[HK] Make-up topic: deel 6!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Friemel

Re: [HK] Make-up topic: deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 23:05

Ik ben nu al jaren hormoon vrij, ik kreeg m'n zoontje door de implanon, ik haalde hem eruit en bleek toen dus zwanger (wist ik niet) met terug rekenen kwamen we erachter. Mijn litteken van de implanon is ook echt walgelijk en enorm. Pil gaf me migraine en nuvaring ook. Ik kan daarnaast echt niet tegen hormonen.

Ik heb een kalender (womanlog) en kan de klok op mijn ei en menstruatie zetten dus voor mij is hormoon vrij ideaal!

Suus___Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 00:01

Das idd ideaal zeg! Wel heavy dat je er doorheen zwanger bent geworden, dat is mijn nachtmerrie n beetje..

Thanks meiden, jullie laten me blozen.. Als ik een zonnetje gezien heb zoals nu en sproetjes heb vind ik foundation ook niet zo nodig idd.. Morgen wel wat doen want wordt druk en met die warmte wordt ik dan een tomaat zal is kijken naar mn andere foundations voor iets anders dan estee :)

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 06:22

Hallo! Ik ben al een tijdje een stille meelezer. Draag in het dagelijks leven weinig make-up want met mijn werk is dat gewoonweg niet praktisch. Hooguit wat mascara omdat dat er voor zorgt dat ik wat ouder lijk. Naja... meer mijn leeftijd lijk. Hahaha!

Als ik een avondje weg ga vind ik het wel heerlijk om te spelen met mijn look. Heb al veel geleerd van meelezen. Thanks!

Reden dat ik nu even onder mijn meelees steen vandaan kom is wat jullie zeggen over een 'snor'.

Zelf ben ik blond op mijn hoofd... maar voor de rest echt donker/zwart. Dus ook mop mijn bovenlip zie je dat soms. Ik wil niet epileren want dan krijg je van die stoppels. Dus ik gebruik al jaaaaaren Silx. Dit is een ontkleur creme die je aanbrengt. Het blondeerd niet maar zorgt er gewoon voor dat je het veel minder opvalt. Ik doe het misschien eens in de twee maanden. Zou het waarschijnlijk eens in de maand moeten doen, maar doe het vaak gewoon als het me opvalt dat het nodig is.

Hopelijk kan ik jullie hiermee wat helpen.

*kruipt weer onder meeleessteen*

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 07:45

Afbeelding

Meiden help mee, wat is nieuw en wat is throwback?!

Sowieso lipsticks, Ultimate Basics nieuw. Maar voor de rest herken ik niks ouds, dus zal wel echt oud zijn dan :')

Edit: moondust rechts onderin is nieuw. Vice lipstick is ook voor kerst:

Afbeelding

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 07:50

Suus___ schreef:
Das idd ideaal zeg! Wel heavy dat je er doorheen zwanger bent geworden, dat is mijn nachtmerrie n beetje..

Thanks meiden, jullie laten me blozen.. Als ik een zonnetje gezien heb zoals nu en sproetjes heb vind ik foundation ook niet zo nodig idd.. Morgen wel wat doen want wordt druk en met die warmte wordt ik dan een tomaat zal is kijken naar mn andere foundations voor iets anders dan estee :)

Hier door de pil heen := maar heb prikkelbare darm, dus waarschijnlijk is de werking van de pil daardoor minder.
Heb nu een spiraal en die bevalt super.

Sweethart: van epileren krijg je geen stoppels hoor! Alleen van scheren krijg je dat.
Snor kan je heel goed harsen, blijft dan een paar weken weg en zal hoe vaker je harst steeds wat langer duren voor het terug komt

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 09:07

Oh jeetje Jolien, wat vervelend! Ik heb een BB cream van de Hema om gewoon eens te proberen en die is wel heel luchtig heb ik het idee. Maar ik heb nog niet zoveel vergelijkingsmateriaal.

Wat mooi die extensions Suus! Dochter van mijn collega zet ze ook en ben daar ook naar aan het kijken, vind het toch heel mooi. Moest je er lang voor liggen?

Weer mooi Elke! Die wimpers :wow: Nice! En die kleur op je lippen vind ik ook erg mooi, oranjebruin? Staat je heel goed.

DS, bespeur ik hier een lichte highlighter verslaving? :D Verder een bescheiden bestelling *kuch* _O-

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 09:33

Ik wil heel graag die oogschaduws van CP eens proberen, maar heb al zoveel := Nou ja, na mijn vakantie maar eens op de site kijken! Of ik moet het op mijn vakantieadres laten bezorgen, is wel dichter bij de US :))

Ik slik de pil niet als anticonceptie, maar omdat ik anders zo zwaar ongesteld wordt dat ik een hele dag/nacht boven de toiletpot hang en 2 dagen ziek ben. Zo'n erge buikpijn, brr. Keer geprobeerd te stoppen, per maand werd het weer erger en na een paar maanden was het weer niet te harden.. Dus dan maar wat hormonen, gelukkig is die M30 1 van de lichtste.

