3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

linoleum

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 13:26

Imandra, leuke film en heerlijk veel om over na te denken :D succes met je operatie straks!

Carlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 15:12

Linoleum, oeeeh fijn dat hij leuk was! Hoor gemengde verhalen maar wel overwegend positief. Ben heel benieuwd, ik ga ergens in december met mijn vader en zus. Die laatste kon niet wachten dus die ziet hem dan voor de tweede keer. :')

Imandra, noooooo verstandskies klinkt nasty! Sterkte, hopelijk valt het mee! Je weekend klinkt heerlijk qua eten, maar natuurlijk wel vervelend dat je niet lekker in je vel zat. :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 19:26

Ik kom hier even binnen vallen. Na heel veel mislukte afvalpogingen is het nu echt genoeg geweest. Hoevel ik weeg? Geen idee... Laatste keer was het 108 en ik ben enkel bijgekomen. Ik schaam mij en zit niet lekker in mijn vel. Ik ken mijn pijnpunten. Geen nee kunnen zeggen, overeten, geen tijd nemen om maaltijden te bereiden om te gaan werken, ongezonde tussendoortjes en niets van sport. Ik heb een maat 48 en zou al lang blij zijn moest dit een 40 worden. Als ik het heb over een streefgewicht is dit 70 kilo (ben 1.72) Ik zeg al maanden: Nu is het genoeg, maar ik begin er nooit aan. Hoop dat ik door hier mee te lezen eindelijk voldoende motivatie krijg.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 20:18

De Molenhoek, welkom! Beetje een idee al hoe je het wilt aanpakken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 20:21

Nee, totaal niet. Zoals velen waarschijnlijk al meerdere stromingen gevolgd die telkens goed werken maar helaas niet voor lange tijd. Uiteindelijk komt het op doorzetten en daar loopt het fout.

Blazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 10:38

Molenhoek succes
Ik zelf denk als ik naar mijzelf maar ook mijn man en de rest van het afvalgroepje op mijn dagbesteding kijk dat het belangrijkste is dat eetgewoonten blijvend worden aangepast en bewegen al is het maar fietsen en/of wandelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 13:47

Ik heb zonet MFP geïnstalleerd en dit was direct neus op de feiten. We zijn nog maar middag en ik heb al 600 calorieën te veel binnen. Ik heb zonet mijn bmr uitgerekend. Hoeveel calorieën blijven jullie daaronder om af te vallen?

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 13:49

Je moet altijd boven je BMR blijven. BMR is wat je binnen moet krijgen om je lichaam draaiende te houden zonder ook maar enkele beweging of activiteit.

Wat handigste is om BMR te berekenen. Daarna je verbruik, en dan paar honderd kcal onder je verbruik, maar wel boven je BMR.

Weet niet of je de OP hebt gelezen? Maar daar staat het uitgebreid in uitgelegd! Deze link laat je beiden zien, dan dus tussen die twee gaan zitten. http://10xgezonder.nl/bmi-en-bmr-berekenen/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 14:01

Heb de OP gelezen ja. Heb het ook via een linkje uitgerekend. Mijn rust(?) bmr was 1927 en dan kreeg ik een 2de getal en dat was dan 2313. Welke moet ik dan aanhouden? :)

Edit: Even foto toegevoegd

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 14:06

Je BMR, het eerste getal, is wat je lichaam in complete rust verbrandt. Dus wat je lichaam zou verbranden als je niet eens met je ogen zou knipperen. Eigenlijk wat je organen nodig hebben om te blijven draaien als je verder niks zou verbruiken. Oftewel, de absolute ondergrens. Op je BMR eten kan, en daar zal je mee afvallen, maar het is wel heel rigoureus.

Het tweede getal is je BMR + PAL. Je PAL is de calorieën die je verbrandt uit dagelijkse beweging, dus zonder sporten erbij. Als jij een staand/lopend beroep hebt verbrand je op dagelijkse basis meer kcal dan iemand die op kantoor werkt en alleen zit. Eigenlijk dus ook nog vrij basis.

Ideaal gezien zou ik mikken op ergens er tussenin. Rond de 2100 is heel prima om mee te beginnen (en haalbaar) en je zal ermee afvallen.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 14:07

Beweging is natuurlijk altijd een goede manier om meer te verbranden en het afvallen makkelijker maken. Dat kan al heel makkelijk door simpelweg dagelijks een halfuur te gaan wandelen. Weet niet of je standaard al sport of iets?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 14:11

Nee, geen sport. Ik werk in wisselende shiften (geen ploegen, elke dag is anders qua uren) met een baby en een vriend die lange dagen werkt. Ik zou heel graag dansen maar 70% van de tijd geraak ik er niet door het werk. Wat dan ook weer zonde is. Meestal ben ik ook alleen met de baby dus de sport moet met haar te combineren zijn en dat heb ik helaas nog niet gevonden.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 14:34

Het is nu geen ideaal weer, maar met een kleine kan je natuurlijk prima wandelen en als ze ouder zijn fietsen! Lekker samen weg en naar buiten zonder dat je echt tijd moet inplannen om te sporten.

