Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
capopjekop schreef:Bij ons was de appie niet echt drukker dan normaal, ik kon zo doorlopen bij de handscanners. Heb ook niet meer boodschappen dan normaal gedaan.
k_m schreef:In Belgie zit nu de veiligheidsraad samen, ze kondigen meer dan waarschijnlijk het rampenplan af. Ben erg benieuwd. Normaal vanavond nog meer maatregelen in BE.
BloemBloem schreef:Hier een luxe probleem, wij moeten voor de 18e onze vakantie naar Turkije helemaal betaald hebben. Weet eigenlijk niet zo goed wat te doen. Er is geen negatief reisadvies. Iemand anders hier daar nu ook mee te maken?
Astorga schreef:k_m schreef:In Belgie zit nu de veiligheidsraad samen, ze kondigen meer dan waarschijnlijk het rampenplan af. Ben erg benieuwd. Normaal vanavond nog meer maatregelen in BE.
Heb begrepen dat het bepalen van dergelijk beleid in België niet bij de regering ligt maar bij de gewesten oid?
Cer schreef:Naar aanleiding van het debat vraag ik me wel af of geloofs organisaties niet zelf kunnen nadenken? of ben ik nu raar?
Jinte schreef:BloemBloem schreef:Hier een luxe probleem, wij moeten voor de 18e onze vakantie naar Turkije helemaal betaald hebben. Weet eigenlijk niet zo goed wat te doen. Er is geen negatief reisadvies. Iemand anders hier daar nu ook mee te maken?
Soortgelijke situatie.. eind deze maand moeten we betaald hebben, reis staat gepland naar Samos (Griekenland)
Geen idee wat we gaan doen nog. Erg lastig.
Gini schreef:Astorga schreef:Heb begrepen dat het bepalen van dergelijk beleid in België niet bij de regering ligt maar bij de gewesten oid?
Tenzij het nationaal rampenplan afgekondigd wordt dus, dat telt voor het hele land.
Fira schreef:Bij ons (uni Tilburg) gaan de tentamens door maar worden de studenten wel verdeeld over de collegezalen. Wordt een leuke opgave denk ik, haha.
Daarnaast zijn de meeste gezamenlijke ruimtes gesloten, en alle colleges met meer dan 100 studenten worden online aangeboden. Maar we moeten eerst nog zien of dat echt gaat gebeuren!
Shaggy09 schreef:Hoe zit het vooralsnog met kroegen/bioscopen/uitgaansgelegenheden bij jullie?
Citaat:Onze reactie op COVID-19.
Online versie
Geachte klant,
Als gewaardeerde klant van KLM vertrouwt u op ons om u veilig, comfortabel en verantwoord naar uw bestemming te brengen. Nu de wereld te maken heeft met een ongekende uitbraak van COVID-19 (coronavirus), realiseren we ons meer dan ooit hoe belangrijk het is dat wij uw vertrouwde reispartner zijn.
In deze onzekere tijden begrijp ik volledig dat u misschien aarzelt om een vlucht te boeken. Ik kan u verzekeren dat KLM alle nodige voorzorgsmaatregelen heeft genomen om uw gezondheid en die van uw dierbaren te beschermen. Graag wil ik u persoonlijk uitleggen welke stappen wij nemen om aan boord en daarbuiten aan de hoogste normen voor veiligheid en hygiëne te voldoen.
Voor vertrek
We reinigen en desinfecteren onze vliegtuigen altijd volgens de hoogste normen. Hieronder vallen uw persoonlijke ruimte zoals tafeltjes, armleuningen en hoofdsteunen, gespen van de veiligheidsgordel enz., en gemeenschappelijke ruimtes, zoals de keukens, tapijten en toiletten.
Eenmaal in de lucht
De kans op infectie met COVID-19 aan boord is minimaal. Toch doet ons cabinepersoneel er alles aan om de cabine schoon te houden. De lucht wordt continu ververst met buitenlucht en onze HEPA-filters van ziekenhuiskwaliteit vangen 99,99% van de ziekteverwekkers, waaronder COVID-19. Mocht een passagier symptomen van het coronavirus vertonen, dan treedt een strikt protocol voor infectieziekten in werking. Speciale coronakits, beschikbaar op elke vlucht, helpen de verspreiding van het virus te voorkomen. De bemanning zorgt voor de passagier met klachten en helpt degenen die in de buurt zaten.
Strikte hygiëneregels
Onze sterke focus op hygiëne geldt voor onze hele organisatie, inclusief onze cateringdiensten. Ingrediënten zijn vers en lokaal geproduceerd en onze cateringmensen zijn getraind om te voldoen aan de strengste richtlijnen voor hygiëne en veiligheid. Deze korte video geeft meer informatie over hygiëne bij KLM.
Ik kan u verzekeren dat we dagelijks nauw samenwerken met de experts van de Wereldgezondheidsorganisatie en het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM). We houden de ontwikkelingen nauwlettend in de gaten en baseren onze beslissingen consequent alleen op feiten.
Kosteloos vluchten wijzigen
Ik begrijp ook dat u bezorgd bent over de situatie op uw bestemming. Daarom kunt u nu tijdelijk zonder wijzigingskosten uw ticket wijzigen. En natuurlijk zullen we u altijd onmiddellijk op de hoogte brengen van nieuwe reisbeperkingen voor uw overstap- en eindbestemming. Als u de KLM-app gebruikt, houden we u 24/7 op de hoogte met pushberichten. Voor meer info kunt u altijd onze latest flight information pagina bezoeken.
In 100 jaar KLM-geschiedenis hebben we voor veel uitdagingen gestaan. Door u, onze klant, centraal te stellen in onze activiteiten, zijn we daar altijd sterker uitgekomen. Met die inzet in gedachten, ben ik ervan overtuigd dat we ook deze uitdagingen zullen overwinnen. U kunt erop rekenen dat wij, 33.000 KLM-medewerkers, er alles aan doen om u een prettige reis te bezorgen.
Hartelijk dank voor uw keuze voor KLM. Ik wens u een goede reis!
Vriendelijke groet,
Pieter Elbers
President-directeur KLM
pien_2010 schreef:safina schreef:Echt? Gaan jullie nou allemaal hamsteren? Nee toch? Lijkt mij niet nodig.
Wat jammer van je vakantie, Bo! Je zal wel stevig balen.
Eens, wat jammer dat het topic deze kant opgaat. Ik vind het meer en meer een paniek topic worden.
De viroloog gaf die 2% als geruststelling, zoals ik hem ook neerzette,wat wordt er uitgehaald.....dat als het om grote groepen geinfecteerde gaat die 2% ,dat waarschijnlijk vele male lager is, toch een grote groep uiteindelijk geef.
Maar 2% van 100 betekent 98 mensen die beter worden. Dus relax mensen, en volg het gewoon en hou het in de gaten.
Citaat:Nouja, ik mag toch gewoon zeggen dat ik hamster. Hoezo is het dan jammer dat het topic die kant op gaat?
Ik heb namelijk helemaal 0 paniek om het virus zelf.
Maar als ik de verhalen lees van lege supermarkten in Italie, of verplicht in quarantaine zitten: dan haal ik toch even graag wat extra's in huis.
Dat gaat dus meer om hoe ik denk dat andere mensen gaan reageren, dan dat ik bang ben voor het virus.
En ergste wat er kan gebeuren is dat ik mijn rode kool voor dit jaar al in huis heb