Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 16:54

sanso schreef:
En nog een vraag; inmiddels is het wel duidelijk dat je je als vrouw niet zomaar 1 2 3 kan laten sterriliseren. Word hier met mannen net zo stug over gedaan (op jongere leeftijd)?

Wat is jong? Mijn vriend heeft het laten doen op 29-jarige leeftijd.

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 16:57

sanso schreef:
Word hier met mannen net zo stug over gedaan (op jongere leeftijd)?

Bij ons wel. Mijn man (onder de 30) kreeg een half jaar wachttijd en zijn hele onderbouwing moest op papier, en dan zouden ze op basis daarvan een beslissing maken. Daarom ben ik zelf maar de gyn gestapt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 16:59

Echt belachelijk.. Iedere randdebiel mag maar kinderen op de wereld planten en iemand die het bewust niet wil en hiervoor zorgt, moet een compleet boekwerk aanleveren.. Ga ik echt nooit snappen :n

Ilsey

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 17:01

Mijn vriend ging op consultatie en kreeg gelijk een afspraak voor 3 maanden later. Moest het mondeling motiveren en moest een verklaring ondertekenen van onomkeerbaarheid maar meer niet. Was UZ Gent.

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 17:05

Het ergste eraan vond ik nog dat die arts (man) duidelijk persoonlijk tegen was. Hij zei dingen als dat de meeste mensen die nog geen kinderen hebben er spijt van krijgen (natuurlijk niet onderbouwd met onderzoek) en hij ook geen situatie kon verzinnen waarin het de beste optie is. Dat ik compleet tits-up ga van hormonen en een koperspiraal ook niks werd nam hij niet serieus 'want er zijn een heleboel goede opties voor vrouwen die je nog niet geprobeerd hebt'. Tja.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 17:55

Ik moest naar de psycholoog :P Die ik overigens snel overtuigd had.

Waarom wil je je laten steriliseren?

En toen heb ik gezegd waarom niet, partner is het er mee eens, kan niet tegen hormonen, wil níet zwanger worden en gewoon gesteriliseerd worden.

20 minuten later stond ik buiten met mijn brevet :P

Dit was trouwens in Genk (België).

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 18:12

ik denk ook dat het echt aan de persoon ligt die je tegenover je hebt.
Als een arts al bij voorbaat denkt dat de meeste mensen spijt krijgen van zo'n beslissing kun je volgens mij het beste naar een andere arts gaan die daar wat neutraler in staat.
persoonlijk vind ik mezelf nu nog wat te jong, maar als ik 30 ben en dan nog geen kinderwens heb dan ga ik ook een aanvraag doen. huppakee, weg met die hormonen! *\o/*

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 18:58

ElineS schreef:
Dacht dat dit topic niet zulke opmerkingen zou hebben }> :D (is niet erg hoor) Ik krijg zo vaak te horen "Dat veranderd nog wel" en blabla. De keuze om geen kids te nemen word al zo weinig echt gerespecteerd of afgedaan met, dat ik het niet meen, dat het vast nog wel komt als ik de juiste partner heb. Bleh :P

Ik vind kinderen inderdaad superlief en ook heel erg leuk. Geef mij maar een baby, kan ik echt van genieten. Leuk een dagje knutselen met kids of ergens heen, sign me up. Ik ben heel graag de leuke gezellige tante van elk kind.. Maar zelf één, nee, nope, nooit niet.. Velen die mij kennen kunnen het zich niet voorstellen dat ik, die goed met kinderen kan en het ook leuk vind, geen eigen kinderen wil. Maar ik wil ze gewoon niet. Moet er niet aan denken. Ik vind kids heel leuk, maar het is ook heel leuk ze om 6 uur weer bij hun ouders achter te laten en tabee. Dan heb ik de hele avond nog lekker voor me, voor mezelf.. En de volgende dag, en de dag erna. Heerlijk.

Niet om 6/7 uur gewekt worden door zo'n klein schreeuwend ding, niet ze naar school brengen, naar sport, naar feestjes, naar vriendinnetjes, in het weekend dingen met ze doen, ze op tijd eten te geven, verantwoord moeten koken, want je kan niet de hele week alleen maar pizza of patat eten of een broodje, zoals ik soms doe. Dan nog in bad doen, op bed proppen een verhaaltje en hetzelfde riedeltje de volgende dag weer.. En de volgende dag.. En de volgende dag. Voor heeeeel veel jaren. Nee, nee en nee. Ik pas :+ :+ . Dat is mijn ergste nachtmerrie.

Ik denk wel als ik per ongeluk zwanger zou worden, de moedergevoelens wel zouden komen en dat ik geen abortus zou kunnen doen.. Daarom gewoon goed zorgen dat ik niet zwanger word :o

Ik ben sowieso geen goede moeder kandidaat denk ik. Ik heb borderline en heel veel depressies gehad. Hoewel dat nu stabiel is, een kind is moeilijk en zwaar, ik kan niet garanderen dat ik stabiel blijf. Ik heb een labiele moeder gehad, no thanks, dat is niet leuk. Daarnaast heb ik lichamelijke beperkingen. Door drie breuken in mijn bekken zal het een moeilijke zwangerschap zijn. Wel mogelijk, maar wel moeilijk. Dus naast dat ik geen kinderwens heb, kwam dat er ook nog bij, dus ik vind het wel prima zo.

Ik heb nu lekker de lusten en weinig van de lasten :D

Ik denk dat ik er hetzelfde in sta als jij! Hoewel het aantal kinderen dat ik leuk vind op dit moment op een hand te tellen is.. Die zijn overigens goed opgevoed, dat maakt echt veel verschil.
Een abortus laten plegen zou ik denk ik ook niet kunnen...