Vriendin van me doet aan baby bootcamp. Is bootcamp, maar gebruik je bij oefeningen je baby ook als gewicht.

En anders kan het zonder sporten ook. Ik sport momenteel ook zo goed als niet. Het duur wat langer, maar het gebeurt wel.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 20:28

Linoleum: als het goed is ga ik dinsdag naar die film, zin in!

Imandra: hoe is het nu zo na de ingreep? Klinkt akelig zeg!

Hier een week van mindere motivatie achter de rug, maar sinds maandag gelukkig weer back on track haha

Lijstje vandaag:
O: banaan, ei lijnzaad scrambled eggs
L: multikorn broodje met kipfilet, croissant en glas verse sinasappelsap
T: marsepein maar nette portie :+ (lag verse naast de broodjes, kon ik even niet laten liggen haha)
A: nasi met satesaus
T: appel
B: intensieve dressuurles met een hele drukke Tinker :')

Blazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 20:55

Pfff mij te buiten gegaan afgelopen week aan twee zakken winegums en dat merkte ik vandaag dus aan de weegschaal
Er zat dus gelijk 4 ons op vandaag
Op naar een nieuwe week, nieuwe kansen

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-18 16:37

@urosa: heel eerlijk, het valt me allemaal reuze mee. Geneest heel snel en waar de zwelling nu eigenlijk op m’n max had moeten zijn (wat de vorige keer ook zeker zo was) is deze nu al bijna helemaal weg. Kan ook prima zacht eten eten, moet alleen opletten dat er niks in de hechtingen gaat zitten (dus geen rijst of gehakt).

Lijstje van vandaag:

T: ah smoothie 500ml
L: Italiaanse tomatensoep zonder gehakt (gezeefd)
A: pompoensoep, waarschijnlijk eet ik er een zacht bolletje met ei bij
T: breaker

Dit is mijn lijstje voor deze hele week, alleen de soep afgewisseld qua smaak haha. Ga eens kijken of ik morgen wel iets vasts kan eten (even ter vergelijking, dat lukte vorige keer pas na anderhalve week).

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 19:55

Imandra: fijn dat het deze keer mee lijkt te vallen! Hopelijk lukt wat zacht eten ook weer goed.

Lijstje vandaag:
O: banaan ei lijnzaad pannekoek
L: 2 vk boterhammen met grilworst en glas verse sinaasappelsap
T: marsepein restant
A: boerenkool met augurk en rookworst.
T: appel
B: paardgereden op een jonge maar brave Tinker dus niet intensief haha

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 20:12

Imandra, goed dat je kaak snel beter wordt!

Elvira, vervelend van de winegums. Weet je ook hoe het komt dat je het hebt gepakt? Misschien wel handig om bij stil te staan waarom je het hebt gedaan en hoe je de volgende keer kan voorkomen of beperken.

Ik weinig lijstjes die enigzins boeiend zijn om te plaatsen laatste dagen. Wel redelijk goed qua kcal, maar verder niet om over naar huis te schrijven. Vandaag was weer wat beter gelukkig!

L: kom mosterdsoep, ciabatta broodje met kipfilet en boter
T: appel, 2 chocolademunten en een petit four als traktatie van werk
A: andijvie stamppot met oude kaas en zongedroogde tomaat
T: plak arretjescake
Totaal 1.685 kcal

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 23:27

Deze week heb ik, na morgenochtend het 2x fysio & 2x fitness volgehouden en jeetje, wat voel ik me gelijk een stuk beter :Y)

Vanochtend (laat, was vergeten te eten voor sporten)
Bak Marrokaanse salade, met couscous enz van de Hoogvliet
‘Detox’ smoothie van innocent

Middag:
Salade geitenkaas (een flinke!) met speltbrood
Gember/peer/druiven sapje

Avond:
3 kopjes cappuccino’s
Friet met - alweer- salade
Cola zero

Beweging: flink uur sporten

Al die salades vandaag waren puur toeval, haha

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 10:46

Benthe, gelukkig zijn salades erg lekker! En heerlijk dat je weer wat kan sporten.

