We wandelen door naar deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 17:53

Mooie plaatjes Moon, Bootsiebob en Eelmo!
Zien eruit als mooie wandelingen.

Oh herkenbaar Moon. Had dat paar weken terug nog. Een in mijn knieholte, hele kuit en enkel rood en volledig op spanning van de zwelling. Tavegyl deed helaas deze keer ook niet zo veel, normaal gesproken wel een wondermiddel, want die hooikoortstabletjes doen eigenlijk niet zo veel als het weer zo ver is. Misschien dat je nog via HA daaraan kan komen als het weer een keer erg is?

jojoleinee

Re: We wandelen door naar deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 18:35

Vitamine B1 slikken schijnt je ook minder aantrekkelijk te maken voor muggen. Ik heb het nog niet geprobeerd.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 19:41

Tof Bootsiebob, lekker op pad geweest ook.

Heftig hoor als je zo op muggen reageert. Ik ben gezegend met vies bloed ofzo, ik kan in mijn nakie naast stilstaand water slapen en ik zal alsnog niet gestoken worden. Heerlijk is dat O:)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 20:46

Goof schreef:
Tof Bootsiebob, lekker op pad geweest ook.

Heftig hoor als je zo op muggen reageert. Ik ben gezegend met vies bloed ofzo, ik kan in mijn nakie naast stilstaand water slapen en ik zal alsnog niet gestoken worden. Heerlijk is dat O:)

Mijn man ook :')

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 07:33

Heerlijke foto's goof en bootsiebob! Ik heb alleen in m'n pauze een kort rondje gelopen.

Heftige reactie op de beet. Ik word altijd wel snel gestoken maar gelukkig niet zulke reacties er op al had ik er laatst wel 1 op m'n arm.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 07:43

Wij zijn een nachtje weg in Zwolle. Gisteren avond daar rondgelopen en lekker tapas gegeten. Hotel de Koperen Hoogte is prachtig met mooi uitzicht over een plas. Hotel wordt vanaf volgende maand gerenoveerd maar ik hoop dat ze het niet modern gaan maken. Ik vind het mooi zoals het nu is.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 07:46

Heerlijk Sure_lee! Je hebt er ook prachtig weer bij.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 07:51

Wat ziet dat er heerlijk uit! Genieten!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 08:49

Ouch Moonsparkle, bekende allergische reactie! Ik heb het soms ook, maar gelukkig niet altijd!

Wat een leuke foto's Sure_Lee! Vanwaar de ballonnen? :D

Gisteravond weer op pad geweest. Het was zulk mooi weer dat ik het niet kon laten :o

Afbeelding

Mierenhoop. Deze was zeker wel 1.20m hoog :=
Afbeelding

Ik denk dat dit een blauwborst is?
Afbeelding

Grote bonte specht
Afbeelding

Één van de twee bosbeken. Dit is de Rosep.
Het water was echt kraakhelder :j
Afbeelding

Het stikte van de Atalanta's :D Die zijn best brutaal en voor de duvel niet bang :P
Afbeelding

Bosmuisje..
Afbeelding

Deze was niet zo bang en bleef vrij rustig zitten <3
Afbeelding

Haas :D
Afbeelding

Pimpelmeesje <3
Afbeelding

En uiteraard.... :D
Afbeelding

:+:
Afbeelding

Tijdens de wandeling heb ik een nieuwe vriendin ontmoet! :D
We hebben veel gemeen! Zo zijn we allebei blond en maken veel lawaai :')

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 08:59

Prachtig Cayenne! Heel mooi vastgelegd.

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 09:31

Ik ging gisteravond nog even een rondje naar de Duivelsberg in de illusie dat het in het bos minder warm zou zijn :') Ik heb nu 2 vergelijkbare beten als Moonsparkle op mijn scheenbeen. Ik weet niet wat voor muggen het zijn, maar ik ben er ook kats allergisch voor. Je zou denken dat je dat na de zoveelste keer wel leert, maar ik ga nog steeds met een korte broek naar het bos }:0

Mooie foto's weer van iedereen <3 Waar was je geweest, Cayenne? Veel gezien zeg!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 09:32

Mooie foto's Chayenne!

