[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

denice

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 19:22

je dikke tenen? :=

CrazyIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 19:23

ja zo de grote teen, ik noem dat de dikke teen ;)

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 19:30

Touwtje springen.. ik heb dat ook gedaan, hield 10 min vol (uhm ik ging trouwens springen zonder touw en dat verschillende bewegingen maken) veeeeel spierpijn daarna haha. En helaas erg last van mijn knie (waar ik al 3x aan geopereerd ben). Dus denk dat ik het toch hou op fietsen op de hometrainer.. gaat het beste.

Ohh lekker Cassandra! Ik eet nu Javaanse kip, super lekker! :9

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 19:38

Ik heb bijna alles bij gelezen. Maar als je een paar dagen niet geweest ben dan mis je af en toe behoorlijk wat haha.
Helaas is me paard ziek geworden door een bacteriële infectie, dus ben daar veel mee in de weer geweest (en nog steeds) en verder een druk leventje dus het internetten en dus bokt stond even op een laag pitje.

Ik heb geen idee of ik ben afgevallen. Ik denk het haast niet maar je weet maar nooit. Ik ga morgen weer even op de weegschaal staan.

Ik zag een heerlijke kwarktaart voorbijkomen maar vraag me af hoeveel zoetstof er dan bij moet?

Ben laatst uit eten geweest en opzich vrij netjes gehouden op het toetje na.
Voorgerecht een carpaccio met sla. Hoofdgerecht een biefstukje met met portsaus en sla. En het toetje jaja een dame blanche.. dus behoorlijk slecht!!. Maarja heb er wel van genoten en heb geprobeerd vrij bewuste keuzes te maken op het toetje na. Ik let er ook op dan niet teveel frisdrank te drinken. Gewoon 2 drankjes en daarna water of groene thee.

cass1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 19:42

hmm klinkt ook lekker is dat zo'n knorr maaltijdpakket paulien? ik heb genoten van het eten, was echt een lekker recept!

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 19:48

Cassandra, fijn dat je de couscous lekker vond! En is ook nog Sonja proof!

Ik ga straks even uitgebreid reageren, nu nog Eem rondje met de hond lopen en dan ben ik Total los, vanaf 10 voor 6 vanmorgen al nt rennen :O

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 19:58

Dame23, toch goed bezig, dat je alleen als extra'tje een toetje neemt en niet gelijk alles. :)! Ik ga morgen ook weer op de weegschaal, ben benieuwd :D

Cassandra, was inderdaad uit een pakje :)! Het is kip, sperziebonen, rijst en een soort 'saus' gemaakt van o.a. kokosmelk. Erg lekker!

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 19:59

Volgens mij is het morgen weegdag voor iedereen :=
Laten we hopen dat we elkaar weer positieve resultaten kunnen vertellen!

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 20:12

Ik heb vandaag lekker een salade als avondeten gehad. Beetje lente gevoel door middel van eten, van het weer komt het toch niet. :=

IJsbergsla
2 tomaten
1 stuk kipfilet
1 pistolet waar je croutons van maakt
feta kaas
zout en peper
dressing
:9

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 20:12

Ik heb een enorme rotdag, nog niet veel gegeten dus ik gun mezelf vanavond zelfgemaakte chippies. :Y)

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 20:30

Owja het recept! Bijna vergeten :=

Ik kook altijd een beetje op gevoel dus exacte hoeveelheden heb ik niet :+

Heerlijke wraps met kip:

Ingredienten:
- Kipfilet
- Ketjap manis
- Honing
- Knoflook
- Bosui
- Citroensap
- Paprika
- Tauge (optie)
- Ijsbergsla
- Komkommer
- Creme Fraiche
- Wraps

Kip in stukjes snijden en een paar uurtjes laten marineren in de volgende marinade:
- ketjap manis (ruime hoeveelheid)
- eetlepel honing (per 2 kipfilets heb ik gedaan)
- 3 tenen knoflook
- Bosui gesneden (1/4 ongeveer)
- beetje citroensap

Dan voor het bakken kip een beetje uit laten lekken en bakken op laag vuur.
(ketjap marinade wil snel aanbakken op hoog vuur)

Dan de volgende groene licht aanbakken zodat het knapperig blijft:
- Paprika
- Nog een halve bosui
- Tauge evt (ik heb dit weg gelaten ben niet zo'n fan van tauge)

Nog even een komkommer snijden in kleine blokjes

Wrap insmeren met dunne laag creme fraiche.

Bedekken met een laagje sla (ijsberg, gemengde, gewoon naar eigen smaak) Ik heb gekozen voor gewone ijsbergsla (budget koken :P)

Laagje komkommer, laagje kip, laagje groentes en rollen maar Jam!

xXxXsasxXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 20:39

Klinkt lekker die wrap!

