ruitje schreef:24-2, pagina 45 en Ruitje denkt nu: Told Ya So. Ik ga even mijn potten rode kool aaien terwijl de rest in de rij staat bij de Jumbo

Verder:
Heel netjes opgelost voor nu, van Pathe en Vue.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
LWDaisy schreef:Hier zijn we zonet naar de winkel geweest. He-le-maal gestoord daar, nog nooit zo veel klanten gezien! Lege rekken, lege diepvriezen, volle parking, heel lange rijen aan de kassa. België wordt gek!
Ik moet in ieder geval een tijdje niet naar de winkel
Jolien87 schreef:Basisschoolleerkracht hier.
Ik ben blij dat er tijdens het debat toch ook wel de nodige kritiek wordt geuit op de motivatie om de scholen open te houden.
Natuurlijk moeten we allemaal water bij de wijn doen en natuurlijk is het belangrijk dat de maatschappij draaiende blijft. Daarbij pleit ik er zelf ook voor om de doorgaande lijn in het onderwijs in stand te houden dus wat dat betreft hoop ik ook dat de scholen niet eerder gesloten zullen worden dan nodig is. Maar om het erop te gooien dat het openhouden van scholen nodig is zodat ouders kunnen blijven werken, schoot bij mij toch ook wel in het verkeerde keelgat.
Nergens wordt gesproken over het belang van het onderwijs, dat het überhaupt belangrijk is om goed onderwijs te blijven geven om de toekomst van de maatschappij te kunnen garanderen. Het feit dat kinderen opgevangen kunnen worden, is blijkbaar van groter belang dat hetgeen waar het onderwijs in eerste instantie voor bedoeld is.
Onali schreef:Ik werk ook in zorg en had na aanleiding van de persconferentie (vorige week al) een mail verwacht vanuit de organisatie.
Maar tot op heden is mn inbox leeg. Toen met de mazelen kregen we een mail dat we moesten aangeven geënt te zijn (en bewijs laten zien) was je niet geënt mocht je niet werken.
k_m schreef:Ik hoor hier op televisie dat de schabben leeg zijn, maar dat er geen voorraad problemen zijn momenteel. Ze krijgen het gewoon niet bijgevuld momenteel omdat het alle hens aan denk is..
SimoneeM schreef:Jolien87 schreef:Basisschoolleerkracht hier.
Ik ben blij dat er tijdens het debat toch ook wel de nodige kritiek wordt geuit op de motivatie om de scholen open te houden.
Natuurlijk moeten we allemaal water bij de wijn doen en natuurlijk is het belangrijk dat de maatschappij draaiende blijft. Daarbij pleit ik er zelf ook voor om de doorgaande lijn in het onderwijs in stand te houden dus wat dat betreft hoop ik ook dat de scholen niet eerder gesloten zullen worden dan nodig is. Maar om het erop te gooien dat het openhouden van scholen nodig is zodat ouders kunnen blijven werken, schoot bij mij toch ook wel in het verkeerde keelgat.
Nergens wordt gesproken over het belang van het onderwijs, dat het überhaupt belangrijk is om goed onderwijs te blijven geven om de toekomst van de maatschappij te kunnen garanderen. Het feit dat kinderen opgevangen kunnen worden, is blijkbaar van groter belang dat hetgeen waar het onderwijs in eerste instantie voor bedoeld is.
Hoewel ik me je gevoel heel erg kan voorstellen; het ís momenteel ook van groter belang de rest vd maatschappij draaiende te houden. Denk aan zorgpersoneel, supermarkten, politie, banken etc. Al die Key beroepen momenteel moeten zoveel mogelijk doorgaan. Het kwam er dan misschien banketstaaf uit, maar ik snap wel wat Rutte bedoelt.
_Penotti schreef:Ik heb ook niet gehamsert en zie zondag of zo wel. (wij doen altijd boodschappen op zondag)
Elke dag word er bevoorraad. Dus ik heb zoiets van laat die hamsteraars lekker hun slag slaan.
Dat ze maar lekker allemaal te gelijk gaan de vandaag en morgen. Dan heb ik er zondag geen last meer van.
Ik kan me niet voorstellen dat alles steeds op is. Misschien wat je liever hebt, maar alles?
Jolien87 schreef:Nergens wordt gesproken over het belang van het onderwijs, dat het überhaupt belangrijk is om goed onderwijs te blijven geven om de toekomst van de maatschappij te kunnen garanderen. Het feit dat kinderen opgevangen kunnen worden, is blijkbaar van groter belang dat hetgeen waar het onderwijs in eerste instantie voor bedoeld is.
PSvanLot schreef:Gini schreef:Maar wat als je niet hamstert? Ga je dan dood van de honger omdat er niets meer is en tja, had je maar naar de winkel moeten gaan toen het nog kon.
Hier in Nederland gaat echt niemand verhongeren.
Hoewel ik me je gevoel heel erg kan voorstellen; het ís momenteel ook van groter belang de rest vd maatschappij draaiende te houden. Denk aan zorgpersoneel, supermarkten, politie, banken etc. Al die Key beroepen momenteel moeten zoveel mogelijk doorgaan. Het kwam er dan misschien banketstaaf uit, maar ik snap wel wat Rutte bedoelt.
Sheran schreef:Voor mij komt het dus over alsof wij alleen goed zijn als kinderoppas en dat het niet uitmaakt of we het virus oplopen.
cursebreaker schreef:Imo is onderwijs zeker onwijs belangrijk. Maar het is, vind ik dan ook, niet iets waar kinderen niet van bovenop kunnen komen als ze het een aantal weken, zelfs maanden zouden missen. Er gaat zeker een achterstand zijn, wat bizar lastig gaat zijn om in te halen. Maar in dit geval vind ik het belangrijker dat er in het grotere belang wordt gedacht en gehandeld.
Vala schreef:Sheran schreef:Voor mij komt het dus over alsof wij alleen goed zijn als kinderoppas en dat het niet uitmaakt of we het virus oplopen.
En voor mij als verpleegkundige voelt het ook zo als ik gewoon moet komen werken, ik mag ook gewoon het virus oplopen in de frontlinie zoals de koning het zegt. En zo heeft iedereen wel ergens een gevoel bij.
Citaat:a. Any fare/tax differences incurred by rebooking on different travel date/booking class /rerouting shall be paid by passengers and the reissue charge shall be waived only once.