Hardlopen deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 09:36

Deetjeeuh schreef:
Misschien kan ik hem voor je op proberen te zoeken en hem naar je doorsturen? :)

Graag :)

Ik had zaterdag avond weer blokje om gedaan maar bij thuiskomst mega jeuk en allemaal bultjes op mijn bovenbeen , volgens dokter Google kan het niet zweten daar. Iemand ervaring mee? Normaal heb ik het nooit

Piekosjj

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 10:26

In het bos gelopen? Ik kom namelijk standaard thuis met allemaal krassen op m'n benen en armen en ook veel jeuk van de muggen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 10:49

Niet zweten??? Nou dan ben ik een medisch wonder zeker :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 10:51

Zodra ik thuis ben zal ik dat even doen!

Het is inderdaad wel een combinatie van eten en sporten.. Ik en wel degelijk afgevallen toen ik 3 a 4 keer in de week liep. Verder wegen spieren natuurlijk meer dan vet. :Y)

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 12:02

Spieren wegen net zoveel als vet hoor. Vet heeft alleen meer volume dan spieren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 13:36

Nee hoor, als je afvalt en dan spieren opbouwt weeg je uiteindelijk net zoveel. Misschien iets minder, of zelfs iets meer. ;)

Spieren wegen namelijk meer dan vet. Als je vet verbrandt en ondertussen spieren opbouwt, kan het dus zijn dat je op de weegschaal niet veel van je succes kunt zien. Hierbij een korte uitleg…

Zuivere spieren wegen ongeveer 1,06 kg per liter.
Zuiver vet weegt ongeveer 0,70 kg per liter.
1 liter spieren weegt dus 360 gram zwaarder dan 1 liter vet.

http://www.salusi.nl/waarom-je-niet-meer-afvalt/

Zal je op meerdere sites vinden!

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 13:37

Ja zoals ik al zeg.

1 kg spieren weegt net zoveel als 1 kg vet alleen heeft vet meer volume.

Dus als je een 1 kg vet afvalt en 1 kilo spieren aan komt dan ben je niet aangekomen maar op gewicht gebleven. Wel zul je in omvang afgenomen zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 13:50

Ah zo, ik snap het al. :D Ik dacht dat je wat anders bedoelde.

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 13:56

Afvallen hoef ik niet perse, als dat beginnende buikje maar stopt met uitzetten :')
Een vriendin van mij is ook gaan rennen, en haar te strakke broek is nu te wijd :D je wordt er dus in ieder geval slanker van :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 13:57

Piekosjj schreef:
In het bos gelopen? Ik kom namelijk standaard thuis met allemaal krassen op m'n benen en armen en ook veel jeuk van de muggen.

Nee gewoon ovrr onverlichte paadjes waar het naar wiet rook :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 13:59

DeniseES schreef:
Afvallen hoef ik niet perse, als dat beginnende buikje maar stopt met uitzetten :')
Een vriendin van mij is ook gaan rennen, en haar te strakke broek is nu te wijd :D je wordt er dus in ieder geval slanker van :j

Ook precies de reden waarom ik weer wil gaan beginnen met hardlopen. Weg met dat buikje! Deze week dus beginnen met gezonder eten, alvast wat van die koekjes maken die ik dan mee naar school kan nemen en that's it. :P Moet helaas nog wachten op zooltjes voordat ik schoenen kan kopen.. Waar letten jullie daarbij altijd op?

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 14:12

ow foutje, dit is niet het hk topic :P

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 14:18

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 14:20

Kiwipitje schreef:
Ik wil de mensen die hardlopen om hun buikje kwijt te raken niet te erg demotiveren, maar hardlopen kan er indirect voor zorgen dat je je buikvet juist niet kwijt raakt.

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/div ... tisol.html

Zou je even kunnen vertellen waar ik moet beginnen met lezen? Want ik heb het even gescand en kan zo 1,2,3 niet vinden waar iets over hardlopen staat.. :Y)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 14:22

Gewoon het artikel even lezen, zo lang is het niet...

Ik laat mij adviseren in een goede hardloopwinkel Deetjeeuh

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 14:26

Deetjeeuh schreef:
Kiwipitje schreef:
Ik wil de mensen die hardlopen om hun buikje kwijt te raken niet te erg demotiveren, maar hardlopen kan er indirect voor zorgen dat je je buikvet juist niet kwijt raakt.

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/div ... tisol.html

Zou je even kunnen vertellen waar ik moet beginnen met lezen? Want ik heb het even gescand en kan zo 1,2,3 niet vinden waar iets over hardlopen staat.. :Y)
Hardlopen zorgt voor een verhoging van het stresshormoon cortisol. Cortisol kan zorgen voor spierafbraak (hoe minder spieren, hoe minder je lichaam verbrand), diabetes en overgewicht.

Als je veel cortisol aanmaakt kun je dat terugzien in een relatief dikke buik ten opzichte van de rest van je lijf.

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 14:28

Maar dat is toch niet altijd? Wanneer gebeurt het dan wel en wanneer niet? Weet je dat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 14:29

Zorgt hardlopen voor stress? Ik vind het namelijk juist heel ontspannend. :) Ik zal het artikel even lezen. Het is inderdaad niet heel lang, maar er zijn ook nog een heleboel andere dingen te doen. Maar dit is inderdaad wel even interessant ja.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 14:32

Liedje schreef:
Maar dat is toch niet altijd? Wanneer gebeurt het dan wel en wanneer niet? Weet je dat?
Dat weet ik niet helaas wil er graag nog meer over lezen.

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 14:33

Ik vind het ook heel erg ontspannend! Ook geen last van buikvet gelukkig, word er juist super strak van...

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 14:37

Ik heb wel last van buikvet :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 14:41

Kiwipitje schreef:
Ik heb wel last van buikvet :j

Ik ook, iets teveel naar mn zin. :+

mellen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 17:47

Door het hardlopen is mijn buik behoorlijk minder geworden(afvallen heeft ook geholpen)
Alleen erg strak is hij niet, ik heb teveel vel haha, maar ik kan mijn spieren duidelijk voelen, dus ik hoop dat mijn velletje in de loop van de tijd wat strakker word.

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 22:03

Om af te vallen moet je 80% op voeding focussen en 20% op beweging. Ik ben wel degelijk door het hardlopen een aantal kilo's kwijt en strakker geworden maar voeding en idd kracht/circuit training zijn meer effectief. Als je meer spieren hebt verbruikt je lichaam meer (ook in rust) dus naast hardlopen zou ik om af te vallen ook buik/borst/bilspier oefeningen ect gaan doen!

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 22:53

Even n vraagje, ik heb het hardlopen weer op kunnen pakken na n paar maanden n dip gehad te hebben. Ik loop nu weer vrij makkelijk 5 km en eil geaag doortrainen naar tien km. Ik heb de runkeeper app, maar de 10 km training die ik daar kan vinden is 10 km in 60 min. En dat lijkt me vrij pittig en daarbij, ik wil eerst gewoon 10 km kunnen lopen, maakt niet uit hoe langzaam ;). Welke app zou ik kunnen gebruiken? Evy wil ik niet want de muziek staat me tegen... (Heb altijd rock my run op staan)