Marcella schreef:En daar zijn de codeïne tabletjes voor.
Tja, geen idee. Huisarts zei dat ik alles al had geprobeerd en dat het gewoon wachten is tot het overgaat..
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
beegee schreef:Hoi! Ik kom even binnenvallen met een vraag. Zijn er dames hier die na corona een ontregelde menstruatie hadden? Ik heb drie weken terug heftige corona gehad (maar hoefde daar gelukkig geen medicijnen voor te slikken oid, buiten max dosis pcm en ibuprofen dan). Van mezelf heb ik een best korte cyclus van zo'n drie weken, nu is het bijna vijf weken verder en ik heb nog geen menstruatie gehad. Meer mensen die dit hadden na corona? Kans op zwangerschap is echt minimaal (maar je weet maar nooit), maar juist daarom op zoek naar ervaringen
beegee schreef:Hoi! Ik kom even binnenvallen met een vraag. Zijn er dames hier die na corona een ontregelde menstruatie hadden? Ik heb drie weken terug heftige corona gehad (maar hoefde daar gelukkig geen medicijnen voor te slikken oid, buiten max dosis pcm en ibuprofen dan). Van mezelf heb ik een best korte cyclus van zo'n drie weken, nu is het bijna vijf weken verder en ik heb nog geen menstruatie gehad. Meer mensen die dit hadden na corona? Kans op zwangerschap is echt minimaal (maar je weet maar nooit), maar juist daarom op zoek naar ervaringen
Vayo schreef:Niet elke huisarts is even makkelijk in het voorschrijven van codeine tabletjes. Uiteindelijk is kriebelhoest gewoon een heel vervelend iets, maar niet iets dat medisch gezien behandelt moet worden.
Overdag was het bij mij echt vervelend en in die hoestbuien bleef ik hangen en moest niet zelden overgeven. In de nacht kon ik gewoonweg niet slapen. Heel erg vervelend, maar niet iets dat medisch gezien kwaad kon. Maar toch ben ik blij dat mijn huisarts gelijk wat codeine voorschrijft als ik bel dat het weer zo ver is.
Dalena, heb je wel specifiek gevraagd of je er geen codeine pilletjes voor kon krijgen?
Er is overigens ook hoestdrank met codeine erin. Alleen zit daar heel veel minder codeine in, dan in een pilletje. Voor mij doet het niets, maar wellicht kun je het eens proberen.
tiwi1969 schreef:Naast codeine zijn er ook Daro capsules die goed helpen bij kriebelhoest. Zijn zonder recept bij de apotheek te krijgen, wel opletten met autorijden etc.
Ik kan daar 8 uur heerlijk op doorslapen.
Bedankt voor de tip van menthol, heb nu inderdaad fishermansfriend met menthol en helaas ook zoethout. Morgen zal ik eens kijken voor iets zonder zoethout.
dalena schreef:tiwi1969 schreef:Naast codeine zijn er ook Daro capsules die goed helpen bij kriebelhoest. Zijn zonder recept bij de apotheek te krijgen, wel opletten met autorijden etc.
Ik kan daar 8 uur heerlijk op doorslapen.
Bedankt voor de tip van menthol, heb nu inderdaad fishermansfriend met menthol en helaas ook zoethout. Morgen zal ik eens kijken voor iets zonder zoethout.
Goed om te weten! Zal morgen eens kijken. Ik had net echt een aanval en kon niet stoppen met hoesten, zat echt met tranen in mijn ogen..
Varekaj schreef:Hier hielp niets tegen de hoest. Intussen heb ik nog regelmatig, vooral 's ochtends, dat hoofd en longen vol slijmen zitten maar dan zonder verstopte neus. Dat lijkt dan plots allemaal tegelijk los te komen en dan ben ik wel even zoet.
Sabri schreef:Zijn mensen die ook een saturatiemeter hebben aangeschaft / of dit met een smartwatch meten door de corona en benauwdheidsklachten?
Ik had gisteren momenten toch benauwd en de saturatie was 89. Soms 92. Even later voelde ik me minder benauwd en toen gaf die 96 aan.
Ik vind het bijzonder dat het zo wisselt.
Normaal is saturatie bij mij 98.
Men zegt bij lage saturatie te bellen naar de huisarts maar even later is hij wel weer goed
Varekaj schreef:Hier hielp niets tegen de hoest. Intussen heb ik nog regelmatig, vooral 's ochtends, dat hoofd en longen vol slijmen zitten maar dan zonder verstopte neus. Dat lijkt dan plots allemaal tegelijk los te komen en dan ben ik wel even zoet.
Sabri schreef:Zijn mensen die ook een saturatiemeter hebben aangeschaft / of dit met een smartwatch meten door de corona en benauwdheidsklachten?
Ik had gisteren momenten toch benauwd en de saturatie was 89. Soms 92. Even later voelde ik me minder benauwd en toen gaf die 96 aan.
Ik vind het bijzonder dat het zo wisselt.
Normaal is saturatie bij mij 98.
Men zegt bij lage saturatie te bellen naar de huisarts maar even later is hij wel weer goed