Met dit weer naar de Duivelsberg vind ik sowieso erg uitdagend. Met korte broek is het muggen lokken ja. _O-

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 09:36

Die muggen had ik ook last van hoor! Met 50% deet insmeren helpt wel veel, maar toch ben ik bovenop mijn hoofd gestoken (want daar smeer ik niet :+ ). Jeukkkkkkk! ^)
En ik loop idd ook gewoon in korte broek hoor! Lange broek vind ik echt veel te warm :=

Dit was weer op de Kampina :j Dat ligt vlakbij ons huis, dus daar loop ik meestal. Al was dit wel aan de andere kant van de Kampina en dan ga ik met de fiets.
Heel soms ga ik ook naar De Mortelen, De Oisterwijkse bossen en vennen of naar de Loonse & Drunense Duinen, maar zodra ik bij de L&DD ook maar 1 voet op een bospad zet, zit ik gelijk onder de teken en muggen }> Blijkbaar vinden ze me daar extra lekker smaken :=
Terwijl ik in de Kampina echt nog nooit een teek heb gehad en ik banjer daar toch meerdere keren per week door het lange gras, maar in de L&DD altijd teken en daar kom ik maar een paar keer per jaar :+

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 09:39

Wauw, wat heb jij veel dieren gezien Cayenne. Heel bijzonder.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 09:40

Azaron werkt trouwens wel heel verzachtend tegen muggenbeten!

Jojoleinee: Het was eigenlijk juist vrij stil qua dieren!
Meestal zie je rond dat tijdstip ook wel eekhoorntjes of vossen etc, maar door de warmte lieten niet veel dieren zich zien.

lizard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 10:14

Mooi hoor,sure_lee.
Lekker even weg.

Cayenne,ook weer mooie foto's!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 10:28

Cayenne je bent gewoon in de wilde dierentuin geweest :P zo leuk al die dieren en dat het muisje zo bleef zitten

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 10:35

Dat blauwborstje is mooi zeg!!
Haha leuke vriendin, ik ben dol op koeien <3
Prachtig met haar horens
Ik heb nog nooit een muisje kunnen fotograferen…

Sure_Lee wat mooi met de zon en die plas!
Ziet er echt vakantieachtig uit, zou van mij ook niet gemoderniseerd hoeven worden.
Ik ben ook het liefst in van die Zwitserse berghotels/hutten met veel hout en gordijntjes/luikjes etc :j
Dat strand ziet er gezellig uit!

Sterkte Eelmo en iedereen met van die vreselijk vervelende muggenbeten. Ik klop even af, heb nog weinig last…

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 11:09

Dank jullie wel!

Bootsiebob: Dan zou je hier echt eens moeten wandelen, want er loopt hier een prachtige kudde blonde/rode koeien! Ze hebben echt een luizenleventje met zo'n giga groot gebied waar ze bijna overal mogen komen. In de herfst en winter worden ze bijgevoerd en ze worden altijd goed verzorgd.
Ook de kalfjes worden gewoon in dit gebied geboren. Dat hebben we ook al een paar keer zien gebeuren <3

Ik denk nog geen uurtje oud. Het kalfje was nog nat.
(Moeders stond nog in de bosjes na te hijgen van de bevalling :+).
Afbeelding

En deze was ongeveer een dag oud en had nog geen oormerk. Dat doet de boer om de zoveel dagen geloof ik.
Afbeelding

Soms kom ik ze wekenlang niet tegen en soms opeens 2 keer in een week :+
Net als de kudde IJslanders die er loopt. Die zie je nog minder :P

Staatsieportret 8-)
Afbeelding

En ik kwam nog wat oudere foto's tegen. Hopelijk mag ik die ook nog delen! :o

Plumeau :+
Afbeelding

Op de Kampina loopt ook een schaapsherder met border collies. Zo mooi om te zien!
Afbeelding

Hinde met kalfje <3
Afbeelding

Kudde IJslanders, zijn allemaal van particulieren overigens.
Afbeelding

Paddenstoelen hebben we ook, maar daar weet ik weinig van hoor :')
Afbeelding

Sorry voor de spam!
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 30-06-22 11:12, in het totaal 1 keer bewerkt

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 11:12

Sure_Lee wat prachtig. Ik vind het ook een heel mooi hotel en ook je foto's vind ik prachtig.

