[info] Tattoo's 14!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lau

Re: [info] Tattoo's 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 22:20

Wat gaaf! <3

Nienke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 22:20

Ik heb nog een vraagje over het insmeren...ik heb mijn tattoo maandag laten zetten en smeer hem keurig een paar keer per dag in (hoe vaak doen jullie dat) met bepanthen.
Maar ik lees ook dat je hem moet insmeren met zonnebrandcrème...wat is nou verstandig.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 22:24

Ik smeer met bepathen en bedek een verse tattoo. Indien geheeld gebruik ik factor 50

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 22:39

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 06:39

Farjen schreef:
Ik smeer met bepathen en bedek een verse tattoo. Indien geheeld gebruik ik factor 50

Dit doe ik ook. Ik zou een verse tattoo niet in de zon houden, dus hoef je ook geen zonnebrand te smeren.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 07:56

Je hebt van de bepahnthen lijn ook zonnebrand voor je verse tattoo. En anders baby factor 50 smeren

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 09:39

Prachtig die hooglander en muis vorige pagina.

Ik smeer idd ook alleen bepanthen en bedek. Wanneer bedekken niet kan of mijn andere tatoeages dan baby factor 50.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 09:44

Mooi, Myrth!

Ik doe wat Farjen doet. Bepanthen en bedekken (ook nu met 30 graden ;( ) en als hij geheeld is, zonnebrand erop.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 18:27

Jester_ schreef:
Je hebt van de bepahnthen lijn ook zonnebrand voor je verse tattoo. En anders baby factor 50 smeren

Volgens mij is die van hun wel pas voor als ie genezen is. Had daar nog naar gekeken nl.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 19:02

Ja? Het bevat wel dexpanthenol, wat de zalf en wasgel etc ook hebben. Dat bevorderd juist het huidherstel, waar ze zo mee adverteren. Er staat wel minimaal 15 dagen de zon vermijden met een nieuwe tattoo

Pluisje1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 14:59

Ik zit totaal niet in de script tattoo's, en had ook eerlijk gezegd niet verwacht dat ik er één zou overwegen, maar hier ben ik.

Ik ben op zoek naar een artist die mooi tekst zet én die aan de hand van een handschrift een woord in dat handschrift voor me kan samenstellen. Mijn oom is recent overleden, en om hem te herdenken wil ik graag het woord "machtig" in zijn handschrift hebben. Helaas heb ik dat nergens, maar ik heb wel heel veel andere handgeschreven tekst van hem. Daarom een artiest die aan de hand hiervan dat woord zou kunnen samen stellen.

Ik heb echter geen idee waar ik moet beginnen met zoeken. Is er iemand hier die tips heeft, het liefste in de buurt van Dordrecht/Rotterdam?

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 19:20

Pluisje1998 schreef:
Ik zit totaal niet in de script tattoo's, en had ook eerlijk gezegd niet verwacht dat ik er één zou overwegen, maar hier ben ik.

Ik ben op zoek naar een artist die mooi tekst zet én die aan de hand van een handschrift een woord in dat handschrift voor me kan samenstellen. Mijn oom is recent overleden, en om hem te herdenken wil ik graag het woord "machtig" in zijn handschrift hebben. Helaas heb ik dat nergens, maar ik heb wel heel veel andere handgeschreven tekst van hem. Daarom een artiest die aan de hand hiervan dat woord zou kunnen samen stellen.

Ik heb echter geen idee waar ik moet beginnen met zoeken. Is er iemand hier die tips heeft, het liefste in de buurt van Dordrecht/Rotterdam?

Probeer eens bij Black Mantis , en als hun het niet kunnen weten ze vast wel iemand die het wel kan.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 10:59

Er bestaan wel online tools om van eigen tekst een lettertype te maken. Vroeger deed ik dat wel eens via dafont volgens mij. Even op googelen, het zal met AI ook wel kunnen :) Maar een goede artiest zou het wellicht ook wel kunnen overtrekken en samenstellen tot jouw woord. Sterkte met het verlies, klinkt als een mooie nagedachtenis.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 17:17

Ik val hier even binnen want heb advies nodig.. :=

Ik heb al sinds maart een afspraak staan bij een artiest die zeer beperkt haar boekings opendoet omdat ze zo populair is (2x per jaar). Nu zou je denken dat ik daar goed voor gespaard zou hebben, dat dacht ik ook, maar nu blijkt dat ik een verschrikkelijke muts ben wat geldbeheer betreft.

