Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 09:14

_lauraaa_ schreef:
Groente was die dag inderdaad niks. Normaal eet ik savonds altijd groente maar ik woon thuis en eet dus wat de pot schaft.

Aangezien ik veel buitenshuis eet vind ik het handig om tips te krijgen mbt eten om mee tenemen. Vooral naar school war ik geen koelkast heb.

Even blijdschap delen... vanmorgen voor het eerst onder de magische 60kg gekomen :D ik bleef al een aantal weken steken op 60.3 of 60.1.
Vanmorgen eindelijk 59.8

Gefeliciteerd met je mijlpaal! Je zou eventueel een koeltasje/ bakje met koelelement kunnen kopen om je eten buitenshuis koel te kunnen houden.

Het chocomousse recept:
Twee rijpe avocado's, 2el rauwe cacaopoeder, 1/2 theelepel vanillepoeder, honing ( naar smaak), sap van een sinaasappel, snufje himalayazout. In de blender tot je een soort pudding hebt. Ik vind het behoorlijk vullen en neem het mee in een beker met schroefdop.

Anoniem

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 09:43

Dat klinkt erg lekker!! Binnenkort eens uitproberen.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 12:03

Omg yaaaaaay, ik zit eindelijk niet meer in de 70! *\o/* *\o/* *\o/*
Had het niet verwacht want t ging echt heeel langzaam de laatste keer en de laatste keer dat ik woog was ik nog 71,1 (1,5 week geleden) en nu opeens 69,2 :D :D :D
Me so happy!

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 12:52

Goedzo navatu! Hoeveel ben je nu kwijt?

Mijn lijst voor vandaag

O: 2 wasa lichtgewicht crackers met aarbei jam + wat druiven en beker melk
T: /
L: 3 wasa lichtgewichtcrackers met kaas en komkommer
T: sultana goodmorning havermout/honing
A: verse tomatensoep

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 12:55

Fijn navatu!

Ik schommel echt gigantisch, gisteren woog ik 70.3 en vandaag weer 71.5? Gek.
Had gisteren ook niet zo'n best lijstje dus het zal daar wel aan liggen.
Vandaag hopelijk beter.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 13:01

Zal wel gewoon vocht zijn Kim :))

@Sharon; Ben nu 9,8 kilo kwijt :D

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 13:02

Woei das al best veel!

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 13:13

ankem schreef:
Tuurlijk wil ik wel wat dingen van mezelf delen. Je moet weten dat ik vroeger een hekel aan fruit en groente had. Ik vond het echt niet lekker. Dit kwam doordat ik gewend was om heel veel bewerkte producten te eten en daardoor heel veel suiker at. Ik vond fruit gewoon niet zoet genoeg. Ik ben dus begonnen om zo min mogelijk bewerkt te gaan eten. Dat scheelt al enorm veel suiker en andere toevoegingen die je liever niet teveel binnen krijgt.
Nu ik nog maar heel weinig geraffineerde suiker binnenkrijg, smaakt fruit ineens ook veel zoeter.

Met avondeten moet ik dus kiezen voor koolhydraten of dierlijk eiwit. Ik kies dus of voor een stukje vlees met 1 warme groente en een groene salade ( eet dan een bord vol groente. Weinig calorieen en vult behoorlijk) of voor bijvoorbeeld voor pasta met tomtatensaus en groente, zonder vlees. Je hebt ook een lijst met neutrale producten die bij beide kunnen.
Ik probeer maximaal 1 broodmaaltijd per dag te eten. Besmeer mijn brood altijd met roomboter en moet dus kiezen voor koolhydraten of neutraal er op. Ik neem dan biogardekaas of philadelphia ligt met tomaatjes.

Wil je eens aangeven waar je behoefte aan hebt om meer in te varieren? Dan wil ik wel wat voorbeelden delen.

Nou qua avondeten ben ik vrij gevarieerd, mam houdt er wel van om verschillende dingen uit te proberen. Maar qua middageten, met name op school, vindt ik het lastig. Heb nu dus wasa thin crisp crackers met kipfilet.

Die chocomousse klinkt lekker!

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 13:29

SharonIndezz schreef:
Woei das al best veel!

