Het corona vaccin

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

Mungbean

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 15:33

Elnienjo, de geschiedenis leert dat de mensen die deel zijn van zo‘n rechtzaak daarna verdacht vaak promoveren binnen het (pharma) bedrijfsleven.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 19:00

Zebrastreep schreef:
Maar zal het uiteindelijk ( hopelijk) niet zo zijn dat het virus muteert naar minder erge varianten?

Dat corona uiteindelijk een verkoudheid zal worden? De Spaanse griep is immers ook weer weg gegaan ook al denk ik dat dat weer anders werkt als een virus.

Dat hoop ik natuurlijk ook : 'nu weer eens een 'makkelijker' mutatie...!'
(De Spaanse griep eas een gewone, maar rottige variant van het griepvirus.)

"De pest is" (... de pest was een verschrikkelijke pandemie, halve steden die stierven, huuuu....) dat het virus zo niet denkt of handelt.
Het virus muteert.
Sommige mutaties zullen idd een gewone verkoudheid zijn/ worden.
Andere mutaties word je niet ziek van, en omdat je niet hoest etc 'draag je het minder uit'. Zo'n virus gaat stilletjes rond, maar wordt (bijna) nooit de dominante mutatie.
En de varianten zoals het ding dat in Engeland werd ontdekt, of de mutatie die India naar de keel grijpt of die die dood en verderf zaait in Brazilië zijn de rottere varianten.
Bij ons is nu plm 90% van de zieken besmet met de 'Britse' variant - die is flink besmettelijk, en er liggen momenteel zo'n 800(!) mensen op de IC. (Ik ben geneigd te zeggen dat- ie ook flink gemeen is.)

Ook voor een virus geldt: survival of the fittest, dwz de handigste : snel veel mensen ziek maken zonder dat ze dood gaan.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 19:13

Echwel schreef:
Relaxed schreef:

Hoe jong ben je vandaag geworden :') Gefeliciteerd!

60 *\o/*

Gefeliciteerd! *\o/*

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 20:15

Het ziet er naar uit dat er bij ons vanaf midden /eind mei ook „het gepeupel“ (alles wat geen risicogroep of andersinds bijzonder is) zo langzaamaan aan de beurt komt.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 20:20

Sizzle schreef:
Het ziet er naar uit dat er bij ons vanaf midden /eind mei ook „het gepeupel“ (alles wat geen risicogroep of andersinds bijzonder is) zo langzaamaan aan de beurt komt.

Mijn nicht en dochter wel risicogroep hopen deze zomer

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 20:24

Sizzle schreef:

Dat is snel +:)+

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 21:30

Eerst zien dan geloven :D
Maar toch, het klinkt in iedergeval hoopgevend.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 21:33

Echwel schreef:
Sizzle schreef:

Mijn nicht en dochter wel risicogroep hopen deze zomer

Dat zou dus nu veranderd zijn, naar horen zeggen in de auto (radio).
Blijkbaar is de capaciteit hoger zodat ze niet meer strikt aan de volgorde willen gaan houden.
Uiteraard wel kantonafhankelijk maar zou in mei een levering van 2 miljoen moeten komen.

Maar eerst maar eens zien of het geen valse hoop is.

Zitten ze in GE of VD?
In VD gaan ze nu namelijk echt met turbo.

„Nun hat der Kanton Waadt heute entschieden, dass ab sofort alle erwachsenen Personen einen Impftermin erhalten. „

Edit: even GE opgezocht, dat gaat ook al vlotter:
„Der Kanton Genf kündigte am Montag an, die Impfung für Personen ab 45 Jahren zu öffnen“

Ze lopen dus in op de plannen. Dan zal ik me ook maar eens op de lijst gaan zetten.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 07:54

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 08:29

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 08:33

Zo slecht is het niet, was de media er niet als een aasgier bovenop gesprongen waren de mensen niet bang gemaakt

Hoeveel riepen er nadat bekend werd dat Pfizer en allergieën geen goede combi zijn, we wachten op Astra

En nu willen ze dan toch Pfizer ondanks alle bijwerkingen

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 08:34

Hoezo hoe slecht het is? Ik ken zat mensen rond de 30 die AZ zo zouden nemen. Alleen maar mooi.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 08:39

Ik vraag me alleen wel af of de 12 weken termijn tussen de twee AZ prikken voor mensen geen reden gaat zijn om hem niet te nemen. Vooralsnog lijkt het er op dat je pas een verklaring van vaccinatie krijgt als je beide prikken (met uitzondering van Janssen) gekregen hebt. Dan kan je met een AZ vaccin dus vermoedelijk niet op vakantie, terwijl dat met Janssen, Moderna of Pfizer nog wel zou kunnen.
Ik was furieus toen mijn AZ gecanceld werd, maar aangezien ik 18 juni naar Frankrijk wil 2 weken is het wel erg mooi dat ik dankzij de 5-6 weken termijn bij Pfizer nu al volledig gevaccineerd ben voordat ik weg ga.

