Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 13:14

Marcella schreef:
En daar zijn de codeïne tabletjes voor. :=

Tja, geen idee. Huisarts zei dat ik alles al had geprobeerd en dat het gewoon wachten is tot het overgaat..

Vayo

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 13:58

Niet elke huisarts is even makkelijk in het voorschrijven van codeine tabletjes. Uiteindelijk is kriebelhoest gewoon een heel vervelend iets, maar niet iets dat medisch gezien behandelt moet worden.

Overdag was het bij mij echt vervelend en in die hoestbuien bleef ik hangen en moest niet zelden overgeven. In de nacht kon ik gewoonweg niet slapen. Heel erg vervelend, maar niet iets dat medisch gezien kwaad kon. Maar toch ben ik blij dat mijn huisarts gelijk wat codeine voorschrijft als ik bel dat het weer zo ver is.

Dalena, heb je wel specifiek gevraagd of je er geen codeine pilletjes voor kon krijgen?

Er is overigens ook hoestdrank met codeine erin. Alleen zit daar heel veel minder codeine in, dan in een pilletje. Voor mij doet het niets, maar wellicht kun je het eens proberen.

beegee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 14:03

Hoi! Ik kom even binnenvallen met een vraag. Zijn er dames hier die na corona een ontregelde menstruatie hadden? Ik heb drie weken terug heftige corona gehad (maar hoefde daar gelukkig geen medicijnen voor te slikken oid, buiten max dosis pcm en ibuprofen dan). Van mezelf heb ik een best korte cyclus van zo'n drie weken, nu is het bijna vijf weken verder en ik heb nog geen menstruatie gehad. Meer mensen die dit hadden na corona? Kans op zwangerschap is echt minimaal (maar je weet maar nooit), maar juist daarom op zoek naar ervaringen :=

Afanaisa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 14:18

Beegee, jazeker. Ik was zelf regelmatig en heb na COVID een maand of 3 een 2 weken cyclus gehad. Nu is het weer ok.

Een vriendin die in een ICSI traject zat werd verteld dat vrouwen en mannen doorgaans enkele maanden na besmetting verminderd vruchtbaar kunnen zijn. Hopelijk stelt dat je iets gerust, al weet je het idd maar nooit…

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 14:27

beegee schreef:
Hoi! Ik kom even binnenvallen met een vraag. Zijn er dames hier die na corona een ontregelde menstruatie hadden? Ik heb drie weken terug heftige corona gehad (maar hoefde daar gelukkig geen medicijnen voor te slikken oid, buiten max dosis pcm en ibuprofen dan). Van mezelf heb ik een best korte cyclus van zo'n drie weken, nu is het bijna vijf weken verder en ik heb nog geen menstruatie gehad. Meer mensen die dit hadden na corona? Kans op zwangerschap is echt minimaal (maar je weet maar nooit), maar juist daarom op zoek naar ervaringen :=

Die van mij was ook even door de war... Of ik werd een week eerder of een week later. Vooral het eerder worden was heel vervelend. Ik had een keer dat ik bij een vriend op bezoek was en opeens ongesteld was geworden. Ook geen tekenen vooraf zat ook weinig tijd tussen.

Na 3x moet het weer wat normaal worden. Bij mij is het nu weer de 4de keer nadat ik corona heb gehad en het lijkt nu weer te gaan als wat de bedoeling was.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 14:45

Uiteindelijk is codeïne ook iets waar je niet te makkelijk naar moet grijpen. Het slijm wordt minder afgevoerd ermee, daarmee vergroot je de kans op een longontsteking.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 14:58

beegee schreef:

Ja, bij mij is het 5 maanden weggebleven. Huisarts zei dat het vaker voorkwam.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 15:39

smurffie schreef:
Uiteindelijk is codeïne ook iets waar je niet te makkelijk naar moet grijpen. Het slijm wordt minder afgevoerd ermee, daarmee vergroot je de kans op een longontsteking.

