[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

guusjew

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 17:33

Oke nou het is bij mij toch heel onregelmatig dus dan begin ik gewoon meteen en ik heb ook nog geen seks dus daar zit het probleem ook niet

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 19:56

Je kunt altijd beginnen met de pil.

Op de eerste dag van je menstruatie is de pil meteen betrouwbaar.

En als je op een andere dag begint, is dat na een week. Voordeel is dan dat je een klein beetje kunt plannen wanneer je ongesteld wordt.

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 17:35

guusjew schreef:
Hey ik heb vandaag bij de huisarts de pil opgehaald en de huisarts zei dat ik gewoon morgen kon beginnen maar op de buisluiter staat de eerste dag na de menstruatie. hebben meer mensen gewoon meteen begonnen ik heb de mylan

Mij werd verteld: Het liefst eerste dag van je menstruatie = meteen beschermd.
Vijf dagen na je menstruatie = minder kans op doorlekken in het begin
Vrijdag/zaterdag starten = niet ongesteld in het weekend

En bij de laatste twee als je start met de pil eerste 7 dagen nog sowieso condoom gebruiken ter anti conceptie.

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 15:21

Ik heb nu ongeveer een maand geleden mijn spiraaltje laten zetten, ben niet ongesteld oid geworden en bij bevalt prima :j
Alleen krijg ik soms na het eten of tijdens sport lage buikkrampen, zoals ze bij ongesteld zijn voelen. Soms komen ze ook uit het niets, de ene keer heftiger dan de andere, geen bloedverlies oid. Binnenkort heb ik een afspraak bij de gyn voor controle, dus daar ga ik het ook aan vragen.
Iemand weet of ik me hier zorgen over moet maken?

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 23:25

Zucht... Na 4 maanden geen menstruatie, pil gepakt en dan bloeding gehad. Terug ermee gestopt en weer geen menstruatie... Zit toch niet in de menopauze ofzo? (Niet dat ik dat erg zou vinden XD. Wil toch geen kinderen)

Morgen maar eens bellen voor een afspraak met de gyn...

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 22:28

Oké, ik besluit t toch maar even hier te vragen. In verband met een studiereis naar het buitenland (geen ongesteldheid is dan altijd fijn) had ik besloten om mijn pil 3 strips door te slikken, twee strips in de zomervakantie waren geen probleem dus dit moest ook wel lukken. Nu ben ik vrijdag een pil vergeten en heb ik deze binnen 12 uur alsnog ingenomen en daarna de volgende op mijn gewone tijdstip. Maar nu heb ik sinds zaterdag ook last van doorbraakbloedingen die met de dag heviger worden. Ik heb nog een anderhalve week aan pillen op deze strip (tweede strip). Ik ga m sowieso wel afslikken, maar moet ik daarna ook een stopweek inlassen gewoon vanwege de bloedingen? Of zal ik toch maar wel de derde strip doorslikken? Ik begin nu nogal te twijfelen, omdat ik echt redelijk wat verlies, niet zoveel als normaal gelukkig. Mijn normale bloedingen zijn vooral 's nachts hevig en ik heb daar nog geen oplossing voor met maandverband dus ik gebruik dan altijd tampons. Ook ben ik dan de eerste dag uitgeschakeld door de buikkrampen, dus dan is in het veld werken niet echt prettig..

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 00:18

Hier mensen ervaring met nuva ring of implanon?

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 00:27

Hier nu 6 weken een hormoonspiraaltje en volgens mij heb ik nu m'n eerste menstruatie. Niet eens noemenswaardig eigenlijk, had gister heel even wat buikpijn en qua bloed is het ook bijna niks. Hier teken ik voor hoor, wat een verademing :))

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 08:39

x
Laatst bijgewerkt door Yunomi op 18-02-22 23:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 09:29

Nou op internet lees je veel negatieve dingen over bijwerkingen etc

Heb jij het positief/negatief ervaren? Makkelijk in gebruik?
Ik heb nog nooit anti conceptie gebruikt

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 09:39

x

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 13:38

Fennadev, is het een optie om nu te stoppen? Ik slikte twee jaar geleden door en stopte bij een doorbraakbloeding. 1 dag pil vergeten was hier ook prijs :(

18 mei afspraak met de gyn voor de menstruatie die weigert te komen. Ben benieuwd... Hoop stiekum dat ik al heel vroeg in de menopauze zit maar dat geluk zal ik wel niet hebben XD

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 23:04

wat ik echt vreemd vind: mijn moeder heeft mij weleens vertelt dat ze door een ''pil'' om niet zwanger te raken ziek werd, voor de duidelijkheid, ze voelde zich depressief.
kan dit? of nou ja, wie heeft dit ook gehad, of heeft dit? ben echt benieuwd.
lijkt me echt raar om je depressief te voelen door een pil.