Ik ga een slecht weekend tegemoet.... -O-
Vrijdag koken mijn broer en schoonzus. Weet niet wat ze gaan maken, maar denk niet dat het heel erg afvalproof zal zijn...
Zondag en maandag natuurlijk pasen. Ga zondag gourmetten bij schoonfamilie.
Maandag zal ook wel niet heel goed worden qua eten.
Komende week maar even heel goed opletten met eten, dan een paar dagen uitzondering, en na het weekend maar weer verder.

Simyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 20:56

Vandaag was voor mij 'weeg dag' en jaa hoor! Resultaat!! Jippiee! 2,4 kilo kwijt!!! *\o/* *\o/* Super blij! En ohhh wat ben ik blij!! Is het allemaal nog niet voor niks geweest!!! Hopelijk morgen nog meer met goede resultaten!

Ja touwtje springen onderschat je echt, ik dacht ook 'eventjes' een kwartiertje te gaan touwtje springen en daarna nog te gaan hardlopen... na 5 minuten besloot ik toch maar dat ik beter wat eerder kon stoppen! haha

Hmm dat klink lekker zo'n wrap, ga ik ook eens proberen!

cass1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 21:02

die wrap klinkt ook lekker! ga ik even opslaan, ben ook erg gek op wraps!

Ik had trouwens met die couscous in plaats van de cashewnoten, gewoon kipfiletstukjes erdoor gedaan mijn vriend wilt altijd vlees dus dan maar kip :)

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 21:03

Ik heb alles wel gelezen, maar jullie gaan een beetje snel om te reageren :o

Heb vandaag een goede dag gehad qua eten. Mijn dieet weer opgepakt en dat bevalt eigenlijk erg goed... morgen mag ik weer :D
Ik krijg wel heel wisselende reacties op mijn eten. Is alleen onbewerkt eten willen eten dan zo raar? Vooral dat ik geen brood eet vinden mensen een teken dat ik doorsla :=

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 21:11

Negerzoen schreef:
Schouderham is magere ham, die zou je eens kunnen proberen? :)

Goede tip! Lust graag schouderham dus pak die meestal al, maar nu zeker :j

Safiera, top dat je het op hebt kunnen pakken vandaag! :D

Simyo, wat goed !! *\o/*

Daniella, jammer dat je geen hoeveelheden hebt haha :D Maar ziet/klinkt goed :j

Roosch, balen van je rotdag. Hoe komt het? Lekker zelfgemaakte chippies hoor. Heb je de geheime formule al gevonden? Hier zijn ze of zwart of niet gaar :D

Dame23, veel beterschap voor je paard. Verschrikkelijk is dat als ze iets mankeren :(:)

Touwtje springen, nooit geweten dat je daar zoveel mee verbrandt. Wie weet ga ik dat nog eens doen, als ik tijd en zin heb :')

Ik heb ineens weekend. Door omstandigheden zit ik de rest vd week thuis (en miss wel langer???).... Geen werk = geen geld, dus dat is niet zo praktisch.. En daarnaast heb ik zeeën van tijd en dat is niet goed voor me. Ga ik veel van bakken en eten enzo :=
Vandaag was wel een goede dag. Misschien wat veel (halve komkommer, 3 mandarijnen en 1 sinaasappel als tussendoortjes), maar gezond en daar ben ik blij mee :D

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 21:13

Nouja, afgewezen op een sollicitatie en ik voel me lichamelijk gezien als een uitgewrongen dweil. Jij zit in hetzelfde werkeloze schuitje dus.. :(:)

Ik blijf ook maar steeds stoeien, deze keer ga ik het als volgt proberen:

Aardappeltjes snijden, laten weken in water, zout er over, 2 minuten laten liggen, droogdeppen, op de gourmetplaat (jaja, je moet toch wat.. :') ) en dan in een bakkie en kruiden erover heen gooien.
En dan op de bank voetbal kijken. :Y)

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 21:15

Nouja marinade moet de kip helemaal bedekken dan heb je genoeg dus heb je te kort kun je gewoon meer ketjap er bij doen.

Verder van de groente is maar net wat je lekker vind er wat er in past, in de wrap ;)

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 21:15

Roosch schreef:
Nouja, afgewezen op een sollicitatie en ik voel me lichamelijk gezien als een uitgewrongen dweil. Jij zit in hetzelfde werkeloze schuitje dus.. :(:)

Ik blijf ook maar steeds stoeien, deze keer ga ik het als volgt proberen:

Aardappeltjes snijden, laten weken in water, zout er over, 2 minuten laten liggen, droogdeppen, op de gourmetplaat (jaja, je moet toch wat.. :') ) en dan in een bakkie en kruiden erover heen gooien.
En dan op de bank voetbal kijken. :Y)

Waarom op de foutmetplaat? stop ze lekker in de oven! :))

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 21:25

Ik heb alleen zo'n klein combimagnetronnetje, en geen fatsoenlijke bakplaat. Dus dan moet je creatief zijn. :')

