Het corona vaccin

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 11:13

Echwel schreef:
Ik zeg maar effe helemaal niets hierover :D

Hoe jong ben je vandaag geworden :') Gefeliciteerd!

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 11:15

Relaxed schreef:
Echwel schreef:
Ik zeg maar effe helemaal niets hierover :D

Hoe jong ben je vandaag geworden :') Gefeliciteerd!

60 *\o/*

MyWishMax

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 11:17

Gefeliciteerd!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 11:36

lenaa_tje schreef:
Dat dus inderdaad. Alleen gaat het in Nederland eerst alleen om de groep die zelf een risico groep vormt. Stellen dat zij nu voorrang krijgen op iemand van 55 en een risico groep is dus ook niet helemaal juist. (Dat las ik hier boven ergens)

Dat is maar de vraag. Ik zag van de week twee gezinnen op TV die vanwege de jonge moeder ALLEMAAL al een jaar als mollen in en rond het huis leven. De kinderen gaan niet naar school, de man werkt thuis, want het is 100% zeker als deze moeders covid krijgen is het gedaan is met haar en anders kan ze nog heel lang goed leven. Dus doordat 1 iemand in het gezin van totaal 5 zo kwetsbaar is→ andere gezin had 4 leden→ zijn er totaal (5+4) 9 mensen waaronder kinderen, die als mollen in en rond het huis al een dik jaar leven.
Dat kan echt niet de bedoeling zijn. Ik vind het terecht dat die jongeren, of kinderen, of jonge mensen gewoon ook zich mogen laten inenten.
Het vervelende in NL is, dat die dan VOOR gaan. Dat is hier niet. Deze groep mag zich gelijk met de andere groepen opgeven voor een inenting. Dus allemaal is het dan een beetje langer wachten. Hier mogen vanaf nu de 55++ én veel groepen met medische problemen, naast de zorg, brandweer (zorgt in Frankrijk voor het spoed vervoer naar ziekenhuizen etc en komt vaak als eerste bij de zieken mensen thuis) ea beroepsgroepen.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 12:11

Pandora2 schreef:
Anna79 schreef:

Ik vind dit best wel een interessant artikel.
Dat is ook precies wat sommige wetenschappers bij ons zeggen, maar die komen niet in het nieuws of de krant.

Ben jij van België? Ja, ik heb deze redenatie ook al meerdere keren gehoord, maar het lijkt niet gehoord te mogen worden...

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 12:13

België inderdaad :)

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 12:18

Pien het gaat alleen om de risico jongeren vanaf 16 jaar. Een groep die dus net zo goed het risico heeft op extreem ziek worden. En het is geen voorrang ze worden alleen bij deze groep getrokken.
Met jou post kun je ook de 80 plussers thuiswonend die ingeënt zijn in twijfel trekken want geen beroepsbevolking, niet veel zorg nodig etc. Waarom niet eerder een risicogroep van 50 plus ingeënt

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 12:22

Pfizer vaccineert ook de kinderen vanaf 16 jaar van hun personeelsleden lees ik. Ik vermoed dat de leeftijdsgrens voor vaccinatie dus overal op termijn wel zal zakken naar 16.

Citaat:
Pfizer gaat wereldwijd de familieleden van zijn werknemers zélf beginnen te vaccineren. Dat heeft de vaccinproducent - onder meer in Puurs - aan het personeel laten weten, zo bevestigen bronnen aan VRT NWS. De werknemers zelf werden eerder al gevaccineerd, maar nu komen ook de partner, de (schoon)ouders, de grootouders en de kinderen vanaf 16 jaar aan de beurt.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 12:28

Anna79 schreef:
Dat is ook precies wat sommige wetenschappers bij ons zeggen, maar die komen niet in het nieuws of de krant.

Ik denk dat dat komt omdat het ziekenhuis waar deze beide mensen werken niet achter hun uitspraken staat. De meeste deskundigen staan toch achter het vaccineren.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 12:29

lenaa_tje schreef:
Pien het gaat alleen om de risico jongeren vanaf 16 jaar. Een groep die dus net zo goed het risico heeft op extreem ziek worden. En het is geen voorrang ze worden alleen bij deze groep getrokken.
Met jou post kun je ook de 80 plussers thuiswonend die ingeënt zijn in twijfel trekken want geen beroepsbevolking, niet veel zorg nodig etc. Waarom niet eerder een risicogroep van 50 plus ingeënt

Lenaatje als je mijn posts goed leest zie je dat ik voorstander ben van het én én systeem zoals ze hier in Frankrijk doen. Waarom 50 ++ voor jongeren en Visa versa?
Jongeren hebben ook nog een heel leven voor zich dus als die risico's gelijk zijn als bij ouderen horen ze gewoon bij de 1ste groepen simpel zat voor mij.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 12:32

pien_2010 schreef:
lenaa_tje schreef:

Lenaatje als je mijn posts goed leest zie je dat ik voorstander ben van het én én systeem zoals ze hier in Frankrijk doen. Waarom 50 ++ voor jongeren en Visa versa?
Jongeren hebben ook nog een heel leven voor zich dus als die risico's gelijk zijn als bij ouderen horen ze gewoon bij de 1ste groepen simpel zat voor mij.

Dat heb ik dan verkeerd begrepen omdat ik heel specifiek ook reageer op een post dat deze groep voorrang krijgt op de huidige risico groep.
En zijn wij het dus eens. Ik vind het ook alleen goed dat die groep gelijk wordt getrokken.
Zeker voor jongeren in een instelling. Dit zijn vaak jongeren die samenleven op een afdeling van 16-24

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 12:39

nynke55 schreef:
Anna79 schreef:

Ik denk dat dat komt omdat het ziekenhuis waar deze beide mensen werken niet achter hun uitspraken staat. De meeste deskundigen staan toch achter het vaccineren.

Deze quote is van Pandora, op de één of andere manier haalt bokt dat door elkaar... Zij reageerde wel op mijn post waarin ik de link naar het artikel deelde. Ik ben benieuwd hoe jij dat weet van dat ziekenhuis?

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 12:44

Ik zit de komende 15 min op een stoeltje!
*\o/*

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 12:44

Liezel1 schreef:
*\o/*
*\o/* *\o/*

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 12:53

Anna79 schreef:

Deze quote is van Pandora, op de één of andere manier haalt bokt dat door elkaar... Zij reageerde wel op mijn post waarin ik de link naar het artikel deelde. Ik ben benieuwd hoe jij dat weet van dat ziekenhuis?[/quote]

Sorry, quoten is lastig als er al verschillende staan.( deze gaat ook vast weer verkeerd... :D ) Als je de namen googled, kom je bij het ziekenhuis uit en de verklaring die ze uitgegeven hebben, ga even kijken of ik het zo vinden kan.

Edit: https://www.cwz.nl/over-cwz/nieuws-en-p ... tiebeleid/

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 13:17

Nynke, ja dat probleem heb ik ook regelmatig met quoten :+

Maar, je link kon ik bekijken +:)+

De verschillende geluiden over het vaccinatie beleid vind ik gewoon lastig. Ook over kinderen en jongeren
bijvoorbeeld, zij hebben het meest te maken met mogelijke lange termijn bijwerkingen. Het is gewoon een hele lastige kwestie, deze pandemie, wanneer doe je het goed en kan je het voor iedereen goed doen..?

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 13:36

Liezel1 schreef:
*\o/*

ik deed op exact dezelfde tijd met je mee!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 13:37

Heerlijk om te horen dat zoveel mensen worden gevaccineerd! Bij elke prik wordt het weer een stukje veiliger!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 13:53

Anna, daarmee sla je de spijker op de kop. Kan het er alleen maar volledig mee eens zijn.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 14:18

Europese Commissie spant rechtszaak aan tegen AstraZeneca
De Europese Commissie heeft een rechtszaak aangespannen tegen farmaceut AstraZeneca omdat het bedrijf het contract voor de levering van de coronavaccins niet zou zijn nagekomen. Ook had het geen betrouwbaar plan om tijdige leveringen te garanderen, vindt Brussel.

Een woordvoerder maakte het nieuws bekend op een persconferentie, waarbij hij opmerkte dat alle 27 EU-lidstaten achter de stap staan.

https://nos.nl/liveblog/2378284-europese-commissie-spant-rechtszaak-aan-tegen-astrazeneca-veel-scholen-hebben-nog-geen-sneltests-ontvangen.html

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 14:55

Dat überhaupt nog iemand iets met AZ wil doen.
Het is ook niet zo dat ze voorheen een vlekkeloos verleden hadden of zo.
De beloofde onderzoeken voor FDA hebben ze ook nog altijd niet geleverd.

Het erge vind ik nog dat over 10 jaar AZ nog steeds bekend zal zijn als 1 van de Covid vaccin pioniers.
Bij de volgende pandemie is er inmiddels een volledig nieuwe regering en voor je heet weet gaan ze weer met ze in zee vanwege hun goedkope spotprijsjes.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 15:13

Sizzle schreef:
Dat überhaupt nog iemand iets met AZ wil doen.
Het is ook niet zo dat ze voorheen een vlekkeloos verleden hadden of zo.
De beloofde onderzoeken voor FDA hebben ze ook nog altijd niet geleverd.

Het erge vind ik nog dat over 10 jaar AZ nog steeds bekend zal zijn als 1 van de Covid vaccin pioniers.
Bij de volgende pandemie is er inmiddels een volledig nieuwe regering en voor je heet weet gaan ze weer met ze in zee vanwege hun goedkope spotprijsjes.

Zou je denken? Voor mij blijft die naam voor altijd verbonden met slechte kwaliteit en slechte service. Mag toch hopen dat nu ze wereldwijd bekend staan om hun wanprestaties, dat niemand er meer zaken mee wil doen als de contracten waar nu voor betaald is zijn afgelopen. Zo'n bedrijf mag van mij wel op de fles.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 15:14

Ik vraag mij af hoe lang zo'n rechtszaak gaat duren. En of het überhaupt iets gaat uithalen tegen zo'n pharmagigant :+
Ze hebben AZ tenslotte ook hard nodig op dit moment. Anders lopen de vaccinatiecampagnes in veel landen compleet in de soep.
Ik las gister dat we (BE) in mei en juni grotendeels afhankelijk zijn van AZ en Johnson. Aldus onze minister van volksgezondheid.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 15:15

Gaat Pfizer bij jullie niet versneld extra leveren zoals in Nederland?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 15:18

Jawel, maar die zijn gereserveerd voor ik-weet-niet-wie denk ik.
Althans dat kan afgeleid worden uit de uitspraak van de minister.
Ze hebben ook meteen de leeftijdsgrens voor AZ op 41 jaar gezet, dus dan kan er veel volk mee gevaccineerd worden :P