Ik heb genoeg geld, maar het zal nipt zijn. We zijn nog niet midden september en dat vind ik wel wat problematisch. Niet dat ik zulke grote kosten heb, maar toch wil ik niet met de angst zitten dat er geen geld op mijn rekening staat.

Ik twijfel dus om de afspraak te annuleren. Alleen is dit vrij last minute - gezien deze maandag is. Daarnaast is de artiest niet altijd eenvoudig bereikbaar via mail dus dan loop ik nog het risico dat ze het niet op tijd ziet..

Ik heb de afspraak al eens een week verschoven omdat dat beter uit kwam ivm plots werk en mijn vrije dag op een andere dag viel.

Ik voel me zo stom. Eenderzijds moet ik me niet in de problemen/zorgen werken, anderzijds keek ik er al zo lang naar uit en wil ik ook niet die klant zijn die last-minute afzegt.

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 17:48

Om wat voor bedrag (dat je tekort komt) gaat het? Kan je het niet lenen? Of heb je nog een spaarrekening?

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 18:09

Heel simpel als je het niet kan betalen /je wilt je geld niet opmaken omdat je anders niets meer hebt zou ik het afzeggen.
Vervelend indd maar zonder geld zitten voor een tattoo?
Ik heb geen idee over wat voor een bedrag je het hebt mijn sleeve(s) was een aantal K dus die kon ik in etapes doen maar geloof niet dat ik het zou doen zonder dat er genoeg geld was voor andere eventuele noodzakelijke dingen.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 18:27

Ik heb genoeg geld, zoals ik al zei, maar dat is het dan ook. Ik kan enkel een ruwe schatting maken van hoeveel het gaat kosten - zelden wordt dat duidelijk meegedeeld is mijn ervaring, want dat hangt af van de grootte, zit-tijd etc. Het zou een uurtarief zijn van 150 euro, ik heb vorige keer met de andere zijde van die arm (waar deze tattoo het vervolg op wordt) ongv. 4 u gezeten. Althans, dat denk ik. Het voelde niet zo lang maar ik heb toen 500 euro afgehaald bij de bank en het zou best goed kunnen dat ik uiteindelijk effectief 600 betaald heb. Ik heb een vriendin die recent bij dezelfde artiest is geweest en rond de 750 euro zat (ik vond haar tattoo nochtans niet heel erg groot). Ik vind dat best pittig, maar had er mij ergens ook wel aan verwacht.

Ik vind het heel moeilijk om zaken in te schatten, het is dan ook absoluut mijn fout en mijn verantwoordelijkheid dat ik niet voldoende spaarzaam ben geweest. Nu again, ik kan het in principe betalen, maar het wordt dan een harde maand waarin niet veel mag mis gaan. Een tattoo is een investering, maar ergens ook een luxe - vandaar mijn twijfel.

Daar bovenop vind ik het spannend dat ik straks een half sleeve ga hebben, ondanks ik dat ik al even een full sleeve wil. Ik heb ook al 7 best grote tattoos, dus waarom dit ineens een probleem is in mijn hoofd weet ik niet. Ineens lijkt het extra officieel ofzoiets. Dus dat speelt ook wel een beetje mee.

Ik vind het stom, stom dat ik zo stom moet doen. Ik ben een persoon die niet moeilijk wilt doen en een ander niet wilt benadelen.. Had ik het echt niet kunnen veroorloven had ik mijn beslissing al eerder gemaakt denk ik.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 18:39

Je moet je niet in de schulden steken of in ieder geval financiële risico's nemen, alleen maar omdat je het stom vindt van jezelf om af te zeggen. Het is niet handig om zo laat af te zeggen, maar je kunt wel uitleggen waarom. Dat zal je artiest ook begrijpen. Sterker nog, beter van tevoren zeggen dan achteraf.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 18:57

De twijfel voor een sleeve herken ik wel ik wilde het ook heel graag en toch had ik twijfels omdat ik het spannend vond.
Bij mn 2de sleeve had ik daar geen last meer van.

