Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 21:55

secricible schreef:
pien_2010 schreef:

Wij willen in Frankrijk de covid blijven beheersen. Die motivatie is erg groot. Het persoonlijk ongemak nemen de meeste op de koop toe

Stom van me, ik vergeet soms dat wij Nederlanders dat niet willen.

Sorry hoor Secricible maar wat Nederlanders doen en wat hier de boventoon voert geeft die indruk bepaald wel ja; álles is een probleem. Het échte probleem is de pandemie :)*

Iedereen hier in Spanje is het ook méér dan zat en juist dáárom is de bereidheid eerder groter dan minder. We willen niet nóg een %) seizoen en vanzelf gaat die pandemie NIET weg.

Jessix

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 21:58

Klopt HC en daarom doen de meeste mensen in Nederland ook gewoon mee aan alle maatregelen. Alleen maken ze daarbij wat meer geluid.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 22:01

Mja, hier hoor je de politievakbond toch niet op voorhand zeggen dat het niet te handhaven is. Dat vind ik toch wel opmerkelijk.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 22:01

bigone schreef:
O jongens, er is geen avondklok en iedereen maakt er zich al druk om terwijl de realiteit, extra koelinstallaties bij uitvaartondernemers gewoon voor kennisgeving word aangenomen ( op Pien na ) Mag ik dat heel erg confronterend vinden in hoeverre mensen aan hun eigen hachje denken? Ik vind het triest, heel triest.

Ik zag hetzelfde. Verbaasde mij ook.
Of niet echt verbazen eigenlijk, maar vind het niet prettig om te zien.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 22:03

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 22:04

In Italie mocht men de hond niet uit laten tijdens de lockdown in het voorjaar.
Ik snap dat gezeik over een avond klok niet zo. Wat moet je nu in de wintermaanden savonds doen buiten?? Dat is toch meest; op visite, sporten, clubje, kroeg, restaurant...
Allemaal dingen die toch al beperkt of helemaal niet zijn.

Ook dit duurt niet voor altijd mocht het er komen..

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 22:05

Femke_Tweety schreef:
bigone schreef:
O jongens, er is geen avondklok en iedereen maakt er zich al druk om terwijl de realiteit, extra koelinstallaties bij uitvaartondernemers gewoon voor kennisgeving word aangenomen ( op Pien na ) Mag ik dat heel erg confronterend vinden in hoeverre mensen aan hun eigen hachje denken? Ik vind het triest, heel triest.

Ik zag hetzelfde. Verbaasde mij ook.
Of niet echt verbazen eigenlijk, maar vind het niet prettig om te zien.

Of je reageert op het laatste bericht waar je over sprak. Ook nog een optie hé?
Ik vind dat sommige bokkers bijzonder conclusies trekken.
Sommige emotionele dingen hoef je ook niet persé op bokt te delen hé?
In mijn geval had ik net hier thuis uitgebreid over gesproken. Moet ik dan hier persé op een internet forum op reageren. Nee

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 22:08

Maar als in Spanje en Frankrijk de bereidheid zo enorm groot is. Iedereen er alles aan wilt doen. Iedereen zich daar netjes aan de regels houdt, contacten vermijdt en zo veel als mogelijk binnen blijft. Waarom zijn de cijfers dan nog niet enorm gedaald?

Ik denk gewoon dat er in alle landen, ook in Frankrijk en Spanje, mensen zijn die zich vol 100% aan de regels houden en zelfs strenger, mensen die echt hun best doen en ook nog op visite gaan/ontvangen volgens de regels en mensen die zich er echt tegen verzetten en zich bewust niet aan de regels houden.

Vergeet niet dat dit hier gewoon een uitlaatklep kan zijn. Even een plaats om emoties en frustraties van je af te typen. Ook in Nederland zal het gros van de mensen zich echt wel inzetten om de besmettingen omlaag te krijgen.
Als dit nu iets is van enkele weken, maar dit is al bijna een jaar aan de gang. Ik vind het niet gek dat mensen zaken als een avondklok een probleem vinden. Maar dat wil niet zeggen dat mensen zich hier niet aan zullen houden.

Ik vind een avondklok belachelijk als er tegelijk nog mensen vanuit GB (niet zéér noodzakelijk) Nederland in kunnen reizen. Sowieso zie ik meer nadelen dan voordelen van een avondklok. Maar dat wil niet zeggen dat ik me er niet aan ga houden. Want dat zal ik dan wel gewoon doen.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 22:22

Ja ik snap best dat mensen het triest vinden dat mensen zoals ik klagen over dingen die niet meer kunnen door de maatregelen.
Natuurlijk is het geen ramp als je een paar weken wat minder naar je paard kan of niet bij vrienden op zoek ofzo. Maar zoals iemand hier aan gaf, het is ook een beetje een uitlaat klep.

Persoonlijk houd ik me gewoon aan de regels hoor en snap de ernst ook heus wel.
Maar ik baal er gewoon flink van, het duurt al zo lang en ja dan klaag ik soms even. Zal het niet meer hier doen dan ;).

