Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Femke_Tweety schreef:Loriene, je lokt het echt zelf een beetje uit met je gedrag.
Een andere mening vindt bijna niemand een probleem.
Maar mensen willen graag op INHOUD kunnen praten over het waarom.
Daar loop jij steeds voor weg.
Je goed recht, maar als je zeer afwijkende meningen hebt, én die steeds dropt, én er niet op inhoud over wilt praten, dàn loop je dus het risico dat mensen wat persoonlijker worden.
Simpelweg omdat je je wel steeds in de discussie gooit, maar je niet voegt naar sociaal gebruikelijke discussie normen
En dat màg, niemand verbiedt dat.
Maar je moet je wel realiseren dat dat dus ook wat uitlokt. En dat wat je uitlokt wil je ook niet.
Maakt het wel lastig.
loriene schreef:Femke_Tweety schreef:Loriene, je lokt het echt zelf een beetje uit met je gedrag.
Een andere mening vindt bijna niemand een probleem.
Maar mensen willen graag op INHOUD kunnen praten over het waarom.
Daar loop jij steeds voor weg.
Je goed recht, maar als je zeer afwijkende meningen hebt, én die steeds dropt, én er niet op inhoud over wilt praten, dàn loop je dus het risico dat mensen wat persoonlijker worden.
Simpelweg omdat je je wel steeds in de discussie gooit, maar je niet voegt naar sociaal gebruikelijke discussie normen
En dat màg, niemand verbiedt dat.
Maar je moet je wel realiseren dat dat dus ook wat uitlokt. En dat wat je uitlokt wil je ook niet.
Maakt het wel lastig.
Dat is zo maar telkens steken onder water vindt ik zo kinderachtig.
bigone schreef:Loriene, heb je je wel eens afgevraagd waarom je zonder problemen boodschappen kunt doen zonder mondkapje? Wanneer je in een dorpje woont waar 1 op de 5 op fvd stemt kan ik me voorstellen dat er nogal wat gelijkgestemden om je heen zijn en de kans dat je op je gedrag aangesproken word veel kleiner is want er zullen er veel meer dat “ statement” maken.
bigone schreef:Loriene, heb je je wel eens afgevraagd waarom je zonder problemen boodschappen kunt doen zonder mondkapje? Wanneer je in een dorpje woont waar 1 op de 5 op fvd stemt kan ik me voorstellen dat er nogal wat gelijkgestemden om je heen zijn en de kans dat je op je gedrag aangesproken word veel kleiner is want er zullen er veel meer dat “ statement” maken.
MarlindeRooz schreef:Zodra dat niet meer verplicht is ben ik ook de eerste die hem afdoet. Echt ondingen en ik vind ook de bewijzen dat het daadwerkelijk helpt erg nihil. Maar omdat het moet draag ik hem, zeker ook omdat ik niet wil dat andere mensen zich onveilig voelen. Maar moet zeggen als ik weer eens helemaal alleen in een compleet lege treincoupé zit ik hem nog wel eens af durf te doen.
Urielle schreef:MarlindeRooz schreef:Zodra dat niet meer verplicht is ben ik ook de eerste die hem afdoet. Echt ondingen en ik vind ook de bewijzen dat het daadwerkelijk helpt erg nihil. Maar omdat het moet draag ik hem, zeker ook omdat ik niet wil dat andere mensen zich onveilig voelen. Maar moet zeggen als ik weer eens helemaal alleen in een compleet lege treincoupé zit ik hem nog wel eens af durf te doen.
Grappig, ik was juist fel tegen de invoering van mondkapjes.
Nu zit ik regelmatig met een mondkapje in mijn eentje in de auto omdat ik hem na het boodschappen doen vergeet af te zetten
Popstra schreef:Heb je die dingen wel eens geroken na een paar x dragen
loriene schreef:Ja draag netjes mijn autogordels.
Hoezo?
MarlindeRooz schreef:loriene schreef:Ja draag netjes mijn autogordels.
Hoezo?
https://www.anderetijden.nl/aflevering/ ... t-en-zeker
loriene schreef:MarlindeRooz schreef:
Dit wil je gaan vergelijken met een virus en mondkapjes?
Sorry hoor maar dat kun je toch niet vergelijken?