Ik ga vanavond hapje eten met paar collega’s. En weet dat ze daar heerlijke salades hebben ook. Dus denk dat ik voor salade met biefstuk en gamba’s ga.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 11:00

Ohh heerlijk! Ik ben ook gek op goede salades!
Ik ben nog steeds aan het uitzoeken hoe ik mijn voedingspatroon wil invullen. Ik merk dat geen/heel weinig kookhydraten me op zich wel ligt, alleen ik vind het zo’n gedoe steeds als we ergens wat gaan eten, onderweg zijn, of bij vrienden. Ik houd er helemaal niet van om van alles niet te mogen eten, voornamelijk het stukje groente en fruit. Qua fruit zou ik alleen af en toe wat bessen mogen eten, qua groente is het ook heel streng en worden wortels bijvoorbeeld al afgeraden om te eten. Om nog niet eens te spreken over peulvruchten natuurlijk. Voor mijn gevoel zijn dit allemaal “gezonde” dingen die in mijn voedingspatroon horen, maar die bij Keto als slecht bestempeld worden. Daarom probeer ik mijn koolhydraten te minderen, in plaats van compleet te vermijden. Ik probeer op de meeste dagen wel laag uit te komen qua koolhydraten, maar als ik 1 koolhydraat-maaltijd per dag eet vind ik het eigenlijk prima, en daarbij kan ik echt niet zonder rijstwafels en maiswafels, haha. En zo kan ik er ook gewoon rekening mee houden als ik uit eten ga, dat ik de rest van de dag de koolhydraten zo laag mogelijk houd. Gelukkig ben ik niet gek van friet en aardappelen, dus die kan ik makkelijk laten liggen in restaurants. Maar dat geneuzel over dat worteltje wat op je bord ligt, of de saus die over je vlees heen zit, dat gaat bij mij alleen maar irritatie opleveren en vind ik zonde.

Mijn lijstje voor vandaag:
L: salade met gerookte kip, bacon en avocado
T: twee maiswafels met kipfilet en avocado, een paar wortels, misschien wat tomatensoep.
A: courgetti met prei-roomsaus en tonijn
B: half uur krachttraining in mijn “thuis gym”

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 11:05

Hoi allemaal,
Ik ben hier al een tijdje niet geweest, en dat heeft een reden.
Een week of twee terug stuurde ik al in dit topic dat mijn oom in het ziekenhuis lag, helaas is hij zondagavond overleden na een paar dagen in een hospice gelegen te hebben. Daarom stond mijn hoofd helemaal niet naar in dit topic praten. Wel heb ik het gezond eten proberen vast te houden, omdat dat structuur gaf in mijn dag. Maandag is de uitvaart, daarna sluit ik me weer aan bij jullie. Hoewel het nog wel even zal duren voor ik echt weer oprecht goede bijleesposten kan en zal maken ;)

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 11:11

Kimmie25501 schreef:
Hoi allemaal,
Ik ben hier al een tijdje niet geweest, en dat heeft een reden.
Een week of twee terug stuurde ik al in dit topic dat mijn oom in het ziekenhuis lag, helaas is hij zondagavond overleden na een paar dagen in een hospice gelegen te hebben. Daarom stond mijn hoofd helemaal niet naar in dit topic praten. Wel heb ik het gezond eten proberen vast te houden, omdat dat structuur gaf in mijn dag. Maandag is de uitvaart, daarna sluit ik me weer aan bij jullie. Hoewel het nog wel even zal duren voor ik echt weer oprecht goede bijleesposten kan en zal maken ;)

Gecondoleerd en heel veel sterkte :(:)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 11:20

Veel sterkte Kimmie :(:) Ik kan me voorstellen dat je hoofd er dan even niet naar staat.

Maanlicht: gewoon lekker eten waar jij je goed bij voelt! Je lijstje klinkt heel erg lekker, maar wel erg weinig? Of zijn je ontbijt en diner enorme porties?

Hier niets spannends te melden. Ben sinds vorige week enorm grieperig, maar sinds gisteren wel weer aan t werk.

O: kaki fruit en yoghurt met musli
T: cappuccino en 3 dropjes tegen de keelpijn
L: weet nog niet waar ik trek in heb zo.
T: appel en blauwe bessen
A: gebraden kip met turks brood en tomaat met mozzarella (bij vriendin eten)
T: 2 wijntjes en nog wat snacks

B: 50 min fietsen (retour werk) en 45 min wandelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 11:24

Veel sterkte Kimmie. :(:)

Hier start ik maandag nu echt wel met opletten wat ik eet. Morgen naar de winkel om wat meer groenten en fruit te halen. Hoop dat ik deze keer echt kan volhouden. Twijfel zelfs eventueel over therapie want gok dat het overeten bij mij veel te maken heeft met stress.