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 19:44

Laurora schreef:
Als een arts al bij voorbaat denkt dat de meeste mensen spijt krijgen van zo'n beslissing kun je volgens mij het beste naar een andere arts gaan die daar wat neutraler in staat.

Ja klopt, in een normale situatie hadden we dat ook gedaan maar mijn man werkt bij Defensie en kan dus niet kiezen. Voor andere dingen kun je met een grondige reden een second opinion aanvragen, maar een half jaar wachttijd was dat niet. En je kunt natuurlijk wel naar een arts buiten Defensie maar dan vergoed de verzekering niks.
En aangezien ik van de huisarts meteen een verwijzing kreeg en bij de gyn ook meteen groen ligt kreeg, hebben we dat maar gedaan. Volgens mij was het binnen een maand geregeld :D

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 19:48

Ik durf die stap nog niet te nemen := vind het ook als mam het zou laten doen zo definitief, terwijl we ze echt niet willen

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 19:52

Als 'mam'? Mooie blooper in deze context :D

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 19:57

:') man! Wel een goede idd haha

Stomme telefoon, blijkbaar gebruik ik mam vaker dan man

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 20:00

Dat is wel een mooie typo :')
Hier dus geen baarmoeder meer. Toen we voor de beslissing stonden eigenlijk geen twijfel... binnen een paar weken was ik geopereerd. Geen spijt van :n

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 20:00

Ik vind dat definitieve juist een fijn idee. Geen discussie meer mogelijk, gewoon klaar, losgelaten :D

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 20:02

Ik ook :j En voor de mensen die er naar vragen ook trouwens. Daar staat een punt achter...

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 20:36

Ohnee, het stopt niet met het definitief te maken hoor. Dan komt er 'is het nog omkeerbaar' 'wat als je spijt krijgt?' enzovoort |(

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 20:42

Belachelijk toch dat je als volwassen vrouw naar een psycholoog moet om je te mogen sterilliseren? Ze zouden mensen die kinderen willen moeten laten screenen, scheelt een hoop ellende

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 21:17

Ik twijfel heel erg, zou dolgraag een sterilisatie willen want kinderen krijgen wil ik absoluut niet. Maar met de pil kun je nog enigszins regelen en is de menstruatie ook een stuk lichter.
Mijn ha gaf aan dat je de pil makkelijk tot late leeftijd kan gebruiken.
In tegenstelling tot de standaard sterilisatie heb ik ook wel eens gedacht om het hele zwikkie er maar uit te laten halen, maar dan kom je direct in de overgang en daar zit ik als 39 jarige ook niet op te wachten.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 22:17

Volgens mij zou mn ha er wel voor open staan, sterilisatie dan. Ik kwam daar want niet meer tevreden over pil. Werd depressief en 0 libido. Toen ik aangaf niet ongesteld te willen zijn maar ook geen kind te willen zei hij zelf, oh dan is sterilisatoe geen optie want word je wel ongesteld. Ik zat met mn oren te klapperen. Ben 34 namelijk

Edjt, zit nu aan de prikpil. Voel me beter maar zit onder de puisten en heb vet haar, ook is mn eczeem weer actief. Dus weet t ff niet zo goed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 22:56

Sorro schreef:
Ik twijfel heel erg, zou dolgraag een sterilisatie willen want kinderen krijgen wil ik absoluut niet. Maar met de pil kun je nog enigszins regelen en is de menstruatie ook een stuk lichter.

Een vriendin van mij heeft met sterilisatie ook de baarmoederwand laten "wegbranden". Heel vaak heb je dan geen last meer van ongesteld worden. Ben de naam van de behandeling even kwijt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 23:03

Wendy schreef:
Dat is wel een mooie typo :')
Hier dus geen baarmoeder meer. Toen we voor de beslissing stonden eigenlijk geen twijfel... binnen een paar weken was ik geopereerd. Geen spijt van :n

Hebben ze dan je baarmoeder verwijderd als sterilisatie of om een andere reden? Want dat is best een grote ingreep..

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 23:42

Sorro schreef:
Mijn ha gaf aan dat je de pil makkelijk tot late leeftijd kan gebruiken.
In tegenstelling tot de standaard sterilisatie heb ik ook wel eens gedacht om het hele zwikkie er maar uit te laten halen, maar dan kom je direct in de overgang en daar zit ik als 39 jarige ook niet op te wachten.

Niet dus, als ze je eierstokken maar laten zitten.
Ben ik het levende bewijs van :D
Mijn baarmoeder moest er uit vanwege medische redenen. De operatie was zwaar (vooral het herstel erna) maar als je dat achter de rug hebt, ideaal.
Niet meer ongesteld, geen restklachten (verzakkingen enzo waar iedereen voor waarschuwt), en geen menstruatie meer.
Maar niet in de overgang, want de eierstokken zitten er nog :)

Waar dat misverstand toch vandaan komt...

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 01:05

Relaxed schreef:
Echt belachelijk.. Iedere randdebiel mag maar kinderen op de wereld planten en iemand die het bewust niet wil en hiervoor zorgt, moet een compleet boekwerk aanleveren.. Ga ik echt nooit snappen :n

Ze doen ook moeilijk als je nog geen 30(+) bent en om medische redenen je wilt laten steriliseren oid.
Op mijn 27e ben ik afgewezen ivm mijn leeftijd, op mijn 29e heb ik moeten banketstaaf als brugman en het na veel vijven en zessen wel voor elkaar gekregen om mijn eierstokken te laten verwijderen.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 01:42

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 07:35

Je kan d'r poes zien :oo