Colien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 23:06

Jup dat had ik helaas als bijwerking. Uiteindelijk daardoor ook helemaal gestopt met de pil.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 01:33

Sardientje, dat is toch niet zo vreemd? Je gooit zoveel extra hormonen in je lijf, die erg veel invloed hebben. Je goed voelen zijn een hele boel stofjes, en als je daar dan een pil tegenaan gooit, kan het zijn dat die stofjes niet goed aangemaakt worden of de negatieve de overhand krijgen.

Helemaal niet gek dus, om psychische bijwerkingen te hebben bij de pil. Hangt maar net van je lijf af.

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 11:56

Ik had het ook door de pil. Veranderde in een agressief monster. Ben er toen ook mee gestopt. Was mijn 'proefperiode' voor de pil. Dokter was het er mee eens dat de proef mislukt was. Haha! Nu dus het spiraaltje en daar heel tevreden mee.

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 12:02

Vandaag naar de HA geweest en omdat ik me inderdaad minder vrolijk voel door de pil (ook voor andere dingen ernaartoe gegaan, maar anyway), en inderdaad, die vertelde ook dat dat goed kan, dus het misschien goed is om even te kijken hoe het zonder gaat voor een maand of 3-6 (ontpillen er ook nog bij onthouden enzo).

Dus ja, sadientje, dat kan heel erg goed!

Nu nog even daarover: zouden jullie dat nu doen of denken jullie dat het beter is om tot na de vakantie te wachten? Zit een beetje in dilemma, want ik wilw el graag stoppen om te kijken hoe dat gaat, maar heb liever niet dat ik de sigaar ben precies in mijn vakantie in Frankrijk (bikini bijna de hele dag zwemmen enzo).

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 17:25

Yasmijntje, als je goed bent met tampon zal je er niet veel last van hebben denk ik. Anders kan het wel een probleem zijn.

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 16:00

Ik heb een vraagje.

Ik slik de pil en ben hem deze week een dag vergeten. Ik slik hem altijd om 1800u savonds en nu heb ik hem sochtends om 0800u geslikt. Ik heb doorgeslikt en zit nu in week 2 van strip 2. Volgens de bijsluiter is er niets aan de hand en ben ik beschermd. Puur voor mijn eigen gemoedsrust: ik slik hem nu gewoon weer op gezette tijden etc. Ik kan nu toch niet ongesteld/zwanger worden?

Kleine noot: ik heb hem in de tijd dat ik hem nu slik nooit vergeten en altijd netjes geslikt.

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 18:14

Halleluja, de menstruatie is eindelijk (miniem) op gang gekomen! Zou ik dan nog naar de gyn gaan of niet?

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 19:12

Ben aan de pil en zit in m'n stopweek, nu de laatste dag, maar ben niet ongesteld geworden. Maak me lichtelijk zorgen. Ben de pil nooit vergeten te slikken, maar ben tussendoor altijd op tijd ongesteld. Moet morgen met een nieuwe pil beginnen, maar zit me niet lekker dat ik niet ongesteld ben geworden. Misschien morgen toch maar een zwangerschapstest doen of zit ik me voor niets zorgen te maken :o ?

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 19:17

Heb je laatste tijd buiten de pil om, onveilige seks gehad? Bedoel zonder andere voorbehoedsmiddelen?

Of, heb je enigzins buiten dit om stress door iets anders? Want dan kan het namelijk ook uitblijven.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 21:54

Ik gebruik de nuvaring.
Wie weet een goede app om te herinneren dat het tijd is voor je stopweek en weer te beginnen?

Ik heb er meerdere geprobeerd, maar bij geen enkele werkt het alarm. Dus heeft weinig zin...

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 21:59

x

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 01:20

Ik ben inmiddels al 8 dagen ongesteld. -O-
Het is geen optie om naar een arts te gaan of te stoppen aangezien ik net de eerste pil van mijn nieuwe strip heb genomen en ik niet die strip weg kan gooien. Ik heb niet meer mee. Ik ga als ik woensdag nog ongesteld ben wel ff langs bij de apotheek hier. Maar ik spreek geen Spaans dus dat wordt nog wat.