Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 20:36

tita schreef:
Ja ik ben ook bewust mee bezig maximaal 1 zak paaseitjes per dag...blij als overis

:') _O-

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 21:35

SV, heb even bijgelezen. Je vader geopereerd en gelukkig alles goed gegaan! Hoop dat je hem spoedig kunt zien, maar pas op ... als je zonder daarvan bewust te zijn 'het' virus bij je draagt en je vader niet in topconditie is, wil je het hem natuurlijk niet overdragen. Dus wellicht beter geduld hebben (?)

Memuska schreef:
Om eens een ander hardloop-topic aan te snijden (pun intended): letten jullie erg op voeding? En zo ja, wat eten jullie dan voor / na een training?

Ja, ik let er normaal gesproken wel erg op. Te zwaar voelen zit gedeeltelijk tussen mijn oren, maar soms valt het eten zo slecht dat ik nauwelijks kan lopen. Heb wel eens drie keer chinees gegeten tijdens één training.

Vandaag door 'verkeerd gekozen' eten een slechte loopdag. Eergisteren pas afgesproken met mijn loopmaatje dat we vandaag onze maandelijkse HM (dit keer met de naam Anderhalvemeterhalvemarathon) zouden gaan lopen. Niet meer mijn menu erop kunnen aanpassen en ik had dus de hele week al vezelrijke dingen gegeten waarvan ik weet dat ik onherroepelijk moet p**pen. Pompoensoep, groentepannetje met pompoen, ui, paprika, prei, bleekselderij, vezels, nog meer vezels, en vezels .... hoopte dat het wel mee zou vallen omdat ik vanmorgen vroeg op het toilet al een grote boodschap had gedaan. Helaas ... vezels in combinatie met hardlopen werkt bij mij super-laxerend, dus ik baalde als een stekker dat ik in totaal vijf keer de bosjes in moest. En niet voor een béétje .... Niet fijn voor mijn loopmaatje, zij moest uiteraard ook elke keer stoppen. Normaliter moet ik de laatste kilometers de kar trekken, maar ik was zoooo leeg. Niet moe, maar vacuüm getrokken en mijn benen deden omdat ze niet beter weten. Of zo.
En thuis gekomen ging het gewoon verder, dus zit hier nu met grote bellen lucht in mijn darmstelsel.

Katharinaa

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 09:28

Goedemorgen!

Ik let ook op mijn eten. Ik was de laatste jaren stilletjes aan bijgekomen, toen ik vorig naar de 62kg op de weegschaal zag verschijnen, vond ik het echt wel welletjes geweest. Sindsdien heb ik m'n eetgewoontes veranderd (niet dat het ervoor zo slecht was eigenlijk, maar ik heb wat aanleg mollig te worden). Ik eet veel groenten en fruit en gewoon gezondere dingen (weinig verzadigd vet en geraffineerde suikers enzo). Ik ben geen vegatariër, maar ik eet wel ongeveer 3-4 dagen in de week vegetarisch. Zonder vlees zou ik wel kunnen, vis vind ik moeilijker. Vegan eten zou ik echt moeilijk vinden, ik hou echt van kaas en griekse yoghurt.

Qua hardlopen let ik ook wel op m'n eten eigenlijk. Ik zie dat ik voldoende eiwitten binnenkrijg en met groenten, fruit en noten ook de nodige vitamines. Ik neem met periodes ook magnesiumtabletten bij. Voor een wedstrijd eet ik altijd pasta. Ik drink ook weinig alcohol, merk dit inderdaad direct bij het hardlopen.

Oh Gem, wat balen, knap dat je toch die halve marathon uitgelopen hebt! Hoop dat je je vandaag weer beter voelt?

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 09:32

Memuska schreef:
Grappig, hier nog een veggie (thuis vegan m.u.v. eitjes van m'n eigen kippen, op restaurant mijd ik kaas en melk maar ga ik niet streng zijn op bv de pasta zelf, als dat zo duidelijk uitgelegd is).

Eten is voor mij een moeilijk punt, in die zin dat ik er niks mee heb. Ik merk ook wel dat het al dan niet eten en wat ik dan eet zeker een invloed heeft, dus ik wil me er wel eens in verdiepen. Nuchter lopen lukt me trouwens wel prima, mss ook een gewoonte?

Van de wijn is herkenbaar, zelfs één glas kan "lastig" zijn de dag erna. Heel bijzonder.

Slaap is trouwens ook wel een dingetje. Ik slaap gewoon heel weinig. Hmpf.

Wat eten jullie dan zoal?

Veel veggies hier inderdaad!
Oh lijkt me wel handig om niets te hebben met eten. Ik hou zoooo veel van eten, ook niet gemakkelijk!

Ik eet vrij veel gerechten van https://befitbeawesome.be/. Ik heb het boek, maar op de site staan ook leuke dingen. Ik zeg niet dat het allemaal zo'n super uitgebalanseerde maaltijden zijn, maar de meeste dingen zijn wel heel goed. Wat voor mij de doorslag geeft om er dingen uti te maken: weinig ingrediënten en weinig tijd voor nodig. Veel dingen zijn veggie.

Oh en qua timing, ik plan m'n loopjes echt wel zo dat er minstens 2u tussen eten en lopen zit.

Nozidia goed bezig!! Mooi cadeau dat je jezelf geeft!

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 09:36

ontherun schreef:
Ik voelde mijn scheen niet meer met wat test stukjes lopen *\o/* Ga volgende week maar weer eens langzaam opbouwen, en nu echt rustig aan. Heb het gemist en zeker met dit weer

Goed nieuws!! Succes met terug opbouwen!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 09:55

Ik heb gelopen, dacht kom ik weer wat hoger te staan in bokt klassement maar nee hoor :D
Blijf mooi onderaan staan

Ging overigens slecht schoenen schuren en zware benen
Maar ik kan weer eitjes eten

Marijke_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 10:24

tita schreef:
Ik heb gelopen, dacht kom ik weer wat hoger te staan in bokt klassement maar nee hoor :D

Mag ik vragen hoe de Strava groep heet van bokt? Ik vind nu alleen een club met fietsers :7

Melissa0304

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 10:50

Doe strava groep lijkt mij ook leuk! Al zal ik niet echt bovenaan komen met de 5km per keer routes haha

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 10:52

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 10:55

tita schreef:

Haha Tita, hoeveel eitjes kan je kan eten van je loopje denk je? Valt vies tegen denk ik. Ik probeer me aan 4 eitjes per dag te houden, maar dat is niet makkelijk!

Melissa0304

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 11:21

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 11:40

Katharinaa schreef:
tita schreef:

Haha Tita, hoeveel eitjes kan je kan eten van je loopje denk je? Valt vies tegen denk ik. Ik probeer me aan 4 eitjes per dag te houden, maar dat is niet makkelijk!

Nou aantal verbranden calorieën zijn nu 3355
Hoeveel is een eitje 50 dat zijn dus 67 eitjes :D

In maart had ik 40000 dus 800 eitjes
Komt goeeeeeehhhhddd

4 eitjes per dag :wow:
Dat haal ik niet hoor ik denk wel eitje of 20 per dag als niet meer is

Maar dat mag met Pasen en met Sinterklaas mag ik altijd 2-3 weken los van mezelf zoooo leuk

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 11:58

Ik ben helemaal niet van de eitjes en zoetigheid. Daarentegen hou ik wel van hartig :):)

Ik loop nu weer twee weken hard, nu de vijfde keer weer. Gaat weer iets makkelijker , gelukkig.

Met eten hou ik geen rekening, wellicht als ik betere prestaties zou willen. Ik slik wel magnesium tabletten, en gewone A tot en met Z vitamine pillen (Etos huismerk spul).

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 13:07

Ik ben ook niet zo van de paaseitjes, chips en nachos daarentegen... Die zijn gevaarlijk. :=

Wilde vanmorgen een rondje doen, was me een partij druk in de wijk. :wow:
Probeer vanavond rond etenstijd nog wel een keer, hopelijk zijn ze dan allemaal druk met eten.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 13:18

Vanmorgen heb ik een halve trailmarathon gelopen en het was heerlijk.
Tussendoor mijn vader gebeld, die kon even meeluisteren met de vogels.
Het gaat redelijk, hij heeft veel roze olifanten gezien door de pijnstillers. Eten wil nog niet echt goed, hij was erg misselijk, maar heeft daar wel wat voor gekregen.

Qua eten eet ik wel aardig gezond, maar ik snoep teveel, zeker nu ik thuis werk. Paaseitjes gaat hier ook een zakje leeg in twee dagen (samen met mijn vriend). Ik eet weinig vlees, denk twee keer per week. Verder kook ik altijd, eten we elke dag verse groente en eet ik minimaal 2 keer per dag fruit. Ook elke dag wel wat kwark met noten.
Ik verbrand meer calorieën nu ik thuis zit en elke dag sport, mijn gewicht zit nu rond de 60.5 bij 173cm en dat is zeker 15 jaar lang rond de 65 kilo geweest. Wat overigens een prima gewicht is voor mij. Maar ik merk wel dat ik beter loop met het gewicht dat ik nu heb. Ik wil niet dat het onder de 60 komt, dus ik sta regelmatig op de weegschaal.

Ik merk dat ik het buiten bewegen echt nodig heb om om te gaan met deze crisis.
Deze week 54km hardlopen, 110km fietsen en ongeveer 20km wandelen :+

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 14:38

Bedenk me nu dat ik nog helemaal geen paas eitjes op heb dit jaar, maar ik heb ze geloof ik ook nogeneens gezien? Misschien zijn paaseitjes echt iets Nederlands? :D

Ik eet denk ik best gezond en gevarieerd maar ik ben echt een kliko en eet vaak te veel (qua hoeveelheid) en ben de laatste paar weken met schoolstress en hele dagen achter de computer best wel wat aangekomen :oo Probeer het nu dus weer een beetje in toom te houden

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 15:53

Voor mij is eten echt leven. Uit eten, koken, aperitieven, wijn, champagne, koekjes, hapjes: olala! We gaan graag op niveau uit eten maar ook doordeweeks gaan we regelmatig op restaurant.

Godzijdank ben ik superlang. Anders was ik een bolletje. Sporten is ook grote noodzaak. Ik zit de laatste jaren rond de 68-71 met 1m84. Streef weer naar 65-66 maar ja dat eten e :D

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 19:48

@Gems; wat knap dat je hem toch nog uitgelopen hebt, respect hoor!

Qua voeding probeer ik altijd op te letten, niet alleen vanwege sport maar vanwege Colitus Ulcerosa. Ik let op eiwitten en als extra neem ik na sport een shake van whey met warme melk, net een milkshake, heerlijk! Ook slik ik vitamines en magnesium vanwege artrose.

Toch heb ik van die periodes dat ik het gewoon lastig vind om me aan het gezonde goede patroon te houden. Dan kies ik toch weer voor gemak. En nu met het virus maak ik overuren op het werk, gekkenhuis. En dan snaai ik enorm veel. Drop, paaseieren en vieze chips, maakt niet uit wat. De kinderen zijn nu ook alle3 thuis en hun snoepen nu ook meer. Normaal hebben ze daar geen tijd voor ivm sport.

Ik werk extra in de avond en in het weekend. Maar ik heb me donderdag voorgenomen om dat niet meer te doen en dat in een vergadering benoemd. Laten we elkaar niet gek maken en normale werktijden respecteren. Blijkbaar geen indruk gemaakt, aangezien een collega vr middag belde over iets wat geen spoed was en vroeg of ik op kantoor of thuis aan het werk was. Uhm nou niet aan het werk. Haar reactie; ja ik werk normaal ook niet op vrijdag. Pff.. Morgen nog maar wat duidelijker zijn.

Gisteravond is mijn moeder door het oog van de naald gekropen (ademhalingsproblemen) en daardoor besefte ik me des te meer dat ik nu niet goed bezig was.

Stel dat ik het virus krijg wil ik liever dat ze mij herinneren dat ik ondanks deze crisis nog leuke dingen met ze deed en hielp waar ik kon dan dat ik alleen maar met werk bezig was.

Dit weekend de koe bij de horens gevat en gisteren bij mijn sport maat in de tuin gezeten met mijn zoon, voor de verjaardag van hun zoon. Een uurtje, op gepaste afstand en ik had meteen het gevoel dat ik weer leef. Vandaag zijn we gaan hardlopen op gepaste afstand waar het kon. Zo fijn dat het weer even gewoon voelt.

De sfeer was dit weekend thuis ook veel relaxter dan afgelopen weken. En dat hou ik graag zo. Met mijn dochter ga ik vanaf morgen haar turnschema volgen en ook het tennisschema van mijn zoontje.

Ik denk dat het nu vooral belangrijk is om fit en goed in je vel te zitten.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 19:52

En excuses voor het lange verhaal, het hoort hier niet thuis, maar het lucht enorm op.

Vanaf nu heb ik het gewoon weer over hardlopen. Wat dragen jullie met dit weer? Ik had een kort broekje met binnenbroek met pijpjes en een mouwloze top maar de pinljes schuurde na 8 km en ik moest even stoppen om ze goed te doen. De top schuurde langs mijn sporttop en begon ook te branden. Heb 2x mijn excuus gemaakt aan mijn sport maat voor de vrouwelijke kleding ongemakken haha!

11.7 km gelopen in 1.08. En dan nog 1.5 km ri mijn maat met mijn zoontje, de kids hebben nog 2 km met ons gelopen en zijn op hun tempo huiswaarts gegaan. Ook heel knap gelopen.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 19:59

Misschien ga ik strava ook installeren en meedoen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 20:20

Ik liep in korte broek, t-shirtje met een heel dun hemdje eronder en tubes vanmorgen, toen ik begon was het rond de 5 graden en toen ik stopte denk ik een graadje of 12.

