Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 09:04

@Germie Als iemand je ziet wandelen terwijl je aan het hardlopen bent?
Je bedoeld neem ik aan als je hardloop kleding draagt?
Wat is er mis met wandelen tussendoor? En wat is er mis mee als iemand je ziet wandelen?

Maar ik moet me een beetje inhouden met wat ik zeg want ik zie het dezelfde kant op gaan als in het wandel toppic met jou Germie en dat vind ik jammer want dat gaat ten koste van de sfeer.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 09:14

Karin_deB schreef:
@Namiro, en minder stijf opgestaan vandaag :D

@germie, ik lees een heleboel red flags en het klinkt alsof je structureel over je grenzen gaat en de signalen van je lichaam negeert..
Ik snap dat je iets heel graag wilt maar als het (nog) niet kan moet je daar wel naar luisteren voordat je chronische pijn en/of klachten ontwikkelt.

Ik gooi mijn loopje van vandaag weer om, dochter weer ziek (spugen en diarree). Het is niet haar week geloof ik :=

Dit. Ik lees heel veel 'moet, moet, moet'.
En als ik iets heb geleerd van (top)sport, is het juist dat je soms even helemaal niet(s) moet. Ik denk dat je in dit topic ook geen andere reacties of tips gaat krijgen dan dat je rustig aan moet doen. Hoe uitgebreid je verhaal ook is wat je vroeger allemaal kon of wat je van jezelf moet.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 09:18

Ik heb gisteravond een half uurtje yoga met Adriene gedaan en ik ben indd een heel stuk minder stijf uit bed gekomen. Geen idee of het daarmee te maken heeft hoor.. maar wel fijn :j
Zag dat Adriene hier ook al getipt werd. Moet er af en toe beetje aan wennen aan de yoga (voel me dan meteen heel zweverig.. haha :o )

Kijken of ik vanavond nog rondje ga of dat ik even op de fiets stap vanavond voor een rustige blauwe zone-training.

Germie, waarom wil je perse hardlopen? Waarom ga je niet wandelen om op die manier de belasting op te bouwen en kijk je of je daarmee ‘ooit’ zover bent dat je kunt gaan hardlopen?
Ik lees een hele hoop ‘moeten’ en ‘pijn’ en dat kan niet leuk zijn…

Beterschap voor je dochter Karin! Niet fijn als ze zo’n periode hebben.. op de opvang hier gaven ze ook al aan dat er veel kindjes ziek zijn.. dus ben benieuwd of wij de dans ontspringen…

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 09:23

Goedemorgen!

Ik heb gisteren in de tropen gelopen, met moeite de 15km gered. Was niet te doen := Ben blij met de regen, maar ik had een verkeerde timing blijkbaar.

Wow Namiro, 80km wandelen, is ook wel next level. Ben heel benieuwd naar je ervaringen!

SV lekker bezig :D Waar loop je de 50 in oktober? Wij hebben in oktober ook ergens een trail, twijfel heel erg tussen 24 en 50, deels vanwege de afstand, maar vooral vanwege het navigeren :+ Ik ben echt een kneus en mijn man weet niet of hij dit redt of wil.

Er is niks mis met wandelen tussendoor, bij de langere trails lopen wandelen wij net als SV ook tussendoor, om te eten, te genieten etc. Ik houd ook absoluut niet van de massale lopen over de weg.
Al loop ik over 2 weken wel een marathon over de weg, maar dat is voor mij in de buurt met een speciale betekenis, maar ik ben benieuwd hoe ik het vind als de omgeving iets minder inspirerend is.

Goed gedaan Jacquelinee!

Ga je de Slachte lopen Puera?

Verder heb ik niks onthouden, heb iets teveel gewerkt, kwam mijn lopen gisteren vast ook niet ten goede.
Heb het weekend het rijk voor me alleen, ga zondag een mooie halve lopen denk ik :j

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 09:31

Yes! :):) En als de hele niet wil, dan de halve.

Respect dat je de 15 km hebt vol gemaakt, Ninus. Het is vies benauwd.

Karin, beterschap voor je kleine meid.
Laatst bijgewerkt door Puera op 29-06-23 09:49, in het totaal 1 keer bewerkt

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 09:32

Mooie plannen @Ninus en @Puera :D

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 09:36

Germie wat boeit het als iemand je ziet wandelen.

De 7h doe ik dit jaar niet.
De lange afstanden zijn vaak niet massaal. Vorig jaar liep ik de 42, daar doen laaaang niet zoveel mensen mee als op een korte afstand.

