Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
secricible schreef:Een autogordel is je eigen veiligheid. Een mondkapje die van anderen. Het bewijst alleen maar weer egocentrisme
loriene schreef:secricible schreef:Een autogordel is je eigen veiligheid. Een mondkapje die van anderen. Het bewijst alleen maar weer egocentrisme
Wel de omgekeerde wereld.
Jij doet een mondkapje op voor een ander maar wanneer een mondkapje werkt zoals jij zegt doe je het toch voor jezelf?
Jij met een mondkapje verspreid geen virus dus ben je veilig.Want het mondkapje beschermd jou.En laat geen virus door.Binnenkant en buitenkant.
Waarom moet ik er dan 1 op?
Ik kies ervoor onbeschermd te blijven.Is toch mijn eigen risico?
Of zie ik dit verkeerd?
loriene schreef:secricible schreef:Een autogordel is je eigen veiligheid. Een mondkapje die van anderen. Het bewijst alleen maar weer egocentrisme
Wel de omgekeerde wereld.
Jij doet een mondkapje op voor een ander maar wanneer een mondkapje werkt zoals jij zegt doe je het toch voor jezelf?
Jij met een mondkapje verspreid geen virus dus ben je veilig.Want het mondkapje beschermd jou.En laat geen virus door.Binnenkant en buitenkant.
Waarom moet ik er dan 1 op?
Ik kies ervoor onbeschermd te blijven.Is toch mijn eigen risico?
Of zie ik dit verkeerd?
secricible schreef:Een autogordel is je eigen veiligheid. Een mondkapje die van anderen. Het bewijst alleen maar weer egocentrisme
Eulogy schreef:Maar ik geloof dat zogenaamd "verkeerd gebruik" of niet wassen etc niet uitmaakt voor de bescherming van de ander? En dat is volgens mij sowieso de voornaamste werking, niet zozeer de bescherming van de drager.
loriene schreef:Maar een mondkapje is toch veilig?
Geen virus uit geen virus in.Anders werkt hij gewoon niet.
Zo zie ik het.
Wanneer ik zie hoe veel hem verkeerd gebruiken werkt het helemaal niet.
MarlindeRooz schreef:Tja iemand die ik ken vindt dat een autogordel niet om hoeft (doet hem liever niet om) omdat hij ooit een auto ongeluk heeft overleefd omdat hij er geen een om had. Natuurlijk kan je dat niet met zekerheid zeggen maar grote kans dat hij het dan niet na had kunnen vertellen.
Maakt dat ik nu geen gordel meer om doe? Nee.
Mizora schreef:ja tuurlijk. Nou geloof me, ik ga ook op 1 dag niet 3x een schone op zetten. En velen met mij niet.Popstra schreef:Heb je die dingen wel eens geroken na een paar x dragen
Daarom hoor je ze ook na iedere keer dragen te wassen. Dat maakt geen verschil uit voor de besmettingskans van anderen (eerder houdt het meer virusdeeltjes tegen door de verdichting van de stof), maar heeft wel impact op je eigen gezondheid. Een vers mondkapje is niet fysiek schadelijk, maar als je er al een week door hebt lopen ademen, kan er wel wat opbouw in zitten.
Dat is echter niet de fout van het mondkapje, maar van eigen slordig gedrag. Het is overigens voor mij een teken om weer eens die mondkapjes te gaan wassen. Ik ben er ook slordig in.