Aangezien men vooral eerst voor zichzelf kiest... kan ik mij voorstellen dat dat zo langzamerhand ook een argument wordt om te wachten op een ander vaccin.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 08:42

De mensen die op vakantie willen en nog geen 2e vaccin kregen, kunnen met een negatieve test ook weg dacht ik.
Of met aantoonbare antistoffen ofzo, maar dat is dan weer wat ingewikkelder :P

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 08:47

Pandora2 schreef:
De mensen die op vakantie willen en nog geen 2e vaccin kregen, kunnen met een negatieve test ook weg dacht ik.
Of met aantoonbare antistoffen ofzo, maar dat is dan weer wat ingewikkelder :P

Klopt. Ik ben allang blij als ik iets krijg dus kom maar door.. Juni duurt nog lang.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 09:36

Nikass schreef:
Echwel schreef:
Mensen geboren in 1961 kunnen nu afspraak maken voor vaccinatie - https://nos.nl/l/2378284#UPDATE-container-52716846

Positief

En wrs boven 50 allemaal AstraZeneca

De Jonge vraagt Gezondheidsraad om advies AstraZeneca-vaccin - https://nos.nl/l/2378284#UPDATE-container-52715385

Daar kan hij nu toch niet meer mee aan komen? Iedereen is er al van doordrongen hoe slecht AZ is... waar vindt je de draagkracht nog?

Ik ben er een beetje zat van dat jij elke keer maar blijft rond spuien hoe slecht AZ wel niet is. Het is geen slecht vaccin, het heeft een bijwerking die te behandelen is en vooral jongere mensen treft. Verder werkt het uitstekend.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 09:49

Echwel schreef:
Mensen geboren in 1961 kunnen nu afspraak maken voor vaccinatie - https://nos.nl/l/2378284#UPDATE-container-52716846

Positief

Alleen werkt het niet :+ Ik ben niet van 1961 maar ik ben altijd nieuwsgierig hoe zoiets werkt. Dus niet: er komt uit, u kunt online geen afspraak maken.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 09:56

Fitzroy schreef:
Echwel schreef:

Positief

Alleen werkt het niet :+ Ik ben niet van 1961 maar ik ben altijd nieuwsgierig hoe zoiets werkt. Dus niet: er komt uit, u kunt online geen afspraak maken.

Das toch logisch? Haha

Wij hebben het bericht door gestuurd naar m’n schoonvader. Die heeft nu 2 afspraken staan. Schoonmoeder van 2 jaar jonger en diabetes is jaloers

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 10:07

Oh mijn vader kan al een afspraak maken nu :D

Ik ben toch wel blij wanneer mijn ouders ook een vaccin hebben.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 10:08

sureido schreef:
Oh mijn vader kan al een afspraak maken nu :D

Ik ben toch wel blij wanneer mijn ouders ook een vaccin hebben.

Snel doorsturen! Haha.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 10:48

8 mei zijn eerste :D

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 12:37

bigone schreef:
Ik ben er een beetje zat van dat jij elke keer maar blijft rond spuien hoe slecht AZ wel niet is. Het is geen slecht vaccin, het heeft een bijwerking die te behandelen is en vooral jongere mensen treft. Verder werkt het uitstekend.

Eens Bigone en het kan zelfs zo zijn dat de AZ gevaccineerde mensen straks op lange termijn gezien, toch wat beter beschermd zijn tegen bepaalde varianten als mensen met andere vaccins.

Dat hoeft niet, maar AZ is een traditioneel vaccin en vanuit het verleden zijn daar ook op langere termijn goede ervaringen mee. Met pfizer en Moderna weten we dat eigenlijk nog niet. Dat is een totaal nieuw iets.

Ik verwacht dat het elkaar niet gaat ontlopen, maar met de vaccins zoals AZ is wel veel meer ervaring.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 13:13

Nu ruim 24 uur geleden de eerste Pfizer gehad. Klein beetje stijve spieren en wat moe, maar was ik voor die tijd ook al, (lang leve de vrouwelijke feestweek!).
Dus ik weet niet eens zeker of dat er wel mee te maken heeft.
Eigenlijk tot nu toe 0 bijwerkingen dus!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 13:21

Fijn Liezel. Vrouwenfeest is ook fijn. Teken dat alles het normaal doet op dat gebied, ook al geeft het wat ongemak.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 14:30

Hieronder een hele duidelijke uitleg over de verschillende soorten vaccins vd directeur van pfizer waarin hij zelfs benadrukt dat AZ een echt goed vaccin is en mensen oproept om dat vaccin te nemen. Ik hoor graag zaken verschillende keren en dit verhaal kende ik en toch vind ik het heel verhelderend weer.