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 22:25

Ik vind het ook ongelooflijk dat er zo gemiept wordt over een avondklok. Maar ik heb er ook geen last van. Maar zelfs al zouden ze mij verbieden mijn huis uit te komen, nou, dan moet dat maar. Ik zou liever 4 weken opgesloten zitten en dat we er dan vanaf zijn dan dit eindeloze gedoe.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 22:29

Maar dat is een utopie he, dat we er met 4 weken van af zijn. Dit gaat nog maanden duren.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 22:29

Ik zie het niet als miepen of klagen. Ik zie een mogelijke situatie die hier besproken wordt. En die is voor iedereen anders. Aangezien meerdere mensen er wat over wilde schrijven was het blijkbaar even nodig.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 22:31

Ik hoop gewoon dat het allemaal weer snel voorbij is. Dat ik mijn collega's weer zie die ik al bijna een jaar niet meer heb gezien. Dat ik mijn oude werkzaamheden weer op kan pakken(ik ben heel blij dat ik nog naar kantoor kan, maar 8 uur op mijn gat zitten achter de balie vind ik niet leuk meer)... En als dat dan moet met een avondklok, so be it

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 22:39

Fitzroy schreef:
Ik vind het ook ongelooflijk dat er zo gemiept wordt over een avondklok. Maar ik heb er ook geen last van. Maar zelfs al zouden ze mij verbieden mijn huis uit te komen, nou, dan moet dat maar. Ik zou liever 4 weken opgesloten zitten en dat we er dan vanaf zijn dan dit eindeloze gedoe.

Maar we zijn er niet vanaf. We zijn er ook niet eerder vanaf als we strenger zijn.
Wat we doen is de "schurk" in bedwang houden zodat hij zo min mogelijk schade maakt tot hij onschadelijk gemaakt kan worden (lees: voldoende mensen gevaccineerd zijn).
Wat we doen heeft effect op de schade. Maar niet op de duur dat we dit vol moeten houden, die is voor alle Europese landen even lang, er vanuitgaande dat we vaccins naar rato blijven krijgen.

De enige manier om het korter te laten duren is de schurk loslaten tot hij alles zodanig in puin heeft geslagen dat hij geen schade meer kan maken omdat alles stuk is. En ik denk dat de meeste mensen het er mee eens zijn dat dat geen optie is.

Nu wat strakker vasthouden is straks wat adempauze, maar die golfbeweging blijft gaan, totdat hij onschadelijk is.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 22:39

Fitzroy schreef:

Het is zo persoonlijk waar de ene wel ''last'' van heeft en de andere niet. De ene is nu eenmaal een gezelligheidsdier dat graag onder veel mensen is. De ander vindt de rust heerlijk en is altijd al op zichzelf. Een ander zit al in een moeilijke periode of situatie en vindt de maatregelen daarom heel heftig/zwaar. Maar zolang mensen hun best blijven doen en zich houden aan de regels mogen die gevoelens en reacties er toch prima zijn!? Juist die uitlaatklep kan er voor zorgen dat mensen even kunnen luchten, daarna relativeren en hun schouders er vervolgens onder zetten en zich aan de regels houden. Je kunt gewoon niet voor een ander bepalen wat erg is, wat zwaar is en wat allemaal niet.

Als ik de garantie kreeg dat we dan echt verlost zouden zijn van corona zou ik me met alle plezier 4 weken opsluiten. Dan is er een duidelijk perspectief. Werk je duidelijk en gericht ergens naar toe. Nu mist dat perspectief, doordat maatregelen steeds weer strenger moeten of verlengd moeten worden zonder duidelijk einde. En dat kan niet anders, want het is niet te voorspellen. Maar juist dat maakt het voor veel mensen zo zwaar.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 22:42

Fitzroy schreef:

Ooit gedacht dat, dat niet eens de reden is?
Ja ik miep inderdaad over een avondklok maar niet omdat ik zo’n gezelschapsdier ben en alleen maar mensen uitnodig.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 22:44

SusanH schreef:
Maar dat is een utopie he, dat we er met 4 weken van af zijn. Dit gaat nog maanden duren.

Ik geloof er ook geen snars van dat we over 3 of 4 weken dan weer van die strenge maatregelen af zijn.
Na de winter krijgen we hopelijk weer wat meer lucht.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 22:52

Voor mijn gevoel zijn we nu met die halve maatregelen alleen maar aan het dweilen met de kraan open.
Ik begrijp echt niet waarom iedereen maar denkt dat maatregelen niet voor hen gelden.

Je zag bijv met de avondklok in België dat het aantal drastisch gedaald is. Maar nee, dat wordt niet gezien. We zitten nu eenmaal in een crisis. Mijn moeder zei altijd ‘liever’-koekjes worden niet gebakken.