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 09:43

Wat heftig Friemel en Liselot, lijkt me heel erg moeilijk als je niet gepland zwanger raakt. Je hebt wel echt een dropje van een zoontje Friem :)

Ik gebruik nu Marvelon en dat bevalt het best. De mirena kreeg ik heel erg acne van en van microgynon hoofdpijn. Ik hoop over een jaar over twee te stoppen met hormonen en zwanger te raken :)

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 09:44

Eight schreef:
Wat heftig Friemel en Liselot, lijkt me heel erg moeilijk als je niet gepland zwanger raakt. Je hebt wel echt een dropje van een zoontje Friem :)

Ik gebruik nu Marvelon en dat bevalt het best. De mirena kreeg ik heel erg acne van en van microgynon hoofdpijn. Ik hoop over een jaar over twee te stoppen met hormonen en zwanger te raken :)

Ik wil het ultimate basics palette <3

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 10:09

Microgynon 20 bestaat ook :) Mocht dat jullie helpen.

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 10:13

Ik ga hopelijk zometeen van lichtbrunette naar blond toe en ik ben best verdomd nerveus haha. :+ Ook omdat ik benieuwd ben hoe mijn huidige makeup gaat staan met mijn nieuwe haar, en wat voor nieuwe kleurencombinaties me leuker zullen staan en welke minder leuk. := Help. D:

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 10:28

Lovette is ook een hele lichte pil met weinig bijwerkingen :j

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 10:28

Tytonidae schreef:
Ik ga hopelijk zometeen van lichtbrunette naar blond toe en ik ben best verdomd nerveus haha. :+ Ook omdat ik benieuwd ben hoe mijn huidige makeup gaat staan met mijn nieuwe haar, en wat voor nieuwe kleurencombinaties me leuker zullen staan en welke minder leuk. := Help. D:

Oeh, ben erg benieuwd! Maak je voor en na foto's?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 10:36

Die pigmentvlekken heb ik ook op mijn voorhoofd, daarom smeer ik altijd ontzettend goed met factor 50.
Vandaag geen foundation op, dus je kunt ze hier zien.

Afbeelding

Niks aan te doen, behalve zo veel mogelijk uit de zon blijven en smeren, smeren, smeren!

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 10:38

Fijne tips over lichtere pil! Dank dames :)

Factor 50 en 30 maakt amper verschil schijnt, al maak je bij factor 50 nog minder vitamine D aan. Ik smeer max met factor 30 anders heb ik het gevoel dat ik alles dichtsmeer.

Wat een heerlijk zomerse lipstickkleur weer DnT, staat je goed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 10:42

Geloof me, met factor 30 verbrand ik alsnog, factor 50 niet.
Maakt wel degelijk verschil!

Dank je, is een van mijn favorieten MAC Flat Out Fabulous <3

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 10:54

Tytonidae schreef:
Ik ga hopelijk zometeen van lichtbrunette naar blond toe

Spannend! Ik ben van bijna zwart naar licht brunette met blonde plukjes gegaan paar weken terug. Blijft toch spannend wat er onder de handdoek vandaan komt na uitspoelen :D

Mooi DnT! Jij bent ook vrij bleek he, misschien kan ik me dan toch aan zo'n fel kleurtje wagen! Ik vind deze heel erg mooi :j

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 10:59

Flat Out heb ik ook :) Inderdaad erg mooi :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 11:16

Ik ben heel bleek en dit soort felle kleurtjes staan dan juist erg goed vind ik.
Heb meer moeite gehad om een mooie nude te vinden, omdat ik erg gepigmenteerde lippen heb.

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 11:32

Ik ben ook voorzichtig met koraalrood/oranje begonnen (lekker makkelijk instapkleurtje ahum...) maar dat is net wat warmer dan zo'n wat koelere roze. Kreeg ook leuke reacties daar op en als ik deze roze bij jou zie staan vind ik dat wel echt tof! Ik weet niet of mijn lippen erg gepigmenteerd zijn of niet, ik heb nu MAC Angel op, een roze nude, maar bij mij toch best wel heel licht :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 11:36

Koel staat mij beter, omdat ik een hele koele ondertoon heb.
Koraal kan ik echt niet hebben helaas...

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 11:45

DnT schreef:
Ik ben heel bleek en dit soort felle kleurtjes staan dan juist erg goed vind ik.
Heb meer moeite gehad om een mooie nude te vinden, omdat ik erg gepigmenteerde lippen heb.

En viva glam 2? Of is die te koel voor jou? Modesty is bij mij ook een mooie nude :)

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 11:51

DnT schreef:
Koel staat mij beter, omdat ik een hele koele ondertoon heb.
Koraal kan ik echt niet hebben helaas...

Ik denk dat ik ook meer geel ben :j Dat is iets wat ik allemaal nog moet ontdekken overigens maar stapje voor stapje he :') (en dan ben je al 33... _O- )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 11:57

Ik heb ondertussen genoeg mooie nudes hoor :D
VG2 heb ik nooit geprobeerd en dat gaat ook niet gebeuren aangezien ik de finish niet fijn vind.
Ik ben meer van de matte lipstick.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 12:04

Idd een hele mooie kleur DnT(wat is je naam eigenlijk?)

Ik moet ook nog steeds een goede nude, maar elke keer als ik ga lipstickshoppen, kom ik op leuke/bijzondere kleuren en sla ik de nudes toch weer over :')

Ik kijk nu het programma Tottlers and tiara's. Die kids dragen meer make-up dan wij :')