Wat je zegt tattoo is een luxe ik zou mezelf er niet door in een onzekere situatie brengen.
Afzeggen is vervelend maar nu kan de tatoeerder nog iemand anders inboeken alleen heb je wel kans dat als je afzegt ze je hebt al een keer eerder verzet dat je wel je kansen verspilt.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 19:05

Ja, klopt idd. Ik denk dat ik me gewoon wat meer tijd moet gunnen. Ik heb geen voorschot moeten betalen omdat ik een terugkerende klant ben (ik heb al 3 tattoos van haar, waaronder eentje die ze nog gezet heeft als apprentice - we hebben ook al wat meegemaakt samen doorheen de jaren) dus ik ben geen onbekende. Ik ging haar wel voorstellen dat, moest ze het design al gemaakt hebben, ik daarvoor dan toch nog een voorschot wil neerleggen om de last-minute cancellation toch ietwat te compenseren. Dat vind ik alleen maar eerlijk tov haar. Ik sta nog altijd achter mijn ontwerp en idee, dus ik hoop gewoon mijn plannen in de toekomst wel verder uit te werken.

Ik denk dat het idd gewoon een kwestie is van doen en dat ik er dan sowieso gek op zal zijn! Ik vind een mooie, doordachte sleeve bij andere mensen erg mooi. Ik ben blij om te horen dat ik daar althans niet alleen in ben.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 06:40

Als ik zo weinig geld zou hebben op mijn spaarrekening dat ik al in de problemen zou komen als daar 750 euro af moet, zou ik daar nooit een tattoo van betalen.
Dan zou ik een heleboel dingen kunnen bedenken die prioriteit hebben boven een tattoo.

Maar goed, ieder zijn ding. Ik zou dus afzeggen en gewoon vragen aan de artiest of ze het ontwerp wil bewaren zodat ze het bij de volgende boekingsronde in kan plannen. Als je haar goed kent zoals je zegt, dan zal ze er best begrip voor hebben. En zoals eerder gezegd, nu kan ze de plek misschien nog opvullen met een andere klant.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 19:36

Dat snap ik. En daarom heb ik de knoop doorgehakt en gisterenavond nog gemaild. Ik heb vandaag gelukkig een begripvolle mail teruggehad en ze zei dat ze de tijd van de afspraak ging gebruiken om wat tekenwerk in te halen, dus ik had niet het idee dat ze het heel erg vond. Ik vind het nog altijd poedersuiker, maar dat heb ik aan mezelf te wijten := Enfin, het loopt niet weg. Eerst maar eens beter leren sparen. Ik durf mij in mijn enthousiasme voor een tattoo wel eens te verliezen en ondanks ik nooit vind dat dat geld 'verloren' is, moet ik daar wel wat volwassener mee leren omgaan.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 00:17

Kaatastrof schreef:
Dat snap ik. En daarom heb ik de knoop doorgehakt en gisterenavond nog gemaild. Ik heb vandaag gelukkig een begripvolle mail teruggehad en ze zei dat ze de tijd van de afspraak ging gebruiken om wat tekenwerk in te halen, dus ik had niet het idee dat ze het heel erg vond. Ik vind het nog altijd poedersuiker, maar dat heb ik aan mezelf te wijten := Enfin, het loopt niet weg. Eerst maar eens beter leren sparen. Ik durf mij in mijn enthousiasme voor een tattoo wel eens te verliezen en ondanks ik nooit vind dat dat geld 'verloren' is, moet ik daar wel wat volwassener mee leren omgaan.

Je mag echt heel trots zijn op jezelf om deze dappere beslissing! Het is niet makkelijk iets te laten gaan waar je zo naar uitkeek. :(:)

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 18:47

Snippergroen schreef:
Kaatastrof schreef:

Je mag echt heel trots zijn op jezelf om deze dappere beslissing! Het is niet makkelijk iets te laten gaan waar je zo naar uitkeek. :(:)

Thanks :knuffel: Ik kan het wel relativeren gelukkig en het brengt me ook wel ergens rust.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 19:07

Goede beslissing ja. :j

Ik ga volgende week deze laten zetten:
Afbeelding
(de omcirkelde)