3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

linoleum

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 17:20

Urosa, ik wil jouw hond knuffelen <3

Carlijn, schoenen shoppen, veel plezier!

Silvericathy, goed dat je zoveel afgevallen bent al! Zou inderdaad wel uitkijken dat je niet te lang onder BMR eet. Het is zonde dat je straks wel slank bent, maar er allerlei andere lichamelijke problemen aan hebt overgehouden.

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 20:25

linoleum schreef:

Carlijn, schoenen shoppen, veel plezier!

Silvericathy, goed dat je zoveel afgevallen bent al! Zou inderdaad wel uitkijken dat je niet te lang onder BMR eet. Het is zonde dat je straks wel slank bent, maar er allerlei andere lichamelijke problemen aan hebt overgehouden.

Ik snap wat jullie bedoelen. Ik eet niet te weinig, ik zeg alleen nee tegen alle extra eten en dan met name snoepgoed. Omdat afgelopen 2 jaren voor mij geestelijk zwaar was heb ik me laten gaan met eten. Zo at ik bijvoorbeeld gerust een zak chips en een complete chocolade reep achter elkaar op. Denk dat doordat ik daarmee gestopt ben mijn lichaam vanzelf weer enigszins terug gaat naar een normaal gewicht. Daarnaast ben ik meer buiten en op stal, dus ook extra beweging. ☺️

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 20:45

Maar ook al geeft je lijf niet aan dat je te weinig eet heeft niet te zeggen dat je te weinig eet he (: Weet je hoeveel kcal je per dag binnen krijgt of heb je geen idee? Je lijf went op een gegeven moment gewoon aan een bepaald aantal kcal (ook als het veel te laag is) maar je sloopt het er wel mee.. Niet om vervelend te doen hoor, maar pas goed op jezelf!

linoleum schreef:

Ik doe mee <3 Wat een gaaf beest zeg!! En die taart ziet er ook heerlijk uit!

Carlijn schreef:
Zooo, weer een hoop gekletst!

@Navatu, ja jammer dat je buikje dan altijd een punt van ontevredenheid blijft. Uiteindelijk kun je dan idd kiezen uit drie dingen denk ik: acceptatie, écht flink sporten of idd liposuctie, al zou ik dat laatste denk ik alleen doe als je alle andere wegen geprobeerd hebt... Gotta love de bijnaam bob the blob :')

Ja dan word het toch echt 1 van de eerste 2 want liposuctie nee bedankt hahaha.
Hahaha ja zo heet hij al jaren. En die van een vriendin van me Rolf de Golf _O-

Carlijn schreef:
@Navatu: net lijstje! Herkenbaar dat het koekje nog wat lastig is met de zelfbeheersing, ik vermijd ze nog steeds om die reden, voel me nog altijd niet sterk genoeg. :') Ze zeggen dat je een nieuw patroon na 6 weken een gewoonte wordt toch? :D Ben nu vier weken bezig dus houd jullie op de hoogte. _O-

Yes, keep us updated hahaha

Lijstje vandaag;
L: 2 speltboterhammen met 2 gebakken eieren, plakje ham en beetje boter
T: combat crunch reep, 2 snack a jack rijstwafels
A: speltvolkoren spaghetti met een saus van mager gehakt, spinazie, champignons en roomkaas light
T: 200gr skyr met 75gr kersen en 15gr vlokken :o
B: 12.000 stappen en half uurtje HIIT (:
1517kcal

Carlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 14:05

@ Urosa, ohhh dat schuren is ontzettend irritant ja, ik heb het ook (maar wel alleen in vervelende mate als ik te zwaar ben, als ik op goed gewicht ben is het vrijwel weg). Vervelend dat het bij jou niet weggaat! Ik gebruik Smoovall in de zomer, werkt best aardig maar sportbroekje onder mijn jurkje nog stuk beter... alleen dat laatste vind ik irritant. :') Bedankt, uit eten was leuk, waren bij Woodstone pizzeria. Waar ze ook "gezonde" alternatieven hebben: pizza's met een gat in het midden gevuld door salade. Die zijn allemaal +-600 kcal (hoewel ik naderhand eerder rond de 750 zou zeggen) per pizza, dus nog goed te overzien. :D En heerlijk genoten! Je hond is echt cute, en de maltesertaart ziet er heerlijk uit! :9 Was hij ook lekker? En was je mans verjaardag leuk?

@ Linoleum: thanks, uiteindelijk niks gekocht, maar mijn vriend wel twee paar voor <50 euro dus zeker de moeite waard met de kortingen!

@ Navatu: haha Rolf de Golf... :') Ik moest ook maar eens wat bijnamen gaan bedenken, iemand suggesties voor twee massieve kuiten? _O- Lekker lijstje!

Lijstje van gisteren is uiteindelijk geworden:
O: 2 bh vlokken en boter
L: glas verse jus, half kaiserbroodje truffelmayo rosbief tomaat komkommer pijnboompitjes, andere helft hetzelfde maar met verse pesto en parmezaan i.p.v. truffelmayo, 125 gram frambozen
A: Woodstone pizza caprese met salade in het midden
B: 6km wandelen

Planning voor vandaag:
O: hard broodje ossenworst met zilveruitjes
M: 125 gram frambozen en 6 kippenkluifjes van de slager
A: griekse kofta
T: 2 glazen wijn en 1 bockbier en 2 kippenkluifjes
B: ~5km wandelen (band was lek :'))

Vanavond reünie van de middelbare school en daarna borrelen met vriendengroep die nog steeds van de middelbare school komt, leuk avondje dus. :)

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 13:47

Wat een heerlijk weer! Heb net even rondje gewandeld, even wat beweging in mijn rug krijgen.

Vrijdag lijstje
L: Skyr met cruesli en whey crispy
T: 2 rijstwafels met oude kaas, bekertje warm chocolademelk
A: 3 pitabroodjes met shoarma, oude kaas en knoflooksaus
T: 2 biertjes, olijven met feta
Totaal 1833 kcal

Zaterdag lijstje
L: mini afbakbroodjes met oude kaas
T: handje pepernoten
A: chinees (nasi, babi pangang en koe lu yuk) met een biertje
T: olijven met feta
Totaal ongeveer 1800 kcal

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 10:41

Ik geloof dat ik eindelijk weer een beetje motivatie heb om weer normaal te doen :+ Ik ga nog niet heel streng aan de bak, daarvoor wil ik eerst mn bezoek aan de internist even afwachten. Energie is ver te zoeken, dus ook beweging is echt wel stuk minder dan normaal. Maar goed, als ik iig beetje op mn voeding let, ben ik al een heel eind op weg.

Plan voor vandaag:
O: havermout met 1/4 appel en halfvolle melk
T: kaki fruit
L: gebonden champignonsoep, belegd broodje uit personeelsrestaurant
T: banaan
A: stoofvlees (rest weet ik niet, eet bij mn moeder)
B: ik probeer iig minimaal 10000 stappen te halen

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 12:12

Hier ook langzaam weer wat motivatie om "gewoon" te doen :D

Lijstje voor vandaag:

O: Brinta met melk + kop koffie
T: sultana kaneel en een just good reepje
L: Italiaanse bol met zuivelspread en tuinkers + kop soep
T: paar pindapepsels + cappuccino
A: ovenschotel met pasta, geraspte kaas, kipfilet, courgette en knoflook tomatensaus
T: kwark met noten

B: 50 min fietsen (retour werk) + uur crossfit

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 12:54

Laura, heb je al iets als bioresonantietherapie overwogen? Het klinkt een beetje zweverig, maar stel je voor dat ze net vinden waar jij mee te kampen hebt.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 13:00

Vooralsnog wil ik het liever even in het reguliere circuit houden, als ze echt niets vinden zal ik eens verder gaan kijken wat er allemaal verder is :)

Blazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 13:24

Ik lees al een poosje stil mee

Hmmm weet niet zo goed hoe nu te beginnen
Allereerst respect voor iedereen
Zelf ben ik ook bezig, ook tevens met hulp van de begeleiding van de zorgboerderij waar ik dagbesteding volg in groepsverband
Op de zorgboerderij is het een stukje cursus van bewegen en hoeveel en wat je eet.
Ook wegen we ons daar.
Thuis weeg ik mij in het weekend nog eens een keer zodat ik bij gewichtstoename en eerder kan ingrijpen (halverwege) en mijn baalmoment alleen kan verwerken (bij anderen lukt dit niet en ga ik te hoog in mijn spanning zitten).

Ooit was ik een sprietje die in de grootste kindermaat of maat 34 paste met mijn 1:56 bij op het lichtste moment 43 kg
Ik schoot van ondergewicht naar bovengewicht door medicijngebruik, minder bewegen doordat ik ziek werd en ik denk zelf misschien nog iets meer eten
Ik rijd bewust niet meer op pony’s omdat ik dat niet eerlijk vind met mijn 71 kg. En rijd nu op Kelan, een KWPN’er. Iets wat ik voorheen nooit durfde want paarden vond ik te hoog

Op dit moment pas ik vooral mijn eetgewoonten aan en houd ik rekening met mijn diëten ;
‘S ochtends plantaardige yoghurt met cruesli/cornflakes
‘S middags salade en 1 boterham met kaas
‘S avonds avondmaaltijd
Tussendoor eens een speltwafel met boter
Snoepen doe ik heel weinig maar ben verslingerd aan winegums en een zak moet dus gelijk op
Bewegen ligt er aan of ik naar de zorgboerderij ga en dus een dagje paarden of dat ik thuis ben maar ben wel iets actiever.

Mijn ideaalbeeld is maatje 36/38 bij 60 kg

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 10:07

Hier gaat het nog steeds lekker! Heb volgens mij aardig balans gevonden tussen beperkt kcal en wel genieten. Met wel af en toe een uitschieter, maar dat kan dus ook.

Maandag:
L: skyr met muesli en whey crispy
T: banaan, 2 rijstwafels met kipfilet, appel
A: 2 braadworsten met sperziebonen, beetje zoete aardappelfriet en mayonaise
T: 2 rijstwafels met chocopasta en bakje ringlings
Totaal 1.969 kcal

Gisteren:
L: skyr met cruesli en whey crispy
T: 2 kaasstengels
A: risotto
T: serranohamrolletjes met roomkaas
B: 23km in 2,5 uur paardgereden
Totaal 1.607 kcal

Vandaag teamuitje van m’n oude team, buffet en daarna glowgolf. Morgen teamuitje met m’n nieuwe team, sushi. Dus heeeeerlijk eten.

Laura, lekker dat het weer wat beter gaat!

Frummels, leuk dat je ook weer gezellig mee doet :D

Carlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 12:37

Wat een rust hier!

Nette lijstjes allemaal Linoleum, wat fijn dat je zo'n balans hebt weten te vinden. Dan ben je naar mijn idee geslaagd. :) Heel goed! Veel plezier met de teamuitjes, klinkt leuk allemaal! En lekker :9

Laura, met voeding ben je idd al een heel eind als je daar op weet te letten! Fijn dat je weer wat motivatie teruggevonden heb, al is lage energie natuurlijk nog steeds balen. :(:) Je kan het!

Ook Frummels weer motivatie! +:)+ Avondeten van gisteren klinkt heerlijk. <3

Elvira, welkom en veel succes!

Bij mij nog steeds alles zijn gangetje. Klein slippertje afgelopen weekend, mocht van mezelf max. 3 glazen alcohol op reünie en uiteindelijk is mijn derde "glas" van de avond een halve fles wijn geworden. :') Maar wel van alle snacks afgebleven! Volgende dag spijt, niet per se vanwege de kcal maar vanwege de kater. _O- Dus gelijk afgestraft. :D Desalniettemin vanmorgen de -5 kilo aangetikt! Planning vandaag:

O: 2 boterhammen vlokken
T: 1 sultana appel koekje
M: bruin broodje kip
T: 2 sultana appel koekjes
A: driegangendiner bij Italiaan, (bijna) 3,5 jaar samen met mijn vriend. Qua eten ga ik gewoon nemen wat ik lekker vind, maar even geen wijn voor mij zie hierboven :')

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-18 14:08

Zo ben ik weer! haha. Weekend was wat minder, vrijdag hebben we 's avonds toastjes gehad met salade & brie, zaterdag naar bios met handje truffelkruidnoten. Zondag wel prima ('s middags tosti en 's avonds enchilada's).

@Carlijn: ohh lekker italiaans <3. Gefeliciteerd!

Veel plezier linoleum!

Lijstje vandaag:

T: Mueslireep en kop thee
M: 1 sneetje maisbrood met pesto, tomaat en kalkoenfilet & 1 sneetje speld met komijnekaas en drie schijfjes komkommer
A: Pasta met rode saus en kipgehakt. Waarschijnlijk broodje mini-focaccia erbij
T: Afhankelijk van de pasta misschien skyr met 30gr Kelloggs special k.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 14:42

Carlijn, zondag dus door je kater gelijk balans gehad voor de zaterdag? :P gefeliciteerd en eet smakelijk vanavond!

Lisa, jouw lunch klinkt heerlij!

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-18 15:58

Thanks! De crackers waren op :))

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 16:12

Welkom Elvira! Hopelijk gaat het je lukken met begeleiding! :D
Imandra, weekend klonk lekker haha. Maar weer goed bezig!

Ik probeer normaal te eten, maar heb veel random stress = eten bij mij helaas. Krijg die rem er soms niet meer op. Heb de afgelopen dagen echt onbenullig gevroten (pizza, mac en patat op 1 dag etc :+ )

Gisteren dus even balansdagje, heb ook de hele ochtend op de bank gelegen. Had btw geen honger deze dag.
O/L: stokbroodje met kruidenboter (500 kcal)
T: 2 stukjes pure chocola(deletter) (200 kcal gok ik)
A: Rode kool en aardappelpuree (zeker 575 kcal)

B: hele middag hamsterhokken schoonmaken en 45 min krachttraining :+

Vandaag
O: 5 rijstwafels (125 kcal)
L: 4 liefde en passie spelt broodjes (snedes) met belegen kaas (1 grote plak door de helft)
T: Breaker High Protein (108 kcal)
A: Pasta al forno (veel kcal)

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-18 13:08

@Marlinde Komend weekend wordt nog erger :o. Zaterdag naar Rotterdam voor High tea met vriendinnen en zondag komen m'n ouders en willen ze AYCE sushi eten :Y)
Ach zo lang ik doordeweeks maar goed eet :')

Blazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 19:53

Mijn lijstje voor vandaag
Ik denk dat ik wb kalorieen wat laag zit. Echter moet ik letten op de eiwitten (beperking ivm verminderde nierfunctie) en die zit vandaag zelfs wat te hoog. Zout zat ik perfect.

Ontbijt: smoorthie en een banaan
Middag gevulde tomaat en boterham met kaas
Avond: fritetta met kabeljauw

Vandaag wat minder bewogen. Ik denk een half uurtje in totaal op zijn oma’s gewandeld ivm een verzwikte enkel (tja hoe krijg je het voor elkaar met paardrijden, onze opa Kelan wilde laten zien dat ook als je 27 jaar bent je nog prima fris in het koppie kan zijn )

Blazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 19:01

Mijn lijstje voor vandaag
Ontbijt: smoothie en banaan
Middag: salade met asperge, tomaat, komkommer, bieslook, veldsla, avocado
Vier tosti met kaas
Avond
Stoofpotje van ei, tomaat, prei, aardappels

Beweging
Kelan gelongeerd in de bak en los gewerkt
Kort met Blazy geklikkerd (beginselen)
Avond:

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 19:06

Jaaa vanavond weer een gewone maaltijd na twee dagen all you can eat. Zin in ook :') vanavond nog wel bios, maar hou het dan bij klein zakje chips denk ik.

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 11:33

Misschien dat het me nu eindelijk gaat lukken!
Ik mag weer naar de sportschool van fysio. Weleens waar alleen bovenlichaam-spieren, incl buik en rug en wat cardio zoals roeien of fietsen, maar dat is beter dan helemaal niets.
Ziet er naar uit dat ik 4x pw ga sporten dan, haha. Fysio wordt ook steeds zwaarder en daar gaat ook echt wel richting een pittige (been)krachttrainingssessie!
Misschien hou ik het nu dan ook beter vol om beter te eten en om het bij te houden, omdat ik het dan zonde vind :')

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 12:20

Ik hopelijk deze week wat rustiger week dan afgelopen week. Eten valt mee, twee dagen machtig veel, maar andere dagen gecompenseerd.
Deze week weer gewoon normaal en niks bijzonders in de planning zoals het nu lijkt!

Benthe, lekker dat je wat meer mag gaan doen! En meer sporten betekent ook meer eten ;)

Carlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 12:42

Haha lekker is dat he, na AYCE ook weer gewoon normaal. :') Was de bios leuk? Welke film ben je geweest?

Benthhh, superfijn dat je weer meer mag bewegen! Lekker weer opbouwen en nieuwe motivatie! :)

Hier gaat alles nog steeds goed, gewicht gaat gestaag naar beneden en ik begin me steeds lekkerder te voelen! Gisteren (gepland) avondeten bij de Mac na dagje sauna, van beide ultiem genoten. <3 Lijstje voor vandaag:

O: 2 bh schuddebuikjes (speculaascravings :'))
T: banaan
L: 3 rozemarijncrackers met kaas/parmezaan
T: 2 mandarijntjes
A: erwtensoep
B: 5km hardlopen (als het droog blijft _O-)

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 12:56

Carlijn, wat goed dat je je harde werken ziet in je gewicht! Ik ben naar fantastic beasts geweest :D alleen klein zakje m&m’s en flesje dubbelfris gehad.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-18 13:13

Lekker bezig Carlijn!

Wat vond je van de film Linoleum?

Hier vandaag een apart dagje, ik heb om half 4 een ingreep om mijn nog-resterende-helft van m'n verstandskies te laten verwijderen (diep, dwars, en bij zenuw dus 'heftige' ingreep qua herstel), dus ik ga goed lunchen omdat ik niet weet of ik vanavond wat naar binnen krijg. Mocht dat wel lukken dan heb ik een soepje wat ik met een rietje naar binnen kan slurpen _O-

Weekend was ook lekker vreetfestijn:

Vrijdagavond pizza (oeps, zat niet lekker in m'n vel).
Zaterdagmiddag high tea, en zaterdagavond magere wok (viel dus wel mee denk ik)
Zondagmiddag AYCE Sushi en 's avonds tomatensoepje.

Vandaag:
T: Mueslireep + kop thee
M: Boterham met pesto, kipfilet en tomaat waarschijnlijk. Even kijken wat ze me voorschotelen op het werk!
T: Mueslireep
A: Soep? Als ik het binnen krijg