_joellover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 21:29

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 21:33

Poeh nou ik zit!
Denice, super dat je na je schandalige week toch nog wat eraf hebt!
Zilfstar, nou die ene kilo is al heel wat toch, zo door blijven gaan :D
Cassandra, ben je deze week begonnen met Sonja? Ik vorige week, kunnen we kijken en vergelijken wat we na die 8 weken kwijt zijn, lijkt me wel leuk! :D Mijn moeder is met dat boek wat jij nu doet toen 12 kilo blijvend afgevallen in 8 weken dus goeie hoop voor ons! ;)
Ik vind persoonlijk Sonja bakker ook het dichts bij mijn normale eet en levensstijl passen daarom dat dat voor mij ook erg fijn werkt.
Bertine, ik maak wel eens zelf lasagne met veel groente ertussen, erg lekker en ook vrij simpel te maken, misschien een idee?
Regallie, voel je je al een beetje beter?
En welke apps zijn dat oftewel hoe kan ik ze vinden via de appstore? Die wil ik ook wel op mijn telefoon :D
Wollie, super eindelijk van je plateau af, nu vol goede moed op naar de volgende kilo’s!
Winner, super dat je na je wintersport/eten toch nog bent afgevallen, nu weer gezond ertegenaan.
Suzanne, kop op, even doorbijten en dan ben je weer van je periode dus ook van je snaaizin af!
Hannahaapje, haha een broodje kroket eten omdat die minder calorien bevat is inderdaad niet zo slim :’)
Noa, nu genoeg gezondigt, kun je weer vol goeie moed ertegenaan!
RusselNuwell, ik vind je er heel goed uitzien! Misschien nog een paar kilo maar echt niet meer te veel afvallen hoor!
Dame, beterschap voor je paard, hopelijk is ie er binnenkort weer helemaal bovenop
Roos, lekker maak je ook een paar chippies voor mij, krijg jij een stukje van mijn paashaas :P
Sas, gewoon lekker genieten van die paar dagen en daarna vol goede moed het dieten weer oppakken ;)
Simyo, super zeg, xzo door blijven gaan :D
Safiera, gewoon doen wat voor jou het beste lijkt

Ik vind het wel eng om te weten dat ik met 52 kilo nog een gezond gewicht zou hebben, dan zou toch echt niks van mij overblijven en ik echt zwaar ondergewicht hebben naar mijn mening! :=

Hier van 10 voor 6 tot half 4 gewerkt = de benen onder mijn lijf uit gerend!
Toen kwam ik thuis dacht ik lekker even 10 min met de voetjes hoog te kunnen zitten .... had de hond ons buitengesloten (jaja dat kan! :'))
dus maar meteen door naar mn paard, die verzorgd en gereden met spijkerbroek, geen aanrader :')
Inmiddels was mijn moeder gearriveerd die was naar mn vader gegaan (is taxi chauffeur en was gelukkig in de buurt!) om de sleutel van de achterdeur te bemachtigen en ben ik over de schutting moeten klimmen hahaha!
Daarna snel gekookt, klein half uurtje gezeten om te eten (Broccoli, kabeljauw en aardappelschijfjes)
Toen de hond gepakt, dik half uur met 6 km/h gewandeld met de hond en als laatste mijn konijn nog een schoon hok bezorgd.

Nu zit ik eindelijk, en ik ben echt helemaal gesloopt, als ik vandaag geen calorieen verbrand heb weet ik het ook niet meer :Y)

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 21:39

Ik word er al moe van als ik het allemaal lees hahaha :')

Roosch, helemaal werkloos ben ik niet. Ik werk op basis van een 0-urencontract en ivm de crisis moet ik nu dus thuis blijven := Baal er enorm van, krijg al amper de eindjes aan elkaar en nu valt er echt een gat in mijn inkomen! := En omdat ik dus een 0-urencontract heb en officieel niet werkloos, kan ik volgens mij ook geen uitkering krijgen? Morgen eens achter bellen, maar denk dat ik het antwoord al weet. :=

Goede tip van dat water, en ik kruidde ze op voorhand, maar dat doe ik dus beter naderhand. Met wat kruid jij ze precies?

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 21:42

Ik word er ook al moe van, Niki. :') En had ie jullie buitengesloten? Hahaha. :D

Ik had het recept van internet geplukt, die vertelde mij dat ik eerst zout er op moest doen, daarna laten drogen, dan op de bakplaat en daarna nog een beetje kruiden er op. Ik doe een gedeelte zout en een gedeelte paprikapoeder. :D
Balen van dat 0-urencontract!! Dan kun je toch ook niets..

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 21:52

Ja wordt je ook moe van hahah :')
Zoooo druk op het werk vandaag niet meer normaal, heb echt werk voor 2 man gedaan vandaag.
En ja Sepp had ons buitengesloten, handig zo'n WAAKhond :')

Dais, dat is balen van je werk, hopelijk kun je snel weer aan de slag!
Roos, geniet van je chippies ;)

Ik ga lekker mijn bed opzoeken want ik ben echt uitgeblust haha welterusten allemaal en tot morgen :wave: