Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Die zijn best brutaal en voor de duvel niet bang

Ik heb nu 2 vergelijkbare beten als Moonsparkle op mijn scheenbeen. Ik weet niet wat voor muggen het zijn, maar ik ben er ook kats allergisch voor. Je zou denken dat je dat na de zoveelste keer wel leert, maar ik ga nog steeds met een korte broek naar het bos
Waar was je geweest, Cayenne? Veel gezien zeg!
). Jeukkkkkkk! 

Dat ligt vlakbij ons huis, dus daar loop ik meestal. Al was dit wel aan de andere kant van de Kampina en dan ga ik met de fiets.
Blijkbaar vinden ze me daar extra lekker smaken
).

pien_2010 schreef:Cayenne→ leuk filmpje volgens mij is het een Limousin koe die je voorbij liep. INderdaad is het een blauwborst en ik ben jaloers. Ik heb ze zelf nog nooit gezien, maar ik heb het boek erbij gepakt en ik zou n iet weten wat het anders is, want het lijkt heel veel, net als het streepje bij zijn oog. Leuke dieren op de prent vastgelegd. Dat is het voordeel voor jullie. Nederland is zo overbevolkt en druk, dat ook de dieren gewend zijn aan mensen en er niet van verschieten. Hier is alles zo vreselijk schuw. Het is al een wonder dat eindelijk na al die maanden, de vogels in onze parktuin blijven komen (weliswaar op afstand) ondanks dat wij vaak ook aanwezig zijn. En die schuwheid geldt voor het grote wild, alsook voor de kleintjes tot en met vlinders toe. Ook je tweede series foto's zijn erg mooi.

Gelukkig is het in dit gebied meestal erg rustig en het is ook nog eens een Natura2000 gebied, dus er gelden extra strenge regels en er wordt ook niet gejaagd. Dat scheelt en merk je ook echt aan de dieren! Met name de reeën zijn vrij rustig. Ze blijven meestal even staan kijken en grazen vervolgens rustig verder. In andere gebieden merk je toch dat ze sneller het hazenpad kiezen!
Ik ben enorm jaloers op jouw omgeving! Zo mooi uitgestrekt en veel minder (horizon)vervuiling!