suusje26 schreef:Germie, misschien verkeerd onthouden/gelezen, maar als het geen blessure is en het door antibioticagebruik komt dan is het toch ook over als je stopt met antibiotica, bedoel je kan niet je hele leven antibiotica blijven gebruiken. Zorg dan eerst dat je medisch weer ok bent voor je wil gaan hardlopen. Scheelt een hoop frustraties gok ik zo.
Medisch is er niets aan de hand. Dus geen antibiotica meer. Maar de peesontsteking heb ik dus puur gekregen door antibioticagebruik en nu een jaar later nog steeds elke stap pijn. Is dus een bijwerking. Maar geen blessure door overbelasting. En dat maakt het juist lastig om er weer van af te komen. Alles al geprobeerd, en de fysio zei in januari al dat ik hardlopen weer mocht gaan proberen. Dat ging niet, maar hij blijft er bij dat ik het moet proberen, hoe klein de stukjes ook zijn. Dus van gewoon een kwartiertje om door de pijn te lopen zijn we nu aan het kijken naar stukjes van 45-60 seconden.
Shockwave geprobeerd, helpt niets. Laseren geprobeerd, ook niet over. Excentrische oefeningen. Ik heb niets gedaan wat overbelasting veroorzaakt heeft (het is zelfs ontstaan in een periode van echt absoluut niets doen). En het staat op de bijwerkingenlijst van die rotzooi, maar ja, je belt dan op zaterdag als voet 1 met opstaan pijndoet met een huisartsen post en dan zeggen ze wacht even tot maandag. Eh stoppen? Nee, doe maar niet. Zondags doet voet 2 pijn. Achteraf gezien had ik die rommel dus nooit mogen hebben, want als je ooit een peesontsteking gehad hebt ben je er vatbaarder voor. En ik heb ooit een hielspoor gehad (nou ja, peesplaatonsteking). En als je dan het als bijwerking krijgt moet je acuut stoppen. Dus verkeerd advies gehad aan de telefoon. Maar nu moet je er weer van af. En tja, niemand die weet hoe dat te doen is. Het is dus een trial and error. Niet hardlopen is geen optie. Ik wil dat gewoon weer kunnen, want er is geen andere sport wat een alternatief is. Voor tennis moet je hardlopen, voor padel, voor triathlon, voor run-bike-run, voor hardlopen, voor volleybal, voor basketbal, voor voetbal. Dus er blijft geen sport over als je niet kunt hardlopen. Dan ben je letterlijk dus gehandicapt. En dat wil ik absoluut niet zijn. Dus ik ga voor hardlopen als sport om conditie op te bouwen (en af te vallen).
Fietsen blijkt saai te zijn, geprobeerd. Wandelen doe ik wel graag, maar dan kom je niet in de hogere hartslagzones die je wel zou moeten halen ofzo. Zwemmen doe ik af en toe, maar ik vind het naar het zwembad gaan een opgave qua tijd. Hardlopen kan zo vanuit huis en kost geen reistijd.
Maar ik heb nu ongeveer een maandje dus nieuwe hardloopschoenen. Ze zijn al 2 trainingen gebruikt (en 2 wandelingen). Ik weet nog niet of ik dat zachte fijn vind, maar die kwamen er uit met zo'n loopsessie in een winkel met camera en weet ik veel wat. Maar ik krijg soms het gevoel of ik energie verlies omdat de schoenen zo enorm veren. Nu loop ik niet voor snelheid, dat scheelt wel.
Jullie wandelen wel eens tussendoor? Ik doe dat in principe dus niet, maar nu kan ik niet anders. Ik ben een stayer en ga gewoon voor een rondje, vertrek bij huis, terug bij huis. En dat hele stuk moet ik dan hardlopen. Maar nu is het dus wandelen
En 42km is echt te ver, dat heb ik ook ooit gedaan. Weet ook niet of ik dat wil. Als je die afstanden wilt lopen kost het ook meteen zo veel tijd en de tijd ontbreekt ook.
Maar ik vind het knap dat je dat kunt. Ik doe het je dus niet na.
Doe je dan ook wel eens marathons als wedstrijd?