zijn dan echt super beschermend. Wat herstelt de natuur enorm snel zeg, bijzonder om te zien.

Namiro wat een mooi cadeau heb je gehad <3 En wat een mooie vooruitzichten ook die lopen/trainingen. Ik ga dat onthouden voor wandelingen ook daar in de buurt, misschien een weekendje weg ofzo, klinkt echt heel mooi.
Die Mozart trail klinkt ook erg pittig trouwens.

Samantha heel veel sterkte deze week :(:) Wat fijn dat je er kunt zijn voor je vriend.
Wat bijzonder om te lezen dat die carbon schoenen zoveel verschil maken, ik las het eerder in het topic bij anderen ook al. Domme vraag, trek je die dan ook aan met trainingen/wissel je af met gewone schoenen, of alleen met wedstrijden ofzo?
En aan de trappentraining begonnen, goed bezig!

Sall goed dat je ook kracht oefeningen doet, die moet ik eigenlijk ook nog steeds doen := Wilde starten ook met bootcamp, zeker voor het begin als stok achter de deur, maar ik merk dat ik het heerlijk vind om zelf te bepalen wanneer ik tijd heb om te rennen en niet verplicht om een bepaalde tijd ergens moet zijn. Daarom dus nog altijd niet gestart, maar ook niet zelf gestart met oefeningen :')
Rest heeft het ook al genoemd dus wat spuit11, maar zijn piramide loopjes makkelijk te onthouden misschien?

Goof vervelend die kortademigheid, wel lekker zo in de ochtend in het bos. Heb je inmiddels al geprobeerd te lopen met de neusspray en hooikoorts tablet?

Suliko wauw wat een prestatie, zo snel ook! _/-\o_ Echt een supermooi verslag, ik zit hier op kantoor gewoon mee te genieten van je mooie avontuur <3 Wel even schrikken van je val, gelukkig alleen "oppervlakkige" schade aan overgehouden.
Die verkeerde stokgebruikers lijken me super irritant, dat vind ik al van skiers die alle kanten op zwaaien met die stokken zonder uberhaupt te kijken waar ze die heen slingeren. Laat staan dat je dat soort mensen tegenkomt op smalle trailpaden, brrrr.

Sherivey ondanks al het klussen toch nog 41 km gelopen, knap!

Supervixen ook zo'n mooi verslag en super gave foto;s <3 Wat knap van jullie beiden die prestatie, zeker als je vriend zo weinig heeft getraind de afgelopen tijd! Heeft hij nog last van zijn scheenbeen van jullie avontuur of valt het mee?
Je bent echt een bikkel met al die hoogtemeters en afstanden, respect _/-\o_ Die hillscore ook :oo
Dat grapje van je vriend ook, even in je bovenbeen knijpen :=

Germie als de motivatie zo ver te zoeken is, misschien even stoppen en kijken of er dan wel weer zin komt? Zonde als je jezelf steeds een schop onder de kont moet geven. Als de kriebels voor hardlopen na een tijdje weer komen kun je altijd weer starten.

Iirrssjjee nog gefeliciteerd met de kleine man! Je bent alweer lekker bezig met conditie opbouwen zeg!
Leuk dat je meedoet met de wings for life! Ga je meedoen in Breda of lekker zelf? Ik ben benieuwd hoe ver je komt!
Ik heb getwijfeld om mee te doen maar het is voor mij echt nog te vroeg in de opbouw.

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 10:13

Ik had deze training geen intervallen, dus nu ook niet versneld in de w.u.
Maar ga het morgen wel proberen.

Je bent alweer lekker actief iirrssjjee!
Dat klinkt leuk om aan mee te doen die Wings for life. Ik ga eens kijken of ik dat komend weekend in kan passen. Vind het wel fijn om voor een goed doel te lopen, dat motiveert extra en was al naar iets op zoek om een 10 km te lopen.
Zocht eigenlijk een trailrun maar die zijn óf niet in de buurt, óf een te lange afstand óf ik kan precies die datum niet.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 10:17

Irisje, succes alvast voor zondag. :D

Ik heb vanochtend gelopen. Rustig uurtje zonder doel.
Ging gevoelsmatig, zeker in het begin, niet lekker. Maar wel fijn kunnen afsluiten. En qua resultaat valt het ook alles mee :)

Afbeelding

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 10:37

Maar als ik stop kan ik weer van 0 beginnen vrees ik. Als ik het een beetje bij kan houden tot zeg 10km, dan ga ik er van uit dat een halve af en toe lopen ook lukt wegens spiergeheugen.
Het is dus dat ik bij tijdelijk stoppen absoluut direct verder wil kunnen met 10km. Anders begin ik nooit meer. Dus daarom heb ik gisteren me weer naar 10km gewurgd, ook al was het een stuk wandelen aan het einde. Heb het wel weer in de benen.
Maar heb wel meer dan bewezen een doorzetter te zijn. Als ik bokt had moeten aanhouden was de marathon niet gelukt. Maar ik heb nu wel alles gelopen wat ik wilde lopen in mn leven.

Sims denk ik van ik ga trainen op 6 min per km en mag niet langzamer. Dus wordt het na 20 secondrn 6.05, dan zit de training er op. Want terug naar onder de 60 min op 10km zou ik nog steeds graag willen, ook al is dat 30 jaar geleden. Maar vrees dat ik dan alleen trainingen van max 1 minuut haal.

Mei moet ik soewieso nog doen, heb die medaille immers gekocht. Kan natuurlijk altijd fake wat opvoeren.

Heb trouwens nog geen mail gehad over hoe je dat moet registreren. Anderen wel?

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 10:57

Lekkere mentaliteit weer, fake opvoeren. Je doet het toch voor jezelf? :')
Mail komt ergens vandaag. Je hardloopactiviteiten in garmin (of iets anders) worden gekoppeld aan een platform.

Voor wie interesse heeft: ik heb een ticket ter overname voor komende zondag 4 mei, Austerlitz trail. Je kan zelf kiezen of je 10, 21 of 30 km loopt. https://www.trail-running.eu/events/austerlitz-trail/

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 11:15

Ik val even binnen om te laten weten dat ik MEGA mee geniet dankzij jullie verslagen, Suliko en SuperVixen <3 Wat een gaaf gebied en ontzettend knap dat jullie deze uitdaging aan zijn gegaan en ook nog hebben voltooid!