Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 13:56

Farjen schreef:
Hier zonet mijn baas gebeld, ik mag morgen nog niet komen werken. Dus vanavond terug naar de HA.
Ik voel me wel redelijk ok, klink blijkbaar nog wat nasaal maar die draaierigheid is echt enorm vervelend.
Ik kan er bijna niets door -O- Bij de mensen die er ook last van hebben, hoelang heeft dit geduurd bij jullie?

Winged, je weerstand kan wel een tik krijgen door een infectie. Dus eventueel een vitamine kuur bijnemen als extra, om zo je weerstand te boosten?

Ja heb nog steeds af en toe last van draaierig zijn.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 14:17

Needje schreef:
Misschien even afgelikt worden door een knappe vrijgezelle mannentong... :')

Nou... uhm... ik heb vorige week wel wat zitten stoeien in Italië ja... O:) had dit souveniertje niet bedacht.

Neeee joh ik ben hartstikke braaf _O-

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 15:12

Varekaj schreef:
Zo erg heb ik het niet gehad, wel dat cola en limonade me intussen veel minder smaken. Koffie zonder geur en smaak was ook echt voor. Maar ik heb wel veel meer dorst of iig nood aan water drinken.

Ach, in ieder geval goed voor de lijn dus ;-)

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 15:45

Winged schreef:
Maar dan denk ik dat mijn immuunsysteem nog wel een extra boost kan gebruiken. Nu ook maar eens op onderzoek uit wat het dan precies nodig heeft :)

Je immuunsysteem heeft eerder rust nodig. Er wordt gesproken over een boost, maar door een infectie is je immuunsysteem juist vaak hyperactief en reageert daarom niet goed meer op nieuwe virussen. Een immuunsysteem dat helemaal tot rust is, maakt gelijk korte metten met een virus.

Een homeopaat kan hier eventueel bij helpen.

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 16:34

Esther_ schreef:
_MG schreef:
Ik ben inmiddels bijna een jaar na mijn besmetting en ik heb nog steeds last (gelukkig wel steeds minder!) van geur- en smaakvervorming. Vooral in de avond (als ik moe ben) proef/ruik ik minder (of moet ik me beter concentreren), maar ook wel eens dat eten smerig ruikt (terwijl anderen nergens last van hebben). Ik ben hierdoor ook best wat kilo’s kwijt omdat io constant misselijk was.

Vandaag heb ik mijn zoveelste huisarts bezoek gehad: ik ben verwezen voor een 2e revalidatie traject omdat ik blijf sukkelen met chronische pijn en spaghettibenen -O-

De homeopaat heeft mij super snel van mijn spaghetti benen afgeholpen en ik liep er al meer dan ‘n jaar mee. Dus misschien voor jou nog een optie?

Alles is welkom, hoewel ik al bizar veel dingen geprobeerd heb, zowel regulier als alternatief

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 18:07

Winged schreef:
Pandora2 schreef:
Ik vind die amandel-discussie wel interessant ! :D
Doordenkertje...
Mijn amandelen zijn verwijderd toen ik 6 was omdat ze teveel miserie gaven.
Ik heb daarna nooit nog een keelontsteking gehad en ben de laatste 7 jaar ofzo ook niet meer ziek geweest.
Dus bij mij houden de amandelen geen ziekteverwekkers meer tegen, maar wat dan wel ?
Ik ken er weinig tot niks van hoor, maar vind het wel bijzonder :P

als het goed is doen je lymfeklieren ook nog het een en ander. Een amandel is namelijk ook deel van je lymfeklierensysteem. Even lekker basis uitgelegd: https://www.kno.nl/patienten-informatie ... -kinderen/

Best een boeiend systeem om eens in te duiken hoe het allemaal werkt :D (voor de complete beeldvorming, in mijn nek heb ik ook een opgezette lymfe)

Maar dan denk ik dat mijn immuunsysteem nog wel een extra boost kan gebruiken. Nu ook maar eens op onderzoek uit wat het dan precies nodig heeft :)

Thanks ! Als het wat minder warm is, ga is er mij eens in verdiepen. Nu zijn de hersens niet bij machte om zinnige dingen te onthouden :')

Ik heb een opgezette lymfeklier in mijn hals net onder het kaakbeen ook. Al een jaar of 20 denk ik. Heel af en toe spartelt die wat tegen en voel ik 'm zitten, maar een dag later is het weer rustig.
Geen idee of dat wat met indringers te maken heeft :P

dalena

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 19:02

Iemand nog tips tegen hoest? ;(

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 19:32

Heb er wel een, maar ga je weinig aan hebben. Zelf gemaakt tijmsiroop.

