Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Katharinaa

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 09:05

wow mjwb dat is veel afgevallen op korte tijd! Hopelijk is je knie weer snel beter!

Ik hou van zoete en van hartige snacks! Ik eet gewoon veel te graag!!
Ik eet weinig brood (omdat ik de luxe heb dat ik s middags meestal thuis ben en een slaatje kan maken), maar eet meestal wel gewoon aardappelen, rijst of pasta bij het avondeten.

Ik heb zaterdag ook gewoon in tshirt en short gelopen, was perfect. Ik heb dit jaar nog geen last gehad van schurende dijen (misschien omdat ik ben afgevallen of misschien omdat ik nog niet echt gezweet heb), maar vorig jaar wel last van gehad. Ik raad je ook aan zo'n bikermodel korte broek te kopen, ik vind het niet zo mooi, maar het zit wel super goed!

Mama3, je mag gerust af en toe je hart luchten hoor! Ik heb geen kinderen, dus ik kan er niet helemaal over meespreken, maar het ljikt mij inderdaad verstandig af en toe op je strepen te staan en wat tijd te maken voor je gezin, je paarden en voor jezelf!

SV weer mooie afstanden seg, ben blij dat je blessure achter de rug is!

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 18:26

Katharinaa schreef:
Oh lijkt me wel handig om niets te hebben met eten. Ik hou zoooo veel van eten, ook niet gemakkelijk

Dat valt nog vies tegen eigenlijk... Ik moet eigenlijk echt een wekkertje zetten ofzo dat mij er aan herinnert dat ik moet eten. Anders heb ik zoals gisteren dat ik loop te zeuren dat m'n loopje voor geen meter ging (ik was halfweg de namiddag een klein rondje gaan lopen, 4K) en dat ik daarna besef dat ik die dag enkel nog maar een tas koffie op heb. :+ Tja niet verwonderlijk dan hé.

Vandaag dus niet gelopen maar een rondje gefietst. Mss moet ik maar eens banden wisselen dat ik zo wat bospaadjes in kan, of gewoon terug een MTB kopen. Afwisseling...

Ik loop overigens nog altijd in mijn lange broek hoor, brrrrrrrrrrr!!!! :brr:

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 18:35

Strava loopt overigens al een paar dagen bij mij achter... duurt telkens een paar uur (gisteren zelfs meer dan 24) voor mijn loopje/ritje zichtbaar is. Any thoughts on that?

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 19:20

Memuska schreef:
Strava loopt overigens al een paar dagen bij mij achter... duurt telkens een paar uur (gisteren zelfs meer dan 24) voor mijn loopje/ritje zichtbaar is. Any thoughts on that?

Same, veel mensen aan t lopen denk ik :D
Of even een update waardoor het wat meer tijd kost, minder capaciteit voor dat soort dingen :)

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 19:55

Ik had het warm gisteren in mijn korte broek en t-shirt, bedacht me zelfs dat ik beter een topje had gepakt Memuska := Echt, koud? Ik ben extra in korte broek in de tuin gaan werken in de hoop dat ik dan ook eens een kleurtje krijg.

Ik mag nog niet gaan helaas, hopelijk kan ik woensdag weer een mini rondje maken. Mag echt alleen gaan als ik geen pijn voel... Duurt toch wel lang hoor nu. Ben maar weer meer krachttraining aan het doen om toch iets te doen. Fietsen heb ik niks mee.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 21:03

Ik ben echt een koukleum... Kom nu net uit de sauna (nu ja, IR cabine), 45 minuten op 52 graden en ik begon het net aangenaam te vinden :+ Is wel andere warmte natuurlijk maar ik heb echt standaard koud.

Ik vind zomaar fietsen ook niet zo leuk, maar toen ik nog op school les gaf ging ik wel met de fiets (elke dag 36 km heen en 36 km terug). Dan had ik wel een doel. Nu is het maar als alternatief... Al vind ik MTB'en wel leuk.

@liespower94: dat zou idd zomaar eens kunnen!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 21:10

Hier nog zo'n koukleum :D . Ik loop ook nog in lange tight (en daaronder nog de compressietubes), lange mouwen, buff om. Afgelopen zaterdag t-shirt, maar wel met dunne softshell-jas. En dan nog een trailrugzakje om. En niet warm :D .