Ninus in Drenthe, de indian summer ultra.

Tiggs, Namiro en Karin helemaal mee eens.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 09:39

Karin, beterschap voor je dochter :j

@Namiro ik heb ook het idee dat yoga oefeningetjes daarbij kunnen helpen. Ook een stuk wandelen en daarbij wat schouderrols etc helpen mij van stijfheid afkomen.

En Ninus en puera mooie plannen idd.
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 29-06-23 10:19, in het totaal 1 keer bewerkt

IMAY1990

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 09:41

Ik heb deze week een algehele rustweek. Heel misschien ga ik vanavond een rondje op heel langzaam tempo. Afgelopen zondag OD triathlon gedaan en komende zaterdag weer dus mezelf de tijd gegeven om te herstellen tussendoor. Gelukkig is het minder warm dan afgelopen weekend

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 10:28

Dat is de 14e zeker SV? Daar lopen wij 27 km :j

Leuk Puera!

Slim om wat rust in te bouwen Imay

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 11:05

Waar was je zondag, IMAY? Was het wat te doen?

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 11:09

Puera schreef:
Waar was je zondag, IMAY? Pittig?

Afgelopen zondag ik Rotterdam. Of eigenlijk Zevenhuizen, bij de Willem-Alexander roeibaan. Ik kan je zeggen dat ik gefrituurd ben met de 32 graden, maar gezond over de finish ben gekomen. Ze hadden waterpunten en koeling heel goed geregeld. Was logistiek goed te doen omdat het een 1.25km out and back was die we 4 keer moesten lopen om aan 10km te komen. Komende zaterdag is Haarlemmermeer. 20 graden en een paar druppels regen verwacht, Ik ben benieuwd of ik dan idd sneller ga zijn op het looponderdeel want ik ben al niet de snelste maar in de hitte ben ik echt niks meer waard...

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 11:11

Nou ik vind dat je het super hebt gedaan met die hitte. Wat was het warm pfff. En wel fijn dat de water voorziening goed geregeld was :j

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 11:22

Respect hoor! Fijn dat de organisatie er zo goed op ingespeeld heeft.
Hopelijk is het komend weekend beter te doen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 12:03

Imay, wat een prestatie met die temperaturen. Goed zeg.

Ik heb vanmorgen een flinke pr op mijn 5km gelopen; van 33.14 naar 31.31/ van 6.32/km naar 6.18/km.
Ik was kapot, maar ik merk dat ik zoveel beter loop als het wat koeler is.
Daarna nog anderhalve km uitgelopen op 7.30/km, dus ik heb een lekker rondje in de benen.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Goof op 29-06-23 12:44, in het totaal 1 keer bewerkt

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 12:27

Goed gedaan. Toch wel lekker om dan zo thuis te komen in de wetenschap dat je progressie hebt geboekt en idd veel lekkerder lopen nu.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 12:52

Wat goed goof! Mooie vooruitgang heb je gemaakt.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 13:28

Toppie Goof! Mooie omgeving daar!

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 14:31

Super Goof!! En inderdaad, prachtig uitzicht!

Respect Imay!

Ik deed gisteren overigens halverwege een Ierisje, ik had het zo warm en ik liep gelukkig langs het water. Ik heb uiteindelijk mijn tshirt ook nog helemaal nat gemaakt, wat was dat heerlijk zeg :))

RSLevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 15:44

Knap gedaan IMAY! En Goof, wat een mooie verbetering, gefeliciteerd!
Ninus, een Ierisje, dat klinkt erg aantrekkelijk!

Het is echt een verademing dat het zoveel koeler is, al zweette ik me vandaag echt rot. Ik deed een rondje MIA (Maand Is Afstand, van de FB groep "Only Running Women", leuke uitdaging om elke maand zo snel mogelijk het nummer van die maand in km's te rennen) vandaag. Het kwam echt uit mijn tenen (ik heb wat fysieke drempels te nemen momenteel) maar ik was best tevreden over het resultaat. De 6km met 5.07min/km gelopen.