Ik herken je gevoel helemaal mama3, ik heb woensdag met een hardloopmaatje gelopen, ook op brede paden waar we afstand konden houden en dat had ik zó nodig even. Het was gewoon zo fijn om weer even iemand live te spreken. Ik fleurde helemaal op. De rest van de week alles alleen gedaan.

Vandaag helaas al 3 appjes gehad van mensen die met corona in hun familie te maken hebben, bij een oud collega is helaas haar vader overleden, dus dat zijn dan wel weer echt rotberichten.
Van mij mag het gewone leven weer starten, pfff.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 22:17

Hier vandaag ook in korte broek en shirtje gelopen. Ja vanmiddag, ik heb gewoon 2 km gelopen zonder pijn *\o/* Ik kan weer gaan opbouwen! Het was echt maar een mini rondje, maar ik heb genoten. En geen slecht tempo gelopen, én dat zonder pijn.

Nu heb ik ook zin in paaseitjes door jullie _O- Heb er geen in huis, dus kan er toch niet van snoepen.

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 22:34

Zo even alles bijgelezen!

Ik heb ook Strava gedownload en een verzoek gestuurd om mee te doen :)

Kwa voeding let ik heel erg op. Ik ben in januari begonnen met afvallen en ben inmiddels 10 kilo afgevallen. Ongeveer 2 weken geleden ben ik begonnen met hardlopen en neem ik elke dag een eiwit smoothie om wat meer eiwitten binnen te krijgen. Maar verder kwa poeders/magnesium niks.

Herkenbaar mama3! Ik hoop ook dat alles weer snel normaal wordt, het is zo vreemd allemaal.
Ik heb vandaag weer een legging en topje aangetrokken met mijn vest om mijn middel geknoopt om mijn mobiel mee te kunnen nemen. Korte broekjes zitten bij mij voor geen meter want dan schuren de binnenkanten van mijn benen te erg tegen elkaar.

Paaseitjes <3 Jammer genoeg niet voor mij bestemd want dan eet ik zo die 10 kilo er weer aan met paaseitjes :')

Lekker bezig ontherun!! Super fijn dat je geen pijn meer hebt!

Vandaag niet zo’n goede dag voor mij. Ongeveer op 4 km stapte ik op een mini takje en voelde ik gewoon een soort van “krak” in mijn knie en was het gelijk klaar. Bocht naar rechts gepakt en gelijk naar huis gelopen ipv de lus van 2 km te pakken. Thuis had ik onwijs veel pijn dus gelijk onder de douche gestapt en daarna even mijn vader ernaar laten kijken. Hij heeft mij een pilletje gegeven wat hij voor zijn eigen knieën heeft en even een half uur met een zak ijs en mijn been omhoog gezeten. Nu kan ik hem weer bewegen en normaal lopen. Het voelt nog wel ongemakkelijk maar de pijn is weg. Maar ik neem wel even een paar dagen rust voordat ik weer ga hardlopen. Echt jammer want het is heerlijk buiten!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 23:33

Over opletten w.b. eten: ik eet bijna geen brood, aardappelen, pasta en rijst, wel heel veel groenten (gelukkig ben ik daar ook dol op) en tegenwoordig meer vlees. Heb dat ook echt wel nodig. 's Morgens twee belegde maiswafeltjes en rond 12 uur een flinke bak 'slobber' zoals mijn paardenvrienden dat noemen :D : een mengsel van skyr, griekse yoghurt, een flinke schep whey proteïnepoeder, fruit, noten, zaden, pitten, cacao nibs, bijenpollen ... eigenlijk een keuze uit alles wat iets toevoegt. 's Avonds drink ik wel geregeld graag een glaasje wijn en neem ik wat noten. En dan nog een multi-vitaminepil, magnesium, ijzer en cranberry (voor mijn blaas).
Merk wel dat nu we weer met zijn vieren thuis zijn, ik meer aan het koken en bakken ben, dus ook meer 'foute' dingen maak. Allerlei cake-experimenten (nee, geen speeskeek :D ), bananenbrood, een pak kruidnoten etc etc . :oo

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 08:03

Ik eet juist wel veel brood en ook gewoon pasta, aardappels en rijst, grappig hoe dat verschilt.
Ik ben ook wel eens bij de sportdiëtiste geweest om te kijken naar mijn voeding en die vond zij prima, moest alleen minder snoepen. Maar ja, ik ben een hopeloze zoetekauw :+

_mjwb wat vervelend van je knie, hoop dat het snel beter gaat.
Qua korte broeken kan ik echt fusion aanraden, ik heb er twee van het wielrenmodel zeg maar, zit geweldig en kruipt niet omhoog. Wordt gedragen door veel trailrunners die ik ken.