Cayenne→ leuk filmpje volgens mij is het een Limousin koe die je voorbij liep. INderdaad is het een blauwborst en ik ben jaloers. Ik heb ze zelf nog nooit gezien, maar ik heb het boek erbij gepakt en ik zou n iet weten wat het anders is, want het lijkt heel veel, net als het streepje bij zijn oog. Leuke dieren op de prent vastgelegd. Dat is het voordeel voor jullie. Nederland is zo overbevolkt en druk, dat ook de dieren gewend zijn aan mensen en er niet van verschieten. Hier is alles zo vreselijk schuw. Het is al een wonder dat eindelijk na al die maanden, de vogels in onze parktuin blijven komen (weliswaar op afstand) ondanks dat wij vaak ook aanwezig zijn. En die schuwheid geldt voor het grote wild, alsook voor de kleintjes tot en met vlinders toe. Ook je tweede series foto's zijn erg mooi.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 11:16

pien_2010 schreef:
Cayenne→ leuk filmpje volgens mij is het een Limousin koe die je voorbij liep. INderdaad is het een blauwborst en ik ben jaloers. Ik heb ze zelf nog nooit gezien, maar ik heb het boek erbij gepakt en ik zou n iet weten wat het anders is, want het lijkt heel veel, net als het streepje bij zijn oog. Leuke dieren op de prent vastgelegd. Dat is het voordeel voor jullie. Nederland is zo overbevolkt en druk, dat ook de dieren gewend zijn aan mensen en er niet van verschieten. Hier is alles zo vreselijk schuw. Het is al een wonder dat eindelijk na al die maanden, de vogels in onze parktuin blijven komen (weliswaar op afstand) ondanks dat wij vaak ook aanwezig zijn. En die schuwheid geldt voor het grote wild, alsook voor de kleintjes tot en met vlinders toe. Ook je tweede series foto's zijn erg mooi.

Oeh, dus toch een blauwborst? Dank je wel voor de verduidelijking!
Ik twijfelde en heb nog op de site van de Vogelbescherming gekeken en kon er ook weinig anders van maken, maar ik leer nog iedere dag bij en zit er geregeld naast _O-
Volgens de Vogelbescherming gaat het een stuk beter met deze soort en zijn ze van de Rode Lijst af. Dat is wel goed nieuws! Ik had ze nog nooit eerder gezien!

Nederland is idd zwaar overbevolkt en druk! -O- Gelukkig is het in dit gebied meestal erg rustig en het is ook nog eens een Natura2000 gebied, dus er gelden extra strenge regels en er wordt ook niet gejaagd. Dat scheelt en merk je ook echt aan de dieren! Met name de reeën zijn vrij rustig. Ze blijven meestal even staan kijken en grazen vervolgens rustig verder. In andere gebieden merk je toch dat ze sneller het hazenpad kiezen!
Frankrijk heeft wel echt prachtige natuur! <3 Ik ben enorm jaloers op jouw omgeving! Zo mooi uitgestrekt en veel minder (horizon)vervuiling! :+:

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 11:46

Oohh die koeien Cayenne <3 <3 <3
Vorig jaar ben ik met een vriendin bij Kampina gaan wandelen, prachtig gebied. Toen kwamen we de Ijslanders wel tegen.
Laatst was ik in Surea, daar de koeien ook niet gezien.

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 13:06

MarlindeRooz schreef:
Mooie foto's Chayenne!

Met dit weer naar de Duivelsberg vind ik sowieso erg uitdagend. Met korte broek is het muggen lokken ja. _O-

Het was een kort rondje dat voelde als een marathon :') Wel lekker rustig, we zijn niemand tegengekomen :+

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 13:18

Je was de enige gek? _O-
Maar viel het mee qua warmte en muggen?

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 14:46

Cayenne wat maak je toch mooie foto's! <3