Zondag ga ik meedoen aan de Urban Trail in Den Haag, nog niet besloten of ik de 6km of de 12km loop. Neig nu naar de 6, als uitlopen/loslopen gezien de andere (best pittige) trainingen die ik deed deze week, maar de 12 is ook erg aantrekkelijk en dan zie je meer :D Maar volgens mij moet ik mijn enthousiasme een beetje temperen. Leuk dat m'n knie niet opspeelt, maar ik hoef het niet op de spits te drijven ;)

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 16:00

Ik volg die groep ook maar het kwartje van MIA moest wel even vallen. :)) Wat een tempo!! :wow:

Gaaf, die Urban Trails zijn zo leuk!
Als je het conditioneel en qua knie aan kan, zou ik voor de 12 km gaan. Je ziet inderdaad zoveel meer en je loopt zo’n run niet voor een PR.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 16:03

Je loopt weinig hard bij zo'n urban trail @RSLevi. En je wandelt heel veel door die panden, bedrijven, locaties enzovoorts. Je kunt het eigenlijk zien als een soort intervaltraining :').

Mooie tijd voor je 6km van deze maand. En een leuke challenge ook zo :j

RSLevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 16:09

Nee precies Puera, het kan gewoon op het gemakje, desnoods stukjes wandelend. Heb je ook wel weer een punt. Conditioneel is het echt geen enkel punt, ik merk alleen dat ik heel voorzichtig ben (te voorzichtig?) met m'n onderstel.

Heb een lopersknie gehad die ontstaan is op vakantie tijdens pittige heuvelwandelingen en daarnaast blijven hardlopen, overbelasting dus, niet per se door het hardlopen zelf. Fysio heeft er daarna naar gekeken, zag geen gekkigheden in mijn looppatroon en heeft geholpen met het herstel terwijl ik m'n schema redelijk kon blijven volgen. Het speelde steeds op na 3-5km. Laatste keer dat ik last had was 18 mei, daarna heb ik een maand max 3km gelopen. 18 juni in een triathlon weer 5km gelopen zonder klachten, afgelopen weekend een keer 10km, ook zonder enige klachten. Maar het vertrouwen is nog niet helemaal terug geloof ik.

Hoe dan ook, thnx voor de input, ik neem het mee!

Zie nu de reactie van MuSLi, dank! Da's ook nuttige info. Denk dat de 12 dan prima te doen is.

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 16:56

RS Levi, wat leuk zeg, een urban trail, lijkt me wel heel apart om door gebouwen heen te gaan, heb er nog nooit aan mee gedaan.
Fijn dat je lopers knie zich stil houd, snap dat het even duurt voor je het weer helemaal vertrouwd.
Had ik ook na mijn gescheurde enkelbandje, dan keek ik, en leek die enkel dikker, maar dan zij mijn moeder, doe niet zo gek, je ziet spoken, en het voelt toch goed, ja dat was wel waar.
Succes zondag!

Ninus, haha geweldig :D :D :D
Ik zie je al helemaal voor me!
Ja het was er echt wel weer voor hé
Leuk dat jullie ook naar de Indian Summer gaan, ik wil ook meedoen!

Goof, goed bezig! Je gaat echt lekker, nog last van je nek of helemaal niet meer?

Imay ook top gedaan zeg, jeemig en dat gewoon met 31 graden, je zal je wel een gekookt ei gevoeld hebben ;)

SV, wow wat heb jij weer een super knappe afstand gelopen, echt respect! En ook nog een super mooie route zo te zien, volgens mij ben je echt in top vorm!

Vandaag had ik het ook mega warm tijdens het lopen, de eerste 40 minuten in zone 1 gingen prima, toen kwam zone 2 en ook nog heuvels, daarna nog 5 kleine sprintjes, en zat ik alweer op 18km en had de pijp wel behoorlijk leeg.

De devil's trail die ik voor 29 oktober in Nijmegen had staan, heb ik om kunnen ruilen voor de Devil's trail op de Utrechtse heuvel rug, op 1 oktober! Wel echt fijn van de organisatie.
Op de 29 wil ik meedoen aan de hv marathon in Etten-Leur.
Even kijken of ik mijn tijd nog wat kan aanscherpen, ben benieuwd.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 18:52

Jij ook goed gedaan Ieris, klinkt als een pittig loopje.

Ik heb een voorgesteld loopje van Garmin gedaan. Duurloop 70 min in 7:25 geloof v.a 6:45 want daar zat ik in de goede zone. Was een lekker loopje maar ook ik had het warm maar uitgelopen :j Uitvoeringsscore van 86 procent snap ik niet goed maar we zijn weer geweest en ook weer een PR volgens Garmin _O- Vraag niet hoe rood mijn kop is daar hebben we het maar niet over _O-

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 29-06-23 19:04, in het totaal 1 keer bewerkt