Ja ben er ook wel trots op! Mam begon ook weer helemaal uit zichzelf van je kan het echt zien dus ben weer even in happy modus haha :))

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 14:43

Ok ik kan toch meedoen aan de progress foto ronde zonder mn 'officieele' fotos te plaatsen (aka ondergoed lolol). Vond net 2 foto's op mn mobiel van 1,5 maand geleden, toen was ik ong op de helft van waar ik nu ben. Dat broekje paste eerst helemaal niet: ging niet over mn benen heen en kon ook onder geen mogelijkheid dicht, dus op het moment dat ik die foto maakte was ik al helemaal happy omdat ie weer dicht ging (vraag ook niet hoe :') ). Maar ik zag die foto's dus net en ik dacht ik ga gewoon weer precies dezelfde kleren weer aan doen want dan kan ik ook iets bijdragen aan de fotoronde hahaha. Was zelf ook weer even positief verrast hoeveel verschil er te zien was, want zolang zijn die andere foto's nog niet geleden en zo extreem veel gewicht verschil zit er ook niet in, haha. Vind het nu enigzins jammer dat ik geen foto's heb genomen van toen ik nog niet in dat broekje pastte :')

Afbeelding

Ok staat wel before en after op maar het is dus meer 'mid process' en 'still in process' _O-

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 14:55

Mijn lijstje voor vandaag
O: 2 vk boterhammen met kipfilet met tuinkruiden
T: appel
L:;2 vk boterhammen met kaas in het tosti ijzer
T: banaan en een paar handjes van die magnetronpopcorn
A:salade home made met sla avocado tomaat paprika een gekookt eitje en wat nootjes
T: heb een spelletjes avond met vrienden en ze hebben witte chocolade truffel taart gemaakt. Dus een klein stukje daarvan haha

Ik ben aan het werk op de kinderboerderij, intensief werk, vegen mesten etc. Dus ik vind dat ik zelfs nog wel iets extra's mag!

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 15:43

Je ziet al echt verschil!
Goed bezig!

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 15:48

Zooo wat een verschil!

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 15:49

SharonIndezz schreef:
Goedzo navatu! Hoeveel ben je nu kwijt?

Mijn lijst voor vandaag

O: 2 wasa lichtgewicht crackers met aarbei jam + wat druiven en beker melk
T: /
L: 3 wasa lichtgewichtcrackers met kaas en komkommer
T: sultana goodmorning havermout/honing
A: verse tomatensoep + geitenkaassalade van de coop

Ff aangepast

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 15:53

Mijn voorfoto... Er moet in totaal zo'n 5 kilo af.
http://boktimg.nl/img/m/FWmvVf.jpg

Lijstje tot zover vandaag
O; havermout met een peer erdoor
L; Blik struik groentesoep (800ml) en 2 crackers met kipfilet en smeerkaas (15+)
A: Iets van groente met misschien een wrap? Heb nog 700 kcal over...

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 15:55

Ik ben ook 5 kg ofzo afgevallen maar ik zie t eigenlijk niet :') merk het alleen aan m'n riem, maar m'n moeder ziet het wel zegt ze.

Heb dit weekend weer ongezond weekend, moet kunnen dacht ik zo. Volgende week een nieuwe week!!

Je ziet het bij jou wel super goed navatu!!!

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 17:55

Wow navatu wat een verschil zeg! Super knap!

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 18:10

xNavatu schreef:
Omg yaaaaaay, ik zit eindelijk niet meer in de 70! *\o/* *\o/* *\o/*
Had het niet verwacht want t ging echt heeel langzaam de laatste keer en de laatste keer dat ik woog was ik nog 71,1 (1,5 week geleden) en nu opeens 69,2 :D :D :D
Me so happy!

Gefeliciteerd!

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 18:11

kim345 schreef:
Fijn navatu!

Ik schommel echt gigantisch, gisteren woog ik 70.3 en vandaag weer 71.5? Gek.
Had gisteren ook niet zo'n best lijstje dus het zal daar wel aan liggen.
Vandaag hopelijk beter.

Het is heel gewoon dat je gewicht per dag schommelt. Dat is ook de reden waarom je jezelf niet elke dag moet wegen, maar 1x per week. Dan is het verschil beter zichtbaar en veel minder frustrerend.