En dit is in het verleden dus fout gegaan bij mij. -O-

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 19:13

Vayo schreef:
Niet elke huisarts is even makkelijk in het voorschrijven van codeine tabletjes. Uiteindelijk is kriebelhoest gewoon een heel vervelend iets, maar niet iets dat medisch gezien behandelt moet worden.

Overdag was het bij mij echt vervelend en in die hoestbuien bleef ik hangen en moest niet zelden overgeven. In de nacht kon ik gewoonweg niet slapen. Heel erg vervelend, maar niet iets dat medisch gezien kwaad kon. Maar toch ben ik blij dat mijn huisarts gelijk wat codeine voorschrijft als ik bel dat het weer zo ver is.

Dalena, heb je wel specifiek gevraagd of je er geen codeine pilletjes voor kon krijgen?

Er is overigens ook hoestdrank met codeine erin. Alleen zit daar heel veel minder codeine in, dan in een pilletje. Voor mij doet het niets, maar wellicht kun je het eens proberen.

Nee ik heb gevraagd of ik nog iets kon krijgen en hij zei dat er verder niks was. Ik moet gelukkig niet overgeven (emetofobie). Maar zit er wel tegenaan zegmaar. In de nacht kan ik inderdaad heel slecht in slaap vallen. Als ik eenmaal slaap, is het wel ok.

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 20:08

beegee schreef:

Yes, ik had pas na 8-9 maanden een normale menstruatie. De eerste drie keren waren hels.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 23:19

Naast codeine zijn er ook Daro capsules die goed helpen bij kriebelhoest. Zijn zonder recept bij de apotheek te krijgen, wel opletten met autorijden etc.
Ik kan daar 8 uur heerlijk op doorslapen.

Bedankt voor de tip van menthol, heb nu inderdaad fishermansfriend met menthol en helaas ook zoethout. Morgen zal ik eens kijken voor iets zonder zoethout.

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 23:21

tiwi1969 schreef:
Naast codeine zijn er ook Daro capsules die goed helpen bij kriebelhoest. Zijn zonder recept bij de apotheek te krijgen, wel opletten met autorijden etc.

Bedankt voor de tip van menthol, heb nu inderdaad fishermansfriend met menthol en helaas ook zoethout. Morgen zal ik eens kijken voor iets zonder zoethout.

Goed om te weten! Zal morgen eens kijken. Ik had net echt een aanval en kon niet stoppen met hoesten, zat echt met tranen in mijn ogen..

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 23:24

dalena schreef:
tiwi1969 schreef:

Goed om te weten! Zal morgen eens kijken. Ik had net echt een aanval en kon niet stoppen met hoesten, zat echt met tranen in mijn ogen..

Je moet wel echt bij de apotheek zijn, niet bij de drogist, weet niet of die bij jullie open zijn.

Er is ook nog Noscapect dat kan je wel bij de drogist halen, maar werkt toch minder goed al haalt het de scherpe kantjes wel van je hoest af.

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 23:45

Oh nee dan wordt dat maandag pas.
Noscapect hielp hier helaas niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 08:27

Hier hielp niets tegen de hoest. Intussen heb ik nog regelmatig, vooral 's ochtends, dat hoofd en longen vol slijmen zitten maar dan zonder verstopte neus. Dat lijkt dan plots allemaal tegelijk los te komen en dan ben ik wel even zoet.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 08:32

Varekaj schreef:
Hier hielp niets tegen de hoest. Intussen heb ik nog regelmatig, vooral 's ochtends, dat hoofd en longen vol slijmen zitten maar dan zonder verstopte neus. Dat lijkt dan plots allemaal tegelijk los te komen en dan ben ik wel even zoet.

Dit heb ik ook. Vanmorgen weer snotverkouden omdat de boel weer los komt.
Voor de hoest kan ik mijn seretide puffers gebruiken. Die heb ik voor de astma. Dat helpt wel wat. Maar als ik die niet zou hebben, zou ik het ook niet weten. Het is een naar hoestje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 09:25

En mijn darmflora is nog vaker dan anders wat verstoord. Het zijn kleine dingen maar ze houden je zo alsnog wel aan de gang, en het heeft toch altijd wel wat invloed op de rest van je dag.