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 22:51

Pfff ik vind het boven de 15 graden al bijna te warm met korte broek en hemdje.
Ik heb het liefst een graadje of 6 tot 10.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 22:54

Ik kan dus een enorme koukleum zijn maar heb het ook snel warm. Ook niet altijd handig hoor. Ik heb overigens wel het idee dat ik beter tegen kou kan sinds ik twee winters door hardloop, heb deze winter maar een enkele keer handschoentjes aan gehad en eigenlijk telkens genoeg aan een goede trui, waar ik vorige winter nog wel een thermo daar onder aan had en veel vaker handschoentjes droeg. Toen ik met die ‘sneeuw’ liep had ik dus thermo maar eronder gedaan, toen ging ik kapot van de warmte := Maar niet alleen met hardlopen, ook zo kan ik kou toch wel beter hebben heb ik het idee.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 05:01

Morgen,

Ik heb altijd koud, maar dus niet met hardlopen.
In de winter liep ik tot feb in zomerbroek, boven altijd 2 lagen. Wel altijd hoofdband bij me want zodra mijn oren koud zijn en blijven is het over.

Hardlopen krijg ik het warm en met douchen komt pas gevoel hoe koud ik ben.
Met paardrijden in de winter word ik niet warm gaan handen juist tintelen.... wat met hardlopen nooit gebeurd alleen onder de douche

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 10:09

Haha Tita geweldig dat je dat even hebt uitgerekend! Ik heb probeer om het een hele week uit te houden met een zak paaseitjes en ik eet alleen de puur-praline eitjes :) Maar daarnaast vind ik ook die paas-crème-koekjes héél lekker. Hartig vind ik meestal niet heel interessant, zeker chips boeien me bijzonder weinig, een stuk kaas gaat er nog wel in <3 Voordeel van het virus is dat ik niet meer graag in de supermarkt kom en we nu weekboodschappen doen, dus er is ook gewoon minder in huis. Maar ik bak ook graag dus kan zo koekjes/cakes/vanalles in elkaar flansen. Overigens eet ik ook prima brood/pasta/rijst/aardappels etc, juist icm met sporten vind ik dat heel prettig en probeer ik een beetje te eten naar behoefte.
Mijn gewicht schommelt altijd behoorlijk, ik probeer een ondergrens van 65 en een bovengrens van 70 aan te houden (die is voornamelijk ivm mijn paard, anders zou 75 ook prima zijn), bij een lengte van ongeveer 1.85. Toen ik in Canada was (alweer 4 jaar geleden) zat ik rond de 75/80 kg en dat was teveel, voelde me daar niet prettig bij. Toen ik terugkwam is dat langzaam weer gaan zakken en toen ik tijdens het laatste jaar van mijn studie (2 jaar geleden) het hardlopen fanatiek te pakken had daalde het naar 63 en dat was echt te weinig, maar had toen echt moeite om bij te komen omdat ik zoveel bewoog, ik at in die periode echt veel maar bewoog nóg meer :') . Inmiddels weer wat aangekomen en zit nu rond de 69. Merk dat mijn gewicht nu weer iets omlaag gaat en dat vind ik prima.

Mama3, heftig dat je moeder door het oog van de naald is gekropen! Wel altijd een goed besef-moment te hebben wat je echt belangrijk vindt :)

Ik loop meestal in een lange broek en hemdje/shirt. Ik krijg snel koude kuiten als ik een korte broek aanheb en heb geen compressiekousen oid.

Ontherun wat heerlijk dat je weer kan beginnen en zonder pijn hebt gelopen *\o/*

Gister naar het bos gefietst om daar een rondje te lopen en dat was een heel goed idee. De laatste tijd is af en toe mijn hak wat gevoelig en onverhard had ik daar helemaal geen last van, vaker doen dus *D Lekker 1.5 uur rondgestruind. Vanochtend zo'n 25 minuten rustig door de wijk gelopen. Morgen rustdagje :) Mag van mezelf nu 5x per week lopen, maar wel met een max van 40km per week :+

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 11:13

Ik heb sinds ik loop ook minder last van kou.
Paardrijden ligt even stil door Corona dus ga ook wat meer lopen deze week.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 11:32

Ik merk inderdaad ook dat hoe meer ik buiten ben, hoe beter ik tegen de kou kan. En ook went m'n lichaam er aan. Het is hier bijna geen winter geweest en bij rond de 0 graden deed ik mijn thermobroek aan, terwijl ik die voorgaande jaren pas aan deed als het bijv kouder was dan -7 ofzo. Zelfde met handschoenen dragen die ik vorig jaar amper aan heb gehad terwijl het toen veeeel kouder was.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 18:58

@SV: hoe gaat het nu met je papa?