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 18:18

IMANDRA schreef:
ankem schreef:
Tuurlijk wil ik wel wat dingen van mezelf delen. Je moet weten dat ik vroeger een hekel aan fruit en groente had. Ik vond het echt niet lekker. Dit kwam doordat ik gewend was om heel veel bewerkte producten te eten en daardoor heel veel suiker at. Ik vond fruit gewoon niet zoet genoeg. Ik ben dus begonnen om zo min mogelijk bewerkt te gaan eten. Dat scheelt al enorm veel suiker en andere toevoegingen die je liever niet teveel binnen krijgt.
Nu ik nog maar heel weinig geraffineerde suiker binnenkrijg, smaakt fruit ineens ook veel zoeter.

Met avondeten moet ik dus kiezen voor koolhydraten of dierlijk eiwit. Ik kies dus of voor een stukje vlees met 1 warme groente en een groene salade ( eet dan een bord vol groente. Weinig calorieen en vult behoorlijk) of voor bijvoorbeeld voor pasta met tomtatensaus en groente, zonder vlees. Je hebt ook een lijst met neutrale producten die bij beide kunnen.
Ik probeer maximaal 1 broodmaaltijd per dag te eten. Besmeer mijn brood altijd met roomboter en moet dus kiezen voor koolhydraten of neutraal er op. Ik neem dan biogardekaas of philadelphia ligt met tomaatjes.

Wil je eens aangeven waar je behoefte aan hebt om meer in te varieren? Dan wil ik wel wat voorbeelden delen.

Nou qua avondeten ben ik vrij gevarieerd, mam houdt er wel van om verschillende dingen uit te proberen. Maar qua middageten, met name op school, vindt ik het lastig. Heb nu dus wasa thin crisp crackers met kipfilet.

Die chocomousse klinkt lekker!

Investeer in zo'n broodbakje! http://www.bol.com/nl/p/frozzypack-lunchbox-frozzypack-roze/9200000015483985
- Maak een salade caprese. Paar tomaten in plakjes snijden, bolletje mozzerella in plakjes, pijnboompitjes en wat groene pesto. :9
- Een halve zak gemengde sla, avocado in stukjes, stukjes geitenkaas of gerookte kipfilet, stukjes komkommer, stukjes appel of mango. Eigen dressing maken van wat olijfolie met peper en zout of balsamicoazijn met peper en zout. :9
- Twee volkoren boterhammen met roomboter en biogardekaas of philadelphia light en die chocomousse na
- Groene smoothie (zijn tal van recepten te vinden. Ik kies altijd eentje met veel fruit).
- Koop een klein bakje waar je van die schoolkoekjes in mee kunt nemen. Snijd een banaan in plakjes. Neem een stukje pure chocolade en verkruimel die over je banaan. Vorkje mee en smullen maar! :9

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 18:19

Gefeliciteerd Navatu. Verschil is goed te zien!

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 19:06

ik lees hier hele goede resultaten! Jullie zijn toppers!! Super hoor! *\o/*

Ik had gister even een off-day en een pakje oreo koekjes weggewerkt. :o Ach soms mag het ook wel.

Mijn lijstje vandaag:

- O: Whey shake met magere melk
T: Havermout met halfvolle melk, banaan
T: appel met kaneel (uit de oven <3 )
A: Pompoensoep & een Italiaanse salade met 20+ kaas, tomaten, pesto (zelfgemaakt) en pijnboompitjes + dressing op basis van magere yoghurt en Italiaanse kruiden.
Een vriendin van mij is helemaal into het suikervrije en zoveel mogelijk groenten eten. Ik ga vaker bij haar eten :):) heerlijk!

B: uur crosstrainen + uur hardlopen.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 20:26

He appel met kaneel uit de oven, vertel! :D klinkt lekker!!!

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 20:43

Ik probeer me idd ook maar een keer per week te wegen... Deed het eerst elke dag. Soms zelfs 2x dat werd echt een obsessie...

Mm en idd appel met kaneel uit de oven lijkt me heerlijk! Hoe maak je dat precies klaar?

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 20:54