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 10:00

Mijn darmen waren ook van slag. Mijn oorpijn en dichte oor is gelukkig weg!
Voel me nog wel ziek als in niet lekker, weinig eetlust en snel moe
Nu een week onderweg.
Ik kan weinig vinden over de nieuwe coronavariant op internet

annikeee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 10:14

Ik heb ook hele gevoelige darmen… ik dacht dat het aan de medicijnen lag maar als ik jullie zo lees hoort het er bij…
Ik ben al best wel opgeknapt en ga morgen weer werken :)

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 10:51

Zijn mensen die ook een saturatiemeter hebben aangeschaft / of dit met een smartwatch meten door de corona en benauwdheidsklachten?

Ik had gisteren momenten toch benauwd en de saturatie was 89. Soms 92. Even later voelde ik me minder benauwd en toen gaf die 96 aan.
Ik vind het bijzonder dat het zo wisselt.
Normaal is saturatie bij mij 98.
Men zegt bij lage saturatie te bellen naar de huisarts maar even later is hij wel weer goed

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 11:01

Sabri schreef:
Zijn mensen die ook een saturatiemeter hebben aangeschaft / of dit met een smartwatch meten door de corona en benauwdheidsklachten?

Ik had gisteren momenten toch benauwd en de saturatie was 89. Soms 92. Even later voelde ik me minder benauwd en toen gaf die 96 aan.
Men zegt bij lage saturatie te bellen naar de huisarts maar even later is hij wel weer goed

Ik heb er wel over nagedacht omdat ik ook zo benauwd was. Uiteindelijk niet gekocht

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 11:25

Ik heb ook even een saturatiemeter gebruik, laagste was 93 op een benauwd moment en dat trok na een hoestbui bij tot 96 en inmiddels weer normaal op 98.

Ik denk dat zolang je het zelf weer rechttrekt even een dipje niet zo erg is, krijg je het zelf niet meer terug naar redelijk normaal dan is het tijd om de dokter te bellen.

Ik heb 10 jaar geleden hoogteziekte (weinig zuurstof in de lucht) gehad en toen had ik een saturatie van 82, arts in India vond dat nog prima. Dus ben niet zo snel bang.

En toch als je twijfelt even bellen, al is het maar ter geruststelling.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 11:42

Varekaj schreef:

Hier ook, neus is vrij maar hoofd zit vol :+ Ik neem nu 3 dagen sinutab, het draaierig zijn is daardoor ook veel beter geworden.

Een saturatie van 82% is toch erg laag hoor, met zo hoogteziekte zijn dat wel andere omstandigheden.
Op mijn werk is 94% of lager toch wel genoeg voor alarmbellen te doen af gaan..
En zo'n saturatie meter op je telefoon is niet betrouwbaar genoeg, zelfs die kleine metertjes zijn niet ideaal. Je moet kunnen zien dat er een goeie curve is (soms kan je dit wel zien op die kleine meters), anders is het resultaat niet betrouwbaar

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 13:11

Sabri schreef:

Yes ik heb er eentje aangeschaft, vanwege mijn long covid. Mijn saturatie zat ook rond de 90, soms iets meer soms iets minder. Toen ik na zes maanden merkte dat ik stabiel herstelde ging die naar 96. Inmiddels weer een normale en gezonde saturatie (na zo’n 10 maanden denk ik).

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 13:15

dalena schreef:
Marcella schreef:
En daar zijn de codeïne tabletjes voor. :=

Tja, geen idee. Huisarts zei dat ik alles al had geprobeerd en dat het gewoon wachten is tot het overgaat..

Ik heb Kaloban siroop genomen, daarmee nam mijn hoesten snel af (na mn griep wel weken gehoest en flink ook)