Ik heb mezelf maar weer eens een nieuw schema laten aanmeten, in de hoop dat de Port of Antwerp zal doorgaan... Heb ik toch het idee van een doel hé. Maandag begin ik er aan dus tot dan mag ik nog wat rondjes lopen als ik zin heb van mezelf.

Na mijn minder goed loopje op zondag (gevoelsmatig dan, qua tijden zat het prima) ben ik gisteren gaan fietsen en vandaag gaan wandelen. Morgen een loopje!

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 19:19

Ik heb vanmiddag een rondje bos gedaan.
Op de fiets erheen, prima te doen.

Halverwege last van een steek in m'n zij die niet over wilde gaan, dus daar een stuk verplicht gewandeld.
Maar wel weer een km verder en fijn relaxed rondje gelopen. :)

Afbeelding
Afbeelding
Was toch net te warm met lange broek, dus halverwege maar opgestroopt. :))
Afbeelding

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 20:04

Memuska het gaat redelijk, hij hoopt dat hij donderdag naar huis mag. Hij houdt nog wat teveel vocht vast, maar heeft al wat rondgelopen over de afdeling.

Wanneer is die loop die je wilt doen? En hoeveel km?

Heerlijk mandarijn, maar wel warm met een lange broek ja.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 21:08

Ik duim dat je papa snel weer naar huis mag! Goed dat hij al wat kunnen rond wandelen heeft.

Ik wil op 12 september de halve marathon lopen bij de Port of Antwerp.
Als dat niet lukt, herkansing 4 oktober bij de halve van Brussel.

Maar ik vermoed dat er dit jaar gewoon niets meer zal doorgaan van grote loopevenementen. Ach, dan doe ik zoals de Urban Trail en de 10 Miles en loop ik 'm wel voor mezelf...

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 21:42

Zeg maar dat we hem allemaal positieve vibes sturen SV!

Ik loop via Keep a moving virtuele evenementen mee. Je kunt lange afstanden lekker over meerdere dagen lopen. Best nog leuk!

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 07:29

Ik kreeg gisteren m'n eerste medaille van een virtueel loopje! Wel leuk.

Afbeelding

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 09:22

O wauw via wat was dat?

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 09:24

MedalMad!

Ik ga binnenkort met een vriendin de Shark Week 10K lopen daar, ook een toffe medaille :+ We kijken altijd samen Shark Week dus dat leek ons wel n toffe...

De Virtual Coronarun heb ik ook gedaan (die van Dennis Licht), maar denk dat die volzet is.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 09:58

Zoooo da's een gave medaille :wow:
Mandarijn was het geen 20 graden ofzo in NL? Wel warmpjes voor 'n lange broek lijkt me.

Hier was het gister avond rond de 9 graden, maar windstil met een zonnetje was het echt een prachtige avond! Tijdens m'n loopje over het platteland even van de weg afgestapt en genieten van de prachtige omgeving. Het was zo peaceful, met de vogeltjes in de achtergrond. Ben zo blij dat we uit de stad naar een buitenwijk zijn verhuist!
Afbeelding

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 11:39

Wauw! Wat een mooie foto!! Daar zou ik ook wel kunnen wennen geloof ik...

Hier was het klaarblijkelijk een 12° maar tegen de tijd dat ik terug was voelde het toch iets warmer... Ik liep nog wel in een 3-kwartsbroek en compressiekousen en een shirtje. Net goed - na enkele km toch, want in 't begin was het brrrrrrrr.

10 km rondje gedaan, was erg fijn.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 12:03

Jawel, maar fietsen met m'n korte broek gaat schuren dus het was kiezen of delen. :=
Moet nog even een andere kopen die niet of minder opkruipt.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 12:21

Wat ik dan nog wel ‘ns doe als het te koud is (of in johw geval schuurt) doe ik ‘n tight over m’n korte broek heen. Je kan je broek meenemen in een rugzak of als je goed vertrouwen hebt in je medemens, laat ik gewoon een tasje achter bij de fiets :)