Ik ben het echt eens met Pien en HC in deze.
Laatst bijgewerkt door Fitzroy op 14-01-21 22:53, in het totaal 1 keer bewerkt

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 22:52

Ik zei in april al dat ik best een maand opgesloten wou blijven en
enkel spaghetti ofzo zou eten als we er maar vanaf zouden zijn maar ondertussen zijn we al bijna een jaar aan het sukkelen -O- -O-

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 22:56

Ik vind het helemaal niet triest dat mensen hun frustraties uiten en balen dat er misschien maatregelen komen die voor een ieder waarschijnlijk anders uitpakken op persoonlijk gebied. Je hart luchten, even flink tekeer gaan, niets mis mee. Waar ik moeite mee heb is dat berichten zoals over bokkers die op het randje balanceren en toch doorwerken in de zorg in één keer al drie weken niet meer online zijn geweest terwijl ze normaal eventjes langskwamen. Iemand vroeg in een ander topic of iemand iets van haar had gehoord, word compleet genegeerd dat bericht. Hier word geplaatst dat er extra koelingen geplaatst worden ( wat nog nooit eerder is voor gekomen) om de doden te herbergen . En dan mag ook ik mijn frustratie uiten dat daar gewoon aan voorbij word gegaan. En dan kun je wel een slimme opmerking plaatsen dat je het er thuis over gehad hebt en bitsig reageren, ik weet niet wat iemand thuis bespreekt. Wat mij opvalt is dat blijkbaar de mensheid alleen stilstaat bij hun eigen kleine frustraties ipv bij het oneindige leed wat er achter twee van zulke berichtjes schuil gaat. Maar ik ontstip dit topic, van Corona heb ik de buik allang vol, van de reacties van sommige mensen ook.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 23:03

Bigone en heb je, je eigen opmerkingen wel is gelezen? Ook die zijn zo af en toe op het randje maar dat vind jezelf ook niet.
Wat voor reactie wil je hier over de koelcel? Inhoudelijk kan ik hier echt niks mee namelijk.
Ik kan alleen maar zeggen, opnieuw, hoe verschrikkelijk het is maar ik heb de oplossing niet. En die heeft niemand niet. Dus nee ik ga niet zeggen dat ik hoop dat de avondklok, de mondkapjes, de scholen dicht werken want wat mij betreft lijkt momenteel niks het te doen
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 14-01-21 23:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Blue_Eyes

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 23:05

Lenaa_tje, dat is niet wat bigone bedoelde met op het randje balanceren. Het gaat over de zorgende bokkers die op het randje balanceren van een burnout oid en toch door moeten werken.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 23:07

Popstra schreef:
In Italie mocht men de hond niet uit laten tijdens de lockdown in het voorjaar.
Ik snap dat gezeik over een avond klok niet zo. Wat moet je nu in de wintermaanden savonds doen buiten?? Dat is toch meest; op visite, sporten, clubje, kroeg, restaurant...
Allemaal dingen die toch al beperkt of helemaal niet zijn.

Ook dit duurt niet voor altijd mocht het er komen..

Sommige mensen moeten in de avond nog hun paard rijden na een werkdag die om 18.00 of later eindigt.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 23:07

Blue_Eyes schreef:
Lenaa_tje, dat is niet wat bigone bedoelde met op het randje balanceren. Het gaat over de zorgende bokkers die op het randje balanceren van een burnout oid en toch door moeten werken.

Dat snap ik maar zij heeft het er over dat niemand daar dan wat over zegt en alleen aan zich zelf denkt en zijn hachje dat vind ik nogal een beschuldiging terwijl ik bij haar posts ook opmerkingen op het randje vind... ook kwetsend maar dat kan blijkbaar niet. Mensen beschuldigen van aan hun eigen hachje denken vind ik een hele nare opmerking.
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 14-01-21 23:08, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 23:08

Bigone :(:) ik begrijp je. Enige waar mensen aan lijken te denken ja maar ik heb het zo zwaar. Want ik kan nergens heen of wat ook. Potdorie er gaan mensen dood, anderen werken zich zowat kapot om mensen in leven te houden. Andere landen pakken hard aan. En de gemiddelde nederlander zeurt en mekkert en zanikt dat ze sielugh zijn want vul in. Of dat een maatregel oneerlijk is want ...

Oneerlijk is verpleging die mensen onder hun vingers zien doodgaan waar ze niks aan kunnen doen. Politici die instorten tijdens een debat door vermoeidheid omdat ze hun land proberen op de been te houden. Ouderen die opgesloten zitten op hun kamer omdat hun kleinkind heeft lopen feesten en daarna oma heeft besmet. Buschauffeurs die bespuugt worden omdat iemand te ellendig is een mondkapje te dragen. Ga zo maar door.

Zou je willen ruilen zodat je echt wat te klagen hebt? Die mensen hoor je meest niet want die hebben hun hoofd er niet naar staan. Als je tijd hebt om te klagen over kleine dingen zoals een action is dicht, oh ik kan niet om 2200 gaan hardlopen misschien ... dan heb je geen echte problemen maar hooguit kleine ongemakjes.

Zo dat moest er even uit -O-
Laatst bijgewerkt door karuna op 14-01-21 23:08, in het totaal 1 keer bewerkt