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 20:06

Ik probeer zo min mogelijk te hoesten maar kan het gewoon niet inhouden. Ga zo eens cola proberen nog. Is het raar om voor zoiets de huisarts te bellen morgen?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 21:58

Contact opnemen kan altijd misschien dat hun de tip hebben.

annikeee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 19:22

Hee bokkers,
Hadden jullie tijdens Corona ook druk op jullie borst en hoe lang bleef dat?
Liefs van mij

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 19:39

annikeee19 schreef:
Hee bokkers,
Hadden jullie tijdens Corona ook druk op jullie borst en hoe lang bleef dat?
Liefs van mij

Ja! Heel erg.
Ik heb het nog steeds na ruim 10 dagen

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 20:59

Heb nog steeds druk op de borst, maar kan nu ook komen door het vochtige weer en chronische bronchitis.

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 12:42

Hoestdrank van apotheek werkt niet ;(

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 15:39

Ik blijf een kriebelhoest houden en mijn slijmvliezen voelen dik alsof ik een allergische reactie heb maar allergiepillen helpen niet dus dat is het niet en ik let erg goed op met wat ik eet.
Het enige wat een beetje helpt is zuigen op een Fishermansfriend, maar dat is niet zo gezond voor mijn bloeddruk.

Vergeleken met een gewone luchtweginfectie is het verschil dat mijn stem niet meedoet, normaal ben ik die een paar weken kwijt als ik verkouden ben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 15:43

En eucalyptus? Dat zet ook de luchtwegen open en kalmeert. Ik heb het nu niet getest maar als ik anders sinusitis en bronchitis heb werkt dat wel verzachtend. Genezen niet, daarvoor heb ik meestal AB en/of Medrol nodig -O-

Gisteren weer hele dag droge hoest gehad en neusloop, vanochtend opgestaan met dikke en rauwe keel. Maar dat is verbeterd na een koffie.

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 17:05

Allergisch voor eucalyptus :')

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 17:20

Als je er echt veel last van hebt kun je de huisarts eens bellen voor codeine pilletjes. Ik heb ieder jaar een periode dat ik enorme kriebelhoest heb waarbij ik s nachts niet kan slapen. Daar helpt het prima voor. Alleen opletten dat je een x aantal uur niet aan het verkeer mag deelnemen e.d.

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 17:51

Vayo schreef:
Als je er echt veel last van hebt kun je de huisarts eens bellen voor codeine pilletjes. Ik heb ieder jaar een periode dat ik enorme kriebelhoest heb waarbij ik s nachts niet kan slapen. Daar helpt het prima voor. Alleen opletten dat je een x aantal uur niet aan het verkeer mag deelnemen e.d.

Bedankt voor de tip. Ik ga morgenochtend langs de huisarts

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 09:47

Ik ben ook positief getest paar dagen terug. Eerst via zelftest een zeer dun haast onzichtbaar streepje daarna bij GGD.
Het begin met een vreselijk pijne keel!
Ook pijn in mijn linkerheup.

Sinds gisteren zit een oor dicht en dat doet pijn richting mijn hoofd/schedelbot.

Ik moet nu neusspray van de huisarts maar het helpt nog niks. Het is zo rotgevoel zo een oor doof en dicht alsof deze zo vacuüm is getrokken dat het zeer doet. Soms raak ik er bijna van in paniek. Dan voel ik mij ook duizelig hierdoor

Mijn neus is niet verstopt.

Meer mensen die dit hebben? En wellicht nog tips?

Mijn vriend die notabene nog uit hetzelfde waterflesje meermaals heeft gedronken en veel met mij binnen een meter zat is niet positief.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 11:04

Sabri schreef:
Ik ben ook positief getest paar dagen terug. Eerst via zelftest een zeer dun haast onzichtbaar streepje daarna bij GGD.

Sinds gisteren zit een oor dicht en dat doet pijn richting mijn hoofd/schedelbot.

Ik moet nu neusspray van de huisarts maar het helpt nog niks. Het is zo rotgevoel zo een oor doof en dicht alsof deze zo vacuüm is getrokken dat het zeer doet. Soms raak ik er bijna van in paniek. Dan voel ik mij ook duizelig hierdoor

Mijn vriend die notabene nog uit hetzelfde waterflesje meermaals heeft gedronken en veel met mij binnen een meter zat is niet positief.

Je vriend kan nog positief worden
Zit soms wel een week tussen
Sterkte

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 11:18

Sabri schreef:

Geen oren die dicht zitten. Ik had wel oorpijn en jeuk. Gelukkig is dst nu weg. Heb helaas geen tips.

Dokter kon niks doen tegen hoesten :(

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 12:23

Dan gok ik dat je hoest vanwege slijm anders krijg je wel codeïne tabletjes.

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 12:56

Marcella schreef:
Dan gok ik dat je hoest vanwege slijm anders krijg je wel codeïne tabletjes.

Nee kriebelhoest.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 12:59

En daar zijn de codeïne tabletjes voor. :=